Opnieuw trillen

Plaats reactie
Chrisjuhh
1st Gear member
Berichten: 19
Lid geworden op: 14.11.2019 - 15:24

Er zijn helaas maar weinig auto's of automerken die niet of nauwelijks problemen (probleempjes) o.i.d. kennen. Laten we zeggen geheel foutloos zijn. Ik mag me gelukkig prijzen de afgelopen jaren diverse merken, modellen en type auto's te hebben gereden. Degene die het me het meest plezierig veel kilometers heeft gebracht was een V40 R-Design, terwijl ook deze niet perfect was. (2 terugroepacties, problemen met media communication errors en niet werkende parkeersensoren). De overige auto's hadden ook zo hun mankementen en ja ik ben daar in de loop der jaren gevoelig voor geworden. Mijn vrouw is bezig aan haar derde V40 waarvan de laatste ook wat afwijkt naar links en licht trilt. Haar stoort het niet. De V60 die ik bij de LM heb kunnen achterlaten was voor mij persoonlijk wel het toppunt van ellende en frustratie. trillen, afwijkingen naar links of rechts en diverse software of elektronische problemen. De laatste twee varianten die zoals we op dit forum vaker kunnen lezen gingen gepaard met de "vage ongrijpbaarheid" waarmee deze problemen kwamen. ook de nodige leen en vervangende auto's hadden deze problemen. Ik ben dan ook blij dat ik deze auto niet meer rij, terwijl het (evenals andere Volvo's) plaatjes zijn qua uitstraling en interieur. Inmiddels een paar maanden verder en gezien de Volvo ervaringen heel kritisch en veel ah zoeken en proefrijden te zijn geweest heb ik mijn keuze laten vallen op een C-klasse estate (ook niet probleemloos volgens diverse fora). we gaan het meemaken. Ik weet wel dat de tijdelijke C klasse en CLA die ik als huur heb gehad mij hebben doen besluiten een Benz te kiezen. Een tijdelijke Audi kon me niet bekoren. Laten we het houden op zoveel mensen, zoveel wensen. Ik hoop voor een ieder met een probleem auto eender het merk dat dit opgelost wordt of binnen de grenzen van hun frustratie blijft. Voor mij iig voorlopig (en pas na betere berichten op fora) geen Volvo meer.
Gebruikersavatar
J33Bee
5th Gear member
Berichten: 1234
Lid geworden op: 14.08.2020 - 23:20

Ja heej! Net mijn bestelling voor een V60 de deur uit gedaan vorige week...
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 6865
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

Dan is het nu ongeduldig uitzien naar het moment dat al dat geduld wordt beloond.
Ondanks alle verhalen (met de kanttekening dat perfecte auto’s niet bestaan) mag je er vanuit gaan dat er beslist ook V60’s rijden welke niet lijden aan de gruwelen welke op fora met name het licht zien. Positiefs wordt tenslotte veel minder spontaan gedeeld.
Laat je niet ontmoedigen door hetgeen je aan negatieve zaken leest, zelfs niet wanneer er lieden zijn welke er van overtuigd zijn dat elke V60 dezelfde problemen heeft (MOET hebben) als hun exemplaar. Ondanks dat zij telkens weer bij hun dealer aankloppen om eea gefixt te krijgen (terecht) ontkennen zij tegelijk dat er exemplaren zijn welke de euvels niet hebben welke zij zo graag gefixt zien.
Geniet van het vooruitzicht straks te mogen rijden in en genieten van een prachtige wagen welke heerlijk rijdt.
Sterkte met het wachten ;-)
Hiermee is dit topic overigens wel klaar voor mij; nieuwe posts zal ik hier niet meer lezen.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
erwinv60

Eindelijk ... dááág Teebee !!!

@ J33Bee proficiat met de auto, wanneer wordt deze geleverd ?
Hopelijk ervaar je geen problemen straks !
Gebruikersavatar
Walter
Geartronic member
Berichten: 24350
Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
Locatie: Randstad
Contacteer:

erwinv60 schreef: 21.08.2020 - 22:03
Walter schreef: 20.08.2020 - 18:51 Chinese wagen nog wel.


Volvo is al een aantal jaar een chinees bedrijf, dus ja Chinees 😉
Meen je dat nou? Pffff weer wat geleerd
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club lid/ex-V3C lid Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 Magic Blue/Sandstone + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
erwinv60

Hartstikke mooi Walter, blij dat je weer iets hebt geleerd en gefeliciteerd met jouw Chinese Volvo
Gebruikersavatar
DB200
6th Gear member
Berichten: 3382
Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00

#doeslief
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer

“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.

"What we do in life, echoes in eternity"
erwinv60

Chrisjuhh schreef: 23.08.2020 - 17:09 Er zijn helaas maar weinig auto's of automerken die niet of nauwelijks problemen (probleempjes) o.i.d. kennen. Laten we zeggen geheel foutloos zijn. Ik mag me gelukkig prijzen de afgelopen jaren diverse merken, modellen en type auto's te hebben gereden. Degene die het me het meest plezierig veel kilometers heeft gebracht was een V40 R-Design, terwijl ook deze niet perfect was. (2 terugroepacties, problemen met media communication errors en niet werkende parkeersensoren). De overige auto's hadden ook zo hun mankementen en ja ik ben daar in de loop der jaren gevoelig voor geworden. Mijn vrouw is bezig aan haar derde V40 waarvan de laatste ook wat afwijkt naar links en licht trilt. Haar stoort het niet. De V60 die ik bij de LM heb kunnen achterlaten was voor mij persoonlijk wel het toppunt van ellende en frustratie. trillen, afwijkingen naar links of rechts en diverse software of elektronische problemen. De laatste twee varianten die zoals we op dit forum vaker kunnen lezen gingen gepaard met de "vage ongrijpbaarheid" waarmee deze problemen kwamen. ook de nodige leen en vervangende auto's hadden deze problemen. Ik ben dan ook blij dat ik deze auto niet meer rij, terwijl het (evenals andere Volvo's) plaatjes zijn qua uitstraling en interieur. Inmiddels een paar maanden verder en gezien de Volvo ervaringen heel kritisch en veel ah zoeken en proefrijden te zijn geweest heb ik mijn keuze laten vallen op een C-klasse estate (ook niet probleemloos volgens diverse fora). we gaan het meemaken. Ik weet wel dat de tijdelijke C klasse en CLA die ik als huur heb gehad mij hebben doen besluiten een Benz te kiezen. Een tijdelijke Audi kon me niet bekoren. Laten we het houden op zoveel mensen, zoveel wensen. Ik hoop voor een ieder met een probleem auto eender het merk dat dit opgelost wordt of binnen de grenzen van hun frustratie blijft. Voor mij iig voorlopig (en pas na betere berichten op fora) geen Volvo meer.

Dit bedoel ik dus Chrisjuhh, of ben jij héél toevallig ook net zo'n "uitzondering" zoals ik ....... ik ben ervan overtuigd van niet.
Ik heb voor Volvo 3 verschillende BMW's gehad, waarvan bij 1 de distrubutie ketting brak, resultaat nieuw motorblok onder coulance van BMW (na 2,5 jaar)
en verder een paar kleine reparaties (speaker kapot, bluetooth module vervangen, stuurhuis vervangen) + reguliere onderhoud

Een paar (en ook op te lossen) tekortkomingen, is acceptabel want het blijft toch een gebruiksvoorwerp, maar structureel slecht rijgedrag,
trillen, vaag sturen, afwijken etc dit valt voor mij niet meer onder normale "kleine dingen". Ook het feit dat het niet opgelost kan worden
en als producteigenschap wordt aangemerkt (zoals ik al van meerdere op dit forum heb kunnen lezen) zegt ook genoeg. Veel plezier met jouw
nieuwe C klasse !!
Gebruikersavatar
J33Bee
5th Gear member
Berichten: 1234
Lid geworden op: 14.08.2020 - 23:20

erwinv60 schreef: 24.08.2020 - 02:27 Eindelijk ... dááág Teebee !!!

@ J33Bee proficiat met de auto, wanneer wordt deze geleverd ?
Hopelijk ervaar je geen problemen straks !
Ik hoop deze week te horen wat de levertijd gaat zijn. Geen idee ten tijden van corona en of de shitload aan P2 orders invloed heeft op eea :)
erwinv60

mijn nieuwe V60 is half juli besteld, verwachte levering half november bij de dealer (dus 3e / 4e week november aflevering)
Gebruikersavatar
J33Bee
5th Gear member
Berichten: 1234
Lid geworden op: 14.08.2020 - 23:20

erwinv60 schreef: 24.08.2020 - 10:11 mijn nieuwe V60 is half juli besteld, verwachte levering half november bij de dealer (dus 3e / 4e week november aflevering)
Dus een goede 4 maanden levertijd. Zat jij nog midden in gesloten fabrieken etc ivm corona?
erwinv60

dat weet ik eerlijk gezegd niet J33Bee ! zou wel kunnen aangezien half oktober de verwachting was, maar is daarna bijgesteld naar half november
Baartje87
2nd Gear member
Berichten: 54
Lid geworden op: 09.03.2019 - 20:32

Kleine update aangaande de tilling in mijn auto voornamelijk tussen 100-130, zoals bij de meeste.
Na een jaar en heeeel veel dealerbezoekjes heb ik de leasemaatschappij aangeschreven en zelfstandig een andere dealer bezocht. Deze heeft geprobeerd de geschiedenis met reeds gedane acties bij mijn eigen dealer te achterhalen. Dat blijkt dus niet te kunnen bij volvo....erg merkwaardig. Om te voorkomen dat men weer op 0 zou beginnen en ik dus weer een jaar verder ben, heb ik zelf de historie bij de dealer op moeten vragen en deze aan de 'nieuwe' dealer gegeven. Ik heb dit bij VAG nog nooit meegemaakt, waar men overal altijd de geschiedenis van de auto kan achterhalen (mits merkdealer).
Na twee bezoeken is in overleg de auto een dag bij Volvo Beesd geweest, waar men testen gedaan heeft. Daaruit is naar voren gekomen dat de auto voorzien moet worden van een nieuwe motorsteun en twee nieuwe naven voor. Komende week gaat het gebeuren....ik ben heeel benieuwd!
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 6865
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

Kan me nauwelijks voorstellen dat die onderlinge communicatie met uitwisseling van gegevens niet werkt. Lijkt me eerder een zaak van ‘niet willen’.... (je hebt (wellicht in hun beleving) een soort brevet van onvermogen gegeven aan je oude dealer door naar een ander te stappen....).
En tevens opmerkelijk dat er bij deze second opinion direct concrete zaken aan het licht zijn gekomen. Geeft nadrukkelijk te denken mbt de wel/niet uitgevoerde acties van je vorige dealer.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
Jelmer de Jong
6th Gear member
Berichten: 3158
Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04

Vanwege de wet op privacy kan een dealer niet zo maar de onderhoudshistorie uitdelen, maar als het je eigen auto betreft moet dat toch wel mogelijk zijn...
Knippie
2nd Gear member
Berichten: 157
Lid geworden op: 02.01.2019 - 10:55

Absoluut mogelijk. Mij is verteld dat alle informatie mbt de auto wordt "opgeslagen" in een landelijk systeem. Dus als je in Groningen iets laat vervangen kunnen ze het in Maastricht opzoeken. Lijkt mij ook het meest klantvriendelijke en logische.
Gebruikersavatar
J33Bee
5th Gear member
Berichten: 1234
Lid geworden op: 14.08.2020 - 23:20

Jelmer de Jong schreef: 26.09.2020 - 19:21 Vanwege de wet op privacy kan een dealer niet zo maar de onderhoudshistorie uitdelen, maar als het je eigen auto betreft moet dat toch wel mogelijk zijn...
Sterker nog, dat zijn ze verplicht als jij dat wil. Het zijn jouw gegevens. Als je wil dat ze uit het systeem moeten idemdito. Dat moeten ze zelfs kunnen aantonen.
erwinv60

Mijn gegevens kon de dealer ivm privacy ook niet zomaar communiceren, maar wel gekregen van ze uiteraard.

ik heb een correcte en volledige samenvatting gekregen van alles, maar zoals omschreven is het dus niet zo dat iedere dealer
in NL gewoon even een kijkje kan nemen in het gehele dossier van jouw auto, lekker boeiend ook, als je van tandarts verandert,
kan de nieuwe ook niet zomaar jouw dossier in, dit moet je ook zelf regelen ivm privacy
Gebruikersavatar
diesel01
8th Gear member
Berichten: 19843
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Baartje87 schreef: 26.09.2020 - 17:38 Kleine update aangaande de tilling in mijn auto voornamelijk tussen 100-130, zoals bij de meeste.
Na een jaar en heeeel veel dealerbezoekjes heb ik de leasemaatschappij aangeschreven en zelfstandig een andere dealer bezocht. Deze heeft geprobeerd de geschiedenis met reeds gedane acties bij mijn eigen dealer te achterhalen. Dat blijkt dus niet te kunnen bij volvo....erg merkwaardig. Om te voorkomen dat men weer op 0 zou beginnen en ik dus weer een jaar verder ben, heb ik zelf de historie bij de dealer op moeten vragen en deze aan de 'nieuwe' dealer gegeven. Ik heb dit bij VAG nog nooit meegemaakt, waar men overal altijd de geschiedenis van de auto kan achterhalen (mits merkdealer).
Na twee bezoeken is in overleg de auto een dag bij Volvo Beesd geweest, waar men testen gedaan heeft. Daaruit is naar voren gekomen dat de auto voorzien moet worden van een nieuwe motorsteun en twee nieuwe naven voor. Komende week gaat het gebeuren....ik ben heeel benieuwd!
Ik heb dit al eens eerder gezegd en ik blijf het zeggen, de naven kunnen met minimale afwijking voor trilling zorgen.
Het eea is makkelijk te controleren met een slingerklok, na controle bleek dat de naven van mijn V90 op de vooras voor kromme remschijven hebben gezorgd.
Eenmaal nieuwe naven voor en rondom nieuwe schijven met blokken is het een heerlijke auto om te rijden geworden.
V90 D5 AWD Inscription Polestar.
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Baartje87
2nd Gear member
Berichten: 54
Lid geworden op: 09.03.2019 - 20:32

diesel01 schreef: 01.10.2020 - 10:04
Baartje87 schreef: 26.09.2020 - 17:38 Kleine update aangaande de tilling in mijn auto voornamelijk tussen 100-130, zoals bij de meeste.
Na een jaar en heeeel veel dealerbezoekjes heb ik de leasemaatschappij aangeschreven en zelfstandig een andere dealer bezocht. Deze heeft geprobeerd de geschiedenis met reeds gedane acties bij mijn eigen dealer te achterhalen. Dat blijkt dus niet te kunnen bij volvo....erg merkwaardig. Om te voorkomen dat men weer op 0 zou beginnen en ik dus weer een jaar verder ben, heb ik zelf de historie bij de dealer op moeten vragen en deze aan de 'nieuwe' dealer gegeven. Ik heb dit bij VAG nog nooit meegemaakt, waar men overal altijd de geschiedenis van de auto kan achterhalen (mits merkdealer).
Na twee bezoeken is in overleg de auto een dag bij Volvo Beesd geweest, waar men testen gedaan heeft. Daaruit is naar voren gekomen dat de auto voorzien moet worden van een nieuwe motorsteun en twee nieuwe naven voor. Komende week gaat het gebeuren....ik ben heeel benieuwd!
Ik heb dit al eens eerder gezegd en ik blijf het zeggen, de naven kunnen met minimale afwijking voor trilling zorgen.
Het eea is makkelijk te controleren met een slingerklok, na controle bleek dat de naven van mijn V90 op de vooras voor kromme remschijven hebben gezorgd.
Eenmaal nieuwe naven voor en rondom nieuwe schijven met blokken is het een heerlijke auto om te rijden geworden.
Ik had ook deze hoop. Echter belde de dealer gisteren dat het vervangen van de motorsteun en nieuwe naven niet het beoogde effect had...... :'(
Plaats reactie

Terug naar “V60/S60 vanaf MY 2019”