Als ik de stopwatch bij dit filmpje aan zet kom ik consistent op 7.6 seconde uit.
Ervaringen verschil T4 en B4 (of T5 en B5)
Precies, dit bedoelde ik ook !
Als volvo 7,2 sec belooft, maar 8,4 is haalbaar vind ik dit ook een behoorlijk verschil. Als je bij de slager
1 kilo biefstuk koopt, wil je toch eigenlijk ook 1 kilo hebben, maar niet minder
Als volvo 7,2 sec belooft, maar 8,4 is haalbaar vind ik dit ook een behoorlijk verschil. Als je bij de slager
1 kilo biefstuk koopt, wil je toch eigenlijk ook 1 kilo hebben, maar niet minder
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 59
- Lid geworden op: 13.08.2013 - 21:37
Ik heb het ook eens zelf geklokt Jelmer en inderdaad, daar kom ik ook op uit. Het rare is dat de S60 T4 Polestar optimized dan niet onderdoet voor de T5, sterker nog: ik klok zelfs fractioneel sneller
0-100 in 7,4 sec, 0-120 in 10,0, 0-140 in 13,4 en 0-150km/h in 15,4. Goed, de S60 T4 is 24 kg lichter dan V60 T4, maar dat kan toch niet verklaring zijn voor dat verschil?
0-100 in 7,4 sec, 0-120 in 10,0, 0-140 in 13,4 en 0-150km/h in 15,4. Goed, de S60 T4 is 24 kg lichter dan V60 T4, maar dat kan toch niet verklaring zijn voor dat verschil?
Laatst gewijzigd door Edwin28 op 21.11.2020 - 20:07, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3158
- Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04
Met een T8 zit Anna er ook bijna een seconde naast. (4.6 in de brochure)
- Flippeke
- 2nd Gear member
- Berichten: 62
- Lid geworden op: 24.10.2020 - 12:39
4,7 tegen 5.3. En volgens mij raakt de auto 2x grip kwijt. Onder de 5 zou toch wel moeten lukken toch ?
2014 V40 D4 R-design Osmium Grey
2014 V40 D4 Ocean Race Black Sapphire
2016 V60 D6 AWD R-Design Black Sapphire
2003 XC70 2.4 T GEARTR. 4WD Ash gold Pearl
2019 V60 T8 Polestar Engineered Black stone solid
2014 V40 D4 Ocean Race Black Sapphire
2016 V60 D6 AWD R-Design Black Sapphire
2003 XC70 2.4 T GEARTR. 4WD Ash gold Pearl
2019 V60 T8 Polestar Engineered Black stone solid
Zet er tien naast elkaar en ze zijn allemaal niet hetzelfde, die s60 t4 loopt wel lekker zo te zien
-
- 1st Gear member
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 29.04.2016 - 11:36
Ik had een laatste V70 T4 en nu een XC 60 B4. Het is natuurlijk niet echt te vergelijken, maar de V70 T4 voelde tot 100 wat gretiger aan. Ik heb echter het idee dat m’n huidige XC60 B4 vooral boven de 100 forser blijft doortrekken. De huidige B4 lijkt z’n trekkracht eerder/sneller in elke omstandigheid helemaal beschikbaar te hebben. Mogelijk komt dat door de mild hybride ?
Heb nog lang aan een B5 getwijfeld, maar heb het prijsverschil toch maar liever in wat extra opties gestopt voor m’n toch al rijk gevulde Inscription.
Heb nog lang aan een B5 getwijfeld, maar heb het prijsverschil toch maar liever in wat extra opties gestopt voor m’n toch al rijk gevulde Inscription.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 51
- Lid geworden op: 26.06.2020 - 17:00
Denk dat carrosserie hoogte/bouw en gewicht ook een groot verschil maken in de vergelijking V70 versus XC60.RayDelft schreef: ↑03.01.2021 - 21:41 Ik had een laatste V70 T4 en nu een XC 60 B4. Het is natuurlijk niet echt te vergelijken, maar de V70 T4 voelde tot 100 wat gretiger aan. Ik heb echter het idee dat m’n huidige XC60 B4 vooral boven de 100 forser blijft doortrekken. De huidige B4 lijkt z’n trekkracht eerder/sneller in elke omstandigheid helemaal beschikbaar te hebben. Mogelijk komt dat door de mild hybride ?
Heb nog lang aan een B5 getwijfeld, maar heb het prijsverschil toch maar liever in wat extra opties gestopt voor m’n toch al rijk gevulde Inscription.
Ik rijd een T4 Polestar, heerlijk snel, maar ik vind het eigenlijk al overkill, met de 100km overdag en de begrenzing op 180 ben je met de juiste versnellingsbakverhouding ook met 150pk prima onderweg, zolang je niets aan de trekhaak gaat hangen. Met een trailer / caravan is een beetje extra koppel wel erg lekker.
Rijd in een Bright Silver V60 T4 Momentum Pro Polestar optimised MJ20 met veel opties: Comfort Plus Line, Audio Line (o.a. Harman Kardon), Park Assist Line, Intellisafe Pro Line, Versality Pro Line,, Winter Line, Scandinavian Line, Elektrisch Verstelbare Bestuurdersstoel en een trekhaak af fabriek.