Hotspot of Automodem?

miprimerovolvo
1st Gear member
Berichten: 26
Lid geworden op: 25.12.2013 - 18:13

Twijfelde of ik er een nieuwe topic van zou maken, maar misschien is hij hier net zo goed op z'n plaats (zoekend op "SIM kaart" kwam ik hier namelijk terecht):
Een tip om je werk te besparen als je iets onhandigs doet zoals ik. Die SIM kaart plaats je in een kleine ruimte rechts beneden aan de passagierszijde (zie manual). Het is een soort insteeksleutel waar je je SIM kaartje in plaats, de sleutel steek je vervolgens in de houder. Tot zover alles goed, maar de ontwerpers van Volvo hebben een extra uitdaging gemaakt voor mensen zoals ik: als je die sleutel per ongeluk laat vallen, dan heb je goede kans dat hij in het gat valt tussen de (vloer)bekleding en het plaatwerk van de auto. Die ruimte voor de SIM kaart is namelijk niet dicht aan de onderzijde en het gat is zo groot dat die sleutel er royaal in past. Via googelen kwam ik op een van de Engelse Volvo forums, ik ben blijkbaar niet de eerste en enige (voel ik me toch weer net wat minder slecht). Vandaag de drie panelen eraf gehaald zodat ik achter die vloerbedekking kon, geluk gehad dat ik niets van de plastic delen heb beschadigd (ze zitten namelijk vast met klikpanelen). En dat ik ze eraf heb gehaald, heb ik besloten nadat de dealer me vertelde dat je die sleutels niet los kunt bestellen, mocht je net als ik denken: ik laat hem mooi daar liggen en bestel een nieuwe.
Dus: wil je een SIM kaart plaatsen, laat die sleutel niet los !! :-)

En werkte meteen, connected car zonder dat ik m'n mobiel nodig heb voor die paar apps die ik gebruik (zoals TuneIn)
Knippie
2nd Gear member
Berichten: 157
Lid geworden op: 02.01.2019 - 10:55

Je bent niet de enige.... heb destijds de sim zelf er in laten vallen... O)
TimN
2nd Gear member
Berichten: 63
Lid geworden op: 03.10.2018 - 20:47

Ben blij dat ik deze tip lees want ik krijg morgen mijn datasim kaart van KPN en zal nu dus extra alert zijn bij het plaatsen van die simkaart.
Dat brengt mij gelijk op de volgende vraag t.a.v. het data verbruik. Even los van alle apps e.d. Heeft iemand enig beeld wat dit aan data verbruikt. Heb zelf een ruime data bundel dus kan elke maand er genoeg opzetten.
Overigens heb ik twee abbo's bij KPN waarvan 1 onbeperkt data. Hiermee verwen ik maandelijks mijn vrouw met data :) en dus straks ook die extra simkaart in de auto voor 5 euro per maand.
Huidig: V60 B3 Inscription 2021, Fusion Red, Blond leder, Panoramadak, Scandinavian Line, Adaptive Cruise Control, BLIS, trekhaak en nog wat opties.
V60 T5 Momentum november 2018 - Birch Light Metalic, Lederen bekleding, Scandinavian Line, Adaptive Cruise Control, trekhaak en nog wat opties.
V60 T3 automaat, en diverse V60/S60 vanaf 2000
Gebruikersavatar
J33Bee
5th Gear member
Berichten: 1262
Lid geworden op: 14.08.2020 - 23:20

@TimN als het onbeperkt is, zou ik me niet zo druk maken :P Of je vrouw moet zo'n grootverbruiker zijn dat KPN jullie met de FUP om de oren slaat als de V60 ook wat data wil opeten "on top of it".
Gebruikersavatar
Mickyman
4th Gear member
Berichten: 798
Lid geworden op: 05.09.2011 - 19:37

TimN schreef: 10.08.2021 - 19:17 Ben blij dat ik deze tip lees want ik krijg morgen mijn datasim kaart van KPN en zal nu dus extra alert zijn bij het plaatsen van die simkaart.
Dat brengt mij gelijk op de volgende vraag t.a.v. het data verbruik. Even los van alle apps e.d. Heeft iemand enig beeld wat dit aan data verbruikt. Heb zelf een ruime data bundel dus kan elke maand er genoeg opzetten.
Overigens heb ik twee abbo's bij KPN waarvan 1 onbeperkt data. Hiermee verwen ik maandelijks mijn vrouw met data :) en dus straks ook die extra simkaart in de auto voor 5 euro per maand.
Afgelopen maand op vakantie heeft de sim in de auto 25,7Gb (2699km gereden) gebruikt, dat is dus incl. 2 kinderen op de achternbank met ipads, in de maand ervoor en dus een willekeurige werkmaand heb ik verbruikt 10,2Gb (3350km gereden), waarbij ik altijd stream via spotify of tuneIn.
Volvo V60 R-Design B3, Inscription Bursting Blue metallic
marinh
2nd Gear member
Berichten: 143
Lid geworden op: 07.08.2017 - 16:55

Ik heb ook een extra sim. Ik gebruik hem eigenlijk alleen voor Spotify en wat kaartupdates dan heb je voldoende aan een paar GB. Ik heb gelukkig de SIM niet laten vallen maar snap het probleem ;)
- Volvo V60 D3 R-Design Winterline MY'16 Black
- Volvo V60 B3 Momentum Business MY'22 Pine Grey
Plaats reactie

Terug naar “V60/S60 vanaf MY 2019”