Opnieuw trillen

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bart
8th Gear member
Berichten: 11517
Lid geworden op: 07.11.2006 - 12:50
Locatie: Nijmegen

Kan suggestie zijn, maar ik vond de auto met 5 personen + bagage en dakkoffer op vakantie minder trillen.
Volvo: V50 2.0D | 850 2.5 10V | V40 1.8 | V50 D5 | XC70 2.4D | S70 2.5 20V | S80 D5 | S60 D5 | 240 2.0 | XC90 D5 | V90 T4 | V60 D6 | C70 2.4T | V60 T6 Recharge | 240 2.0i Polar

'08 Mini Clubman Cooper S
'22 Audi e-tron 55 Quattro Advanced Edition Plus

"I'll try being nicer if you try being smarter.."
Gebruikersavatar
Risrael
5th Gear member
Berichten: 1070
Lid geworden op: 23.12.2013 - 18:29
Locatie: Land van Maas en Waal

Vreemd...tot nu toe hebben zich geen dieselrijders gemeld toch?
Zou het inderdaad in de motor liggen?
Nu: V60 T6 Plus Dark, platinum grey, nappa leder/open grid textiel.
Had: V60 T5 Momentum, Savile Grey, Charcoal leder, donkere hemel.
Had: V70 D4 MY14 Summum Nordic+ Luxury line. Caspian Blue. Dymamic Select leder zwart.
eddy3
4th Gear member
Berichten: 730
Lid geworden op: 05.01.2008 - 12:11

De motor sluit ik volledig uit,op Duitse,Engelse,en Franse fora zijn genoeg dieselrijders met S/V90,V60 te vinden met extra "handmassage".
Het enige waarmee we een stap verder zouden komen,ishet volgende;Een eigenaar met trillende auto, zou moeten kunnen een trillingvrije auto kunnen rijden van zelfde type, daarna de wielen van trillingvrije auto op andere zetten ,zijn trillingen dan niet weg ,mogen we velg-band al uitsluiten.
Ik had het gevraagd bij men dealer, en stemden er mee in.
Wat bleek bij afspraak nadien? Er lagen 4 velgen op me te wachten zonder auto erbij?? Heb er even mee gereden, gaf geen verschil, maar ja, was eigenlijk tijdverspilling, daar ik ze niet heb kunnen controleren op andere V60.
Uiteindelijk kreeg ik te horen, dat ze me niet meer konden helpen,en dat het "eigen was aan het chassis".
Daar moet ik het dan maar mee doen, een splinternieuwe auto van 60000 euro, die rijd als een 30 jarige.
grtn
Gebruikersavatar
Laka
1st Gear member
Berichten: 22
Lid geworden op: 30.05.2019 - 14:22

De mijne trilt ook bij 120-130 km/hr. Wel minimaal. is d5. Banden zijn opnieuw gebalanceerd geen effect gehad. Ga een nieuwe afspraak maken bij dealer. Verwacht eerlijk gezegd niet dat ze het kunnen oplossen.
bdc
1st Gear member
Berichten: 15
Lid geworden op: 13.04.2019 - 19:29

Ook ik word lid van de club met een V60 T8 Inscription.

Sinds levering begin april ben ik dit al aan het aankaarten bij de dealer. Die lachte het eerst weg ("ik heb er mee gereden, maar merk er niets van"), daarna was het dat de banden nog ingereden moesten worden, dan was het omdat het een sportiever onderstel was, dan lag het aan de Belgische wegen, etc. Uiteindelijk is er (ook o.w.v. een rimpel in de voorruit) een expert langs geweest in de garage. Toen bleek plots dat de dealers blijkbaar een toestel hebben om de trillingen uit te meten. Na verplicht uitmeten van de expert, zou alles binnen tolerantie zijn. Helaas krijg je daar geen rapport van te zien en moet je het maar geloven. Ze hebben dan uiteindelijk toch nog eens gebalanceerd en het was tot op een acceptabel niveau gekomen. Sindsdien trok de auto redelijk hard naar rechts. Terug naar de garage maar die merkte niets, toch hebben ze de wagen uitgelijnd en de wielen nog eens uitgebalanceerd voor de som van € 188 euro (..). Hij rijdt nu terug rechtdoor, maar het trillen is weer helemaal terug.

Bij snelheden onder de 115km/u (of boven 140) merk je er niets van, maar dan komt het plots op en is het zo fel dat het lijkt alsof de lane assist heel de tijd aan het corrigeren is. Wanneer je het stuur even loslaat zie je het ook heel duidelijk trillen aan een vrij lage frequentie.

Ik denk dat een lichte trilling in een wagen bij een bepaalde snelheid niet zo abnormaal is, maar wat ik ervaar met de V60 is zeker niet normaal. Op zelfde wegdek merkte ik bij de vorige wagens (V60 & 3x BMW 5), in de camionette of in de Lancia Delta van mijn vriendin niets. Omdat ik er zo weinig mee rijd (ik verkies voor lange afstanden momenteel de camionette), heeft de wagen nog maar net 7.000km.

Mijn vertrouwen in de garage ben ik inmiddels kwijt, daarom heb ik zonet een mailtje naar Volvo zelf gestuurd. Hopelijk komt daar alsnog een oplossing uit de bus.
Laatst gewijzigd door bdc op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Ab S
4th Gear member
Berichten: 962
Lid geworden op: 12.01.2011 - 18:24
Locatie: Utrecht omgeving

bdc schreef: Ook ik word lid van de club met een V60 T8 Inscription.

Sinds levering begin april ben ik dit al aan het aankaarten bij de dealer. Die lachte het eerst weg ("ik heb er mee gereden, maar merk er niets van"), daarna was het dat de banden nog ingereden moesten worden, dan was het omdat het een sportiever onderstel was, dan lag het aan de Belgische wegen, etc. Uiteindelijk is er (ook o.w.v. een rimpel in de voorruit) een expert langs geweest in de garage. Toen bleek plots dat de dealers blijkbaar een toestel hebben om de trillingen uit te meten. Na verplicht uitmeten van de expert, zou alles binnen tolerantie zijn. Helaas krijg je daar geen rapport van te zien en moet je het maar geloven. Ze hebben dan uiteindelijk toch nog eens gebalanceerd en het was tot op een acceptabel niveau gekomen. Sindsdien trok de auto redelijk hard naar rechts. Terug naar de garage maar die merkte niets, toch hebben ze de wagen uitgelijnd en de wielen nog eens uitgebalanceerd voor de som van € 188 euro (..). Hij rijdt nu terug rechtdoor, maar het trillen is weer helemaal terug.

Bij snelheden onder de 115km/u (of boven 140) merk je er niets van, maar dan komt het plots op en is het zo fel dat het lijkt alsof de lane assist heel de tijd aan het corrigeren is. Wanneer je het stuur even loslaat zie je het ook heel duidelijk trillen aan een vrij lage frequentie.

Ik denk dat een lichte trilling in een wagen bij een bepaalde snelheid niet zo abnormaal is, maar wat ik ervaar met de V60 is zeker niet normaal. Op zelfde wegdek merkte ik bij de vorige wagens (V60 & 3x BMW 5), in de camionette of in de Lancia Delta van mijn vriendin niets. Omdat ik er zo weinig mee rijd (ik verkies voor lange afstanden momenteel de camionette), heeft de wagen nog maar net 7.000km.

Mijn vertrouwen in de garage ben ik inmiddels kwijt, daarom heb ik zonet een mailtje naar Volvo zelf gestuurd. Hopelijk komt daar alsnog een oplossing uit de bus.
..niet best dat je dealer zo reageert.
Check vooral zelf of er stukken wegdek zijn waar de wagen (vrijwel) niet trilt. Als wagen op bepaald stuk wegdek niet trilt (dat is best even zoeken), maar als er zo een stuk wegdek bij zit, dan is het m.i. helaas een eigenschap van de S/V60..
V60 T5 (2019 - heden)
S60 2.4 (2001 - 2019)
360i (1988 - 2001)
343 (1979, vanaf 1983 - 1988)
Gebruikersavatar
Risrael
5th Gear member
Berichten: 1070
Lid geworden op: 23.12.2013 - 18:29
Locatie: Land van Maas en Waal

Gisteren toevallig meegereden met een collega met een Skoda Kodiaq. 3x raden. Precies bij 130 km/u trillen als een gek en na 140 km/u weg en ook erg afhankelijk van wegdek.
Nu: V60 T6 Plus Dark, platinum grey, nappa leder/open grid textiel.
Had: V60 T5 Momentum, Savile Grey, Charcoal leder, donkere hemel.
Had: V70 D4 MY14 Summum Nordic+ Luxury line. Caspian Blue. Dymamic Select leder zwart.
Albert Volvo
1st Gear member
Berichten: 35
Lid geworden op: 13.10.2019 - 12:48

Volvo wil is etaleren als premium merk op zich niks mis mee. Maar als je kijkt hoe ze omgaan met problemen valt er nog een hoop te verbeteren.
In dit specifieke geval van trillingen kun je wel stellen dat de dealers niet de kennis en apparatuur in huis hebben om banden goed te balanceren en een auto trilling vrij op de weg te zetten.
Dat is eigenlijk toch wel apart en als ze het niet weten is het opeens een product eigenschap.
Maar dan zouden alle Volvo dat moeten doen maar dat doen ze niet dus Volvo heeft toch een probleem dat ze eigenlijk moeten oplossen.
Of gaat dat oplossen heel veel geldt kosten. Als dat het is, dan is het roepen van een product eigenschap wel de goedkopere oplossing. Maar of de klant dat accepteert?


Groet Albert
Gebruikersavatar
Ab S
4th Gear member
Berichten: 962
Lid geworden op: 12.01.2011 - 18:24
Locatie: Utrecht omgeving

Risrael schreef: Gisteren toevallig meegereden met een collega met een Skoda Kodiaq. 3x raden. Precies bij 130 km/u trillen als een gek en na 140 km/u weg en ook erg afhankelijk van wegdek.
Probeer je het niet voor je zelf goed te praten? Ik heb heel wat wagens gereden inclusief de nieuwe XC60 en bij goede banden en goede balancering zijn ze gewoon bij alle snelheden trillingsvrij op stukken wegdek waar de V60 trilt.

Ik houd het echt op een producteigenschap van de S/V60, en m.i. kan alleen Volvo daar met een oplossing komen (als die er al is).
Wat sowieso wel geldt, is dat zeer nauwkeurige balancering en banden zonder hoogteslag nodig zijn om de V60 in ieder geval op 'volledig vlakke' wegen trillingsvrij te krijgen. En dat is m.i. al behoorlijk moeilijk, maar te doen. Alleen is de vraag voor hoelang..
V60 T5 (2019 - heden)
S60 2.4 (2001 - 2019)
360i (1988 - 2001)
343 (1979, vanaf 1983 - 1988)
Gebruikersavatar
Risrael
5th Gear member
Berichten: 1070
Lid geworden op: 23.12.2013 - 18:29
Locatie: Land van Maas en Waal

Ik probeer het niet goed te praten maar ik vond het alleen opvallend. Overigens was het erger dan bij mijn auto en als ik zo hier de ervaringen lees mag ik echt wel van geluk spreken. Bij mij is het aanwezig maar echt niet zo storend als bij vele anderen hier. (mijn passagierstoel trilt niet en ook het stuur zie je niet trillen)
Overigens dat de stoelt trilt was in het begin wel het geval maar na mijn bezoek aan van Empel niet meer.
Laatst gewijzigd door Risrael op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Nu: V60 T6 Plus Dark, platinum grey, nappa leder/open grid textiel.
Had: V60 T5 Momentum, Savile Grey, Charcoal leder, donkere hemel.
Had: V70 D4 MY14 Summum Nordic+ Luxury line. Caspian Blue. Dymamic Select leder zwart.
eddy3
4th Gear member
Berichten: 730
Lid geworden op: 05.01.2008 - 12:11

Had hiervoor een XC60 II D4 AWD,heb die twee jaar,en 40000km met plezier gereden, was volledig trillingvrij.
Dacht,met de V60 heb ik mooi in-exterieur in combinatie met meer rijdynamiek, in combinatie met T6Pol,is me dit een koude douche geworden.
Ben aan het overwegen, om toch over te stappen naar BMW 3serie,en de bittere pil te slikken van 15000euros waardeverlies,vanmen 8 weken oude Volvo,
maar toch, na 40 jaar Volvo,valt het me zwaar, om afscheid te nemen op zo'n manier!

grint
Gebruikersavatar
Risrael
5th Gear member
Berichten: 1070
Lid geworden op: 23.12.2013 - 18:29
Locatie: Land van Maas en Waal

Guestuser schreef: Afgelopen woensdag zijn beide voornaven vervangen. Remschijf rechtsvoor had een kleine slingering dus ook beide remschijven zijn vervangen. Tevens is de auto opnieuw uitgelijnd.
Geen trillingen meer!
Weet iemand eigenlijk wat er met deze gebruiker gebeurd is? Ik was benieuwd of zijn V60 nog steeds trillingvrij reed maar op de één of andere manier lijkt hij weg te zijn.....
Kan zijn dat de trillingen toch terug zijn gekomen en hij helemaal klaar met volvo is of dat hij het gezeik van ons beu is.
Nu: V60 T6 Plus Dark, platinum grey, nappa leder/open grid textiel.
Had: V60 T5 Momentum, Savile Grey, Charcoal leder, donkere hemel.
Had: V70 D4 MY14 Summum Nordic+ Luxury line. Caspian Blue. Dymamic Select leder zwart.
Gebruikersavatar
DB200
6th Gear member
Berichten: 3384
Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00

Ben aan het overwegen, om toch over te stappen naar BMW 3serie,en de bittere pil te slikken van 15000euros waardeverlies,vanmen 8 weken oude Volvo,
maar toch, na 40 jaar Volvo,valt het me zwaar, om afscheid te nemen op zo'n manier!
Waarom niet eerst de wielnaven laten controleren?
En anders een advocaat, lijkt me.
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer

“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.

"What we do in life, echoes in eternity"
Gebruikersavatar
Risrael
5th Gear member
Berichten: 1070
Lid geworden op: 23.12.2013 - 18:29
Locatie: Land van Maas en Waal

DB200 schreef:
Ben aan het overwegen, om toch over te stappen naar BMW 3serie,en de bittere pil te slikken van 15000euros waardeverlies,vanmen 8 weken oude Volvo,
maar toch, na 40 jaar Volvo,valt het me zwaar, om afscheid te nemen op zo'n manier!
Waarom niet eerst de wielnaven laten controleren?
En anders een advocaat, lijkt me.
Ik geloof niets van het wielnaven verhaal. Als dat zo zou zijn had Volvo al lang een terugroepactie gehad.
Nu: V60 T6 Plus Dark, platinum grey, nappa leder/open grid textiel.
Had: V60 T5 Momentum, Savile Grey, Charcoal leder, donkere hemel.
Had: V70 D4 MY14 Summum Nordic+ Luxury line. Caspian Blue. Dymamic Select leder zwart.
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 6924
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

DB200 schreef:
Ben aan het overwegen, om toch over te stappen naar BMW 3serie,en de bittere pil te slikken van 15000euros waardeverlies,vanmen 8 weken oude Volvo,
maar toch, na 40 jaar Volvo,valt het me zwaar, om afscheid te nemen op zo'n manier!
Waarom niet eerst de wielnaven laten controleren?
En anders een advocaat, lijkt me.
En je krijgt bij de aanschaf van die BMW de absolute zekerheid dat er niets aan mankeert?? Knap....
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
Gebruikersavatar
evert65
6th Gear member
Berichten: 2825
Lid geworden op: 01.03.2012 - 23:03
Locatie: Gelderse Vallei

pfffftt, ik lees deze topic nu pas helemaal uit, omdat ik er eerst steeds overheen las, met het idee, niet mijn probleem
als ik alles op alles tel zou ik zeggen dat eer kromme assen op de wagen zitten want het moet toch ergens vandaan koen denk ik
rij al meer dan 25 jr met diverse merken, de laatste 10 jr met een v70, maar wat ik hier boven allemaal lees heb ik gelukkig nog nooit meegemaakt
er is gewoonweg iets mis met de wagen, assen chassis, vering
oplosssingen met banden lijken mij een lapmiddel dat symptoonbestrijding heet
maar wat het nou echt is mag joost weten
succes met het uitvlooien, en sterkte als je deze problemen heb
ik zou er gek van worden
keep calm!, your randomizer is running
Gebruikersavatar
Risrael
5th Gear member
Berichten: 1070
Lid geworden op: 23.12.2013 - 18:29
Locatie: Land van Maas en Waal

Kromme assen, verkeerde naven.....het zal wel.
Geloof er niets van. Waarom komt het dan elke keer terug na 4000 km. Ik blijf zeggen dat het in de combinatie velgen en banden zit.
Nu: V60 T6 Plus Dark, platinum grey, nappa leder/open grid textiel.
Had: V60 T5 Momentum, Savile Grey, Charcoal leder, donkere hemel.
Had: V70 D4 MY14 Summum Nordic+ Luxury line. Caspian Blue. Dymamic Select leder zwart.
Gebruikersavatar
Ab S
4th Gear member
Berichten: 962
Lid geworden op: 12.01.2011 - 18:24
Locatie: Utrecht omgeving

Risrael schreef: Kromme assen, verkeerde naven.....het zal wel.
Geloof er niets van. Waarom komt het dan elke keer terug na 4000 km. Ik blijf zeggen dat het in de combinatie velgen en banden zit.
..ik vrees het ook, gecombineerd met een nogal gevoelig chassis de meest voorkomende oorzaak. Betekent niet dat kromme assen op de wagen geen trillingen zouden veroorzaken, in tegendeel zoals we in dit topic ook al hebben gezien.

Bij mij is het tot nu een keer na 4000 km teruggekomen (kan een slechte batch banden zijn geweest; na de tweede is de 4e band vernieuwd). En dan is het - ook als dan alles weer optimaal is - ook nog wegdek afhankelijk.

Nee, goed is dit allemaal niet.
V60 T5 (2019 - heden)
S60 2.4 (2001 - 2019)
360i (1988 - 2001)
343 (1979, vanaf 1983 - 1988)
Baartje87
2nd Gear member
Berichten: 54
Lid geworden op: 09.03.2019 - 20:32

bdc schreef: Ook ik word lid van de club met een V60 T8 Inscription.

Sinds levering begin april ben ik dit al aan het aankaarten bij de dealer. Die lachte het eerst weg ("ik heb er mee gereden, maar merk er niets van"), daarna was het dat de banden nog ingereden moesten worden, dan was het omdat het een sportiever onderstel was, dan lag het aan de Belgische wegen, etc. Uiteindelijk is er (ook o.w.v. een rimpel in de voorruit) een expert langs geweest in de garage. Toen bleek plots dat de dealers blijkbaar een toestel hebben om de trillingen uit te meten. Na verplicht uitmeten van de expert, zou alles binnen tolerantie zijn. Helaas krijg je daar geen rapport van te zien en moet je het maar geloven. Ze hebben dan uiteindelijk toch nog eens gebalanceerd en het was tot op een acceptabel niveau gekomen. Sindsdien trok de auto redelijk hard naar rechts. Terug naar de garage maar die merkte niets, toch hebben ze de wagen uitgelijnd en de wielen nog eens uitgebalanceerd voor de som van € 188 euro (..). Hij rijdt nu terug rechtdoor, maar het trillen is weer helemaal terug.

Bij snelheden onder de 115km/u (of boven 140) merk je er niets van, maar dan komt het plots op en is het zo fel dat het lijkt alsof de lane assist heel de tijd aan het corrigeren is. Wanneer je het stuur even loslaat zie je het ook heel duidelijk trillen aan een vrij lage frequentie.

Ik denk dat een lichte trilling in een wagen bij een bepaalde snelheid niet zo abnormaal is, maar wat ik ervaar met de V60 is zeker niet normaal. Op zelfde wegdek merkte ik bij de vorige wagens (V60 & 3x BMW 5), in de camionette of in de Lancia Delta van mijn vriendin niets. Omdat ik er zo weinig mee rijd (ik verkies voor lange afstanden momenteel de camionette), heeft de wagen nog maar net 7.000km.

Mijn vertrouwen in de garage ben ik inmiddels kwijt, daarom heb ik zonet een mailtje naar Volvo zelf gestuurd. Hopelijk komt daar alsnog een oplossing uit de bus.
Dit gevoel heb ik ook bij mijn dealer, ook in dezelfde volgorde onderzoek gedaan. Nu mag hij 12-11 weer terug. Maar gok dat het een verhaal wordt van meten bij de importeur (dat is tenminste wat de dealer verteld, hier lees ik dat ze het misschien ook zelf kunnen) en dat er vervolgens niets uit komt. Ik heb 3 proefritten gemaakt met 3 verschillende V60's en als die het gehad hadden, had ik de auto nooit besteld.
Overigens, afgelopen week met een aanhanger erachter gereden en dan begint de trilling al bij een lagere snelheid, 90-100 (jaja...100 is te hard:P)
Ik weet niet of Volvo of sommige dealers hier meelezen, maar wellicht dat ik ze het linkje even door ga sturen....

Meer mensen die volvo direct benaderd hebben? Zo ja, wat is de reactie en vervolg geweest?
Laatst gewijzigd door Baartje87 op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Escalade
1st Gear member
Berichten: 29
Lid geworden op: 02.03.2010 - 20:52

Baartje87 schreef:
bdc schreef: Ook ik word lid van de club met een V60 T8 Inscription.

Sinds levering begin april ben ik dit al aan het aankaarten bij de dealer. Die lachte het eerst weg ("ik heb er mee gereden, maar merk er niets van"), daarna was het dat de banden nog ingereden moesten worden, dan was het omdat het een sportiever onderstel was, dan lag het aan de Belgische wegen, etc. Uiteindelijk is er (ook o.w.v. een rimpel in de voorruit) een expert langs geweest in de garage. Toen bleek plots dat de dealers blijkbaar een toestel hebben om de trillingen uit te meten. Na verplicht uitmeten van de expert, zou alles binnen tolerantie zijn. Helaas krijg je daar geen rapport van te zien en moet je het maar geloven. Ze hebben dan uiteindelijk toch nog eens gebalanceerd en het was tot op een acceptabel niveau gekomen. Sindsdien trok de auto redelijk hard naar rechts. Terug naar de garage maar die merkte niets, toch hebben ze de wagen uitgelijnd en de wielen nog eens uitgebalanceerd voor de som van € 188 euro (..). Hij rijdt nu terug rechtdoor, maar het trillen is weer helemaal terug.

Bij snelheden onder de 115km/u (of boven 140) merk je er niets van, maar dan komt het plots op en is het zo fel dat het lijkt alsof de lane assist heel de tijd aan het corrigeren is. Wanneer je het stuur even loslaat zie je het ook heel duidelijk trillen aan een vrij lage frequentie.

Ik denk dat een lichte trilling in een wagen bij een bepaalde snelheid niet zo abnormaal is, maar wat ik ervaar met de V60 is zeker niet normaal. Op zelfde wegdek merkte ik bij de vorige wagens (V60 & 3x BMW 5), in de camionette of in de Lancia Delta van mijn vriendin niets. Omdat ik er zo weinig mee rijd (ik verkies voor lange afstanden momenteel de camionette), heeft de wagen nog maar net 7.000km.

Mijn vertrouwen in de garage ben ik inmiddels kwijt, daarom heb ik zonet een mailtje naar Volvo zelf gestuurd. Hopelijk komt daar alsnog een oplossing uit de bus.
Dit gevoel heb ik ook bij mijn dealer, ook in dezelfde volgorde onderzoek gedaan. Nu mag hij 12-11 weer terug. Maar gok dat het een verhaal wordt van meten bij de importeur (dat is tenminste wat de dealer verteld, hier lees ik dat ze het misschien ook zelf kunnen) en dat er vervolgens niets uit komt. Ik heb 3 proefritten gemaakt met 3 verschillende V60's en als die het gehad hadden, had ik de auto nooit besteld.
Overigens, afgelopen week met een aanhanger erachter gereden en dan begint de trilling al bij een lagere snelheid, 90-100 (jaja...100 is te hard:P)
Ik weet niet of Volvo of sommige dealers hier meelezen, maar wellicht dat ik ze het linkje even door ga sturen....

Meer mensen die volvo direct benaderd hebben? Zo ja, wat is de reactie en vervolg geweest?
Na lang aandringen bij de dealer heeft er een technisch specialist van de importeur met mijn auto heeft gereden. Uitkomst van de test was dat de trillingen binnen de normen vielen... Vervolgens heb ik contact gezocht met de importeur om een testrapport op te vragen maar deze kunnen/willen ze helaas niet delen.

Enige response dus die je krijgt, 'auto valt binnen de norm' terwijl ze je niet willen vertellen wat de norm is en wat de testwaardes zijn. Enorm frustrerend en verschrikkelijk slechte communicatie vanuit de importeur.

Heb probleem nu bij de lease-maatschappij neergelegd en deze gaat er nu mee aan de slag...
Huidig: Volvo V60 T5 GT R-Design
Volvo V60 D4 GT R-Design MY2015
VW Golf VI GTI DSG MY2011
Volvo C30 D5 GT R-Design MY2007
Plaats reactie

Terug naar “V60/S60 vanaf MY 2019”