Zoekende nieuwe V60-eigenaar

Gebruikersavatar
wiseguy76
2nd Gear member
Berichten: 101
Lid geworden op: 22.07.2022 - 11:22
Locatie: Uden

Hallo allemaal,

Ik ben bezig met het zoeken naar een V60 T8 R-design en denk dat ik er een heb gevonden die me aan staat.
Deze staat echter wel in Duitsland en zal dus moeten worden geïmporteerd.

Nou heb ik inmiddels contact gehad met de verkopende partij en gevraagd of er nog een aantal aanpassingen mogelijk zijn wanneer ik de auto wil aanschaffen.
Het gaat om een Crystal White V60 T8 R-design en alles wat ik er aan kan laten doen bij de aanschaf, hoef ik natuurlijk niet meer in Nederland te laten doen en wordt gelijk meegenomen in de aanschafprijs.

De gewenste wijzigingen op toch al een zeer volledig uitgeruste V60 zijn:
- Schone kont (verwijderen van V60 en T8 badges)
- De letters VOLVO op de achterklep in het zwart
- Volvo logo in de grill in het zwart
- Een semi-elektrische trekhaak monteren van Volvo (krijg ik erbij in de totaalprijs)
- De taal van het systeem in Nederlands zetten
- Montage van 20" Y-spaak Polestar Engineered velgen met Michelin Pilot Sport 4S banden (De velgen die ook op de Polestar Engineered versie zitten)

Op zich allerlei aanpassingen die redelijk makkelijk kunnen worden gedaan.
Alleen het logo in de grill zwart maken, daarvan de verkoper vroeg me of ik wist hoe dat moest worden gedaan aangezien hij daar geen ervaringen mee heeft.
Dus heb ik aangegeven dat ik dit zou proberen te achterhalen.
Ik heb dit volgens mij al wel een aantal keren voorbij zien komen, maar ik heb geen idee hoe dat is gedaan....
Zijn er hier mensen die dat hebben gedaan (of laten doen) en willen vertellen hoe dat is gedaan? Wrap? Spuiten?

Bij voorbaat dank voor jullie antwoorden.

P.S. Ik zal mezelf ook nog even voorstellen in het daarvoor bedoelde forumdeel, dat had ik nog niet gedaan namelijk.
Volvo V60 T8 Inscription Pebble grey (2021)
wasbeer2006
4th Gear member
Berichten: 888
Lid geworden op: 23.08.2021 - 20:45

Ik heb het zelf gewraped. Gewoon omdat ik dat leuk vind.
resultaat is een mager zesje :-) maar alles kost tijd om te leren.

Heel veel hebben het laten wrappen, maar er zullen er ook zijn die het hebben laten spuiten.
Ik zou het laatste doen als ik het laat doen.

Ps.
Prima keuze :-) we zien hem wel verschijnen en de review.
Wat rijd je nu?
-V60 B4 7dct R design wit
Gebruikersavatar
wiseguy76
2nd Gear member
Berichten: 101
Lid geworden op: 22.07.2022 - 11:22
Locatie: Uden

Staat wel vermeld in mijn voorstel topic, maar hier niet bedenk ik me nu.... momenteel rijd ik mijn 2e BMW 5-serie.... de eerste was een 530D High Executive M-Sport uit 2011 met 245PK en 600nm en die ik nu rijd is een 520D High Executive M-Sport uit 2017 met 180pk en 400nm..... qua power onder het pedaal wel een hele flinke achteruitgang kan ik je zeggen, maar de sportstand maakt wel het eea goed gelukkig....
Volvo V60 T8 Inscription Pebble grey (2021)
Gebruikersavatar
fredhead
Geartronic member
Berichten: 27071
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Spuiten is de strakste optie.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Gebruikersavatar
Gouwe
6th Gear member
Berichten: 4536
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

Mooie config zo te lezen en van een T8 ga je geen spijt krijgen (maar het rijdt heel anders dan een diesel / BMW).
Vergeet ook niet de auto te "Vernederlandsen". Hier meer info: https://www.servavolvo.nl/volvo-vernederlandsen/
Succes!
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Gebruikersavatar
wiseguy76
2nd Gear member
Berichten: 101
Lid geworden op: 22.07.2022 - 11:22
Locatie: Uden

Gouwe schreef: 22.08.2022 - 16:34 Mooie config zo te lezen en van een T8 ga je geen spijt krijgen (maar het rijdt heel anders dan een diesel / BMW).
Vergeet ook niet de auto te "Vernederlandsen". Hier meer info: https://www.servavolvo.nl/volvo-vernederlandsen/
Succes!
Ik weet dat het heel anders rijdt als een diesel, heb er inmiddels al een paar keer in gereden (ook in een XC90 T8 bijv.), maar dat maakt mij niet heel veel uit.
Goede tip om 'm te "vernederlandsen"... heb het op mijn lijstje gezet van dingen die ik nog moet doen na aanschaf.
Heb al even contact gehad met Serva en de kosten bedragen zo'n € 100,00.... kwestie van rijbewijs en kentekenbewijs (digitaal) opsturen en binnen een of twee dagen is de auto bekend bij de NL importeur zodat je overal recht op hebt volgens de NL voorwaarden.
Volvo V60 T8 Inscription Pebble grey (2021)
wasbeer2006
4th Gear member
Berichten: 888
Lid geworden op: 23.08.2021 - 20:45

Nouja, de huidige benzine auto,s met electro vind ik juist weer behoorlijk op diesel lijken.
Diesel is iets rustiger misschien, maar de volvo is heel stil.

Waar ik heel benieuwd naar ben is de rest. Ik heb de 5 serie toch een beetje als besten van alle werelden in mijn lijstje staan.
De aandrijflijn is onovertroffen en zelf het M onderstel met winterbanden rijd beter en communicatiever dat alle andere merken.
Goed straks heb je het dubbele vermogen, ook wel lekker natuurlijk. In de praktijk door de hybrid niet helemaal natuurlijk. Maar sneller is ie.
-V60 B4 7dct R design wit
Gebruikersavatar
wiseguy76
2nd Gear member
Berichten: 101
Lid geworden op: 22.07.2022 - 11:22
Locatie: Uden

Sneller zal hij zeer zeker zijn en qua kwaliteit is BMW echt helemaal super.
Ik ben me er ook terdege van bewust dat ik een (klein) stapje in comfort achteruit zal zetten, maar de testritten hebben me op zich prima weten te overtuigen.
Bovendien is deze auto inmiddels ook alweer 5 jaar oud (waarvan 3 jaar in mijn bezit) en heeft inmiddels 145.000 op de teller staan.... en gezien de kosten is deze auto voor nu gewoon te duur geworden..... en een betaalbare goede volledig electrische stationwagon heeft BMW helaas (nog) niet, dus dat wordt 'm momenteel dus niet.... zoals gezegd is de V60 in dat geval (net als een 3-serie) meer een rijders auto dan de V90 en qua ruimte ga ik er alleen maar op vooruit.... achterin is er meer ruimte voor de passagiers, de kofferbak is net zo groot als wat ik nu ook al heb in de 5-serie..... dus alles bij elkaar denk ik dat het een prima overstap is.... en zo niet, dan merken we dat vanzelf wel en wordt de volgende wellicht toch weer een BMW.... wie zal het zeggen.... ;-)
Volvo V60 T8 Inscription Pebble grey (2021)
wasbeer2006
4th Gear member
Berichten: 888
Lid geworden op: 23.08.2021 - 20:45

Het is altijd lastig wat iemand onder comfort verstaat. Ik vind een wat steviger onderstel meer comfort geven dan een normaal onderstel. Om maar ene voorbeeld te geven :-)

De V60 komt echt qua bv interieur geluid en kwaliteit echt wel op het BMW niveau, misschien zelfs hoger. De stoelen in de Volvo zijn ook echt top!
Het dashboard moest ik ook aan wennen, maar dat is toch best mijn vriend geworden :-)
Ik vind vooral de aandrijflijn en onderstel van BMW heel ver boven alles staan en gewoon het huiselijke cockpit gevoel is heerlijk in de huidige 5.

Ik ervaar niet de de V60 achterin ruimer is dan een 5 serie. Het scheelt niet veel. Maar de 5 is wel iets ruimer.
Snap je opmerking wel hoor. Mijn kinderen vinden de V60 achterin groter/ruimer dan de passat en dat is ook niet zo :-).

Precies je kan altijd weer een BMW kopen, de volgende 5 wordt ook electrisch.
Ik ben blij dat ik nog een paar jaar benzine heb (al denk ik dat het electrisch laden alleen maar een groter probleem gaat worden dan nu)
-V60 B4 7dct R design wit
Gebruikersavatar
wiseguy76
2nd Gear member
Berichten: 101
Lid geworden op: 22.07.2022 - 11:22
Locatie: Uden

Ik stap pas over naar volledig elektrisch als er een knappe station is die om en nabij de 750-800km kan rijden op 1 lading.... en een flinke caravan kan trekken.
Anders is het geen vergelijk.... en zeker als ik op vakantie ben, wil ik niet iedere 250-300km moeten stoppen om een half uur of langer op te laden.... dan kan een heenreis naar Kroatië/Zuid-Frankrijk/Italië wel heel erg lang gaan duren....

Qua beenruimte zit ik zelf in de 5-serie tegen de stoelen aan, maar in de V60 kan ik daar nog een flinke vuist tussen steken.... in die zin bedoel ik meer ruimte achterin...
De laadbak heb ik opgemeten en die is op enkele cm's in de breedte na even groot als in de 5-serie...
Volvo V60 T8 Inscription Pebble grey (2021)
Gebruikersavatar
wiseguy76
2nd Gear member
Berichten: 101
Lid geworden op: 22.07.2022 - 11:22
Locatie: Uden

Inmiddels heb ik nog een andere V60 op het oog, "helaas" geen R-Design uitvoering, maar een Inscription.

Nou ben ik aan het kijken wat er nodig is om het exterieur aan te passen naar R-design.

Voorlopig kom ik uit op de volgende dingen:

- Voorbumper in zijn geheel, inclusief R-design grille
- De diffuser in de achterbumper
- Raamlijsten van chroom naar glanzend zwart
- Spiegelkappen van carosseriekleur naar glanzend zwart
- Dakdragers van aluminium naar glanzend zwart

In het interieur wil ik het meeste laten zoals het is, omdat dat me allemaal wel goed aan staat, alleen zou ik het stuur waarschijnlijk wel willen vervangen voor een R-design stuur.

Ben ik dan nog iets vergeten?
Volvo V60 T8 Inscription Pebble grey (2021)
Gebruikersavatar
raspaardje
6th Gear member
Berichten: 2724
Lid geworden op: 30.05.2012 - 10:07
Locatie: Regio Utrecht

Vaak andere velgen en een ander type stoel.
En niet te vergeten: het verschil in kleur hemelbekleding. Licht vs donker.

Maar qua exterieur ben je compleet.

Vergelijken kan je hier via de oudere prijslijsten: https://volvocarstools.nl/prijslijsten/#volvo-v60/
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
2006 Saab 9-3 Cabrio 1.9 TiD Vector 20 Years Edition Hirsch - Electric Blue
Gebruikersavatar
wiseguy76
2nd Gear member
Berichten: 101
Lid geworden op: 22.07.2022 - 11:22
Locatie: Uden

raspaardje schreef: 24.08.2022 - 12:47 Vaak andere velgen en een ander type stoel.
En niet te vergeten: het verschil in kleur hemelbekleding. Licht vs donker.

Maar qua exterieur ben je compleet.

Vergelijken kan je hier via de oudere prijslijsten: https://volvocarstools.nl/prijslijsten/#volvo-v60/
Ja OK, andere velgen moeten er sowieso nog onder en dat gaat ook zeker wel gebeuren.... zeer waarschijnlijk een setje 20" Polestar Engineered 5-spaaks velgen die ook onder de V60 Polestar Engineered 2022 uitvoering liggen...

De hemel dat maakt me niet zo eel erg veel uit, zoals ik al zei vind ik het interieur op zich prima in orde.
Volvo V60 T8 Inscription Pebble grey (2021)
Gebruikersavatar
EVO500
3rd Gear member
Berichten: 471
Lid geworden op: 20.02.2021 - 17:10
Locatie: België

Niet om een of ander maar ik zou dan toch voor af fabriek R-design gaan ivm verkoop over x-jaar.
Tenzij het prijsverschil erg veel is natuurlijk.
V60 T8 PE Crystal White Pearl (MY2021)
Laguna III GT180 (stage II)
Omega 3000-24V EVO500
Monza 3.0E '78 (handgesch.)
Gebruikersavatar
wiseguy76
2nd Gear member
Berichten: 101
Lid geworden op: 22.07.2022 - 11:22
Locatie: Uden

EVO500 schreef: 24.08.2022 - 13:14 Niet om een of ander maar ik zou dan toch voor af fabriek R-design gaan ivm verkoop over x-jaar.
Tenzij het prijsverschil erg veel is natuurlijk.
Daarbij heb ik dan weer het probleem dat volledig leer vrijwel nooit gekozen is in een R-design uitvoering.... vrijwel altijd half-leer... ook zit er veel vaker geen stoelverwarming op de achterbank dan wel.
De auto die ik nu op het oog heb (en morgen een proefrit in ga maken), heeft stoelventilatie en dus een nappa-lederen bekleding.
Het ombouwen van Inscription naar R-design wil ik kijken of ik dat in de deal gelijk erbij kan laten doen, dan heb ik daar zelf verder ook geen omkijken meer naar.

Uiteindelijk heb ik dan dus de rijke uitrusting van een Inscription uitvoering en de looks van een R-Design uitvoering..... best of both worlds in mijn optiek ;-)
Volvo V60 T8 Inscription Pebble grey (2021)
Gebruikersavatar
EVO500
3rd Gear member
Berichten: 471
Lid geworden op: 20.02.2021 - 17:10
Locatie: België

wiseguy76 schreef: 24.08.2022 - 17:30 Daarbij heb ik dan weer het probleem dat volledig leer vrijwel nooit gekozen is in een R-design uitvoering.... vrijwel altijd half-leer...
Zover ik vorig jaar kon kiezen was er geen vol leer in R-design kiesbaar. Altijd halfleer en stoel ventilatie (alleen stoel verwarming) was ook geen optie.
wiseguy76 schreef: 24.08.2022 - 17:30 ook zit er veel vaker geen stoelverwarming op de achterbank dan wel.
Klopt, ik had het wel besteld maar door demo niet geworden. Mis ik het ? Voor mijzelf sprekend niet omdat ik altijd rij :-P
wiseguy76 schreef: 24.08.2022 - 17:30 Uiteindelijk heb ik dan dus de rijke uitrusting van een Inscription uitvoering en de looks van een R-Design uitvoering..... best of both worlds in mijn optiek
Je moet doen wat jij denk dat voor jou het beste is. Jou keuze en portemonnee.
Mijn prioriteit lag toen bij polerstar tuning en exterial extension kit wat ik de v60 wat mooier vond maken.
Had nog wel aantal vereisten maar kon niet, vierwiel sturing en instelbare dempers (voor en achter)
Voor de dempers ging het alleen achter...Op advies van verkoper (omdat ik geen caravan rij) niet gedaan. Helaas achteraf geen keuze want had ik waarschijnlijk wel gedaan.

Als ik nu opnieuw zou moeten kopen had ik de instelbare achterdempers toch genomen, en was blis en draaiwieltje in midden console een vereiste! Dacht dat blis een gadget was en was in het begin zoiets van wat moet ik er mee? Maar is toch een erg fijn hulp middel.
Draaiwieltje in console gebruik ik iedere dag meerdere malen en moet er niet aan denken dat dit via het menu gaat, complete misser van volvo in mijn optiek!
V60 T8 PE Crystal White Pearl (MY2021)
Laguna III GT180 (stage II)
Omega 3000-24V EVO500
Monza 3.0E '78 (handgesch.)
Gebruikersavatar
wiseguy76
2nd Gear member
Berichten: 101
Lid geworden op: 22.07.2022 - 11:22
Locatie: Uden

De exterieur styling kit en Polestar tuning gaan er zeker ook nog op komen…. Zeker en vast 😄

Ach, als het kan, dan doe ik het denk ik wel…. Ligt er ook wel een beetje aan wat ik voor mn BMW 520D High Executive M-Sport uit 2017 terug ga krijgen… 😉
Volvo V60 T8 Inscription Pebble grey (2021)
Gebruikersavatar
raspaardje
6th Gear member
Berichten: 2724
Lid geworden op: 30.05.2012 - 10:07
Locatie: Regio Utrecht

EVO500 schreef: 24.08.2022 - 18:28 Zover ik vorig jaar kon kiezen was er geen vol leer in R-design kiesbaar. Altijd halfleer en stoel ventilatie (alleen stoel verwarming) was ook geen optie.
Onjuist en juist...:)
Ik heb volleder in mijn 2019 R-Design.
Later kon je het idd niet meer bestellen, na te gaan vanaf wanneer via de prijslijsten.
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
2006 Saab 9-3 Cabrio 1.9 TiD Vector 20 Years Edition Hirsch - Electric Blue
Gebruikersavatar
EVO500
3rd Gear member
Berichten: 471
Lid geworden op: 20.02.2021 - 17:10
Locatie: België

raspaardje schreef: 24.08.2022 - 19:04 Onjuist en juist...
Ja in 2019 :-D ik in 2021 dus helaas niet :'(
Stoel ventilatie zal destijd ook niet beschikbaar zijn, wel? Moet je van die geperforeerde zittingen hebben?
V60 T8 PE Crystal White Pearl (MY2021)
Laguna III GT180 (stage II)
Omega 3000-24V EVO500
Monza 3.0E '78 (handgesch.)
Gebruikersavatar
raspaardje
6th Gear member
Berichten: 2724
Lid geworden op: 30.05.2012 - 10:07
Locatie: Regio Utrecht

Klopt; er is nooit ventilatie op R-Design stoelen leverbaar geweest.
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
2006 Saab 9-3 Cabrio 1.9 TiD Vector 20 Years Edition Hirsch - Electric Blue
Plaats reactie

Terug naar “V60/S60 vanaf MY 2019”