Henk{GP}'s V60 T8 Pebble Grey

Gebruikersavatar
Henk{GP}
2nd Gear member
Berichten: 81
Lid geworden op: 08.02.2023 - 14:04

Gents (and ladies),

Hierbij open ik een nieuw topic om onze nieuwe V60 te tonen en de wijzigingen bij te houden. Onze oude V60 is ingeruild voor een mooie T8 Twin Engine Pebble Grey met Maroon Brown interieur. Import. Stempels, papieren van beurt in DE. 53dkm. We zijn de 2e eigenaar. Dan zullen jullie mij wat vaker terugzien in dit sub-forum.

Eigenlijk hoeven we er niets meer aan te doen. Misschien ooit nog stuur met verwarming en licht getinte achterruiten maar de auto is al redelijk af met: Business Pack Connect Plus; AudioLine; Inscripiton Plus Line; Intellisafe Pro Line en Luxury Line pakketten. De vorige eigenaar heeft nog wat meer aangevinkt zoals:
- Bowers & Wilkins audio =) ^_^ ^_^
- Alle spiegels dimmend, Actieve bochtenverlichting, Gelamineerd glas :)
- HUD, 360* camera, kerstboom LED-pakket in de hemel en op de vloer.
- Elektrisch neerklapbare achterbank met elektrisch neerklapbare hoofdsteunen
- 4-spaaks geperforeerd sportstuur w/o R badge
- Alarm klasse III

Helaas geen 179/384/752/869/873 voor echt volledig full option, dan laat ik automatische kindersloten en CD-speler buiten beschouwing. Maar kortom dat alles mag de pret niet drukken, er zit meer dan genoeg wél op! Zowel de rij-beleving als audio-beleving is echt een feest.

Bij aflevering is er nog een Volvo semi-elektrische inklapbare trekhaak gemonteerd. Een nieuw subframe (revisie op rubbers) van het panorama-dak (vanwege vervelend krakend piep geluid bij sluiten gordijn) en nieuwe gasveer (revisie model) op de achterklep. Nieuwe software erop en gaan!

We zijn er erg content mee en het kastanjebruine interieur staat ook erg strak bij het Pebble Grey. Ff wennen - maar erg chique. De eerste rij ervaring is erg goed, van snelle doorrijder naar relaxte rijder met de Lane-Aid; CTA; BLIS; ACC; Hulp max snelheid; RSI; Distance Alert; CollisionAvoidance; PilotAssist etc. De winter is niet echt een lekkere periode om de accu goed te benutten, hopelijk trekt dat nog wat bij. Maar anders is het geblazen vermogen via benzine ook ruim voldoende. De donkere dagen zijn wel weer leuk voor de meesturende bochtverlichting en automatisch groot-licht - wat een prettig verschil met ouderwetse koplampen!

AfbeeldingAfbeelding

Kleinere dingetjes die nog op het lijstje staan:
-Zonnebrilhouders
-Badge Inscription / Badge Volvo Eland
-Stuurwielverwarming
-Audio bibliotheek redelijk organiseren op een USB
-Mooie en compacte tas voor laadkabels

Draadloos opladen heb ik inmiddels opgelost met een magsafe oplader van ESR, die zit stevig (onderin) in het rechter ventilatierooster. De T8 Twin Engine heeft een beperktere tunnelconsole dus geen plaats voor de platte draadloze opladers die je in de bekerhouder kan klikken. Verder houd ik het voorlopig op de chrome accenten.

Groeten uit het midden van het land :)
Laatst gewijzigd door Henk{GP} op 10.02.2023 - 10:08, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
raspaardje
6th Gear member
Berichten: 2724
Lid geworden op: 30.05.2012 - 10:07
Locatie: Regio Utrecht

Mooi, gaaf ding! Gefeliciteerd.

B&W audio is erg nice, verder herkenbaar van het genot over de vele opties...:-)

Wintervelgen benodigd, wellicht reeds gedachten daarover?
Naast het verwarmbare stuur kan ik je ook de rubberen matten en een screenprotector aanraden.
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
2006 Saab 9-3 Cabrio 1.9 TiD Vector 20 Years Edition Hirsch - Electric Blue
Gebruikersavatar
Henk{GP}
2nd Gear member
Berichten: 81
Lid geworden op: 08.02.2023 - 14:04

Thanks, erg blij mee.

Winterbanden/velgen hebben we erbij gekocht. Duimpje kleiner dan 19 maar prima voor de winter.

Heeft iemand nog ervaring met Volvo Accessoire 31419224?
Laadkabel tas. De rits lijkt me zo goedkoop en kwetsbaar en verder lijkt ie vrij groot...
Gebruikersavatar
Gouwe
6th Gear member
Berichten: 4536
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

Heel mooi zo'n T8. Veel plezier er mee en eens met de tip van raspaardje. Rubbermatten zijn een heerlijke optie in natte jaargetijden...
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Gebruikersavatar
wiseguy76
2nd Gear member
Berichten: 101
Lid geworden op: 22.07.2022 - 11:22
Locatie: Uden

Hele mooie auto Henk.... Ik heb ongeveer dezelfde, alleen dan met een zwart interieur...
Mocht je nog op zoek zijn naar een stuur met stuurwielverwarming, dan laat maar weten, ik heb nog een Inscription stuur met verwarming liggen dat ik zelf heb vervangen door een verwarmd R-design stuur. Op dat moment stonden er net iets meer dan 15000km op de teller.... als je interesse hebt, dan komen we er ongetwijfeld wel uit....

Die magsafe autolader van ESR, weet je daar het exacte type van en heb je eventueel een foto van hoe dat er uit ziet in je auto?
Ik heb het zelf opgelost middels een brodit houder omdat ik eigenlijk liever niets aan de roosters wil hangen, maar als het er goed uit ziet en je het ventilatierooster op zich nog gewoon kan gebruiken, dan is het wellicht nog wel het overwegen waard.
Volvo V60 T8 Inscription Pebble grey (2021)
Gebruikersavatar
Henk{GP}
2nd Gear member
Berichten: 81
Lid geworden op: 08.02.2023 - 14:04

wiseguy76 schreef: 10.02.2023 - 10:22 ... ik heb nog een Inscription stuur met verwarming liggen ...
Dat is een 3 spaaksstuur? Ik heb nu een mooi 4 spaaks stuur met geperforeerd leder - dat wil ik wel minimaal weer terug :-) Maar geen haast , dat komt wel een keer voorbij.
wiseguy76 schreef: 10.02.2023 - 10:22 Die magsafe autolader van ESR, weet je daar het exacte type van en heb je eventueel een foto van hoe dat er uit ziet in je auto?
Ik heb het zelf opgelost middels een brodit houder omdat ik eigenlijk liever niets aan de roosters wil hangen, maar als het er goed uit ziet en je het ventilatierooster op zich nog gewoon kan gebruiken, dan is het wellicht nog wel het overwegen waard.
ESR MagSafe HaloLock
ESR MagSafe HaloLock met oplaadfunctie (UBS-C connector) maar zonder de ventilatie functie. Mijn eerste ervaringen zijn so-so.
+ MagSafe, magneten klikken goed erop. Blijft goed zitten, ook op de Belgische wegen ^^.
+ Draadloos opladen, de telefoon bepaalt of er geladen wordt. Redelijk snel (niet supersnel-stand maar ook niet langzaam).
+/- Stabiliteit 7 uit 10 want past toch niet helemaal lekker. Klemt goed op de linker of rechter vleugel van het ventilatierooster (verticaal geen probleem). De extra voet hoopt op een rechte ondergrond maar de V60 heeft daar net een mooie trim in een bocht en andere vorm - sluit niet helemaal lekker. Het is een beetje zoeken maar heb wel redelijke positie gevonden. (Geel pijltje op foto)
+ Situatie is omkeerbaar zonder issues
-/ Meegeleverde kabeltje is te kort om netjes weg te werken onder het lederen paneel.
+/- Telefoon op de MagSafe houder zit voor het scherm van de middenconsole - vervelend voor de bijrijder.
-/ Soms breng je m te snel of te langzaam in positie op de houder en dan laadt mijn Samsung S22+ niet goed. De telefoon van m'n vrouw doet het dan wel gewoon goed. Dus dat ligt aan mijn telefoon. Overigens heb ik ingesteld dat mijn S22+ afschakelt bij 85% batterij, misschien ligt het daaraan, want even later werkte alles wel gewoon weer. Ook kan mijn MagSafe ome Ali hoesje voor de S22+ de boosdoender zijn...
Maar erg gemakkelijk zon draadloze magneet oplader, dat is erg fijn!

Fotos:
Afbeelding AfbeeldingAfbeelding
(sorry voor de vette vingers op het scherm ^^)
Afbeelding
Ik ga bovenstaande nog proberen. Een standaard die ik dan opplak en vervolgens de ESR HaloLock in kan klemmen. Hoop deze op het leder te plakken zodat de telefoon ook wat lager en dieper zit t.o.v. het Sensus Touchscreen.

Immiddels heeft GraceNote mijn audio op de USB ook alle kanten op verhuisd. Daar nog ff mee stoeien...

Ik heb nog 2 kleine issues ontdekt aan de V60 :-O
- volgend audio nummer knop op stuurwielbediening werkt niet goed. Vorig nummer werkt namelijk perfect. Denk dat er zo'n nieuw knopjes paneel in moet.
- thermostaat buitentemperatuur heeft het vaak mis (geeft vorst aan). Echter indien de auto is geparkeerd (temp in de App is juist) of na ~50km rijden heeft ie het wel goed..
Iemand die dit herkend? Kwestie van sensor in de rechter-buitenspiegel vervangen?
[[Ambient Air Temperature Sensor - Part Number: 30674546]]

Groet, Henk
wasbeer2006
4th Gear member
Berichten: 888
Lid geworden op: 23.08.2021 - 20:45

Mooie wagen!

Ik vind het bruin wel mooi. Ik ben altijd van of je maakt hem sjiek, of sportief.
Iets daartussen vind ik nooit zo,n potje en deze is sjiek.

Nu heb ik weinig echt opties..... maar degene die ik het liefst zou willen is dan toch de B&W audio.
Dat lijkt me echt top.
-V60 B4 7dct R design wit
Gebruikersavatar
peer54
3rd Gear member
Berichten: 267
Lid geworden op: 17.07.2011 - 21:30

B&W is absoluut top! Verder mooie wagen. Veel fijne kilometers.

Groet Peer.
V90 Recharge T8 AWD Plug-in hybrid Inscription Exclusive My22
V60 T8 Twin Engine AWD Inscription
S80 3.2 executive
-KJ-
4th Gear member
Berichten: 950
Lid geworden op: 01.03.2016 - 20:22

Henk{GP} schreef: 12.02.2023 - 12:41 Immiddels heeft GraceNote mijn audio op de USB ook alle kanten op verhuisd. Daar nog ff mee stoeien...
Volgens mij is de enig werkende oplossing om Gracenote de nek om te draaien een tooltje met de naam HappySensus. Wordt hier besproken en heeft mij mij prima gewerkt: https://www.volvo-forum.nl/viewtopic.ph ... 8#p1668328
Gebruikersavatar
Henk{GP}
2nd Gear member
Berichten: 81
Lid geworden op: 08.02.2023 - 14:04

Kleine update
Binnenkort nog even terug naar de garage voor een rammel in de hemelbekleding bij het panorama dak. Het gehele frame met rubbers was vervangen bij aankoop om e.e.a. weer goed gangbaar te maken en waterdicht. Maar nu zit er ergens iets los wat vaak een irritante ratel tot gevolg heeft. Desalniettemin erg veel rijplezier met deze V60 T8. Bliksem wat snel (of stil, net wat je wilt) en wat een mooi audiosysteem.

Toch weer een Eland erop
Inmiddels toch besloten wat kleine details te veranderen aan de T8. 2 Ali badges op de kont.
Afbeelding

WPL playlists > Sensus compitable (zonder HappySensus)
Qua muziek overgestapt op Hi-Fidelity (loseless) audio via een USB stick. Toch net weer tandje helderder geluid (~900kbps ipv de max 320 van Spotify). De Spotify App in Sensus is mij trouwens ook gewoon veelste te traag. De USB afspeellijsten maak ik met Windows Media Player Legacy (.wpl) dan kun je ze gewoon opslaan in de root van je usb stick en worden de folders\nummers goed herkend door Sensus (Afspeellijsten pas zichtbaar nadat ie alles door GraceNote heeft getrokken).

Geregeld
[x] Volvo semi inklapbare trekhaak (bij aflevering).
[x] Laadpas en mennekes laadkabel voor publiek laden.
[x] Thuisladen via 230V, integratie in HA en stroomverbruik-monitoring.
[x] Zonnebrilhouder op positie instaphandgreep.
[x] Alle kopie facturen onderhoudsbeurten opvragen uit Duitsland (gelukt :-).
[x] Badges.

Nog in de planning:
[ ] Betere oplossing voor de draadloze lader (T8 Twin Engines), nog niet tevreden.
[ ] Custom made Inscription + Volvo logo in de stoepverlichting van de voorste twee portieren [status: in huis].
[ ] Andere sierstukken. Dubbele geïntegreerde eindpijpen V60 [status: onderweg].
[ ] Toevoegen: verwarmd sportstuur [869] met schakelpaddles [873] [status: in huis].
[ ] Samenvatting handleiding in Nederlandse taal toevoegen naast DE serviceboekje.

Open punten / Garage
0) verhelpen rammel in hemelbekleding na vervanging panorama dak frame
1) Bij het starten van de airco/klima en afschakelen hoor je regelmatig maar niet altijd een kortstondig (<5 sec.) geluid van stromend water bij de voetenruimte van de passagier.
2) buitentemperatuursensor rechter spiegel vervangen, deze is van slag zodra het kouder is dan 10 graden celcius buiten.
Gebruikersavatar
Henk{GP}
2nd Gear member
Berichten: 81
Lid geworden op: 08.02.2023 - 14:04

Geregeld
[x] Custom made Inscription + Volvo logo in de stoepverlichting van de voorste twee portieren.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Behoorlijk scherp en goed zichtbaar, ook overdag. Ikzelf ben er tevreden mee :-) Via PM kan ik er nog wel een paar regelen voor de liefhebber, denk ik.

Preciezere notificaties
De Volvo App notificeert niet of te laat of incorrect. Dat is mijn ervaring nu na een paar maanden gebruik. Om die reden gebruik ik nu monitoring in HomeAssistant voor betere notificaties. Voor sommigen vast bekend terrein voor anderen wellicht niet.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Henk{GP}
2nd Gear member
Berichten: 81
Lid geworden op: 08.02.2023 - 14:04

Geregeld:
[x] Andere sierstukken. Dubbele geïntegreerde eindpijpen V60.
[x] Bandenwissel

Nu de temperaturen weer omhoog schieten heb ik de bandenwissel gedaan. Zomersloffen eronder gelegd met wat ander chroom in de diffuser :-). Afgelopen weekend (12/maart) in Friesland nog de AWD aangezet vanwege de sneeuw en gladde wegen en zo is het een week later weer dik boven de nul. Nu we weer op 19 duims kunnen rollen, vind ik dat er ook wel weer goed uitzien voor het voorjaar en de zomer!

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Vonk
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 10.11.2021 - 21:37

Netjes zo henk je sierstukken ;-)
Gebruikersavatar
Gouwe
6th Gear member
Berichten: 4536
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

Leuk om alle mods zo te lezen. Prachtige auto zo. Grappig ook die gele steigerende eland zo achterop.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Gebruikersavatar
Henk{GP}
2nd Gear member
Berichten: 81
Lid geworden op: 08.02.2023 - 14:04

Gouwe schreef: 19.03.2023 - 14:48 Leuk om alle mods zo te lezen. Prachtige auto zo. Grappig ook die gele steigerende eland zo achterop.
Yes, mooi subtiel detail, vind ikzelf. Je moet toch ergens naar dat enorme koppel refereren :-) Ik laat het overigens binnenkort in het klein terugkomen in het interieur :-) to be continued.
Gebruikersavatar
Henk{GP}
2nd Gear member
Berichten: 81
Lid geworden op: 08.02.2023 - 14:04

Vonk schreef: 19.03.2023 - 14:04 Netjes zo henk je sierstukken ;-)
Bedankt!
Gebruikersavatar
Nomad
5th Gear member
Berichten: 1150
Lid geworden op: 18.04.2013 - 16:39
Locatie: Noord-Oost Brabant

Henk{GP} schreef: 19.03.2023 - 18:32 Yes, mooi subtiel detail, vind ikzelf. Je moet toch ergens naar dat enorme koppel refereren :-)
Dan zet ik er liever T3 op :D
- Volvo V60 T8 Inscription MY2019. Serviced by Volservice.nl, Soon to be optimized by Obbetuningl
- Polestar 2 MY2023 LRSM

Volhelp.nl

S60, V60 en XC60 fans op Facebook
Gebruikersavatar
wiseguy76
2nd Gear member
Berichten: 101
Lid geworden op: 22.07.2022 - 11:22
Locatie: Uden

Nomad schreef: 20.03.2023 - 09:47 Dan zet ik er liever T3 op :D
Moet je ze dan eens raar zien kijken als je ze er met een rotgang uit trekt met je "T3" :-D :-D :-D
Volvo V60 T8 Inscription Pebble grey (2021)
Gebruikersavatar
Nomad
5th Gear member
Berichten: 1150
Lid geworden op: 18.04.2013 - 16:39
Locatie: Noord-Oost Brabant

wiseguy76 schreef: 21.03.2023 - 15:37 Moet je ze dan eens raar zien kijken als je ze er met een rotgang uit trekt met je "T3" :-D :-D :-D
Heb jaren rondgereden met D2 op mijn getunede D5. Dat leverde zelfs een middelvinger op van een gefrustreerde V70 D4 rijder die er met geen mogelijkheid voorbij kon :D
- Volvo V60 T8 Inscription MY2019. Serviced by Volservice.nl, Soon to be optimized by Obbetuningl
- Polestar 2 MY2023 LRSM

Volhelp.nl

S60, V60 en XC60 fans op Facebook
Gebruikersavatar
Henk{GP}
2nd Gear member
Berichten: 81
Lid geworden op: 08.02.2023 - 14:04

Zo, weer even een update. Zo staan alle puntjes mooi op de i voor komend jaar. Rammel rechtsachter was niet in de hemelbekleding maar bleek een schokdemper te zijn die tikken doorgaf aan het carrosserie - de garage heeft deze vervangen voor nieuwe schokdempers. Ik ben erg blij met de service!

Volvo optie 869 verwarmbaar stuurwiel en 873 schakelpaddles toegevoegd. Zo komen we nog ietsjes dichterbij full-option :-D
Afbeelding
Voor de mensen die ook geïnteresseerd zijn in de Eland sticker passend voor SPA sturen en het R-Design logo verwijs ik graag door naar Swedish Connection webshop. Daar kan je dit stickertje sinds kort bestellen. Dank @Ben.

Geregeld
[x] Ander stuurwiel 39838209, geperforeerd, verwarmd en schakelpaddels. Andere SWM module (voor verwarming) 32266030. Retrofit van de onderdelen via VIDA instructies. Software laden 32207891 en 31659138 en gaan!
[x] Nederlandse taal handleidingen in dashboardkastje (ipv Duits).
[x] Volvo officiële 10A thuislader ipv after market unit
[x] Andere sierstukken. Dubbele geïntegreerde eindpijpen V60.
[x] Bandenwissel

Nog in de planning:
[ ] Betere oplossing voor de draadloze lader (T8 Twin Engines), nog niet tevreden. De warmte die vrijkomt bij de magsafe draadloze lader beïnvloed nu ook de sensor voor de binnentemperatuur xD

Open punten / Garage
- geen
Plaats reactie

Terug naar “V60/S60 vanaf MY 2019”