60K beurt + teller unit vervangen

Plaats reactie
Walter White
2nd Gear member
Berichten: 73
Lid geworden op: 17.10.2018 - 10:55

Dag allen,

Vorige week heeft mijn V60 T5 een 60K beurt gehad. Ik had een aantal zaken doorgeven om even na te kijken o.a;

- 2 x een zwarte streep op de teller unit gehad (na opnieuw starten weer weg)
- Niet constante werking van de climate control (schommelingen tussen koud en warm)
- Trillen van de banden (al sinds aflevering)
- Laatste tijd vaker last van "spook" acties van de PA

Naast de normale 60K beurt hebben ze ook de airco gekalibreerd, radar schoongemaakt en een update gegeven. Tevens hebben ze de complete teller unit vervangen voor een nieuwe, waarschijnlijk zal dit wel vaker voorkomen? Banden kunnen ze niets aan doen, ik moet eerst weer langs de Euromaster.

Ik kwam de auto 's middags ophalen en zag dat het onderhoudslampje niet gereset was. Helaas waren alle monteurs al naar huis en moest de auto 2 dagen later weer terug naar de garage voor de reset. Jammer dat dit nog niet op afstand kan. Had veel tijd en frustratie gescheeld.

Kosten 750 euro, en hij rijdt weer perfect!.....op het trillen na dan.

Groeten!
HansEindhovenV70
4th Gear member
Berichten: 911
Lid geworden op: 15.03.2008 - 19:49
Locatie: Eindhoven

Service reset kun je gewoon zelf ook uitvoeren!

viewtopic.php?f=60&t=83868&p=1643881&hi ... e#p1643881
Walter White
2nd Gear member
Berichten: 73
Lid geworden op: 17.10.2018 - 10:55

Hoi Hans, het filmpje wat jij stuurt is het voorgaande model. Volgens de dealer was de reset alleen mogelijk aan de computer. Er moest een SW pakketje geladen worden.

Ze hebben er speciaal een monteur voor gestuurd die mijn auto naar de garage en weer terug gereden heeft.

Groeten!
HansEindhovenV70
4th Gear member
Berichten: 911
Lid geworden op: 15.03.2008 - 19:49
Locatie: Eindhoven

Er moet altijd een mogelijkheid zijn dit zonder de computer te doen! Dit is elk automerk namelijk verplicht. Als je de auto zelf wilt onderhouden of je gaat naar een universele garage moeten die het ook kunnen resetten!

Walter White
2nd Gear member
Berichten: 73
Lid geworden op: 17.10.2018 - 10:55

Hoi Hans, ik weet niet of dit verplicht is, ik volg alleen wat de Volvo dealer aangeeft. Die heeft hopelijk verstand van zaken.

Het is ook wel vreemd dat als dit zo makkelijk is, ze speciaal een monteur 1,5 uur laten rijden om dit te doen. De monteur is met een auto naar mijn huis gereden, heeft mijn auto opgehaald, is heen en weer naar de garage gereden en toen met zijn eigen auto weer terug.
Plaats reactie

Terug naar “V60/S60 vanaf MY 2019”