V60 B3 of B4 Mild Hybrid?

Gebruikersavatar
Roak
2nd Gear member
Berichten: 50
Lid geworden op: 04.01.2021 - 15:34
Locatie: Flevoland

J33Bee schreef: 30.04.2021 - 11:07 Met ACC echt niet. Dan schakelt de bak met gemak 2 versnellingen terug als je van 80 naar 120 (de ingestelde snelheid alvorens ACC reduceerde ivm voorligger) gaat bijvoorbeeld.
Klopt, dan wel idd. In een aantal voorgaande auto's was die reactie instelbaar, helaas bij Volvo niet.
V60 B3 Business Pro 2021, 18" R-design, Parking, Onyx, Climate, Moritz, HK.
Daniel1975
2nd Gear member
Berichten: 96
Lid geworden op: 04.10.2020 - 09:42

OGA244 schreef: 30.04.2021 - 10:29 Het maximale koppel is beschikbaar tussen 1500 en 4200 t/min, op zich is die 4000 t/min dan niet raar, het maximale toerental is 5400 t/min.
Op zich wel raar, want ipv de hele bandbreedte te gebruiken gaat hij direct naar het einde van zijn koppelcurve.
Het blok is ruim voldoende om “als een diesel” te rijden, dus lekker op het koppel rijden. Dat geeft rust, maar dat wil de automaat dus niet.
Ik vermoed dat de wltp regels de oorzaak zijn; optimale verbranding bij 4000-5000 rpm en dus de CO2 lager op papier.
Gebruikersavatar
V480-S60
8th Gear member
Berichten: 19475
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

En met die laatste zin sla je de spijker volledig op zijn kop. Waarbij een aantekening past: niet alleen op papier maar ook tijdens de testsessie.

Dat je daarbij in de praktijk een wat minder fijn rijdende auto krijgt voor een aantal is dan helaas een gegeven.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
Gebruikersavatar
J33Bee
5th Gear member
Berichten: 1265
Lid geworden op: 14.08.2020 - 23:20

V480-S60 schreef: 30.04.2021 - 12:08 En met die laatste zin sla je de spijker volledig op zijn kop. Waarbij een aantekening past: niet alleen op papier maar ook tijdens de testsessie.

Dat je daarbij in de praktijk een wat minder fijn rijdende auto krijgt voor een aantal is dan helaas een gegeven.
Zijn die andere modes daar ook nog steeds aan onderhevig eigenlijk? Anders snap ik de geboden mogelijkheden daarvan niet echt, want beter wordt het daar niet echt door.
Gebruikersavatar
V480-S60
8th Gear member
Berichten: 19475
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

Geen idee. Ik heb zelf geen B3 of B4.
Gezien mijn ervaring met de WLTP en de achtergronden daarvan (zit in mijn vakinteresse en heeft ook met één van mijn taken te maken) kan ik alleen zeggen dat alles in het werk gesteld wordt voor een zo "schoon" mogelijke verbranding. Met zo min mogelijk CO2 uitstoot. Hoe dat in de andere modes zit is voor mij ook giswerk want hoe Volvo dat verder doet is nu net niet voor mijn werk van belang.

(Overigens rij ik zakelijk geen Volvo omdat de mild hybrids bij ons niet door de CO2 ballotage komen. De Plug-inns en de P8 vallen buiten budget)
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
Gebruikersavatar
J33Bee
5th Gear member
Berichten: 1265
Lid geworden op: 14.08.2020 - 23:20

Ja omdat het steeds terug springt naar "Comfort" is vanwege WLTP lijkt me, dus dacht wellicht zijn die andere modes niet belast maar kan het me ergens ook weer niet voorstellen eigenlijk. Ook kijkende naar de ervaring met die andere modes, blijft het evengoed toeren hoog. De Eco stand, lijkt het beste ingericht qua balans (schakelt meer van onderuit) maar dan staat de airco volgens mij uit etc.
Daniel1975
2nd Gear member
Berichten: 96
Lid geworden op: 04.10.2020 - 09:42

Jammer dat je de ECO niet kan instellen: dus motor op eco, de rest op comfort.
Gebruikersavatar
VincentH6
2nd Gear member
Berichten: 127
Lid geworden op: 27.01.2020 - 09:11
Locatie: NH

Dat kun je toch in de Individual mode zelf samenstellen?

Volvo S60 R-Design - Fusion Red (2020)
Volvo S60 Intro Edition - Black Stone (2001)
VW Passat R-Line - Diamond Black (2016)
Volvo V60 Momentum - Savile Grey (2012)
Eerder: Renault Laguna GT II en III, VW Golf, Toyota Yaris Verso, Opel Astra, Fiat Brava, Nissan Micra
Daniel1975
2nd Gear member
Berichten: 96
Lid geworden op: 04.10.2020 - 09:42

Op een Business Pro kan ik die niet vinden....
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12269
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Moet er wel opzitten
Daniel1975
2nd Gear member
Berichten: 96
Lid geworden op: 04.10.2020 - 09:42

OGA244 schreef: 01.05.2021 - 19:51 Moet er wel opzitten
Gevonden, stond een vinkje uit.
Nu verschijnt die wel in het lijstje. Alleen jammer dat bij ECO dan ook het coasten weer terug is en je niet op de motor remt.
Als ik ECO-klimaat niet aanvink blijft de airco gewoon werken zoals het hoort zonder beperkingen begrijp ik.
Ga het eens proberen:
Basis rijmodus: comfort
Stuurkracht: laag
Aandrijflijn: eco
Rem: dynamisch
Eco-klimaat: uitgevinkt
Gebruikersavatar
Steven Volvo
3rd Gear member
Berichten: 371
Lid geworden op: 20.12.2010 - 18:07
Locatie: Utrecht

Iemand enig idee wat de instelling van Rem behelst?

Hierboven als 'dynamisch' benoemd?

groet
V60 T6 Recharge 2020
V70 - 2.5T - 2005 - 180kkm
V70 - 2.0T - 2002 - Duitser R.I.P.
Daniel1975
2nd Gear member
Berichten: 96
Lid geworden op: 04.10.2020 - 09:42

Ik heb geen idee, ik ga gewoon proberen.
Gebruikersavatar
Mickyman
4th Gear member
Berichten: 798
Lid geworden op: 05.09.2011 - 19:37

OGA244 schreef: 30.04.2021 - 10:03 Loeien is 6000toeren
Nee, loeien is onnodig veel lawaai maken, niet in het ideale gebied om vervolgens weigeren over te schakelen totdat de max toeren bereikt zijn en dat dat hij zonder dat je vol gas geeft.

Het is gewoon een dikke vette loeiert, PUNT
Volvo V60 R-Design B3, Inscription Bursting Blue metallic
Daniel1975
2nd Gear member
Berichten: 96
Lid geworden op: 04.10.2020 - 09:42

Amen!
;-)
Gebruikersavatar
J33Bee
5th Gear member
Berichten: 1265
Lid geworden op: 14.08.2020 - 23:20

Wellicht ten overvloede maar hier kun je eea vinden mbt activeren & aanmaken individuele rijmodus;

https://www.volvocars.com/nl/support/ma ... en/rijmodi
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12269
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Mickyman schreef: 02.05.2021 - 21:34
OGA244 schreef: 30.04.2021 - 10:03 Loeien is 6000toeren
Nee, loeien is onnodig veel lawaai maken, niet in het ideale gebied om vervolgens weigeren over te schakelen totdat de max toeren bereikt zijn en dat dat hij zonder dat je vol gas geeft.

Het is gewoon een dikke vette loeiert, PUNT
ligt toch echt aan je eigen rijstijl..
Gebruikersavatar
Roak
2nd Gear member
Berichten: 50
Lid geworden op: 04.01.2021 - 15:34
Locatie: Flevoland

Steven Volvo schreef: 02.05.2021 - 12:19 Iemand enig idee wat de instelling van Rem behelst?

Hierboven als 'dynamisch' benoemd?

groet
Ik vermoed dat dat iets te maken heeft met regeneratief opladen van de Hybrid accu ?
Dat dat iets feller of minder fel gebeurt ?
V60 B3 Business Pro 2021, 18" R-design, Parking, Onyx, Climate, Moritz, HK.
Gebruikersavatar
VincentH6
2nd Gear member
Berichten: 127
Lid geworden op: 27.01.2020 - 09:11
Locatie: NH

Roak schreef: 03.05.2021 - 11:06
Steven Volvo schreef: 02.05.2021 - 12:19 Iemand enig idee wat de instelling van Rem behelst?
Hierboven als 'dynamisch' benoemd?
Ik vermoed dat dat iets te maken heeft met regeneratief opladen van de Hybrid accu ?
Dat dat iets feller of minder fel gebeurt ?
Dat zou kunnen, maar in de reguliere T modellen is die optie ook aanwezig dus het heeft waarschijnlijk ook te maken met de manier waarop de rem aangrijpt. Maar ik heb het verschil nog niet echt kunnen merken (maar heb er ook niet echt op gelet...).

Volvo S60 R-Design - Fusion Red (2020)
Volvo S60 Intro Edition - Black Stone (2001)
VW Passat R-Line - Diamond Black (2016)
Volvo V60 Momentum - Savile Grey (2012)
Eerder: Renault Laguna GT II en III, VW Golf, Toyota Yaris Verso, Opel Astra, Fiat Brava, Nissan Micra
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12269
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Het zit idd in het aangrijpen, later, steviger, "dynamischer"
Ik vind het niets toevoegen, hoor ook van mensen dat ze het groot verschil vinden
Plaats reactie

Terug naar “V60/S60 vanaf MY 2019”