Welke keuze, Momentum Business of Momentum Advantage?

Gebruikersavatar
Cocoon
1st Gear member
Berichten: 39
Lid geworden op: 04.08.2021 - 14:01

Hoi allemaal,

Ben nieuw hier, maar sta op het punt een nieuwe Volvo V60 aan te schaffen.
Al flink wat onderzoek gedaan en mooie verhalen gelezen hier op het forum, bedankt voor alle informatie!

Na bezoeken en proefrijden sta ik voor de volgende beslissing:
Gezien budget (€ 48.000 exclusief kosten rijklaarmaken etc.) en mijn overige wensen (specifieke kleur en trekhaak) kan ik kiezen tussen de V60 Momentum Business en de Momentum Advantage, beide in B3 automaat. Grofweg zijn de verschillen als volgt:

De Momentum business is iets rijker uitgerust:
- Automatisch dimmende binnenspiegel
- Drive mode settings
- Clean zone air system
- Verlichtingspack 1
- Keyless drive, handsfree achterklep openen, verlichte portiergrepen met grondverlichting
- Dubbele uitlaatpijpen in chroom
- Intellisafe assist
- Intellisafe surround
Als extra pakketten en opties kan ik kiezen voor:
- Pack climate
- Park assist
- Kleur pine grey
- 17″ 5-V-spaaks Black Diamond Cut
Dan heb ik een hele mooie auto volgens mij ;o)

De Momentum advantage is niet standaard voorzien van de bovenstaande rijkere uitrusting, maar dusdanig goedkoper dat ik hier kan kiezen voor het leerpakket (lederen stoelen, pack climate, verstelbare zittingverlenger voor en lendesteun 4 voudig verstelbaar).
Als extra pakketten en opties kan ik daarnaast kiezen voor:
- Park assist
- Kleur pine grey
- 17″ 5-V-spaaks Black Diamond Cut
- Intellisafe assist
- Bumperafdekking (voor de honden)
- Veiligheidsrek
- Draadloos laden telefoon
- Advanced air cleaner
- Verwarmbare voorruit
- Noodreservewiel
Ook dan wordt het een super auto volgens mij.

Eigenlijk komt de keuze neer op het kiezen voor de extra’s uit de momentum business of kiezen voor de lederen bekleding (met nog wat accessoires)?
Tot nu toe hebben al mijn auto’s (Volvo, Ford en Renault) altijd (semi)lederen bekleding gehad als onderdeel van de business uitvoeringen. Dat was wel prettig.
En zijn de extra's in de Business uitvoering het waard om niet te kiezen voor de lederen stoelen? De Advantage is een wel erg kale auto naar mijn mening en wellicht zijn er nog meer verschillen als ik ken en hier benoem.
Drive mode settings ken ik uit mijn Renault en is wel geinig. Keyless drive is prettig, automatische achterklep is praktisch.
Verlichtingspack ken ik niet in de Volvo (mijn huidige Renault heeft voor en achter overal led in alle kleuren, is net kermis).

Ik begrijp dat er veel zaken persoonlijk zijn, maar wellicht dat jullie ervaringen mij kunnen helpen.
S60 Core 2022 in Pine Grey
Gebruikersavatar
Franswa
5th Gear member
Berichten: 1188
Lid geworden op: 05.01.2007 - 16:46
Locatie: Z-Holland

Ik dacht dat Volvo overgestapt is naar kunstleer ivm het milieu.
V40 T3R Polar + Sport GT
Gebruikersavatar
Cocoon
1st Gear member
Berichten: 39
Lid geworden op: 04.08.2021 - 14:01

Bedankt voor je bijdrage.

Volvo geeft aan:
Deze bekleding in soepel, generfd leer heeft een natuurlijk afwerking die bijdraagt aan het weldadige gevoel in uw Volvo. Het gaat lang mee, zit prettig en veroudert mooi. Bekleding: Charcoal Interieur: Charcoal Hemelbekleding: Blond

Leer of geen leer, denk dat iedereen het wel begrijpt...
S60 Core 2022 in Pine Grey
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12270
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Het is leer, uitsluitend stuur en pookknop zijn kunstleer
Gebruikersavatar
mees
6th Gear member
Berichten: 2935
Lid geworden op: 29.10.2013 - 13:04
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Ik lees allemaal dingetjes, die er vroeger niet waren en waar je over 10 jaar over grinnikt.
Maar ga eens een paar keer wisselen van stoel: leer wel/niet. En vaak in/uitstappen <>schuiven.
Weinig tot geen verschil? Dan.....
marinh
2nd Gear member
Berichten: 143
Lid geworden op: 07.08.2017 - 16:55

Ik heb ook voor die keuze gestaan. TOen ik bestelde heette het nog de Momentum Advantage vs de Business Pro. Nar de MY wissel is het de Advantage Business geworden (die ik nu ook heb). Ik heb geen spijt gehad van die keuze. De Advantage 'oogt" m.i. goedkoper door de missende chromen lijst en dakrails. Daarnaast oogt het interieur van de Business minder plastic door een betere afwerking.
- Volvo V60 D3 R-Design Winterline MY'16 Black
- Volvo V60 B3 Momentum Business MY'22 Pine Grey
Gebruikersavatar
Cocoon
1st Gear member
Berichten: 39
Lid geworden op: 04.08.2021 - 14:01

Hoi Marinh,

De huidige business heeft geen chromen dakrails meer.
Enige verschil dat ik zag is de chromen raamomlijsting en de chromen uitlaatpijpen. De dakrails in chroom is nu een optie.

Welke stoelen heb jij in de Business Pro? En hoe bevallen die?
S60 Core 2022 in Pine Grey
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13805
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

Tja eigenlijk geef je zelf al een goede analyse "
"De Momentum advantage is niet standaard voorzien van de bovenstaande rijkere uitrusting, maar dusdanig goedkoper dat ik hier kan kiezen voor het leerpakket|"
Je zegt dus dat je hetzelfde budget wilt besteden voor beiden uitvoeringen.
Gewoon strepen maar de standverwarming heet nu Park Climate neem ik aan zou mij over de streep trekken naar De Momentum business die is iets rijker is uitgerust en de lederen zetel daarvoor inleveren.
Luxe positie om zo te mogen kiezen! Succes :)
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Gebruikersavatar
Cocoon
1st Gear member
Berichten: 39
Lid geworden op: 04.08.2021 - 14:01

Thanks Bover, ik ben me ervan bewust dat ik inderdaad in een luxe positie zit.
Maar dat maakt ook dat ik keuzes kan en moet maken en dat is dan weer lastiger...

In beide gevallen neem ik de optie pack climate. Hierin is beschreven dat het gaat om stoelverwarming en stuurverwarming.

De standverwarming wordt bij de business uitvoering wel benoemd bij de My Volvo app:

"Met deze app staat u in verbinding met uw Volvo, zodat u gemakkelijk diverse autofuncties op afstand kunt bedienen. U kunt uw geparkeerde auto op afstand pre-klimatiseren, de status van uw auto controleren, kijken waar hij staat, de accu opladen, bestemmingen naar het navigatiesysteem sturen, portieren vergrendelen of ontgrendelen, en nog veel meer. Allemaal gewoon met uw mobiele telefoon of stembediening. U kunt ook gemakkelijk uw zakelijke reizen bijhouden en als ritlogboeken opslaan."

Of je dan ook de optie "pre-klimatiseren" in de auto hebt is voor mij een vraag. Wellicht is er hier iemand die daar antwoord op kan geven?
In de prijslijst staat deze als optie "parkeerverwarming met timer" voor € 910.

My Volvo is niet benoemd bij de advantage dus dat is ook een verschil tussen die twee.

Ben nog benieuwd naar iemands ervaringen met de standaard stoelen...
S60 Core 2022 in Pine Grey
Gebruikersavatar
Martijn84Hattem
2nd Gear member
Berichten: 64
Lid geworden op: 14.12.2020 - 21:07

Ga even proefritten!

De zitting v/d standaard stoelen zijn erg kort. Ik kon er niet fatsoenlijk op zitten.
Als je de lederen stoelen kiest krijg je ook stoelverlengers. Voor mij een no-brainer.

Daarnaast geven de lederen stoelen een luxe uitstraling.
Faith is the opposite of fear!
Gebruikersavatar
J33Bee
5th Gear member
Berichten: 1265
Lid geworden op: 14.08.2020 - 23:20

De MA was in 2020 zonder kessy en elektrische klep. Geen mistlampen (geen ramp). Sleutel is zo’n plastic ding met doffe knopjes; is wellicht te vervangen voor degelijke behuizing. Evenals een net niet diffuser/tailpipes. Nu is daar ook een opsmuk pakket voor als je ruimte hebt.

Het is gewoon een “kale” V60 voor mijn gevoel.Verder vond ik de middenconsole lelijk met mat plastic icm beetje pianolak bij de pook. Daarom de MA links laten liggen :)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
marinh
2nd Gear member
Berichten: 143
Lid geworden op: 07.08.2017 - 16:55

Cocoon schreef: 05.08.2021 - 11:04 Hoi Marinh,

De huidige business heeft geen chromen dakrails meer.
Enige verschil dat ik zag is de chromen raamomlijsting en de chromen uitlaatpijpen. De dakrails in chroom is nu een optie.

Welke stoelen heb jij in de Business Pro? En hoe bevallen die?
Ah dat zou kunnen. Omdat ik de MY21 heb besteld Die wel die chromen dakrails had) heb ik die ook op de My'22 gekregen. Ik heb de lederen stoelen (met zitting verlengers). Ik heb eigenlijk de laatste paar auto's altijd leder gehad en zou ook niet anders meer willen. Dus die keuze was voor mij een no-brainer. Die chromen raamomlijsting vind ik persoonlijk echt meerwaarde hebben. En ook het interieur is toch even beter.

Ik heb bij mijn My'22 volgens mij ook gewoon een plastic behuizing om de sleutel (kan er wel leder voor bestellen maar vind dat minder spannend. Zit toch altijd in mijn broekzak).

Ik heb ook de Pine Grey uitvoering:
IMG_20210701_191245.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- Volvo V60 D3 R-Design Winterline MY'16 Black
- Volvo V60 B3 Momentum Business MY'22 Pine Grey
Gebruikersavatar
J33Bee
5th Gear member
Berichten: 1265
Lid geworden op: 14.08.2020 - 23:20

marinh schreef: 05.08.2021 - 16:13

Ah dat zou kunnen. Omdat ik de MY20 heb besteld 9Die wel die chromen dakrails had) heb ik die ook op de My'21 gekregen. Ik heb de lederen stoelen (met zitting verlengers). Ik heb eigenlijk de laatste paar auto's altijd leder gehad en zou ook niet anders meer willen. Dus die keuze was voor mij een no-brainer. Die chromen raamomlijsting vind ik persoonlijk echt meerwaarde hebben. En ook het interieur is toch even beter.

Ik heb bij mijn My'21 volgens mij ook gewoon een plastic behuizing om de sleutel (kan er wel leder voor bestellen maar vind dat minder spannend. Zit toch altijd in mijn broekzak).
De MY21 Business Pro had ook "gewoon" chromen raamlijsten, uitlaatpijpen en dakrails. Dat is niet geweest vanwege jouw MY20 bestelling, dat was voor elke MY21 hetzelfde.

Ik zie nu dat je je post hebt aangepast met MY21 + MY22. Van de MY22 ken ik de details niet.

Ik bedoel met de sleutel een wezenlijk verschil. Die MA sleutel heeft zwarte plastic knopjes aan de zijkant oid. Gewoon alles behalve premium zeg maar...

Hier ook een Business Pro. Aankomst bij dealer;

Afbeelding

Na de oplevering. Herken je 'm nog? :P

Afbeelding
marinh
2nd Gear member
Berichten: 143
Lid geworden op: 07.08.2017 - 16:55

J33Bee schreef: 05.08.2021 - 16:19
marinh schreef: 05.08.2021 - 16:13

Ah dat zou kunnen. Omdat ik de MY20 heb besteld 9Die wel die chromen dakrails had) heb ik die ook op de My'21 gekregen. Ik heb de lederen stoelen (met zitting verlengers). Ik heb eigenlijk de laatste paar auto's altijd leder gehad en zou ook niet anders meer willen. Dus die keuze was voor mij een no-brainer. Die chromen raamomlijsting vind ik persoonlijk echt meerwaarde hebben. En ook het interieur is toch even beter.

Ik heb bij mijn My'21 volgens mij ook gewoon een plastic behuizing om de sleutel (kan er wel leder voor bestellen maar vind dat minder spannend. Zit toch altijd in mijn broekzak).
De MY21 Business Pro had ook "gewoon" chromen raamlijsten, uitlaatpijpen en dakrails. Dat is niet geweest vanwege jouw MY20 bestelling, dat was voor elke MY21 hetzelfde.

Ik zie nu dat je je post hebt aangepast met MY21 + MY22. Van de MY22 ken ik de details niet.

Ik bedoel met de sleutel een wezenlijk verschil. Die MA sleutel heeft zwarte plastic knopjes aan de zijkant oid. Gewoon alles behalve premium zeg maar...

Hier ook een Business Pro. Aankomst bij dealer;
Yes ik had mijn post aangepast. Omdat ik de MY verkeerd typte ;) Ik had de MY21 besteld en kreeg uiteindelijk (vorige maand) de MY22. In 22 is de chromen dakrails optioneel maar die kreeg ik dus wel. Van de sleutel is mij duidelijk dan, ik heb niet die plastic knopjes aan de zijkant. WIst niet dat daar een "goedkopere" uitvoering van was.

Mooi man! Is ie gewrapped?
- Volvo V60 D3 R-Design Winterline MY'16 Black
- Volvo V60 B3 Momentum Business MY'22 Pine Grey
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13805
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

lijken wel twee verschillende kleuren. Die parkeerplaats lijkt wel Arendsen Almelo maar kan me vergissen, Misscin hebben alle dealers dezelfde buiten omgeving
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Gebruikersavatar
J33Bee
5th Gear member
Berichten: 1265
Lid geworden op: 14.08.2020 - 23:20

marinh schreef: 05.08.2021 - 16:33


Mooi man! Is ie gewrapped?
Haha nee dat is een van de weinige dingen die we niet aangepakt hebben. De kleur Osmium Grey (die volgens mij ook niet meer beschikbaar is op de MY22?) doet dat, soort van 50 tinten grijs. Ligt aan het (zon)licht, waardoor de kleur vaak heel anders oogt IMHO :)
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13805
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

J33Bee schreef: 05.08.2021 - 16:37
marinh schreef: 05.08.2021 - 16:33
Mooi man! Is ie gewrapped?
Haha nee dat is een van de weinige dingen die we niet aangepakt hebben. De kleur Osmium Grey (die volgens mij ook niet meer beschikbaar is op de MY22?) doet dat, soort van 50 tinten grijs. Ligt aan het (zon)licht, waardoor de kleur vaak heel anders oogt IMHO :)
WAuw dat is wel leuk, heb je afhankelijk van licht en bewolking een kleur differentiatie. Mijn 945 in de vorige eeuw had dat ook met een blauw en soms groene achtig doorheen.
Sjiek hoor!
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Gebruikersavatar
J33Bee
5th Gear member
Berichten: 1265
Lid geworden op: 14.08.2020 - 23:20

Bover schreef: 05.08.2021 - 16:40
J33Bee schreef: 05.08.2021 - 16:37
marinh schreef: 05.08.2021 - 16:33
Mooi man! Is ie gewrapped?
Haha nee dat is een van de weinige dingen die we niet aangepakt hebben. De kleur Osmium Grey (die volgens mij ook niet meer beschikbaar is op de MY22?) doet dat, soort van 50 tinten grijs. Ligt aan het (zon)licht, waardoor de kleur vaak heel anders oogt IMHO :)
Wauw dat is wel leuk, heb je afhankelijk van licht en bewolking een kleur differentiatie. Mijn 945 in de vorige eeuw had dat ook met een blauw en soms groene achtig doorheen.
Sjiek hoor!
Ja dat inderdaad. Is echt heel afhankelijk van het weer. En nog mooier, je ziet er bijna niets op qua viezigheid :D
Gebruikersavatar
Risrael
5th Gear member
Berichten: 1070
Lid geworden op: 23.12.2013 - 18:29
Locatie: Land van Maas en Waal

Het is inderdaad persoonlijk. Wat ik je mee kan geven voor mij:
1. Stoelverlengers een must
2. Standkachel een must
3. Verlichtingspack: stel je er niets van voor.
Nu: V60 T6 Plus Dark, platinum grey, nappa leder/open grid textiel.
Had: V60 T5 Momentum, Savile Grey, Charcoal leder, donkere hemel.
Had: V70 D4 MY14 Summum Nordic+ Luxury line. Caspian Blue. Dymamic Select leder zwart.
marinh
2nd Gear member
Berichten: 143
Lid geworden op: 07.08.2017 - 16:55

J33Bee schreef: 05.08.2021 - 16:37 Haha nee dat is een van de weinige dingen die we niet aangepakt hebben. De kleur Osmium Grey (die volgens mij ook niet meer beschikbaar is op de MY22?) doet dat, soort van 50 tinten grijs. Ligt aan het (zon)licht, waardoor de kleur vaak heel anders oogt IMHO :)
Chique hoor. De Pine Grey ziet er afhankelijk van het licht ook elke keer iets anders uit.
- Volvo V60 D3 R-Design Winterline MY'16 Black
- Volvo V60 B3 Momentum Business MY'22 Pine Grey
Plaats reactie

Terug naar “V60/S60 vanaf MY 2019”