Geleverd, V60 T6 R-Design

Gebruikersavatar
OELIE
1st Gear member
Berichten: 30
Lid geworden op: 01.11.2009 - 11:28

Rolandk schreef: 28.02.2021 - 18:31 Allereerst complimenten voor deze fraaie koets!

Vervelend om te lezen dat de T6 tegenvalt (ook omdat ik net mijn D5 Polestar heb verkocht en in blijde afwachting ben van het sedanbroertje van de jouwe :-/ ).

Helaas bestaat er geen Polestar tuning voor de T6 Recharge, zeer waarschijnlijk omdat ze anders de T8 niet meer verkopen. Ik vraag me overigens af of dat enige oplossing biedt, want power lijkt mij het probleem niet en ik zou het eerder zoeken in de motorkaraktiristiek waar je niet veel aan kunt wijzigen.

Gewoon uit nieuwsgierigheid (en niet om je aan te vallen) ben ik wel nieuwsgierig hoe uitgebreid je je hebt beraad voordat je de auto bestelde. Ik was zeer sceptisch ten aanzien van (benzine-)hybride rijden en juist een zeer uitgebreide testrit heeft mij over de streep getrokken om de stap toch te wagen (wat niet wil zeggen dat het ook mij niet kan tegenvallen...).
Beste Ronald, om heel eerlijk te zijn: ik had nog nooit in een T6 gereden totdat deze op 15 januari jl. bij me thuis werd afgeleverd ;) . Ik heb wél een testrit gemaakt in een MB C200 (helaas was de C300de niet beschikbaar destijds) en een Alfa Romeo Giulia (2.0 / 200 pk). Maar mede vanwege de kortingsvoucher van € 5.000,- toch gekozen voor de V60. Ik heb in totaal 7,5 jaar in een V60 D6 gereden, dus ik ben wel redelijk verwend. Het ligt dus met name aan mijn referentiekader. Maar als je uit een 5-cilinder diesel komt is het behoorlijk wennen aan een T5/T6 (en waarschijnlijk ook aan een T8). Overigens heb ik vandaag contact gezocht met Obbe Tuning (voorheen: Volvotune) over de mogelijkheden van tuning voor de T6, maar die gaven mij aan dat er voor MY 2021 vooralsnog geen tuning beschikbaar is (gaat nog een jaartje duren). Misschien dan toch het Heico uitlaatsysteem laten installeren, om in ieder geval een mooie sound te hebben ;-)?
Volvo V40 D2 Summum - ice white
Volvo V60 D6 Summum - savile grey

Volvo V60 D6 R-Design - savile grey
Volvo V60 T6 Recharge R-Design - birch light
Plaats reactie

Terug naar “V60/S60 vanaf MY 2019”