Opnieuw trillen

Plaats reactie
Chrisjuhh
1st Gear member
Berichten: 18
Lid geworden op: 14.11.2019 - 15:24

23.01.2020 - 23:20

Escalade schreef:
23.01.2020 - 09:59
Eind november zijn bij de winterbanden eronder gegaan (wissel door Volvo dealer) en wederom flinke trillingen in stuurwiel tussen 100-130 km/h, daarnaast trok de auto enorm naar rechts. Stuur los en de auto reed zo de vluchtstrook op, het was best gevaarlijk af en toe. Dag later terug naar de dealer maar het probleem kon niet worden opgelost (!). Na contact met LM de auto naar de leverende dealer gebracht (kon pas begin januari) en daar heeft de auto wederom een week gestaan. Het naar rechts trekken is verholpen maar de trilling is nog steeds aanwezig. Specialist van de dealer erkent dat er nog steeds een trilling is, maar dit hoort bij de auto volgens hem. Hij heeft er volgens zeggen alles aan gedaan en hij weet niet meer wat te doen om het probleem op te lossen.

LM neemt de klacht ook niet echt serieus, 'Meneer, u heeft nou eenmaal een sportieve auto'.... Maar na inmiddels 11x terug naar de dealer en specialist geweest te zijn en de auto in totaal al 24 dagen kwijt geweest te zijn ben ik er he-le-maal klaar mee en lever ik de auto het liefst morgen in.
Beste Escalade, ik snap je gevoel volkomen. Hier overheerst hetzelfde. Na bijna 3 mnd. Kastje muur tussen LM, dealer en fitter hopelijk nu beter resultaat. Mocht dit niet helpen gaat de mijne ook terug. Wellicht kun je ze nog deze forum draadjes geven. Succes
Miguel81
2nd Gear member
Berichten: 117
Lid geworden op: 12.06.2014 - 19:50

25.01.2020 - 18:31

Na twee dagen op de Michelin winterbanden (Alpine 6) ook daar nog geen last van trillingen mee gehad.
Huidige: V60 D3 Momentum Pro, MY20, Birch Light, Intellisafe Pro line, etc..
V60 D2 Nordic+, MY17, Osmium Grey, Luxury line, Intellisafe Pro line
V40 D4 Business Momentum, MY 15, Power Blue, Business Connect, Intellisafe Pro line, Winter line, Scandinavian line
V40 D2 Business Momentum, MY 15, Raw Copper, Business Connect
VRIDER
2nd Gear member
Berichten: 77
Lid geworden op: 08.10.2018 - 11:02

06.02.2020 - 20:10

Zou dit technisch bulletin aan dit probleem gerelateerd kunnen zijn? Vond het op Swedespeed forum

https://static.nhtsa.gov/odi/tsbs/2019/ ... 9-9999.pdf

Link naar forum topics

(Discovered) Volvo S90 XC90 XC60 S60 T6/T5 AWD Vibration Issue SPA (AWD) - Propeller Shaft

https://forums.swedespeed.com/showthrea ... haft&amp=1

Vibration at 75 mph+ (2019 S60)

https://forums.swedespeed.com/showthrea ... S60)&amp=1
V60 T8 Inscription 2019
V60 D3 Momentum 2010
V50 2.0D Momentum 2005
V40 2.0 1996
340 DL 1986
Gebruikersavatar
Risrael
4th Gear member
Berichten: 675
Lid geworden op: 23.12.2013 - 18:29
Locatie: Land van Maas en Waal

07.02.2020 - 09:49

Ik heb nog eens opgelet maar de mate van trillingen is absoluut afhankelijk van het wegdek én temperatuur:
Als de trillingen optreden en je verandert van wegdek (al is het maar van links naar rechts) worden ze vaak minder dan wel verdwijnen ze in het geheel.
Daarnaast merk ik bijvoorbeeld met de winterbanden dat als de buitentemperatuur lager is de trillingen meer optreden. (rubbercompound wordt stugger?)

Dit alles zegt me dat deels de dealer wel eens gelijk kan hebben dat het inherent is aan type ophanging (en dus, hoe moeilijk ook te accepteren een producteigenschap)
Eén voordeel is dat we straks slechts 100 km/uur mogen rijden dus dan lossen de problemen vanzelf op.
Nu: V60 T5 Momentum, Savile Grey, Charcoal leder, donkere hemel.
Had: V70 D4 MY14 Summum Nordic+ Luxury line. Caspian Blue. Dymamic Select leder zwart.
Gebruikersavatar
Ab S
4th Gear member
Berichten: 566
Lid geworden op: 12.01.2011 - 18:24
Locatie: Utrecht omgeving

07.02.2020 - 13:33

..herkenbaar, behalve de temperatuur (ik merk geen verschil bij hogere of lagere temperaturen). Voorwaarde is wel goede balancering en hoogteslag binnen spec (wellicht die 65 N?). Als het okay is tussen 100-135 km/uur op een bepaald type wegdek, dan zijn trillingen op andere wegdekken een 'producteigenschap'
V60 T5 (2019 - heden)
S60 2.4 (2001 - 2019)
360i (1988 - 2001)
343 (1979, vanaf 1983 - 1988)
Gebruikersavatar
erwinv60
2nd Gear member
Berichten: 50
Lid geworden op: 22.01.2015 - 22:05
Locatie: Utrecht

13.02.2020 - 21:57

Ik ben er ondertussen helemaal klaar mee, eind november heb ik michelin winterbanden gekregen (auto had toen 8000km zónder trillingen op zomerbanden, ook michelin) en vanaf toen trillend stuur, trillend onderstel en trok de auto naar rechts. Ondertussen is het half februari en is mijn auto in totaal zo’n 2-3 weken bij de dealer geweest. Werkplaatschef heeft mijn auto bij a een week lang gereden en zijn mijn wielen tig keer gebalanceerd, ook roadforce, banden vervangen en heb ik zelf aangedrongen op controle op uitlijning, het was minimaal maar dit heeft men bekeken en aagepast waardoor de auto perfect rechtdoor gaat en geen vaag stuurgedrag meer vertoont.

Het trillen.... ze hebben mijn zomerbanden weer terug gemonteerd op mijn 19” en ja hoor ook deze geven trillingen (raar want vanaf aflevering tot winterbanden wissel was het goed). Ik lever de auto het liefst gewoon in, want ik heb ondertussen met een d4 v60 cc gereden en met een normale d4 en beide wagens hadden ook onrust in het onderstel 1 trok naar links en trilde het stuur.
Ik vertik het om in een auto van 53K met een trillend onderstel en stuur te moeten rijden de komende 3 jaar dus dit moet opgelost worden anders onderneem ik serieuze stappen om onze leaseovereenkomst te stoppen.

25 febr komt er een specialist van volvo mijn auto voorzien van apparatuur, welke zou moeten meter waar het probleem vandaan komt, ik ben erg sceptisch, en ben er bang voor dat het resultaat gaat zijn dat het “normaal” is of binnen de marge ligt, maar dat accepteer ik echt niet
Hopelijk krijgt de dealer toestemming om aandrijfassen of motor steunen te vervangen oid want
ik ben er ondertussen van overtuigd dat het niet aan de banden ligt, hoewel het mss per band verschilt hoe de auto reageert. Ik rijd nu sinds 18 jaar bijna elke 3 jaar een nieuwe auto maar DIT, heb ik echt nog nooit meegemaakt, wat een enorme domper !!
Chrisjuhh
1st Gear member
Berichten: 18
Lid geworden op: 14.11.2019 - 15:24

14.02.2020 - 11:42

erwinv60 schreef:
13.02.2020 - 21:57
Ik ben er ondertussen helemaal klaar mee, eind november heb ik michelin winterbanden gekregen (auto had toen 8000km zónder trillingen op zomerbanden, ook michelin) en vanaf toen trillend stuur, trillend onderstel en trok de auto naar rechts. Ondertussen is het half februari en is mijn auto in totaal zo’n 2-3 weken bij de dealer geweest. Werkplaatschef heeft mijn auto bij a een week lang gereden en zijn mijn wielen tig keer gebalanceerd, ook roadforce, banden vervangen en heb ik zelf aangedrongen op controle op uitlijning, het was minimaal maar dit heeft men bekeken en aagepast waardoor de auto perfect rechtdoor gaat en geen vaag stuurgedrag meer vertoont.

Het trillen.... ze hebben mijn zomerbanden weer terug gemonteerd op mijn 19” en ja hoor ook deze geven trillingen (raar want vanaf aflevering tot winterbanden wissel was het goed). Ik lever de auto het liefst gewoon in, want ik heb ondertussen met een d4 v60 cc gereden en met een normale d4 en beide wagens hadden ook onrust in het onderstel 1 trok naar links en trilde het stuur.
Ik vertik het om in een auto van 53K met een trillend onderstel en stuur te moeten rijden de komende 3 jaar dus dit moet opgelost worden anders onderneem ik serieuze stappen om onze leaseovereenkomst te stoppen.

25 febr komt er een specialist van volvo mijn auto voorzien van apparatuur, welke zou moeten meter waar het probleem vandaan komt, ik ben erg sceptisch, en ben er bang voor dat het resultaat gaat zijn dat het “normaal” is of binnen de marge ligt, maar dat accepteer ik echt niet
Hopelijk krijgt de dealer toestemming om aandrijfassen of motor steunen te vervangen oid want
ik ben er ondertussen van overtuigd dat het niet aan de banden ligt, hoewel het mss per band verschilt hoe de auto reageert. Ik rijd nu sinds 18 jaar bijna elke 3 jaar een nieuwe auto maar DIT, heb ik echt nog nooit meegemaakt, wat een enorme domper !!
same here helaas,
Naast de nodige elektronische (of softwarematige) problemen blijft bij mijn V60 ook het trillen hinderlijk aanwezig evenals het afwijken naar links of rechts als ze eraan hebben zitten "klungelen". Daarnaast trilt de mijne ook heel specifiek rond de 70-80km/h en voelt het bij langzaam rijden aan alsof er banden gecupped zijn. Ook ik ben van mening dat een auto van 50K + dit soort klachten en problemen niet mag hebben. Ik heb inmiddels meerdere sets goodyear gehad, een set pirelli en nu Michelin maar het blijft waardeloos. Gelukkig voor mij gaat de auto eind deze maand terug en wat de LP en Dealer ermee doen zal me eerlijk gezegd worst zijn.
Symtom
2nd Gear member
Berichten: 52
Lid geworden op: 08.01.2020 - 10:33

15.02.2020 - 09:05

Ik heb een S60 T5.
Ik moet zeggen dat het trillen heel erg meevalt.
Ik rij nu gewoon met de 20 inch R Design velgen met Pirelli P zero banden. Zo geleverd af fabriek.

Het trekken naar rechts had ik wel echt last van.
Ik moest op de snelweg naar links sturen om niet automatisch naar rechts te gaan bij recht door rijden. Dit is na het uitlijnen weg.

Trillen ja soms een beetje maar het is niet duidelijk of dit op dat moment komt door de auto / banden of het wegdek. Het stuur en stoelen trillen niet in ieder geval.

Afgelopen week ivm afstellen achterklep, een leen auto mee gekregen bij de dealer.
Een V60 D4, jeetje wat een verschil.
Ik had de zonneklep omlaag gedaan. Deze stond gewoon te flapperen. Verder geen trillend stuur maar het trillen kwam echt van de vooras as leek het wel. Totaal niet fijn rijden.

Maar:

Toen ik mijn auto weer kon ophalen en terug reed was het in eens een stuk minder?!
Een heel vaag iets dit trillen....

Als ik bij ons op de zaak een Audi A6 mee neem.
Geen enkele trilling, dat merk ik het verschil wel goed. Ook naast mijn S60.
Gebruikersavatar
erwinv60
2nd Gear member
Berichten: 50
Lid geworden op: 22.01.2015 - 22:05
Locatie: Utrecht

15.02.2020 - 10:12

Chrisjuhh schreef:
14.02.2020 - 11:42
erwinv60 schreef:
13.02.2020 - 21:57
Ik ben er ondertussen helemaal klaar mee, eind november heb ik michelin winterbanden gekregen (auto had toen 8000km zónder trillingen op zomerbanden, ook michelin) en vanaf toen trillend stuur, trillend onderstel en trok de auto naar rechts. Ondertussen is het half februari en is mijn auto in totaal zo’n 2-3 weken bij de dealer geweest. Werkplaatschef heeft mijn auto bij a een week lang gereden en zijn mijn wielen tig keer gebalanceerd, ook roadforce, banden vervangen en heb ik zelf aangedrongen op controle op uitlijning, het was minimaal maar dit heeft men bekeken en aagepast waardoor de auto perfect rechtdoor gaat en geen vaag stuurgedrag meer vertoont.

Het trillen.... ze hebben mijn zomerbanden weer terug gemonteerd op mijn 19” en ja hoor ook deze geven trillingen (raar want vanaf aflevering tot winterbanden wissel was het goed). Ik lever de auto het liefst gewoon in, want ik heb ondertussen met een d4 v60 cc gereden en met een normale d4 en beide wagens hadden ook onrust in het onderstel 1 trok naar links en trilde het stuur.
Ik vertik het om in een auto van 53K met een trillend onderstel en stuur te moeten rijden de komende 3 jaar dus dit moet opgelost worden anders onderneem ik serieuze stappen om onze leaseovereenkomst te stoppen.

25 febr komt er een specialist van volvo mijn auto voorzien van apparatuur, welke zou moeten meter waar het probleem vandaan komt, ik ben erg sceptisch, en ben er bang voor dat het resultaat gaat zijn dat het “normaal” is of binnen de marge ligt, maar dat accepteer ik echt niet
Hopelijk krijgt de dealer toestemming om aandrijfassen of motor steunen te vervangen oid want
ik ben er ondertussen van overtuigd dat het niet aan de banden ligt, hoewel het mss per band verschilt hoe de auto reageert. Ik rijd nu sinds 18 jaar bijna elke 3 jaar een nieuwe auto maar DIT, heb ik echt nog nooit meegemaakt, wat een enorme domper !!
same here helaas,
Naast de nodige elektronische (of softwarematige) problemen blijft bij mijn V60 ook het trillen hinderlijk aanwezig evenals het afwijken naar links of rechts als ze eraan hebben zitten "klungelen". Daarnaast trilt de mijne ook heel specifiek rond de 70-80km/h en voelt het bij langzaam rijden aan alsof er banden gecupped zijn. Ook ik ben van mening dat een auto van 50K + dit soort klachten en problemen niet mag hebben. Ik heb inmiddels meerdere sets goodyear gehad, een set pirelli en nu Michelin maar het blijft waardeloos. Gelukkig voor mij gaat de auto eind deze maand terug en wat de LP en Dealer ermee doen zal me eerlijk gezegd worst zijn.
Begrijp ik hieruit dat je de leaseovereenkomst stopgezet hebt en dat he de auto inlevert ?
Gebruikersavatar
Risrael
4th Gear member
Berichten: 675
Lid geworden op: 23.12.2013 - 18:29
Locatie: Land van Maas en Waal

15.02.2020 - 11:11

Gelukkig heb ik het trekken naar links of rechts totaal niet. Als ik het stuur los laat rijdt hij netjes rechtdoor. Het mooie is dat ik laatst een leverancier mee nam en hij me zei dat de auto zo ongelooflijk "smooth" reed. Geen enkele trilling zei hij me....
Nog steeds vind ik dat het erg afhankelijk is van het wegdek. De auto is gewoon heel gevoelig voor wegdek/weertype/wind(?). Zou niet mogen maar gelukkig is het bij mij acceptabel.
Kreeg laatst overigens een V60 R-Design met 20 inch banden mee. Die had het trillen nog wat minder dan mijn auto. Als je er op ging letten kon je het voelen....maar anders niet.
Nu: V60 T5 Momentum, Savile Grey, Charcoal leder, donkere hemel.
Had: V70 D4 MY14 Summum Nordic+ Luxury line. Caspian Blue. Dymamic Select leder zwart.
Gebruikersavatar
IkeV70
5th Gear member
Berichten: 2089
Lid geworden op: 27.01.2006 - 22:18
Locatie: Heerhugowaard

15.02.2020 - 11:47

De mijne, V60 T5 uit nov 2018, heeft dit soort problemen totaal niet. Noch op zomer-, noch op winterbanden. Geen trillingen, niet naar links of rechts trekken, geen spoorvorming. Niets van dat alles.
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
Gebruikersavatar
Risrael
4th Gear member
Berichten: 675
Lid geworden op: 23.12.2013 - 18:29
Locatie: Land van Maas en Waal

16.02.2020 - 17:21

Interessante ontdekking op Swedespeed.com. Een scheur ergens bij de ophanging in het motorcompartiment. Het zou interessant zijn of er meerdere mensen dit hebben. Na vervanging door de dealer was een deel van de trillingen weg. Ik zelf heb nog niet gekeken.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Nu: V60 T5 Momentum, Savile Grey, Charcoal leder, donkere hemel.
Had: V70 D4 MY14 Summum Nordic+ Luxury line. Caspian Blue. Dymamic Select leder zwart.
eddy3
4th Gear member
Berichten: 718
Lid geworden op: 05.01.2008 - 12:11

16.02.2020 - 18:34

Als je dat allemaal zo ziet, krijg je toch de indruk, dat Volvo derderangsmaterialen gebruikt onderhuids!
Ik voel het ook zo aan, je bent precies onderweg met een versleten vehikel.
Rijplezier 0/10;was een fervent Volvoverdediger,41 jaar lang, maar nu raad ik iedereen ten stelligste een Volvo af, ze verdienen het niet.

grtn
eddy3
4th Gear member
Berichten: 718
Lid geworden op: 05.01.2008 - 12:11

16.02.2020 - 18:39

Heb deze week een polestar veerpootbrug gemonteerd, in de hoop wat meer rust in de voorwielophanging te krijgen, resultaat nul!
Zijn de laatste pogingen, maar ga het opgeven denk ik.

Grtn
Gebruikersavatar
teebee
6th Gear member
Berichten: 3413
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

16.02.2020 - 22:39

Gelukkig zijn er ook nog mensen welke het merk van harte aanbevelen, en zonder trillingen door het leven gaan.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers ! :-)
V40 Cross Country MY18, Denim Blue, CC-bodykit, met veel lekkers
Volvo V60, Ocean Race, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Peugeot 208, Urban Soul, 1.2 Vti, 2013
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo Guilietta/33/33SW/155/156SW (10x), Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D
Escalade
1st Gear member
Berichten: 27
Lid geworden op: 02.03.2010 - 20:52

17.02.2020 - 10:27

erwinv60 schreef:
13.02.2020 - 21:57
Ik ben er ondertussen helemaal klaar mee, eind november heb ik michelin winterbanden gekregen (auto had toen 8000km zónder trillingen op zomerbanden, ook michelin) en vanaf toen trillend stuur, trillend onderstel en trok de auto naar rechts. Ondertussen is het half februari en is mijn auto in totaal zo’n 2-3 weken bij de dealer geweest. Werkplaatschef heeft mijn auto bij a een week lang gereden en zijn mijn wielen tig keer gebalanceerd, ook roadforce, banden vervangen en heb ik zelf aangedrongen op controle op uitlijning, het was minimaal maar dit heeft men bekeken en aagepast waardoor de auto perfect rechtdoor gaat en geen vaag stuurgedrag meer vertoont.

Het trillen.... ze hebben mijn zomerbanden weer terug gemonteerd op mijn 19” en ja hoor ook deze geven trillingen (raar want vanaf aflevering tot winterbanden wissel was het goed). Ik lever de auto het liefst gewoon in, want ik heb ondertussen met een d4 v60 cc gereden en met een normale d4 en beide wagens hadden ook onrust in het onderstel 1 trok naar links en trilde het stuur.
Ik vertik het om in een auto van 53K met een trillend onderstel en stuur te moeten rijden de komende 3 jaar dus dit moet opgelost worden anders onderneem ik serieuze stappen om onze leaseovereenkomst te stoppen.

25 febr komt er een specialist van volvo mijn auto voorzien van apparatuur, welke zou moeten meter waar het probleem vandaan komt, ik ben erg sceptisch, en ben er bang voor dat het resultaat gaat zijn dat het “normaal” is of binnen de marge ligt, maar dat accepteer ik echt niet
Hopelijk krijgt de dealer toestemming om aandrijfassen of motor steunen te vervangen oid want
ik ben er ondertussen van overtuigd dat het niet aan de banden ligt, hoewel het mss per band verschilt hoe de auto reageert. Ik rijd nu sinds 18 jaar bijna elke 3 jaar een nieuwe auto maar DIT, heb ik echt nog nooit meegemaakt, wat een enorme domper !!
Tip: dring er bij de importeur op aan om het testrapport in handen te krijgen, incl test- en normwaardes, en indien de specialist er ook mee gaat rijden zorg er dan voor dat hij de snelheid rijdt waarbij het probleem zich voordoet.

Het klinkt misschien overbodig, maar een specialist van de importeur heeft ook een testrit met mijn auto gemaakt maar ik heb helaas geen testrapport in handen gekregen. Dus ik heb geen info over gemeten waardes en bijv de route die is gereden. Het enige antwoord vanuit de importeur is dat de auto 'binnen de norm valt' en daar kan ik helemaal niks mee. Voor de importeur is het dossier daarmee gesloten en de dealer gaat daar volledig in mee.
Huidig: Volvo V60 T5 GT R-Design
Volvo V60 D4 GT R-Design MY2015
VW Golf VI GTI DSG MY2011
Volvo C30 D5 GT R-Design MY2007
Jelmer de Jong
5th Gear member
Berichten: 2117
Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04

17.02.2020 - 12:28

Ik zou zelf bij die testrit aanwezig willen zijn.
Gebruikersavatar
erwinv60
2nd Gear member
Berichten: 50
Lid geworden op: 22.01.2015 - 22:05
Locatie: Utrecht

17.02.2020 - 14:24

Escalade schreef:
17.02.2020 - 10:27
erwinv60 schreef:
13.02.2020 - 21:57
Ik ben er ondertussen helemaal klaar mee, eind november heb ik michelin winterbanden gekregen (auto had toen 8000km zónder trillingen op zomerbanden, ook michelin) en vanaf toen trillend stuur, trillend onderstel en trok de auto naar rechts. Ondertussen is het half februari en is mijn auto in totaal zo’n 2-3 weken bij de dealer geweest. Werkplaatschef heeft mijn auto bij a een week lang gereden en zijn mijn wielen tig keer gebalanceerd, ook roadforce, banden vervangen en heb ik zelf aangedrongen op controle op uitlijning, het was minimaal maar dit heeft men bekeken en aagepast waardoor de auto perfect rechtdoor gaat en geen vaag stuurgedrag meer vertoont.

Het trillen.... ze hebben mijn zomerbanden weer terug gemonteerd op mijn 19” en ja hoor ook deze geven trillingen (raar want vanaf aflevering tot winterbanden wissel was het goed). Ik lever de auto het liefst gewoon in, want ik heb ondertussen met een d4 v60 cc gereden en met een normale d4 en beide wagens hadden ook onrust in het onderstel 1 trok naar links en trilde het stuur.
Ik vertik het om in een auto van 53K met een trillend onderstel en stuur te moeten rijden de komende 3 jaar dus dit moet opgelost worden anders onderneem ik serieuze stappen om onze leaseovereenkomst te stoppen.

25 febr komt er een specialist van volvo mijn auto voorzien van apparatuur, welke zou moeten meter waar het probleem vandaan komt, ik ben erg sceptisch, en ben er bang voor dat het resultaat gaat zijn dat het “normaal” is of binnen de marge ligt, maar dat accepteer ik echt niet
Hopelijk krijgt de dealer toestemming om aandrijfassen of motor steunen te vervangen oid want
ik ben er ondertussen van overtuigd dat het niet aan de banden ligt, hoewel het mss per band verschilt hoe de auto reageert. Ik rijd nu sinds 18 jaar bijna elke 3 jaar een nieuwe auto maar DIT, heb ik echt nog nooit meegemaakt, wat een enorme domper !!
Tip: dring er bij de importeur op aan om het testrapport in handen te krijgen, incl test- en normwaardes, en indien de specialist er ook mee gaat rijden zorg er dan voor dat hij de snelheid rijdt waarbij het probleem zich voordoet.

Het klinkt misschien overbodig, maar een specialist van de importeur heeft ook een testrit met mijn auto gemaakt maar ik heb helaas geen testrapport in handen gekregen. Dus ik heb geen info over gemeten waardes en bijv de route die is gereden. Het enige antwoord vanuit de importeur is dat de auto 'binnen de norm valt' en daar kan ik helemaal niks mee. Voor de importeur is het dossier daarmee gesloten en de dealer gaat daar volledig in mee.
Bedankt voor de tip, dit idee had ik zelf ook al, te meer ook omdat de problemen vooral tussen de 120-160 km p/u het beste voelbaar zijn, en die specialist van Volvo wellicht niet harder gaat rijden dan 100.
rondom Verkerk Utrecht mag je overal slechts max 100 km/u namelijk. Meerijden is evt ook nog een optie, en misschien we de allerbeste optie.

*** Wat ga jij nu doen Escalade met jouw auto nu de importeur en dealer eigenlijk niets mee voor jou gaan doen, een rechtszaak aanspannen ?
Gebruikersavatar
Ab S
4th Gear member
Berichten: 566
Lid geworden op: 12.01.2011 - 18:24
Locatie: Utrecht omgeving

17.02.2020 - 18:00

..trillen bij de snelheden 120-160 km/uur die je noemt is de kans groot dat het toch de wielen (velg-band combinatie) zijn.
De ultieme test is rijden met 4 wielen van een V/S60 waarvan je met zekerheid weet dat die niet trilt. Trilt je eigen wagen dan niet dan weet je waar je (de dealer dus) het zoeken moet; trilt je wagen ook met de andere set wielen, dan ligt de oorzaak elders (aandrijfassen, remschijven,..)
V60 T5 (2019 - heden)
S60 2.4 (2001 - 2019)
360i (1988 - 2001)
343 (1979, vanaf 1983 - 1988)
Gebruikersavatar
Poolrev
5th Gear member
Berichten: 1817
Lid geworden op: 12.02.2007 - 16:32
Locatie: Veenendaal, NL

18.02.2020 - 08:58

Voor dit gebeuren is er sinds week 46 vorig jaar een aanpassing doorgevoerd in het onderstel van het SPA platform, en wel in het subframe. Auto's die dus vanaf week 46 zijn geproduceerd, hebben de aanpassing en daarmee is het issue opgelost. Helaas is het niet achteraf te herstellen, doordat de aanpassingen in het subframe zitten, wat onderdeel is van de constructie. Dealers zijn hiervan op de hoogte gebracht overigens.

Ik heb momenteel een tijdelijke V60 MY2019, die er dus ook last van zou moeten hebben. Ik merk het inderdaad een beetje als ik er op ga letten, maar ik stoor me er geenszins aan. De voorloop Passat waar ik een maandje mee heb gereden, vond ik soms veel nadrukkelijker trillen.
Plaats reactie

Terug naar “V60/S60 vanaf MY 2019”