Ik ga eens proberen te doen of een studie luchtvaart engineering is blijven hangen (ik ben daarna bij NS gaan werken, daar doen ze veel minder aan aerodynamica haha).
Mijn theorie is dat water van zijscherm en motorkap door de rijwind naar achteren geblazen wordt (groene pijlen).
Die dikke richel (blauwe pijl) op de motorkap geleidt nog eens extra water naar de zijkant van de auto.
Ook gooit een wiel best wat water op wat langs de wielkastranden op het zijscherm komt.
Door een Venturi effect bij de buitenspiegel (buitenspiegel breekt de luchtstroom, waardoor meer lucht tussen spiegel en zijraam door wil, de lucht versnelt daar), wordt al dat verzamelde water tussen de spiegel en de zijraam gezogen (rode pijl) en op het zijraam gedeponeerd.
volvo-v60-b3-163pk-geartronic-mild-hybrid-momentum-advantage-direct-leverbaar-maak-een-online-afspr.jpg
Er wordt best wat water over de voorruit geveegd, maar ook het lekker grote oppervlak metaal voor de bestuurder verzamelt wat water...
Zou dit kloppen is dit inderdaad een ontwerpfout, of zoals de dealer het zal omschrijven een "producteigenschap".
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.