En ik geloof ook niet dat het in de naven zit.
Temeer ook omdat er hier mensen zijn die last hebben van trillingen waarbij de naafdiameter gelijk is met de naafdiameter van de velgen.
Opnieuw trillen
- Risrael
- 5th Gear member
- Berichten: 1070
- Lid geworden op: 23.12.2013 - 18:29
- Locatie: Land van Maas en Waal
Nu: V60 T6 Plus Dark, platinum grey, nappa leder/open grid textiel.
Had: V60 T5 Momentum, Savile Grey, Charcoal leder, donkere hemel.
Had: V70 D4 MY14 Summum Nordic+ Luxury line. Caspian Blue. Dymamic Select leder zwart.
Had: V60 T5 Momentum, Savile Grey, Charcoal leder, donkere hemel.
Had: V70 D4 MY14 Summum Nordic+ Luxury line. Caspian Blue. Dymamic Select leder zwart.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 54
- Lid geworden op: 09.03.2019 - 20:32
Sleutel terug geven dan maar....Risrael schreef: En ik geloof ook niet dat het in de naven zit.
Temeer ook omdat er hier mensen zijn die last hebben van trillingen waarbij de naafdiameter gelijk is met de naafdiameter van de velgen.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 54
- Lid geworden op: 09.03.2019 - 20:32
Ik krijg het idee dat niemand eigenlijk weet waar het trillen vandaan komt. Verschillende zaken worden genoemd, aerodynamica, wielen, naven etc.
Is het een idee om eens naar de overeenkomsten te gaan kijken van de personen die last hebben van het trillen tussen ca. 120-140 km/h.
Wellicht dat het posten van MY, motor, uitvoering, sportonderstel of niet, type velgen, type banden en aerodynamica pakket een richting kan bepalen?
Voor mij:
MY19
T5
Inscription
18" diamond cut
Pirelli (zomer) & Michelin Alpin (winter) maakt geen verschil
Sportonderstel
Verder geen uiterlijke aanpassingen
Is het een idee om eens naar de overeenkomsten te gaan kijken van de personen die last hebben van het trillen tussen ca. 120-140 km/h.
Wellicht dat het posten van MY, motor, uitvoering, sportonderstel of niet, type velgen, type banden en aerodynamica pakket een richting kan bepalen?
Voor mij:
MY19
T5
Inscription
18" diamond cut
Pirelli (zomer) & Michelin Alpin (winter) maakt geen verschil
Sportonderstel
Verder geen uiterlijke aanpassingen
- Risrael
- 5th Gear member
- Berichten: 1070
- Lid geworden op: 23.12.2013 - 18:29
- Locatie: Land van Maas en Waal
Voor mij:
MY19
T5
Momentum
18” diamond cut
Pirelli (zomer) & Michelin Alpin (winter) op winterbanden geen getril
Geen sportonderstel
Geen uiterlijke aanpassingen
MY19
T5
Momentum
18” diamond cut
Pirelli (zomer) & Michelin Alpin (winter) op winterbanden geen getril
Geen sportonderstel
Geen uiterlijke aanpassingen
Nu: V60 T6 Plus Dark, platinum grey, nappa leder/open grid textiel.
Had: V60 T5 Momentum, Savile Grey, Charcoal leder, donkere hemel.
Had: V70 D4 MY14 Summum Nordic+ Luxury line. Caspian Blue. Dymamic Select leder zwart.
Had: V60 T5 Momentum, Savile Grey, Charcoal leder, donkere hemel.
Had: V70 D4 MY14 Summum Nordic+ Luxury line. Caspian Blue. Dymamic Select leder zwart.
- teebee
- 7th Gear member
- Berichten: 6924
- Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02
Geen trillingen:
Momentum T5
Zomer: 18” Diamond Cut met Pirelli
Winter: 18” Diamond Cut met Nokian
-geen aanpassingen-
Momentum T5
Zomer: 18” Diamond Cut met Pirelli
Winter: 18” Diamond Cut met Nokian
-geen aanpassingen-
Laatst gewijzigd door teebee op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers !
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers !
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
-
- 1st Gear member
- Berichten: 29
- Lid geworden op: 02.03.2010 - 20:52
MY19
T5 R-Design
19" 5-Triple Spaaks Matt Black / Diamond Cut velgen met 235/40 R19 banden
Continental PremiumContact (zomer) & Michelin Alpin (winter) trillingen bij beide banden
R-design onderstel
Verder geen uiterlijke aanpassingen
T5 R-Design
19" 5-Triple Spaaks Matt Black / Diamond Cut velgen met 235/40 R19 banden
Continental PremiumContact (zomer) & Michelin Alpin (winter) trillingen bij beide banden
R-design onderstel
Verder geen uiterlijke aanpassingen
Huidig: Volvo V60 T5 GT R-Design
Volvo V60 D4 GT R-Design MY2015
VW Golf VI GTI DSG MY2011
Volvo C30 D5 GT R-Design MY2007
Volvo V60 D4 GT R-Design MY2015
VW Golf VI GTI DSG MY2011
Volvo C30 D5 GT R-Design MY2007
- Risrael
- 5th Gear member
- Berichten: 1070
- Lid geworden op: 23.12.2013 - 18:29
- Locatie: Land van Maas en Waal
Ik gooi het maar in de groep:
Zou het misschien liggen aan de uitzonderlijke constructie van de achterophanging van de auto? Dat ie daardoor gevoeliger is voor het wegdek?
Heeft de S90/V90 ook deze constructie?
Zou het misschien liggen aan de uitzonderlijke constructie van de achterophanging van de auto? Dat ie daardoor gevoeliger is voor het wegdek?
Heeft de S90/V90 ook deze constructie?
Nu: V60 T6 Plus Dark, platinum grey, nappa leder/open grid textiel.
Had: V60 T5 Momentum, Savile Grey, Charcoal leder, donkere hemel.
Had: V70 D4 MY14 Summum Nordic+ Luxury line. Caspian Blue. Dymamic Select leder zwart.
Had: V60 T5 Momentum, Savile Grey, Charcoal leder, donkere hemel.
Had: V70 D4 MY14 Summum Nordic+ Luxury line. Caspian Blue. Dymamic Select leder zwart.
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3158
- Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04
Heel SPA heeft die bladveer.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 54
- Lid geworden op: 09.03.2019 - 20:32
Humm...op basis van wat iedereen ingestuurd heeft, is er geen richting aan te wijzen (wat ik eigenlijk ook niet verwacht had).
Hebben de XC60 en SC90 ook de bladveer? Of staat SPA voor het onderstel en staan deze op een ander onderstel?
Hebben de XC60 en SC90 ook de bladveer? Of staat SPA voor het onderstel en staan deze op een ander onderstel?
- Risrael
- 5th Gear member
- Berichten: 1070
- Lid geworden op: 23.12.2013 - 18:29
- Locatie: Land van Maas en Waal
Net opgezocht de XC90 in ieder geval dus ik vermoed de XC60 ook.Baartje87 schreef: Humm...op basis van wat iedereen ingestuurd heeft, is er geen richting aan te wijzen (wat ik eigenlijk ook niet verwacht had).
Hebben de XC60 en SC90 ook de bladveer? Of staat SPA voor het onderstel en staan deze op een ander onderstel?
Nu: V60 T6 Plus Dark, platinum grey, nappa leder/open grid textiel.
Had: V60 T5 Momentum, Savile Grey, Charcoal leder, donkere hemel.
Had: V70 D4 MY14 Summum Nordic+ Luxury line. Caspian Blue. Dymamic Select leder zwart.
Had: V60 T5 Momentum, Savile Grey, Charcoal leder, donkere hemel.
Had: V70 D4 MY14 Summum Nordic+ Luxury line. Caspian Blue. Dymamic Select leder zwart.
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3158
- Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 74
- Lid geworden op: 08.10.2018 - 11:02
Ik sluit me nu ook aan bij de club van het trillende stuurwiel. Hier bij een T8. Kan zijn dat ik er door deze thread er teveel op ga opletten maar objectief gezien is het is er ook. Bij tempo 130 voel ik het vooral. Daarvoor en vanaf 140 duidelijk minder. Sinds kort met winter banden maar met zomerbanden voelde ik het ook. Opvallend is dat het vrijwel altijd rond die 130 km/u is. Bij hogere snelheden is het volledig weg. Zou het de motor trilling zijn die een resonerende effect heeft....
V60 T8 Inscription 2019
V60 D3 Momentum 2010
V50 2.0D Momentum 2005
V40 2.0 1996
340 DL 1986
V60 D3 Momentum 2010
V50 2.0D Momentum 2005
V40 2.0 1996
340 DL 1986
- Ab S
- 4th Gear member
- Berichten: 961
- Lid geworden op: 12.01.2011 - 18:24
- Locatie: Utrecht omgeving
Nuttig initiatief, Baartje87!Baartje87 schreef: Ik krijg het idee dat niemand eigenlijk weet waar het trillen vandaan komt. Verschillende zaken worden genoemd, aerodynamica, wielen, naven etc.
Is het een idee om eens naar de overeenkomsten te gaan kijken van de personen die last hebben van het trillen tussen ca. 120-140 km/h.
Wellicht dat het posten van MY, motor, uitvoering, sportonderstel of niet, type velgen, type banden en aerodynamica pakket een richting kan bepalen?
Voor mij:
MY19
T5
Inscription
18" diamond cut
Pirelli (zomer) & Michelin Alpin (winter) maakt geen verschil
Sportonderstel
Verder geen uiterlijke aanpassingen
Voor mij:
Trilde tussen 120-140 km/u (stuurwiel en stoelen)
T5 Inscription, 18" diamand cut, Pirelli's (zomer)
Na 3 banden vervangen en roadforce ballanceren trillingsvrij op bepaalde wegen; trillingen zeer wegdek afhankelijk; bij 130 km/u een rest-vibratie in stuurwiel (maar acceptabel).
Na ongeveer 4000 km (en de zomerhitte) opnieuw flink trillen; weer een band vervangen en roadforce balanceren; nu weer 2000 km goed, maar nog steeds erg wegdek afhankelijk (en lichte vibratie in stuurwiel bij 130 km/uur ook op 'goede' stukken weg).
Wagen staat nu een dag of 10 stil omdat ik zonder auto weg ben; ben benieuwd wat dat voor gevolg heeft.
PS: had tijdje terug een XC60 gereden en die trilde in totaal niet, op geen enkele weg (waar de V60 dat wel doet); dus ik denk dat het echt een V60/S60 'designfoutje' is).
V60 T5 (2019 - heden)
S60 2.4 (2001 - 2019)
360i (1988 - 2001)
343 (1979, vanaf 1983 - 1988)
S60 2.4 (2001 - 2019)
360i (1988 - 2001)
343 (1979, vanaf 1983 - 1988)
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 54
- Lid geworden op: 09.03.2019 - 20:32
Gok dat het merendeel van ons veelal alleen in de auto zit. Is er iemand die de auto volgeladen heeft en op vakantie geweest is? Waar ik eigenlijk op doel, zou het effect hebben op de trilling wanneer er meer gewicht op de bladveren ligt?
- Risrael
- 5th Gear member
- Berichten: 1070
- Lid geworden op: 23.12.2013 - 18:29
- Locatie: Land van Maas en Waal
Heb ik gedaan in de vakantie. 4 personen en vol beladen maar maakt geen verschil.Baartje87 schreef: Gok dat het merendeel van ons veelal alleen in de auto zit. Is er iemand die de auto volgeladen heeft en op vakantie geweest is? Waar ik eigenlijk op doel, zou het effect hebben op de trilling wanneer er meer gewicht op de bladveren ligt?
Nu: V60 T6 Plus Dark, platinum grey, nappa leder/open grid textiel.
Had: V60 T5 Momentum, Savile Grey, Charcoal leder, donkere hemel.
Had: V70 D4 MY14 Summum Nordic+ Luxury line. Caspian Blue. Dymamic Select leder zwart.
Had: V60 T5 Momentum, Savile Grey, Charcoal leder, donkere hemel.
Had: V70 D4 MY14 Summum Nordic+ Luxury line. Caspian Blue. Dymamic Select leder zwart.
- teebee
- 7th Gear member
- Berichten: 6924
- Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02
Nope, ook dan geen trillingen
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers !
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers !
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208