V60 B3 of B4 Mild Hybrid?

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Peter-V50
4th Gear member
Berichten: 841
Lid geworden op: 10.06.2009 - 15:09
Locatie: Twente

Hallo allemaal,

Ik rijd al meer dan 11 jaar met plezier in mijn V50 2.0 benzine. Maar het wordt tijd voor iets nieuws. Ik heb van de dealer al een offerte liggen voor een V60 B3 mild hybrid. Nu twijfel ik tussen de B3 en de B4 motor. Is de B3 wel sterk genoeg om de ruim 1600 kg soepel op gang te brengen? Wie heeft er al ervaring mee? (Ik ga uiteraard nog een proefrit maken.)
Volvo XC40 P8 MY21
Volvo V50 2.0 Edition I MY09

“If you're not smiling, you're doing it wrong.” Dick Strawbridge
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12219
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Hij heeft 'n veel mooier koppelverloop dan je huidige V50, 163 + 14pk is echt genoeg vermogen
Jelmer de Jong
6th Gear member
Berichten: 3158
Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04

Ik zou de B4 nemen, meer=beter.
Gebruikersavatar
Bluesbroeder
2nd Gear member
Berichten: 216
Lid geworden op: 15.07.2011 - 17:29
Locatie: Drenthe; ergens boven in.

Ik zou beide gaan proefrijden, alleen dan kan je het verschil ervaren en beslissen wat beste bij je past.
Ik rij nu 2 weken een V60 B4 en moet zeggen, helemaal niet slecht. Genoeg vermogen, trekt goed door tot zeker 160 (verder ben ik niet gekomen).
Heb zelf niet in een B3 gereden maar er zal een verschil zijn, dus zelf beide rijden....
Volvo V60 B4 Business Pro au. - Denim Blue
Gebruikersavatar
Peter-V50
4th Gear member
Berichten: 841
Lid geworden op: 10.06.2009 - 15:09
Locatie: Twente

Jelmer de Jong schreef: 14.08.2020 - 20:00 Ik zou de B4 nemen, meer=beter.
Meer vermogen is in dit geval wel 2500 Euro duurder...
Volvo XC40 P8 MY21
Volvo V50 2.0 Edition I MY09

“If you're not smiling, you're doing it wrong.” Dick Strawbridge
Gebruikersavatar
jalex_h
6th Gear member
Berichten: 2645
Lid geworden op: 12.12.2014 - 19:20
Locatie: Midden nederland

Wat voor de één al op het randje van te nel is, kan voor iemand anders als veel te sloom ervaren worden. Meer is altijd leuker, de vraag is echter of eje met minder ook goed kunt leven.Dus gewoon gaan rijden.
Ooit: Een kale 440 1.7 DL uit 1989, een flink aangeklede V40 2.0 uit 1996 & V70 D4 GT Nordic+ met een aantal leuke dingetjes uit 2015
Nu: Afbeelding Afbeelding

Je kunt beter een optimist zijn die ongelijk heeft dan een pessimist die gelijk krijgt.
Gebruikersavatar
royal d
1st Gear member
Berichten: 38
Lid geworden op: 30.09.2010 - 19:00

Is er een specieke reden om een mild hybride te verkiezen boven non-mild hybride? Je heb dan meer keuzemogelijkheid en bijv. kijken naar een T4 (al dan niet Polestart gechipt)
V60 T4 R-Design | Osmium Grey | MY2019 | Polestar tuning
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12219
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Kijk je naar nieuw is 'n T4 geen bestelbare optie meer
Gebruikersavatar
Peter-V50
4th Gear member
Berichten: 841
Lid geworden op: 10.06.2009 - 15:09
Locatie: Twente

royal d schreef: 15.08.2020 - 11:34 Is er een specieke reden om een mild hybride te verkiezen boven non-mild hybride? Je heb dan meer keuzemogelijkheid en bijv. kijken naar een T4 (al dan niet Polestart gechipt)
De specifieke reden is dat een plug-in hybrid 12.000 Euro duurder is. En zonder hybrid is niet meer te bestellen. Die voldoen niet aan de laatste milieu-eisen.
Volvo XC40 P8 MY21
Volvo V50 2.0 Edition I MY09

“If you're not smiling, you're doing it wrong.” Dick Strawbridge
Gebruikersavatar
royal d
1st Gear member
Berichten: 38
Lid geworden op: 30.09.2010 - 19:00

Om die reden heb ik recentelijk een t4 met de kop af gekocht. Scheelt ook weer in de afschrijving bij inruil.

Verder; wat extra vermogen in deze wat zware wagen doet wel veel voor de driveability. Ik zou dit budgetteren zeker bij nieuwe aanschaf.
V60 T4 R-Design | Osmium Grey | MY2019 | Polestar tuning
Stekkerbak
2nd Gear member
Berichten: 56
Lid geworden op: 17.03.2020 - 21:42

De B3 kiezen en over een jaartje is deze wel naar B5 vermogen te chippen.
Motorisch zijn de B3, B4 en B5 gelijk.
Gebruikersavatar
Ab S
4th Gear member
Berichten: 954
Lid geworden op: 12.01.2011 - 18:24
Locatie: Utrecht omgeving

Stekkerbak schreef: 16.08.2020 - 00:03 De B3 kiezen en over een jaartje is deze wel naar B5 vermogen te chippen.
Motorisch zijn de B3, B4 en B5 gelijk.
...is dat wel zo? ik kan mij voorstellen dat er toch hier en daar mechanische verschillen zijn, maar zeker weet ik dat niet. Overigens, chippen van iets van 160 pk (B3) naar 250 pk (B5) lijkt me wel een hele grote stap en vraag me af of dat (met behoud garantie) kan..
Om een keuze te maken, blijft het advies - zoals anderen ook reeds aangaven - ga met een B3 en B4 rijden en ervaar het...
V60 T5 (2019 - heden)
S60 2.4 (2001 - 2019)
360i (1988 - 2001)
343 (1979, vanaf 1983 - 1988)
Jelmer de Jong
6th Gear member
Berichten: 3158
Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04

Nee, de garantie ben je kwijt als je 100pk extra uit een blok weet te toveren. Hoe mechanisch gelijk die dingen ook mogen zijn...
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12219
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Voorlopig ben je de geldigheid van je kenteken ook kwijt met 'n dergelijke vermogens toename..
Even 'n rdw herkeuring
Gummy1234567
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 27.08.2020 - 16:47

Stekkerbak schreef: 16.08.2020 - 00:03 De B3 kiezen en over een jaartje is deze wel naar B5 vermogen te chippen.
Motorisch zijn de B3, B4 en B5 gelijk.
Klopt niet helemaal, B3 en B4 zijn gelijk, maar B5 heeft een andere intercooler.
B3 en B4 is alleen software.
Gebruikersavatar
J33Bee
5th Gear member
Berichten: 1233
Lid geworden op: 14.08.2020 - 23:20

Gummy1234567 schreef: 28.08.2020 - 09:52
Stekkerbak schreef: 16.08.2020 - 00:03 De B3 kiezen en over een jaartje is deze wel naar B5 vermogen te chippen.
Motorisch zijn de B3, B4 en B5 gelijk.
Klopt niet helemaal, B3 en B4 zijn gelijk, maar B5 heeft een andere intercooler.
B3 en B4 is alleen software.
Mooi dat bied perspectief hopelijk!
Gebruikersavatar
PatrickOceanRace
1st Gear member
Berichten: 28
Lid geworden op: 29.06.2014 - 08:43

Als je vanuit een 2.0 komt dan zal de B3 zeker al als een stap vooruit voelen. Met de standaard begrenzing tot 180 zou ik zelf minder toegevoegde waarde zien voor extra vermogen en dat prijsverschil stoppen in meer luxe.
MY20 S60 T5 Polestar R-Design, Bursting Blue
MY17 S90 T5 Inscription Intro Line
MY16 C350E Lease Edition Plus
MY14 V40 D4 Ocean Race, Ocean Race Blue, Off Black leder, Business Connect Pack, BLIS, Lane Keeping Aid,Harman Kardon, DAB+, PCC & keyless drive, 17 inch Ixion.
MY04 BMW Z4 3.0I Steptronic
MY14 Audi A4 1.8TFSI Pro Line
MY 12 Volvo V50 2.0 Limited Edition
MY10 Volvo S60 D5 Geartronic Momentum
MY07 Volvo S40 T5 Geartronic Summum
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12219
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Een B3 heeft 'n totaal vermogen van 177pk..
Je zou voor 'n acceleratieverschil van 1.1sec van 0 naar 100 € 2.500,- over moeten hebben.. De top blijft gelijk.
Ik zou zelf voor dat verschil 'n lounge pack nemen
Roadrunner79
2nd Gear member
Berichten: 50
Lid geworden op: 26.06.2020 - 17:00

Heb je nu al een automaat?
Gevoelsmatig zijn auto’s met automatische versnellingsbak sowieso al vlotter dan handgeschakeld. Komende vanuit een atmosferische(?) 2.0, is dit sowieso al een flinke stap voorwaarts zeker met de 8-trap geartronic.
Rijd in een Bright Silver V60 T4 Momentum Pro Polestar optimised MJ20 met veel opties: Comfort Plus Line, Audio Line (o.a. Harman Kardon), Park Assist Line, Intellisafe Pro Line, Versality Pro Line,, Winter Line, Scandinavian Line, Elektrisch Verstelbare Bestuurdersstoel en een trekhaak af fabriek.
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12219
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

De 2.0 is nooit met Automaat geleverd
Plaats reactie

Terug naar “V60/S60 vanaf MY 2019”