V60 B3 of B4 Mild Hybrid?

Gebruikersavatar
Mickyman
4th Gear member
Berichten: 798
Lid geworden op: 05.09.2011 - 19:37

Daniel1975 schreef: 15.04.2021 - 20:05
kamikaze schreef: 11.04.2021 - 17:10 Conclusie: een B3 heeft te weinig vermogen, waardoor je het gaspedaal telkens helemaal indrukt, en de bak lager schakelt om de toeren omhoog te jagen.
Wrong answer :-)

Vermogen genoeg (tuurlijk is het geen strepentrekker), maar de bak maakt totaal geen gebruik van het aanwezig koppel in het lagere toerengebied.
Niet ernstig, maar wel jammer dat niet het optimale uit de motor wordt gehaald. Zou een rustige rijgedrag opleveren.
ik vind dit wel behoorlijk ernstig als ik eerlijk ben, waarom ben ik handmatig aan het schakelen om op een 80km/h weg in te halen, heb nu een proef, de persoonlijke rijmodus met de bak in de eco stand, zal mij benieuwen, maar echt wat een toeren als je gas geeft bij deze bak/afstelling
Volvo V60 R-Design B3, Inscription Bursting Blue metallic
Gebruikersavatar
J33Bee
5th Gear member
Berichten: 1234
Lid geworden op: 14.08.2020 - 23:20

Mickyman schreef: 15.04.2021 - 20:21 ik vind dit wel behoorlijk ernstig als ik eerlijk ben, waarom ben ik handmatig aan het schakelen om op een 80km/h weg in te halen, heb nu een proef, de persoonlijke rijmodus met de bak in de eco stand, zal mij benieuwen, maar echt wat een toeren als je gas geeft bij deze bak/afstelling
Wat ik verder bijzonder vind is de uitstoot en verbruik tov B4. Daar kun je dus al snel uit concluderen dat het vooral winst in softwarematige finetuning is, lijkt me.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Daniel1975
2nd Gear member
Berichten: 96
Lid geworden op: 04.10.2020 - 09:42

Tsja, alles voor de wltp he :-)
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12219
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Je begrijpt het gelukkig wel nu
Gebruikersavatar
Mickyman
4th Gear member
Berichten: 798
Lid geworden op: 05.09.2011 - 19:37

J33Bee schreef: 16.04.2021 - 09:01
Mickyman schreef: 15.04.2021 - 20:21 ik vind dit wel behoorlijk ernstig als ik eerlijk ben, waarom ben ik handmatig aan het schakelen om op een 80km/h weg in te halen, heb nu een proef, de persoonlijke rijmodus met de bak in de eco stand, zal mij benieuwen, maar echt wat een toeren als je gas geeft bij deze bak/afstelling
Wat ik verder bijzonder vind is de uitstoot en verbruik tov B4. Daar kun je dus al snel uit concluderen dat het vooral winst in softwarematige finetuning is, lijkt me.
ik zit na 8k km nu op 8,7 liter gemiddeld en ik rij als een oud wijf, met mijn Passat 4 Motion TDI reed ik 8,3 maar die km waren 80% in Duitsland, gelukkig tik ik zelf niet af hahaha
Volvo V60 R-Design B3, Inscription Bursting Blue metallic
Daniel1975
2nd Gear member
Berichten: 96
Lid geworden op: 04.10.2020 - 09:42

OGA244 schreef: 16.04.2021 - 21:44 Je begrijpt het gelukkig wel nu
Weten waar het door komt is iets totaal anders dat het begrijpen ;-)
Ik ben nog van de generatie die gewoon een optimaal presterende motor wil, die een 5 of 6 cyl mooi vindt klinken, etc.
En ik vraag mij af of bij een normale rijstijl de bak wel zo zuinig presteert door al dat terugschakelen.

Ik zit ook rond de 8.7-8.8 L/100km, niet bepaald zuinig voor een nieuwe hybride motor.
Gebruikersavatar
Roak
2nd Gear member
Berichten: 50
Lid geworden op: 04.01.2021 - 15:34
Locatie: Flevoland

Daniel1975 schreef: 17.04.2021 - 13:34 ik zit na 8k km nu op 8,7 liter gemiddeld en ik rij als een oud wijf, met mijn Passat 4 Motion TDI reed ik 8,3 maar die km waren 80% in Duitsland, gelukkig tik ik zelf niet af hahaha
Ik zit op gemiddeld 6,9 ( ruim 10K) en heb vaak ritten onder de 6. En toch zit ik vaak op de linkerbaan hoor ! Blijkbaar rijdt de rest NOG langzamer dan ik 😂😂
V60 B3 Business Pro 2021, 18" R-design, Parking, Onyx, Climate, Moritz, HK.
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12219
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Daniel1975 schreef: 17.04.2021 - 13:34
OGA244 schreef: 16.04.2021 - 21:44 Je begrijpt het gelukkig wel nu
Weten waar het door komt is iets totaal anders dat het begrijpen ;-)
Ik ben nog van de generatie die gewoon een optimaal presterende motor wil, die een 5 of 6 cyl mooi vindt klinken, etc.
En ik vraag mij af of bij een normale rijstijl de bak wel zo zuinig presteert door al dat terugschakelen.

Ik zit ook rond de 8.7-8.8 L/100km, niet bepaald zuinig voor een nieuwe hybride motor.
dat ligt (zoals jezelf al aangaf) volledig aan jou..
Stekkerbak
2nd Gear member
Berichten: 56
Lid geworden op: 17.03.2020 - 21:42

OGA244 schreef: 17.04.2021 - 15:31
Daniel1975 schreef: 17.04.2021 - 13:34
OGA244 schreef: 16.04.2021 - 21:44 Je begrijpt het gelukkig wel nu
Weten waar het door komt is iets totaal anders dat het begrijpen ;-)
Ik ben nog van de generatie die gewoon een optimaal presterende motor wil, die een 5 of 6 cyl mooi vindt klinken, etc.
En ik vraag mij af of bij een normale rijstijl de bak wel zo zuinig presteert door al dat terugschakelen.

Ik zit ook rond de 8.7-8.8 L/100km, niet bepaald zuinig voor een nieuwe hybride motor.
dat ligt (zoals jezelf al aangaf) volledig aan jou..
Lekker boeiend... hij is vast in het gelukkige bezit van een tankpas.
Niet jaloers worden hé @ogab3
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12219
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Ik ben niet jaloers hoor, maar als 6.9 ltr op 100km gewoon kan is 8.7ltr meer dom dan grappig..

Heb zelf nu trouwens 'n B4 en ook 'n tankpas
Daniel1975
2nd Gear member
Berichten: 96
Lid geworden op: 04.10.2020 - 09:42

OGA244 schreef: 17.04.2021 - 19:21 Ik ben niet jaloers hoor, maar als 6.9 ltr op 100km gewoon kan is 8.7ltr meer dom dan grappig..
Benieuwd wat jou het recht geeft om mijn rijstijl dom te vinden.
En ja, ik ben in het bezit van een tankpas. Geldig in heel de EU ook nog. Maar dat boeit mij niet wat rijden betreft.
Zowel mijn lease autos als prive autos rij ik hetzelfde mee en zorg ik zeer goed voor. Zonder excessief remmen- of bandenslijtage. Wel structureel harder dan die flauwe 100km/u regel trouwens. Met mijn vorige diesel reed ik gewoon 5.1-5.4 L/100km.
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12219
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Je verbaasde je toch over je verbruik en dacht dat het aan de auto lag?
Ik meen van niet
Daniel1975
2nd Gear member
Berichten: 96
Lid geworden op: 04.10.2020 - 09:42

Ligt zeker niet alleen aan de auto, maar wel een essentieel deel ervan.
Ik had van een nieuw motorblok als dit zeker iets beters verwacht.
Denk trouwens dat geen enkele motortechneut zal tegenspreken dat wltp afstelling van motor+automaat niet de beste, optimale afstelling is voor een blok.
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12219
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Wltp is net als 100km/uur 'n realiteit, wat maakt het dan uit wat iemand er van vind?
Het wordt in de toekomst simpelweg allemaal nog strenger.
En 'n B3 of B4 lopen echt mooi en smooth, en <7 op 100km is goed haalbaar.
Dat zijn voor menigeen veel belangrijkere criteria
Daniel1975
2nd Gear member
Berichten: 96
Lid geworden op: 04.10.2020 - 09:42

Volvo geeft zelf 6.8-7.5 aan bij verbruik in de folder. Dus dat <7 heel goed haalbaar is, is natuurlijk gewoon een onzinnige opmerking. Geen normaal rijdend mens haalt zonder er zijn/haar best voor te doen de fabrieksopgave. Zeker ook omdat die ongetwijfeld in ECO is gereden, zonder airco, optimale weersomstandigheden, etc.
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12219
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Jij redt het niet en kwalificeerd mensen die het wel halen dus dan maar als abnormaal..
Het nieuwe rijden vraagt 'n commitment die jij niet hebt..
Gebruikersavatar
Roak
2nd Gear member
Berichten: 50
Lid geworden op: 04.01.2021 - 15:34
Locatie: Flevoland

Grappige maar ook ietwat te scherpe dicussie ?

Ik rij inderdaad meestal zonder airco en rij vooruitziend, dwz veel uitrollen en weinig remmen.
Dat wil dus niet zeggen dat ik langzaam rij.
Wat het wel betekent, is dat ik niet als een idioot een afrit afrij en bovenop de rem ga staat vlak voor het stoplicht,
Wat ik bijna iedereen wel zie doen.

Maar het staat wel stoer, doen alsof je in een sportwagen rijdt toch ?

Ik kies liever voor minder kosten (prive auto) .

En ik ben even snel op mijn bestemming.
V60 B3 Business Pro 2021, 18" R-design, Parking, Onyx, Climate, Moritz, HK.
Daniel1975
2nd Gear member
Berichten: 96
Lid geworden op: 04.10.2020 - 09:42

OGA244 schreef: 18.04.2021 - 10:53 Het nieuwe rijden vraagt 'n commitment die jij niet hebt..
Daar heb je 100% gelijk in!! :-)

Maar tussen lomp raggen en het nieuwe rijden ligt nog een hele grote marge. Als je “als een sportwagen” wilt rijden moet je geen V60 nemen, dat is gewoon een vlotte, fantastische reisauto.
En ja, als ik het budget had stond er hier gewoon een mooie 6cyl naast de deur.
Gebruikersavatar
Mickyman
4th Gear member
Berichten: 798
Lid geworden op: 05.09.2011 - 19:37

OGA244 schreef: 17.04.2021 - 19:21 Ik ben niet jaloers hoor, maar als 6.9 ltr op 100km gewoon kan is 8.7ltr meer dom dan grappig..

Heb zelf nu trouwens 'n B4 en ook 'n tankpas
DOM?? jouw reacties zijn regelmatig dom en je hebt het zelf niet eens door ;)
Volvo V60 R-Design B3, Inscription Bursting Blue metallic
Gebruikersavatar
Roak
2nd Gear member
Berichten: 50
Lid geworden op: 04.01.2021 - 15:34
Locatie: Flevoland

Vanmorgen.

Geen enkel probleem om zuinig te rijden dus.
V60 verbruik.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
V60 B3 Business Pro 2021, 18" R-design, Parking, Onyx, Climate, Moritz, HK.
Plaats reactie

Terug naar “V60/S60 vanaf MY 2019”