Mijn eerste Volvo

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Benassi
1st Gear member
Berichten: 13
Lid geworden op: 21.04.2021 - 14:53
Locatie: Mechelen

Hallo Iedereen,

Als nieuwe member wil ik me graag even voorstellen,
Ben is de naam, geboren en getogen in België (huidige woonplaats wereldstad Mechelen)

Onlangs - na 5 jaar Opel astra J van de werkgever gereden te hebben - omwille van opstarten van een eigen zaak de V60 besteld.
Redelijk toevallig bij de Volvo dealer binnengevallen, was eigenlijk op visite bij de buren van PSA.
Nette wagens gezien maar de service en behulpzaamheid van de verkopers was echt bedroevend te noemen, dus stond ik na een tijdje terug op de parking, waar mn oog viel op de toch echt wel blinkende Volvo Showroom aan de andere kant.
Even binnengewandeld 'omdat het kon', 2 heerlijke koffietjes en een uitgebreide rondleiding van de verkoper later wist ik al dat mn budget een klein beetje gestretched ging moeten worden...:)

De keuze is gevallen op een T6 recharge R-Design in pine grey met:
- business pack (winter pack, light pack, driver assist, park assist)
- getinte achterruiten
- 19" 5 driedubbele spaken black/diamond cut
- sportzetels in charcoal nappa/open grid textiel
- volvo guard alarm
- elektrisch bediende kindersloten

voor de recharge gekozen omwille van het gunstig fiscale klimaat in België voor dit soort wagens,
totale kosten kwamen onder de streep overeen met de B4 momentum pro.
We hebben enkel testgereden met de D3, was voor mij zeker vlot genoeg. Benieuwd wat de T6 allemaal in petto heeft.
Pine grey enkel gezien in de showroom in een donker hoekje op een XC90 (geen toonzaalmodel) dus dit wordt ook nog wel een verrassing!
Elektrisch bediende kindersloten genomen omdat ik mezelf had opgesloten op de achterbank bij een stop tijdens de testrit, is wel zo handig om volgende keer geen voetafdrukken op de middenconsole achter te laten om uit de wagen te geraken:p
Gebruikersavatar
Ab S
4th Gear member
Berichten: 954
Lid geworden op: 12.01.2011 - 18:24
Locatie: Utrecht omgeving

..welkom hier op dit mooie forum!
De V60 zal je niet tegenvallen. Zodra je 'm binnen hebt, kan je al je ervaringen, indrukken, vragen, etc hier op het forum delen!
Succes met wachten!
V60 T5 (2019 - heden)
S60 2.4 (2001 - 2019)
360i (1988 - 2001)
343 (1979, vanaf 1983 - 1988)
Gebruikersavatar
Gouwe
6th Gear member
Berichten: 4536
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

Veel plezier er al vast mee. Ben wel benieuwd of hij dit jaar nog geleverd gaat worden i.v.m. het bekende chip tekort waar ook Volvo last van heeft.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Gebruikersavatar
PGV90
6th Gear member
Berichten: 3042
Lid geworden op: 18.03.2012 - 12:29
Locatie: Zuid Holland - groene hart

Hallo Benassi,

Welkom hier en gefeliciteerd met deze (toekomstige) aanwinst.
Pine Grey is erg mooie kleur.
Sterkte met het wachten.
Van XC70 naar V90 CC
V90 Cross Country AWD T5 Pro Polestar 2018 - Crystal White Pearl + zwart Nappa leer en een hele lijst extra's
XC70 T5 GT8 Polar+ my 2016 - Inscription Electric Silver + Chesnut leer
V70 T4 Limited Edition Saville Grey - 2012
Gebruikersavatar
Benassi
1st Gear member
Berichten: 13
Lid geworden op: 21.04.2021 - 14:53
Locatie: Mechelen

Ab S schreef: 22.04.2021 - 17:02 ..welkom hier op dit mooie forum!
De V60 zal je niet tegenvallen. Zodra je 'm binnen hebt, kan je al je ervaringen, indrukken, vragen, etc hier op het forum delen!
Succes met wachten!
bedankt, dat zal ik zeker doen! de wagen is in ieder geval een enorme upgrade tov wat ik eerder allemaal gereden heb, dus kan al niet tegenvallen!
Gouwe schreef: 22.04.2021 - 17:10 Veel plezier er al vast mee. Ben wel benieuwd of hij dit jaar nog geleverd gaat worden i.v.m. het bekende chip tekort waar ook Volvo last van heeft.
bij bestelling eind februari sprak de dealer nog over levering in mei. De doemverhalen op dit forum van andere toekomstige eigenaars zijn me echter niet ontgaan, dus nog even bang afwachten.
PGV90 schreef: 22.04.2021 - 20:30 Hallo Benassi,

Welkom hier en gefeliciteerd met deze (toekomstige) aanwinst.
Pine Grey is erg mooie kleur.
Sterkte met het wachten.


Bedankt, mijn eerste keuze was savile grey, omdat ik graag een donkere wagen heb. Maar onyx black was dan weer net té, zeker omdat de r-design trims al zwart zijn. Jammer genoeg was deze kleur niet meer beschikbaar op de nieuwe modeljaren.
Pine grey was de enige andere donkere grijstint beschikbaar, maar na wat opzoekwerk toch overtuigd geraakt. Deze is net wat specialer en ik zou nu zelfs deze als eerste keuze nemen tov de savile grey.
Gebruikersavatar
J33Bee
5th Gear member
Berichten: 1233
Lid geworden op: 14.08.2020 - 23:20

Succes met wachten!
Gebruikersavatar
Benassi
1st Gear member
Berichten: 13
Lid geworden op: 21.04.2021 - 14:53
Locatie: Mechelen

Gouwe schreef: 22.04.2021 - 17:10 Veel plezier er al vast mee. Ben wel benieuwd of hij dit jaar nog geleverd gaat worden i.v.m. het bekende chip tekort waar ook Volvo last van heeft.
update: net de dealer gesproken, de meeste wagens die in februari besteld zijn, zouden pas later dit jaar, einde oktober, geleverd kunnen worden -slik-
gelukkig waren we er net op tijd bij, de wagen zal volgende week waarschijnlijk aangeleverd worden.. :]
Gebruikersavatar
Benassi
1st Gear member
Berichten: 13
Lid geworden op: 21.04.2021 - 14:53
Locatie: Mechelen

vandaag een hele mooie foto toegestuurd gekregen van bij de dealer:
platen erop en morgen gaan afhalen! :love:

nog een vraagje ivm de laadkabel: volgens de manual mag deze niet verlengd worden, nu lijkt mij een verlengsnoer van 5 meter en 3x2.5mm² gebruiken toch niet zo een groot risico? Toch tijdelijk totdat de oprit is uitgerust met een laadpaaltje...
image0.jpeg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
arnoud
8th Gear member
Berichten: 11614
Lid geworden op: 26.12.2005 - 22:51
Locatie: Omg. Eindhoven

Ik heb geen kaas gegeten van electrisch auto's laden, maar er is een verschil tussen "verlengen van een kabel" en "het gebruik van een langere kabel".

De eerste zou je met een koppelstuk twee kabels aan elkaar koppelen. Dat is niet wenselijk.
Afbeelding
S60 MY2020 T4 GT8 R-Design, Polestar, Bursting Blue, Bower & Wilkins, Panoramadak / Audio-, Winter-, Intellisafe Pro-, Luxury-, & Scandinavian Line, 20" 5-Triple Spaaks velgen
Ex: S60 2009 2.5T GT, Ice White / S60 2001 T5 GT, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4 GT8, Power Blue / V60 2011 D3 GT, Flamenco Red / V50 2009 2.0D PS, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green
Gebruikersavatar
Benassi
1st Gear member
Berichten: 13
Lid geworden op: 21.04.2021 - 14:53
Locatie: Mechelen

arnoud schreef: 29.04.2021 - 12:14 Ik heb geen kaas gegeten van electrisch auto's laden, maar er is een verschil tussen "verlengen van een kabel" en "het gebruik van een langere kabel".

De eerste zou je met een koppelstuk twee kabels aan elkaar koppelen. Dat is niet wenselijk.
ik heb het inderdaad over het gebruik van een extra (deftige kwaliteit/aderdikte) snoer dat tussen de laadkabel en de wandcontactdoos gebruikt wordt, type schuko:
schuko.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Daf88
3rd Gear member
Berichten: 282
Lid geworden op: 09.09.2020 - 15:03

In de originele laadkabel zit een temperatuursensor in de stekker. Die zorgt ervoor dat de laadstroom niet te hoog wordt door de temperatuur te monitoren op de zwakste plek in de schakel. Door een verlengsnoer te gebruiken voeg je een extra overgang toe, en de overgang van wandcontactdoos naar stekker wordt niet meer gemonitord. Mijn advies, niet doen.
---
V60 T6 Recharge R-Design (MY21). Eerdere Volvo's: V40 phase III 2.0 Europa Nordic (2004), V40 phase II 2.0 (2000), Volvo 340 1.4 (1990).
Gebruikersavatar
N207
2nd Gear member
Berichten: 149
Lid geworden op: 16.11.2020 - 18:55

Mooie V60 heb je samengesteld. Wij hebben (onder andere) dezelfde opties op onze T5 R-Design en die is in Savile Grey.
Pine Grey is inderdaad de kleur die daar het dichtst bij komt. De fabrieks-getinte ramen vind ik erg donker bij Volvo, maar op een donkere kleur auto valt het erg mee.

Veel plezier van/met je V60!
Polestar 2 LRSM MY24 - Midnight
Historie: SAAB... / Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Savile Grey 2019
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 27004
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Dat is een fraaie en complete V60 geworden.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
V40 T3 Polar+ Sport 2019
BMW Z4 2007
Gebruikersavatar
Benassi
1st Gear member
Berichten: 13
Lid geworden op: 21.04.2021 - 14:53
Locatie: Mechelen

Dit weekend de eerste indrukken opgedaan, nog niet veel kilometers gemaakt en alle instellingen nog niet doorgenomen,
maar genoeg om een korte eerste impressie te geven:

- exterieur: hier kan je heel kort of heel lang over praten: het is gewoon een strakke scandinavische beauty. In tegenstelling tot veel andere merken heeft Volvo hier gewoon de verhoudingen en lijnen perfect voor elkaar, waardoor er niet gecompenseerd moet worden met overdadige of gekke stylingelementen. De specialere elementen die wel aanwezig zijn (bumper,Thor's hammer koplampen, schouderboog over de achterwielen) zijn subtiel en versterken de rest van het uiterlijk zonder teveel de aandacht op te eisen. Ik vind ze in het echt nog beter pakken dan op foto, idem voor de kleur (pine grey)

- interieur: ook hier weer de ingetogen luxe, geen gekke of overdadige toestanden, lekker stoer met de charcoal zetels en dakhemelbekleding. Voelt binnenin zoals aangegeven door andere members door al dat zwart wel wat cave-like aan. I love it.
interieurverichting is heel subtiel, maar als je het afzet weet je wel wat je mist. Dit past weer perfect in het Volvo plaatje. Geen protserige stripclub toestanden hier.
Chroom op de juiste plekken (zo weinig mogelijk). pianoblack ziet er nog goed uit, mat zwart was waarschijnlijk iets onderhoudsvriendelijker geweest.

- stoelen: sportzetels zien er erg goed uit, mooie combi leder-stof+wit stiksel, zijn oneindig te verstellen dus zithouding komt nog wel goed. de stoelen voelen niet echt aan als sportstoelen, de zijwangen zijn wel dik maar staan redelijk breed uit elkaar. Perfect voor mij, deze wagen ga ik niet dwars door de bocht gooien.

- infotainment: werkt erg snel en goed, sensus start ook snel op bij het starten van de wagen. menustructuur is een beetje zoeken maar wel heel overzichtelijk. Jammer van het gebrek aan fysieke knoppen voor de meeste klimaatcontroles, maar het werkt ook allemaal best goed via het scherm. de infotainment is net niet op het niveau van de duitsers qua beeldkwaliteit en instelmogelijkheden, maar het niveau is zeker hoog genoeg om tegen de top aan te schuren. Als je een wagen zoekt die je helemaal kan instellen naar je eigen unieke persoonlijkheid door middel van 283 verschillende klokken-thema's, koop je best dezelfde zwarte A4 als je buurman.

- rijden: last but not least, hier is ie in eerste instantie toch voor gemaakt. Heerlijk cruisen, zowel elektrisch als hybride. De wagen is zeker vlot te noemen, maar geeft bijlange niet het gevoel wat je denkt dat 340 paarden zouden geven. Trekt wel erg snel op als je wil, maar doet dit redelijk awkward en zonder verfijning. Ik volg de opmerking van andere members over de wat slomere geartronic, is volgens mij de 'boosdoener' in dit verhaal. Het is zeker geen sportwagen en bevestigt mijn vermoeden dat als er een T5 of T4 recharge V60 zou bestaan, deze zeker mijn voorkeur zou hebben tov deze T6. Je (of ik toch) koopt deze wagen niet voor de sportiviteit maar voor de fiscale voordelen, deels elektrisch kunnen rijden en voor de rest heerlijk en soepel te cruisen, want dat doetie als de beste. Dit kan imho ook perfect met de ERAD gekoppeld aan een minder krachtige benzinemotor.

Al bij al dus een uitstekende eerste indruk, dit is gewoon een prachtige wagen die heerlijk rijdt, hopelijk blijft dit zo voor vele kilometers!
Gebruikersavatar
arnoud
8th Gear member
Berichten: 11614
Lid geworden op: 26.12.2005 - 22:51
Locatie: Omg. Eindhoven

Ik denk dat dit een vrij pakkende samenvatting is van de huidige serie Volvos. Netjes doordacht ontworpen, ingetogen maar toch sportief. Misschien niet de meest opwindende auto's qua geluid (zeg ik terwijl ik hier buiten de lokale jeugd met hun klepperende Golfjes hoor scheuren) en rij-eigenschappen maar voor de meeste mensen wel een auto die doet wat hij moet doen.
Afbeelding
S60 MY2020 T4 GT8 R-Design, Polestar, Bursting Blue, Bower & Wilkins, Panoramadak / Audio-, Winter-, Intellisafe Pro-, Luxury-, & Scandinavian Line, 20" 5-Triple Spaaks velgen
Ex: S60 2009 2.5T GT, Ice White / S60 2001 T5 GT, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4 GT8, Power Blue / V60 2011 D3 GT, Flamenco Red / V50 2009 2.0D PS, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green
Gebruikersavatar
EVO500
3rd Gear member
Berichten: 471
Lid geworden op: 20.02.2021 - 17:10
Locatie: België

Gefeliciteerd Benassi,

Mooie V60 en veel rijplezier hiermee.
Veel redenen zoals je beschrijft hierdoor ook de V60 gekocht.
V60 T8 PE Crystal White Pearl (MY2021)
Laguna III GT180 (stage II)
Omega 3000-24V EVO500
Monza 3.0E '78 (handgesch.)
Plaats reactie

Terug naar “V60/S60 vanaf MY 2019”