Gloednieuwe v60 binnen 24 uur terug naar de garage

DanJ
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 20.02.2021 - 11:14

Begin deze week heb ik na lang wachten eindelijk mijn nieuwe V60 B3 afgeleverd gekregen. De pret duurde kort want de volgende ochtend wilde hij niet starten. Nadat de ANWB langs was geweest om de standaard zaken te controleren mocht de auto met 190 km op de teller dus binnen 24 uur op transport terug naar de garage. Ondertussen een paar dagen verder en het is nog niet helemaal duidelijk wat er precies aan de hand is, behalve dat er "iets met de software" aan de hand is en er nu in Zweden naar wordt gekeken.

Zijn er onder jullie v60 rijders soortgelijke ervaringen ? Of moet ik het als een incident beschouwen en is het een typisch gevalletje pech ?

-- Volvo V60 B3 Momentum Advantage MY 2021 - Denim Blue - Driver Assist - Park Assist - Comfort upgrade.

20210217_102229.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
DB200
6th Gear member
Berichten: 3382
Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00

Nou, dat is in elk geval geen reclame voor Volvo.

Dit lijkt me wel een uitzonderlijk pechgeval. Gelukkig voor jou heb je nog bijna 2 jaar garantie.

Mooie kleur trouwens 👍
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer

“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.

"What we do in life, echoes in eternity"
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12219
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: SkÄne

48volt accu probleem?
Gebruikersavatar
Gilbert 20
3rd Gear member
Berichten: 420
Lid geworden op: 21.04.2019 - 16:47

DanJ schreef: ↑20.02.2021 - 13:31 Begin deze week heb ik na lang wachten eindelijk mijn nieuwe V60 B3 afgeleverd gekregen. De pret duurde kort want de volgende ochtend wilde hij niet starten. Nadat de ANWB langs was geweest om de standaard zaken te controleren mocht de auto met 190 km op de teller dus binnen 24 uur op transport terug naar de garage. Ondertussen een paar dagen verder en het is nog niet helemaal duidelijk wat er precies aan de hand is, behalve dat er "iets met de software" aan de hand is en er nu in Zweden naar wordt gekeken.

Zijn er onder jullie v60 rijders soortgelijke ervaringen ? Of moet ik het als een incident beschouwen en is het een typisch gevalletje pech ?

-- Volvo V60 B3 Momentum Advantage MY 2021 - Denim Blue - Driver Assist - Park Assist - Comfort upgrade.


20210217_102229.jpg
Gewoon vreselijk , hopelijk vinden snel een oplossing.
Eigenlijk in zulke situatie waar je zelf nog geen 200km hebt gereden , en het blijkbaar om een complex probleem gaat zouden ze een nieuwe wagen moeten geven.
Gebruikersavatar
mga1600
6th Gear member
Berichten: 2526
Lid geworden op: 01.12.2007 - 09:22
Locatie: nhn

Da’s niet leuk ( om een understatement toe te passen). Ik heb dat ooit eens met een ander merk gehad - binnen 4 uur stond ik stil.


Maar hoe sneu ook, een andere auto geven slaat nergens op en lost ook niets op als het software is. Dat andere exemplaar heeft immers diezelfde software?
C40 Ultimate Twin
Gebruikersavatar
V480-S60
8th Gear member
Berichten: 19427
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

Hoe vervelend het probleem ook is. Het is gewoon hele dikke pech. Dit kan iedereen overkomen. Met elk merk auto.
Dus nee het is geen typisch V60 kwaaltje. Wel zwaar kwalitatief uitermate teleurstellend voor TS.

Collega van mij had iets soortgelijks met zijn nieuwe leasewagen (geen Volvo). Na exact 14,9 km stond hij stil langs de weg. Auto opgehaald en naar de garage teruggebracht. Volgende dag weer opgehaald want was klaar. Na nog geen 5 km weer stilvallen. Heeft uiteindelijk 5 weken geduurd en er is een volledig nieuwe motor in gekomen.

En idd een andere auto verwachten is niet aan de orde (zeker niet op dit moment.)
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
Gebruikersavatar
Gouwe
6th Gear member
Berichten: 4536
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

Heel erg balen dit zeg. Ik hoop voor je dat e.e.a. snel wordt opgelost en dat je na dit voorval heerlijk kunt genieten van je nieuwe V60. Komt goed, alle vertrouwen in!
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12219
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: SkÄne

Niet willen starten lijkt op 'n defecte 48v accu
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 27000
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Dat is niet zo mooi. Hopelijk wordt het probleem snel opgelost.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
V40 T3 Polar+ Sport 2019
BMW Z4 2007
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 6862
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

Gilbert 20 schreef: ↑20.02.2021 - 16:36 zouden ze een nieuwe wagen moeten geven.
Ik mag toch aannemen dat je dat als ‘leenwagen’ bedoelt... Daadwerkelijk omruilen voor een volledig nieuwe is natuurlijk een volstrekt zotte gedachte.
Het zal beslist opgelost worden, het is techniek, en alles kan in principe kapot (in dus ook gerepareerd worden).
Dit maakt het overigens niet minder vervelend.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
Daniel1975
2nd Gear member
Berichten: 96
Lid geworden op: 04.10.2020 - 09:42

Bij een collega van mij liep binnen 60km de motor van zijn splinternieuw Peugeot 308 volledig in elkaar.
Je kunt dus botte pech hebben.
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 40457
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

Ik had het ooit met een nieuwe fiets.
Na 2 km hield ik het stuur in m'n handen.
Nou denk je dat dat zo hoort maar niet als het stuur niet meer aan het frame vast zit.
Gelukkig was het snel opgelost.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
DDPater
2nd Gear member
Berichten: 56
Lid geworden op: 13.11.2020 - 23:31
Locatie: Veenendaal

DanJ schreef: ↑20.02.2021 - 13:31 Begin deze week heb ik na lang wachten eindelijk mijn nieuwe V60 B3 afgeleverd gekregen. De pret duurde kort want de volgende ochtend wilde hij niet starten. Nadat de ANWB langs was geweest om de standaard zaken te controleren mocht de auto met 190 km op de teller dus binnen 24 uur op transport terug naar de garage. Ondertussen een paar dagen verder en het is nog niet helemaal duidelijk wat er precies aan de hand is, behalve dat er "iets met de software" aan de hand is en er nu in Zweden naar wordt gekeken.

Zijn er onder jullie v60 rijders soortgelijke ervaringen ? Of moet ik het als een incident beschouwen en is het een typisch gevalletje pech ?

-- Volvo V60 B3 Momentum Advantage MY 2021 - Denim Blue - Driver Assist - Park Assist - Comfort upgrade.


20210217_102229.jpg
poeh wat een pech! Nee rij sinds 2 januari en al 2900 probleemloze kilometers.
Toyota Avenis Wagon
Peugeot 508SW
Volkswagen Golf GTE (t/m 23-12-20)
Volvo V60 B3 R-design (vanaf 02-01-2021)
Gebruikersavatar
Gilbert 20
3rd Gear member
Berichten: 420
Lid geworden op: 21.04.2019 - 16:47

teebee schreef: ↑20.02.2021 - 17:51
Gilbert 20 schreef: ↑20.02.2021 - 16:36 zouden ze een nieuwe wagen moeten geven.
Ik mag toch aannemen dat je dat als ‘leenwagen’ bedoelt... Daadwerkelijk omruilen voor een volledig nieuwe is natuurlijk een volstrekt zotte gedachte.
Het zal beslist opgelost worden, het is techniek, en alles kan in principe kapot (in dus ook gerepareerd worden).
Dit maakt het overigens niet minder vervelend.
Ik heb ooit een wagen gehad waar men het probleem niet vond , en toen heeft Volvo mij een inruil voorstel gedaan. Het is wel al zo een 17 jaar geleden .
Gebruikersavatar
dik999
5th Gear member
Berichten: 1172
Lid geworden op: 16.08.2007 - 12:46

vreselijk balen zo iets..

hoop voor je dat dit snel opgelost is.
V60 MY 2020 R-design met panoramadak
V70 2011 modeljaar 2012 limited edition D3 ingeruild met 467.070
van 2007 tot 2013 V70 10-2000 2.4T geartronic verkocht 5 juni 2014 424150 Kilometerstand
van 2000 tot 2007 850 GL op LPG verkocht met 545.000 op teller
van 1995 tot 2000 Volvo 164 op LPG verkocht met 535.000 op teller
van 1990 tot 1995 Volvo 440 GL VIP uitvoering LPG
van 1980 tot en met 1990 diverse Volvo's . Allen op LPG.
van 1974 tot en met 1980 diverse auto's )
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 6862
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

Gilbert 20 schreef: ↑21.02.2021 - 08:00
teebee schreef: ↑20.02.2021 - 17:51
Gilbert 20 schreef: ↑20.02.2021 - 16:36 zouden ze een nieuwe wagen moeten geven.
Ik mag toch aannemen dat je dat als ‘leenwagen’ bedoelt... Daadwerkelijk omruilen voor een volledig nieuwe is natuurlijk een volstrekt zotte gedachte.
Het zal beslist opgelost worden, het is techniek, en alles kan in principe kapot (in dus ook gerepareerd worden).
Dit maakt het overigens niet minder vervelend.
Ik heb ooit een wagen gehad waar men het probleem niet vond , en toen heeft Volvo mij een inruil voorstel gedaan. Het is wel al zo een 17 jaar geleden .
Dan mag ik aannemen dat daar wel geruime tijd van zoeken overheen is gegaan en wat je zegt; 17jr geleden..... Op deze korte termijn zal dat beslist niet gebeuren.
Ik schat in dat dat tegenwoordig sowieso al zeeeer uitzonderlijk is (muv lease vermoed ik gezien de belangen welke dan kunnen spelen).
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
Gebruikersavatar
Gilbert 20
3rd Gear member
Berichten: 420
Lid geworden op: 21.04.2019 - 16:47

teebee schreef: ↑21.02.2021 - 11:02
Gilbert 20 schreef: ↑21.02.2021 - 08:00
teebee schreef: ↑20.02.2021 - 17:51
Ik mag toch aannemen dat je dat als ‘leenwagen’ bedoelt... Daadwerkelijk omruilen voor een volledig nieuwe is natuurlijk een volstrekt zotte gedachte.
Het zal beslist opgelost worden, het is techniek, en alles kan in principe kapot (in dus ook gerepareerd worden).
Dit maakt het overigens niet minder vervelend.
Ik heb ooit een wagen gehad waar men het probleem niet vond , en toen heeft Volvo mij een inruil voorstel gedaan. Het is wel al zo een 17 jaar geleden .
Dan mag ik aannemen dat daar wel geruime tijd van zoeken overheen is gegaan en wat je zegt; 17jr geleden..... Op deze korte termijn zal dat beslist niet gebeuren.
Ik schat in dat dat tegenwoordig sowieso al zeeeer uitzonderlijk is (muv lease vermoed ik gezien de belangen welke dan kunnen spelen).
Mijn wagen was toen 5 weken binnen en een ingenieur van Volvo had hem meegenomen. Die wagen ging uit zichzelf steeds in de volle rem zonder dat iemand aan de rem kwam.

Wat dan ook , het is balen en ik hoop dat ze het snel kunnen oplossen DanJ , nooit prettig voor wie het overkomt.
Een V60 is nochtans naar mijn mening een van hun paradepaardjes .
Jelmer de Jong
6th Gear member
Berichten: 3158
Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04

teebee schreef: ↑20.02.2021 - 17:51 Ik mag toch aannemen dat je dat als ‘leenwagen’ bedoelt... Daadwerkelijk omruilen voor een volledig nieuwe is natuurlijk een volstrekt zotte gedachte.
Het zal beslist opgelost worden, het is techniek, en alles kan in principe kapot (in dus ook gerepareerd worden).
Dit maakt het overigens niet minder vervelend.
Het Amerikaanse Lemon Law principe is daar voor. Alleen dan moet de auto nog wat vaker of langer in de garage staan...
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 6862
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

Jelmer de Jong schreef: ↑21.02.2021 - 19:39
teebee schreef: ↑20.02.2021 - 17:51 Ik mag toch aannemen dat je dat als ‘leenwagen’ bedoelt... Daadwerkelijk omruilen voor een volledig nieuwe is natuurlijk een volstrekt zotte gedachte.
Het zal beslist opgelost worden, het is techniek, en alles kan in principe kapot (in dus ook gerepareerd worden).
Dit maakt het overigens niet minder vervelend.
Het Amerikaanse Lemon Law principe is daar voor. Alleen dan moet de auto nog wat vaker of langer in de garage staan...
Zoals ik ook heb aangegeven zal het niet uitgesloten zijn (al zijn we hier niet in Amerika en zal men daar dit soort zaken wat eerder toepassen), maar daarvoor zal er wel het 1 en ander (‘geruime tijd’) aan geklust moeten zijn zonder het gewenste resultaat.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
DanJ
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 20.02.2021 - 11:14

dik999 schreef: ↑21.02.2021 - 08:54 vreselijk balen zo iets..

hoop voor je dat dit snel opgelost is.
Iedereen bedankt voor de steunbetuigingen...

Ondertussen heb ik via de leasemaatschappij meer gehoord, het contactslot moet worden vervangen. Het ondereel moet nog uit Zweden komen dus kan een paar dagen duren. Hopelijk wordt het dus deze week nog opgelost.

-- Volvo V60 B3 Momentum Advantage MY 2021 - Denim Blue - Driver Assist - Park Assist - Comfort upgrade.
Plaats reactie

Terug naar “V60/S60 vanaf MY 2019”