B3!

Plaats reactie
Wingquist
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 20.09.2021 - 11:51

Exact 1 dag voor onze vakantie mijn nieuwe B3 V60 op mogen halen. En na ~4000 vakantiekilometers ben ik erg tevreden met de auto. Zonder spijt afscheid genomen van een Passat 1.4 die voorafgegaan werd door een V60 D6. Het Volvo bloed stroomt dus nog door de aderen.
Wat opmerkingen die ik op de B3 heb:
  • Af en toe wat schokkerig bij het terug- en opschakelen ná een rotonde
  • Verbruik in de stad fors, op de snelweg erg laag;
  • Mediasysteem en opties van het digitale dashboard zijn wat beperkt;
  • Na Carplay gebruikt te hebben schiet de radio altijd in FM stand in plaats van DAB+;
  • Het bagage rolluik in de kofferbak was vroeg beter...;
  • De uitrolfunctie in 'eco-mode' is fantastisch;
  • Pilot functie (v3) is erg goed en is erg comfortabel;
  • De B3 motor is erg koppelrijk en presteert prima. De 1.4 TSI leek iets krachtiger bij meer toeren;
  • Het ontwerp van de auto is goed gelukt. Ook het interieur is erg mooi.
Gebruikersavatar
Steven Volvo
3rd Gear member
Berichten: 371
Lid geworden op: 20.12.2010 - 18:07
Locatie: Utrecht

hi, welkom hier!

Leuke post, veel plezier met de auto!
V60 T6 Recharge 2020
V70 - 2.5T - 2005 - 180kkm
V70 - 2.0T - 2002 - Duitser R.I.P.
Gebruikersavatar
eMBe
1st Gear member
Berichten: 15
Lid geworden op: 21.11.2020 - 11:58

Inderdaad veel plezier. Als mede B3 rijder de vraag waar je kunt zien welke versie van de PA je hebt.
Gebruikersavatar
J33Bee
5th Gear member
Berichten: 1233
Lid geworden op: 14.08.2020 - 23:20

Zenuwachtig toeren-hok in de "Comfort" stand icm een bak die nog trager is dan mijn koffiezetapparaat. De "Dynamic" mode geeft duidelijk te kennen, dat het blok meer in zijn mars heeft dan de slechte afstellingen om de CO2 reglementen tegemoet te komen. Eco mode rijd IMHO het rustigste, gaat niet meteen schakelen als je de pedaal aanraakt en maakt (wel) gebruik van het koppel onderin. Ik vind juist dat coasten in de Eco mode weer minder, dan gewoon afremmen op de motor wanneer je de voet van het gas haalt.

Ik hoop dat er nog een software update komt voor het afregelen van het geheel. Het is alles behalve "in sync".
Gebruikersavatar
raspaardje
6th Gear member
Berichten: 2724
Lid geworden op: 30.05.2012 - 10:07
Locatie: Regio Utrecht

Welkom hier!

Fijn om direct met een nieuwe vakantie op pad te kunnen. Dan is er vast tijd geweest om zaken te ontdekken...:-)
Een korte reactie op jouw bevindingen:

- Verbruik: heel herkenbaar. Over 75 km waarvan 70 km snelweg red ik gemiddeld 5.6l/100 km met anticiperend rijden. Maar die 2 stukjes buiten de snelweg krikken het verbruik snel op.
- Mediasysteem en digitale dashboard beperkt: verklaar je nader. Wat zou je hebben willen zien?
- Rolluik: mee eens. Lekker ingerold laten dus en proberen de ruimte daar leeg te houden. Ook verstandig mbt het dievengilde.
- Pilot functie: mee eens maar wel zeer afhankelijk van de verkeerssituatie. Erg druk (lekker meetuffen) of juist erg rustig zijn fijn. Daartussenin vind ik het niet comfortabel.
- Ontwerp exterieur en interieur: volldedig mee eens...:-) Lijnenspel klopt, al heeft de auto wel echt minimaal 18" velgen nodig. Interieur is behoorlijk hufterproof, uitgezonderd de pianolak. Iig lekker clean en toch ergonomisch.

Veel rijplezier toewenst!
Plaatjes beschikbaar...? :-)
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
2006 Saab 9-3 Cabrio 1.9 TiD Vector 20 Years Edition Hirsch - Electric Blue
Wingquist
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 20.09.2021 - 11:51

eMBe schreef: 21.09.2021 - 14:08 Inderdaad veel plezier. Als mede B3 rijder de vraag waar je kunt zien welke versie van de PA je hebt.
Hi eMBe, wat bedoel je met PA?
raspaardje schreef: 21.09.2021 - 14:21 - Mediasysteem en digitale dashboard beperkt: verklaar je nader. Wat zou je hebben willen zien?
Ik zou wel iets meer 'gadgets' willen, keuze tussen digitale snelheidsmeter en analoge, meer kleuren, Apple Carplay in het dashboard.
Het mediasysteem vind ik niet erg gebruikersvriendelijk. MP3's kan je niet selecteren op basis van de directory structuur, maar alleen op playlist.
Gebruikersavatar
J33Bee
5th Gear member
Berichten: 1233
Lid geworden op: 14.08.2020 - 23:20

PA = Pilot Assist
Plaats reactie

Terug naar “V60/S60 vanaf MY 2019”