standkachel in menu, maar niet aanwezig

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mickyman
4th Gear member
Berichten: 798
Lid geworden op: 05.09.2011 - 19:37

Kan iemand mij uitleggen waarom ik standkachel in mijn app heb, dit ook kan programmeren, deze functie ook in mijn centrale scherm heb, hij deze programmering ook overneemt, maar ik vervolgens een terechte foutmelding krijg in de ochtend dat er een storing in mijn standkachel is?

Die storing begrijp ik want ik heb geen standkachel, waarom zie ik deze functies in het menu en in de app als ik het niet heb? is dat een fout in de software?
Volvo V60 R-Design B3, Inscription Bursting Blue metallic
Gebruikersavatar
J33Bee
5th Gear member
Berichten: 1267
Lid geworden op: 14.08.2020 - 23:20

Ik verwacht omdat de voorbereidingen er wel zijn icm een thermometer en de software dus activeert. Wat wellicht een verbeterpunt zou kunnen zijn, is dat bepaalde opties grayed out stonden omdat de standkachel ontbreekt.
Gebruikersavatar
Mickyman
4th Gear member
Berichten: 798
Lid geworden op: 05.09.2011 - 19:37

maar waarom kan ik dan echt de timer zetten en krijg ik een foutmelding wanneer hij niet gestart is vanwege een storing?
Alles is dus bedienbaar, alleen werkt het niet als het moet opstarten (en terecht).
Volvo V60 R-Design B3, Inscription Bursting Blue metallic
Gebruikersavatar
J33Bee
5th Gear member
Berichten: 1267
Lid geworden op: 14.08.2020 - 23:20

Mickyman schreef: 14.01.2021 - 21:14 maar waarom kan ik dan echt de timer zetten en krijg ik een foutmelding wanneer hij niet gestart is vanwege een storing?
Alles is dus bedienbaar, alleen werkt het niet als het moet opstarten (en terecht).
Goeie vraag... Andere zaken zoals een stuur/stoelverwarmingsknopje zijn ook niet zichtbaar, als het er niet in zit. Vind dit wel een beetje een leutertopic hoor :-P ;-)
Gebruikersavatar
Mickyman
4th Gear member
Berichten: 798
Lid geworden op: 05.09.2011 - 19:37

:-D durf al bijna niets meer te vragen :-/ :-/
Volvo V60 R-Design B3, Inscription Bursting Blue metallic
Gebruikersavatar
diesel01
8th Gear member
Berichten: 19847
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Ik heb het kopje preconditioning.
Druk ik die op de telefoon in dan begint er een aanjager te blazen en de kachel word gestart waarna het interieur word verwarmt.
Kijk eens in je rechter wielkast, daar zou een pijpje moeten zitten van de uitvoer van de kachel.
Kan zijn dat het ding in storing staat, anders even naar de dealer.
Vroeger waren er Duitse Volvo's die een bij-verwarming hadden, kacheltje draait mee om de auto sneller op te laten warmen, met software van de dealer kon van dat ding een standverwarming gemaakt worden.
Het is een heerlijke optie en vanmorgen met een laagje sneeuw is het heerlijk om voorverwarmt weg te kunnen rijden.
De automaat doet ook veel vlotter zijn ding wanneer de standkachel is gebruikt.
V90 D5 AWD Inscription Polestar.
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
J33Bee
5th Gear member
Berichten: 1267
Lid geworden op: 14.08.2020 - 23:20

@diesel01 hetgeen Mickyman bedoeld, is dat er geen standkachel aanwezig is in de auto van Mickyman maar de software anders doet vermoeden. De software laat mogelijkheden zien mbt standkachel en dat kan dus verwarrend werken in gebruik.

Daarom ook mijn vergelijk met stoel/stuurverwarming; zit het er niet in? Dan ook geen fysieke/software knopjes en de VOC software doet dat dus niet zo aangaande de standkachel, maar dat komt wellicht omdat er wel een temp sensor aanwezig is, waardoor de hele module geactiveerd wordt in VOC ook al zit er geen standkachel in? Als bepaalde zaken die niet aanwezig zijn, greyed out zouden zijn, dan was er ook geen/minder verwarring.
Gebruikersavatar
diesel01
8th Gear member
Berichten: 19847
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

J33Bee schreef: 14.01.2021 - 21:55
Mickyman schreef: 14.01.2021 - 21:14 maar waarom kan ik dan echt de timer zetten en krijg ik een foutmelding wanneer hij niet gestart is vanwege een storing?
Alles is dus bedienbaar, alleen werkt het niet als het moet opstarten (en terecht).
Vind dit wel een beetje een leutertopic hoor :-P ;-)
Ik had deze nog niet gezien......succes met het onderwerp.
V90 D5 AWD Inscription Polestar.
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
jalex_h
6th Gear member
Berichten: 2647
Lid geworden op: 12.12.2014 - 19:20
Locatie: Midden nederland

Je ziet de optie wel degelijk met een reden, want je kunt hiermee de auto niet alleen verwarmen maar ook laten ventileren, dat laatste ook als er geen standverwarming aanwezig is.
zie https://www.volvocars.com/nl/support/ma ... verwarming
en https://www.volvocars.com/nl/support/ma ... tschakelen

Alleen zul je 's-winters een foutmelding krijgen omdat'ie, gezien de buitentemperatuur, de standkachel wil starten.
Maar het zou wel fijn zijn als Volvo hier wat duidelijk in zou zijn. Zowel qua uitleg als bediening.
Ooit: Een kale 440 1.7 DL uit 1989, een flink aangeklede V40 2.0 uit 1996 & V70 D4 GT Nordic+ met een aantal leuke dingetjes uit 2015
Nu: Afbeelding Afbeelding

Je kunt beter een optimist zijn die ongelijk heeft dan een pessimist die gelijk krijgt.
Gebruikersavatar
J33Bee
5th Gear member
Berichten: 1267
Lid geworden op: 14.08.2020 - 23:20

diesel01 schreef: 15.01.2021 - 10:41

Ik had deze nog niet gezien......succes met het onderwerp.
Leg uit? Ik poog hier alleen mee te denken met opbouwende input, vandaar ook de smilies ;-) De zoveelste zuurpruim of?
jalex_h schreef: 15.01.2021 - 10:44 Je ziet de optie wel degelijk met een reden, want je kunt hiermee de auto niet alleen verwarmen maar ook laten ventileren, dat laatste ook als er geen standverwarming aanwezig is.
zie https://www.volvocars.com/nl/support/ma ... verwarming
en https://www.volvocars.com/nl/support/ma ... tschakelen

Alleen zul je 's-winters een foutmelding krijgen omdat'ie, gezien de buitentemperatuur, de standkachel wil starten.
Maar het zou wel fijn zijn als Volvo hier wat duidelijk in zou zijn. Zowel qua uitleg als bediening.
Aah kijk dat wist ik (ook) niet! Waarom zou je dat remote ventileren bijvoorbeeld willen gebruiken? Kan me even geen use case bedenken :)
Gebruikersavatar
diesel01
8th Gear member
Berichten: 19847
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

J33Bee schreef: 15.01.2021 - 10:45
diesel01 schreef: 15.01.2021 - 10:41

Ik had deze nog niet gezien......succes met het onderwerp.
Leg uit? Ik poog hier alleen mee te denken met opbouwende input, vandaar ook de smilies ;-) De zoveelste zuurpruim of?
jalex_h schreef: 15.01.2021 - 10:44 Je ziet de optie wel degelijk met een reden, want je kunt hiermee de auto niet alleen verwarmen maar ook laten ventileren, dat laatste ook als er geen standverwarming aanwezig is.
zie https://www.volvocars.com/nl/support/ma ... verwarming
en https://www.volvocars.com/nl/support/ma ... tschakelen

Alleen zul je 's-winters een foutmelding krijgen omdat'ie, gezien de buitentemperatuur, de standkachel wil starten.
Maar het zou wel fijn zijn als Volvo hier wat duidelijk in zou zijn. Zowel qua uitleg als bediening.
Aah kijk dat wist ik (ook) niet! Waarom zou je dat remote ventileren bijvoorbeeld willen gebruiken? Kan me even geen use case bedenken :)
Met leutertopic refereer je naar ik aanneem naar het lens topic.
Ik zou in dit geval zeggen, extra knaken op tafel gooien en een full option bestellen.
Ik dacht dat ik serieuze mogelijkheden aandroeg om het ding werkend te krijgen, zogezegd succes.
En voor dat ventileren kun je de unlock knop langer ingedrukt houden waardoor de ramen naar beneden gaan....ohnee dat is ook niet handig want er zijn mensen die de sleutel klem in de broek hebben en op die manier de ramen openen terwijl het regent.
V90 D5 AWD Inscription Polestar.
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
J33Bee
5th Gear member
Berichten: 1267
Lid geworden op: 14.08.2020 - 23:20

diesel01 schreef: 15.01.2021 - 11:02
J33Bee schreef: 15.01.2021 - 10:45
diesel01 schreef: 15.01.2021 - 10:41

Ik had deze nog niet gezien......succes met het onderwerp.
Leg uit? Ik poog hier alleen mee te denken met opbouwende input, vandaar ook de smilies ;-) De zoveelste zuurpruim of?
jalex_h schreef: 15.01.2021 - 10:44 Je ziet de optie wel degelijk met een reden, want je kunt hiermee de auto niet alleen verwarmen maar ook laten ventileren, dat laatste ook als er geen standverwarming aanwezig is.
zie https://www.volvocars.com/nl/support/ma ... verwarming
en https://www.volvocars.com/nl/support/ma ... tschakelen

Alleen zul je 's-winters een foutmelding krijgen omdat'ie, gezien de buitentemperatuur, de standkachel wil starten.
Maar het zou wel fijn zijn als Volvo hier wat duidelijk in zou zijn. Zowel qua uitleg als bediening.
Aah kijk dat wist ik (ook) niet! Waarom zou je dat remote ventileren bijvoorbeeld willen gebruiken? Kan me even geen use case bedenken :)
Met leutertopic refereer je naar ik aanneem naar het lens topic.
Ik zou in dit geval zeggen, extra knaken op tafel gooien en een full option bestellen.
Ik dacht dat ik serieuze mogelijkheden aandroeg om het ding werkend te krijgen, zogezegd succes.
En voor dat ventileren kun je de unlock knop langer ingedrukt houden waardoor de ramen naar beneden gaan....ohnee dat is ook niet handig want er zijn mensen die de sleutel klem in de broek hebben en op die manier de ramen openen terwijl het regent.
Haha jij mist de essentie denk ik, maar ik heb echt geen verkeerde bedoelingen en al zeker niet tegen jou!

Jouw input is ook zeker nuttig, ik attendeerde je alleen op het feit dat Mickyman geen standkachel heeft dus jouw verhaal gaat voor hem dan toch niet op of?
Gebruikersavatar
Mickyman
4th Gear member
Berichten: 798
Lid geworden op: 05.09.2011 - 19:37

jalex_h schreef: 15.01.2021 - 10:44 Je ziet de optie wel degelijk met een reden, want je kunt hiermee de auto niet alleen verwarmen maar ook laten ventileren, dat laatste ook als er geen standverwarming aanwezig is.
zie https://www.volvocars.com/nl/support/ma ... verwarming
en https://www.volvocars.com/nl/support/ma ... tschakelen

Alleen zul je 's-winters een foutmelding krijgen omdat'ie, gezien de buitentemperatuur, de standkachel wil starten.
Maar het zou wel fijn zijn als Volvo hier wat duidelijk in zou zijn. Zowel qua uitleg als bediening.
Top dankje, helemaal helder, ik had dat deel in de handleiding gelezen maar dus niet zo opgevat :)
Volvo V60 R-Design B3, Inscription Bursting Blue metallic
Gebruikersavatar
Paul
Top Gear member
Berichten: 32862
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

Maar het zou leuk zijn als ze dan toch achteraf die standkachel in kunnen bouwen, ik had het zelfde issue. Maar je kan hem dus laten koelen natuurlijk aangezien dat via de Airco gaat. Netjes.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY23 XC40 Pure Electric Plus
Gebruikersavatar
Mickyman
4th Gear member
Berichten: 798
Lid geworden op: 05.09.2011 - 19:37

Paul schreef: 15.01.2021 - 14:08 Maar het zou leuk zijn als ze dan toch achteraf die standkachel in kunnen bouwen, ik had het zelfde issue. Maar je kan hem dus laten koelen natuurlijk aangezien dat via de Airco gaat. Netjes.
Koelt hij dan echt? ik denk alleen ventileren.
Volvo V60 R-Design B3, Inscription Bursting Blue metallic
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13820
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

Diesel heeft ook wel een puntje met "kijk eens in je wielkast", immers het zal niet de eerste zijn die pas later ontdekt dat een standkachel is gemonteerd zonder daar bewustzijn op te hebben en er dus later achterkomt. Standkachel kan gewoon gemonteerd zijn maar software niet aangepast om te laten werken. Komt vaker voor bij import auto's
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Gebruikersavatar
Mickyman
4th Gear member
Berichten: 798
Lid geworden op: 05.09.2011 - 19:37

Bover schreef: 15.01.2021 - 16:26 Diesel heeft ook wel een puntje met "kijk eens in je wielkast", immers het zal niet de eerste zijn die pas later ontdekt dat een standkachel is gemonteerd zonder daar bewustzijn op te hebben en er dus later achterkomt. Standkachel kan gewoon gemonteerd zijn maar software niet aangepast om te laten werken. Komt vaker voor bij import auto's
dan moet die kachel toch onder de kap op de wielkast zitten? daar zit niets bij mij alleen aircoleidingen

Edit, geen uitlaat in de wielkast, heb even gekeken
Volvo V60 R-Design B3, Inscription Bursting Blue metallic
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13820
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

Wat jammer was toch mogelijk geweest. :(
Ik vind die standkachel een ongekende luxe kan ik je vertellen. Wil geen auto meer rijden zonder voorwarming.

Denk je erover een standkachel te laten inbouwen, lijkt me mogelijk prijzig...
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Gebruikersavatar
Mickyman
4th Gear member
Berichten: 798
Lid geworden op: 05.09.2011 - 19:37

Bover schreef: 15.01.2021 - 17:00 Wat jammer was toch mogelijk geweest. :(
Ik vind die standkachel een ongekende luxe kan ik je vertellen. Wil geen auto meer rijden zonder voorwarming.

Denk je erover een standkachel te laten inbouwen, lijkt me mogelijk prijzig...
Nee afstand start is meer dan voldoende voor me en als ik echt zou willen, ik heb een garage onder het huis, onderweg ben ik heel veel in hotels en ik boek bijna altijd een hotel met beveiligde garage in het buitenland, dus ook daar al geen probleem, ik kan die 1500 ongeveer er niet voor over hebben als ik daardoor andere opties moet missen.
Volvo V60 R-Design B3, Inscription Bursting Blue metallic
Gebruikersavatar
jalex_h
6th Gear member
Berichten: 2647
Lid geworden op: 12.12.2014 - 19:20
Locatie: Midden nederland

Mickyman schreef: 15.01.2021 - 15:12
Paul schreef: 15.01.2021 - 14:08 Maar het zou leuk zijn als ze dan toch achteraf die standkachel in kunnen bouwen, ik had het zelfde issue. Maar je kan hem dus laten koelen natuurlijk aangezien dat via de Airco gaat. Netjes.
Koelt hij dan echt? ik denk alleen ventileren.
Ik denk ook dat het alleen ventileren is, want dat zou betekenen dat de compressor niet door de motor zelf maar door een aparte electrische motor aangedreven zou worden. En dat is bij mijn weten niet het geval.
Ik heb het ook nog nooit geprobeerd, als ik een koele auto wil gebruik ik de afstandstart.
Ooit: Een kale 440 1.7 DL uit 1989, een flink aangeklede V40 2.0 uit 1996 & V70 D4 GT Nordic+ met een aantal leuke dingetjes uit 2015
Nu: Afbeelding Afbeelding

Je kunt beter een optimist zijn die ongelijk heeft dan een pessimist die gelijk krijgt.
Plaats reactie

Terug naar “V60/S60 vanaf MY 2019”