Pagina 1 van 2

Problemen internetverbinding

Geplaatst: 15.09.2021 - 18:37
door Risrael
Vandaag ineens de hele rit geen internet via de automodem. Vervolgens internet proberen via Bluetooth thetering. Ook geen verbinding. Net na het avondeten weer geprobeerd en na ongeveer 15 minuten ineens weer verbinding. Hebben jullie vandaag ook problemen gehad? Ik vraag me sowieso af of de verbinding loopt via een server van Volvo. Want dan zou het probleem daar kunnen liggen.

Problemen internetverbinding

Geplaatst: 16.09.2021 - 09:06
door Mickyman
ik heb regelmatig problemen met internet via automodem, het werkt helaas niet stabiel, soms heb ik een hele dag dat het niet werkt, soms een half uurtje, spotify geeft dan de hele tijd "bufferen" of zelfs de melding verbindingsfout. soms helpt dan even bijv. tuneIn te kiezen en als die geluid geeft terug te gaan naar Spotify, maar vaak werkt ook gewoon helemaal niets, zelfs niet de auto uitzetten en weer starten.

Problemen internetverbinding

Geplaatst: 16.09.2021 - 10:05
door IzzyT6
Ja, ik had gisteren ook dit probleem met internet via het automodem, maar vandaag werkte alles weer zo te zien.
Ik vond het wel opvallend want het werkt eigenlijk altijd.

Problemen internetverbinding

Geplaatst: 16.09.2021 - 10:26
door Risrael
IzzyT6 schreef: 16.09.2021 - 10:05 Ja, ik had gisteren ook dit probleem met internet via het automodem, maar vandaag werkte alles weer zo te zien.
Ik vond het wel opvallend want het werkt eigenlijk altijd.
Inderdaad. Normaal heb ik eigenlijk nooit problemen.

Problemen internetverbinding

Geplaatst: 16.09.2021 - 15:07
door marinh
Ik had gisterenmiddag ook even problemen inderdaad. Normaal nooit.

Problemen internetverbinding

Geplaatst: 16.09.2021 - 16:55
door Bluesbroeder
Herken dit ook regelmatig met spotify. Merk dan vaak wel dat ik internet via andere app (Tunein, Flitsmeister etc) heb, dus vraag me af of het een internet of Spotify probleem is?

Problemen internetverbinding

Geplaatst: 17.09.2021 - 08:51
door Mickyman
Vanochtend nog even op gelet, na een minuut of 2-3 begint spotify te spelen, stopt weer na een seconde of 5 om te bufferen. rit van 5 minuten, op de terugweg begint hij weer na 2-3 minuten te spelen, alleen midden in een liedje, dus ik klik op terug om het liedje opnieuw af te spelen, dan begint hij te bufferen en de hele weg komt er geen muziek meer, bij thuiskomst op tuneIn geklikt op de oprit en gewacht, na een minuut of 2 krijg ik de melding geen internet terwijl het scherm vol ontvangst aangeeft.

Nu snap ik natuurlijk dat er mensen die zeggen dat dit allemaal wel meevalt, echt je brengt te kids naar school die willen vrolijk liedje zingen en dan buffert dat ding de hele tijd. Het hoeft niet, de 2 auto's die ik hiervoor had, hadden wel gewoon een stabiele internetverbinding en begonnen te spelen na een 20 seconden.

Problemen internetverbinding

Geplaatst: 17.09.2021 - 10:29
door Steven Volvo
same here.

Ander item waar ik ook veel problemen mee heb is de 'parking climate' via de app. Geen idee of dat ook via die verbinding werkt, maar afgelopen weken in frankrijk louter problemen.

Problemen internetverbinding

Geplaatst: 11.10.2021 - 21:58
door Roak
Vandaag bij mi geen internet meer. Auto verbindt keurig met wifi, zowel telefoon als huis wifi, maar geen internet (bolletje) .
Normaal werkt het altijd via telefoon wifi hotspot.
Iemand een idee ?

Problemen internetverbinding

Geplaatst: 11.10.2021 - 22:03
door -KJ-

Problemen internetverbinding

Geplaatst: 11.10.2021 - 22:32
door Roak
Ok. Vaag dat het blijkbaar met Volvo servers te maken heeft ?

Problemen internetverbinding

Geplaatst: 11.10.2021 - 22:55
door marinh
Vandaag bij mij ook geen internet (automodem).

Problemen internetverbinding

Geplaatst: 12.10.2021 - 08:09
door -KJ-
Roak schreef: 11.10.2021 - 22:32 Ok. Vaag dat het blijkbaar met Volvo servers te maken heeft ?
Ook hier geen internetverbinding in de auto. Keurig verbonden via de wingle met 4G maar geen dataverkeer.
Ik heb al vaker op dit forum gezegd dat de internetverbinding (via het mobiele netwerk) via Volvoservers loopt, inclusief alle apps. Dat werd hier ontkend, maar deze storing bevestigt mijn standpunt.

Problemen internetverbinding

Geplaatst: 12.10.2021 - 08:39
door Roak
vanmorgen nog steeds niks.

Problemen internetverbinding

Geplaatst: 12.10.2021 - 08:51
door TonH53
Ik las zojuist "Vodafone kampt met landelijke storing: ‘Lossen dit zo snel mogelijk op’".

Als ik het goed heb, is het simkaartje in de oudere modellen (MY20 en ouder) een Vodafone simkaart.

In mijn P8 werkte alles correct vanmorgen, maar tegenwoordig stopt Volvo een T-Mobile simkaart in de auto's.

Problemen internetverbinding

Geplaatst: 12.10.2021 - 10:15
door Roak
TonH53 schreef: 12.10.2021 - 08:51 Ik las zojuist "Vodafone kampt met landelijke storing: ‘Lossen dit zo snel mogelijk op’".

Als ik het goed heb, is het simkaartje in de oudere modellen (MY20 en ouder) een Vodafone simkaart.

In mijn P8 werkte alles correct vanmorgen, maar tegenwoordig stopt Volvo een T-Mobile simkaart in de auto's.
Ik gebruik de hotspot van mijn telefoon. maar geen internet.

Volvo on call en de App werken wel gewoon.

Problemen internetverbinding

Geplaatst: 12.10.2021 - 10:57
door marinh
TonH53 schreef: 12.10.2021 - 08:51 Ik las zojuist "Vodafone kampt met landelijke storing: ‘Lossen dit zo snel mogelijk op’".

Als ik het goed heb, is het simkaartje in de oudere modellen (MY20 en ouder) een Vodafone simkaart.

In mijn P8 werkte alles correct vanmorgen, maar tegenwoordig stopt Volvo een T-Mobile simkaart in de auto's.
Het gaat niet om de simcard van Volvo. Het gaat hier om het internet dat je zelf regelt. Ofwel via je mobiel ofwel via het automodem. Ik internet via het automodem en heb daar een T Mobile card inzitten (een data only abonnement).

Problemen internetverbinding

Geplaatst: 12.10.2021 - 12:43
door Roak
Werkt weer :-D

Problemen internetverbinding

Geplaatst: 12.10.2021 - 12:55
door TonH53
marinh schreef: 12.10.2021 - 10:57
TonH53 schreef: 12.10.2021 - 08:51 Ik las zojuist "Vodafone kampt met landelijke storing: ‘Lossen dit zo snel mogelijk op’".

Als ik het goed heb, is het simkaartje in de oudere modellen (MY20 en ouder) een Vodafone simkaart.

In mijn P8 werkte alles correct vanmorgen, maar tegenwoordig stopt Volvo een T-Mobile simkaart in de auto's.
Het gaat niet om de simcard van Volvo. Het gaat hier om het internet dat je zelf regelt. Ofwel via je mobiel ofwel via het automodem. Ik internet via het automodem en heb daar een T Mobile card inzitten (een data only abonnement).
In mijn XC40 P8 heb ik helemaal geen eigen simkaart nodig en ook de hotspot van mijn telefoon niet.
Alle data (|Spotify, Google Maps , een autosoftware update o.i.d.) loopt via de simkaart van Volvo (=T-Mobile).

Problemen internetverbinding

Geplaatst: 12.10.2021 - 14:55
door Roak
TonH53 schreef: 12.10.2021 - 12:55
Alle data (|Spotify, Google Maps , een autosoftware update o.i.d.) loopt via de simkaart van Volvo (=T-Mobile).
maar die heeft niet iedereen O)