duurt lang voordat auto start

Plaats reactie
Frank78
1st Gear member
Berichten: 31
Lid geworden op: 09.07.2020 - 13:43

Hallo,

Het is misschien een rare titel maar als ik in de auto stap als deze een paar dagen heeft stilgestaan dan kan ik de rem niet intrappen en reageert de auto niet (heel traag) op de start/stop knop. Als ik dan een stuk gereden heb en ik stap weer in de auto dan doet deze het wel gelijk.

Kan dit een probleem met de accu zijn of heeft dit te maken met de afstandsbediening of is dit normaal?

Alvast bedankt,
Frank
Volvo 340
VW POlO
Fiat Stilo
VW Tiguan
Opel Zafira

Volvo V60 T5
Gebruikersavatar
Ab S
4th Gear member
Berichten: 961
Lid geworden op: 12.01.2011 - 18:24
Locatie: Utrecht omgeving

Frank78 schreef: 16.11.2020 - 11:55 Hallo,

Het is misschien een rare titel maar als ik in de auto stap als deze een paar dagen heeft stilgestaan dan kan ik de rem niet intrappen en reageert de auto niet (heel traag) op de start/stop knop. Als ik dan een stuk gereden heb en ik stap weer in de auto dan doet deze het wel gelijk.

Kan dit een probleem met de accu zijn of heeft dit te maken met de afstandsbediening of is dit normaal?

Alvast bedankt,
Frank
Als je de rem intrapt, zou de auto daarna direct te starten moeten zijn. Het start/stop systeem (dat ik zelf direct afzet nadat ik gestart heb) kan even nodig hebben totdat de motor een bepaalde temperatuur heeft..
V60 T5 (2019 - heden)
S60 2.4 (2001 - 2019)
360i (1988 - 2001)
343 (1979, vanaf 1983 - 1988)
Gebruikersavatar
Risrael
5th Gear member
Berichten: 1070
Lid geworden op: 23.12.2013 - 18:29
Locatie: Land van Maas en Waal

Frank78 schreef: 16.11.2020 - 11:55 Hallo,

Het is misschien een rare titel maar als ik in de auto stap als deze een paar dagen heeft stilgestaan dan kan ik de rem niet intrappen en reageert de auto niet (heel traag) op de start/stop knop. Als ik dan een stuk gereden heb en ik stap weer in de auto dan doet deze het wel gelijk.

Kan dit een probleem met de accu zijn of heeft dit te maken met de afstandsbediening of is dit normaal?

Alvast bedankt,
Frank
Je zegt dat je de rem niet kunt intrappen. Dat is wel vreemd en zeker niet normaal.
Nu: V60 T6 Plus Dark, platinum grey, nappa leder/open grid textiel.
Had: V60 T5 Momentum, Savile Grey, Charcoal leder, donkere hemel.
Had: V70 D4 MY14 Summum Nordic+ Luxury line. Caspian Blue. Dymamic Select leder zwart.
Frank78
1st Gear member
Berichten: 31
Lid geworden op: 09.07.2020 - 13:43

Ab S schreef: 16.11.2020 - 12:30
Frank78 schreef: 16.11.2020 - 11:55 Hallo,

Het is misschien een rare titel maar als ik in de auto stap als deze een paar dagen heeft stilgestaan dan kan ik de rem niet intrappen en reageert de auto niet (heel traag) op de start/stop knop. Als ik dan een stuk gereden heb en ik stap weer in de auto dan doet deze het wel gelijk.

Kan dit een probleem met de accu zijn of heeft dit te maken met de afstandsbediening of is dit normaal?

Alvast bedankt,
Frank
Als je de rem intrapt, zou de auto daarna direct te starten moeten zijn. Het start/stop systeem (dat ik zelf direct afzet nadat ik gestart heb) kan even nodig hebben totdat de motor een bepaalde temperatuur heeft..
Het heeft niets met het start/stop systeem te maken want die werkt goed, het is alleen als de auto een aantal dagen heeft stil gestaan en dan bij het starten is dit probleem er.
Volvo 340
VW POlO
Fiat Stilo
VW Tiguan
Opel Zafira

Volvo V60 T5
Frank78
1st Gear member
Berichten: 31
Lid geworden op: 09.07.2020 - 13:43

Risrael schreef: 16.11.2020 - 13:09
Frank78 schreef: 16.11.2020 - 11:55 Hallo,

Het is misschien een rare titel maar als ik in de auto stap als deze een paar dagen heeft stilgestaan dan kan ik de rem niet intrappen en reageert de auto niet (heel traag) op de start/stop knop. Als ik dan een stuk gereden heb en ik stap weer in de auto dan doet deze het wel gelijk.

Kan dit een probleem met de accu zijn of heeft dit te maken met de afstandsbediening of is dit normaal?

Alvast bedankt,
Frank
Je zegt dat je de rem niet kunt intrappen. Dat is wel vreemd en zeker niet normaal.
Dat vindt ik ook lijkt wel iets van een beveiliging, daarom dacht ik aan de accu of aan de afstandsbediening.
Als de motor dan start na ca. 5 seconden kan ik het rempedaal weer bedienen en werkt alles weer naar behoren en treed het ook niet meer op totdat de auto weer een aantal dagen heeft stilgestaan.
Volvo 340
VW POlO
Fiat Stilo
VW Tiguan
Opel Zafira

Volvo V60 T5
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 6920
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

Begrijp dat ‘niet kunnen bedienen’ nog steeds niet.
je kan toch te allen tijde op het pedaal trappen? Bedoel je dat je dan zo veel weerstand ervaart dat het lijkt dat het pedaal in het geheel niet ingetrapt kan worden?
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
Frank78
1st Gear member
Berichten: 31
Lid geworden op: 09.07.2020 - 13:43

teebee schreef: 19.11.2020 - 17:22 Begrijp dat ‘niet kunnen bedienen’ nog steeds niet.
je kan toch te allen tijde op het pedaal trappen? Bedoel je dat je dan zo veel weerstand ervaart dat het lijkt dat het pedaal in het geheel niet ingetrapt kan worden?
Dat klopt, het lijkt of ik op een baksteen aan het trappen ben, en als de motor start dan reageert het pedaal weer normaal maar dit gebeurt alleen als de auto een aantal dagen heeft stil gestaan en niet als hij iedere dag gebruikt wordt.
Volvo 340
VW POlO
Fiat Stilo
VW Tiguan
Opel Zafira

Volvo V60 T5
Gebruikersavatar
Marcnij
5th Gear member
Berichten: 2169
Lid geworden op: 27.03.2013 - 18:13
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Het kan zijn dat na een paar dagen het vacuum van de bekrachtiging verloren is gegaan. De rem voelt dan “hard” aan.
Maar je zou met een stevige druk op het rempedaal normaal moeten kunnen starten.
Het rempedaal zal dan ook zodra de motor gestart is wegzakken.
Vorig: MY2011 Volvo V50 1.6D DrivE S/S Kinetic, Business line, Winter line, Black Saphire
Vorig MY2011 Volvo C70 D3 Geartronic, Summum, Magic Blue
Geen Volvo meer 😢. Huidig: BMW 118i Corporate Executive Sport. autoloos
Gebruikersavatar
E.T.
5th Gear member
Berichten: 1668
Lid geworden op: 10.05.2009 - 15:11

Zoals Marcnij het beschrijft. Het rempedaal bedient een schakelaar. Een van de voorwaarden bij het starten van de auto is dat deze geactiveerd is.
Het kan zijn dat er een klein lekje in het vacuum systeem zit, of dat de keerklep niet meer goed functioneert, maar als dit alleen optreed na een paar dagen stilstand zou ik daar niet zo bang voor zijn.
Wellicht dat de schakelaar wat beter afgesteld kan worden zodat deze eerder reageert bij het intrappen van het rempedaal.
Groet Edwin

Volvo XC60 T8 R-Design 2020
Volvo Amazon P131 B20 1968
Plaats reactie

Terug naar “V60/S60 vanaf MY 2019”