Goedemorgen,
Zit in dubio om wel of geen software pakket te kopen met Intellisafe Assist. Is een hoop geld (offerte Volvo 1400,-).
Maar ben van plan lang met de auto te rijden, dus kan er een hoop plezier van hebben.
Heb 1 keer eerder gereden met een adaptive cruise control met een Toyota en dat vond ik super, hoe het bij een Volvo gaat geen idee.
Lees namelijk berichten dat sommige mensen het helemaal niks vinden, dus twijfel.
Wat is jullie ervaring bij een Volvo of specifiek V60 T8?
Zit in dubio, wel of geen Intellisafe Assist nemen
- Almerev70
- 4th Gear member
- Berichten: 643
- Lid geworden op: 26.07.2017 - 13:02
- Locatie: Almere
Volvo V60 T8 Twin Engine AWD Inscription 12-2019, Ice White.
Motortype B4204T34 - Bak TG-81SD. 8-2023 --> 77000km
Volvo V70 III D3/D4 2012 Limited Edition, Twilight Bronze Metallic
motortype D5204T3, --> 07/2017 127.000km
05/2018 146.000km --> 07/2023 248.000km
Motortype B4204T34 - Bak TG-81SD. 8-2023 --> 77000km
Volvo V70 III D3/D4 2012 Limited Edition, Twilight Bronze Metallic
motortype D5204T3, --> 07/2017 127.000km
05/2018 146.000km --> 07/2023 248.000km
-
- 4th Gear member
- Berichten: 724
- Lid geworden op: 15.02.2006 - 20:49
- Locatie: Hilversum
Ik rij zelf een V60 T6 maar de functies zijn gelijk natuurlijk. Ik vind de adaptive cruisecontrol van Volvo veel beter dan die van bijvoorbeeld Mercedes. Gebruik het vrijwel iedere rit en zeker in de file is het heerlijk. Wat altijd vervelend blijft is dat mensen je inhalen en te weinig ruimte houden waardoor de auto inhoudt. Maar dat is allemaal redelijk vloeiend zonder hele harde ingrepen. Bovendien kan geen enkele ACC daar mee omgaan natuurlijk.
Wat mensen wellicht als storend ervaren is dat de ACC ook rekening houdt met scherpe bochten en daarvoor voor mijn gevoel afremt tot een wel erg lage snelheid. Maar dan geef je even gas bij en dan is dat ook weer opgelost.
Ik zou niet meer zonder willen!
Wat mensen wellicht als storend ervaren is dat de ACC ook rekening houdt met scherpe bochten en daarvoor voor mijn gevoel afremt tot een wel erg lage snelheid. Maar dan geef je even gas bij en dan is dat ook weer opgelost.
Ik zou niet meer zonder willen!
Na 4 jaar Mercedes weer terug naar Volvo! Volvo T6 Recharge Inscription.
- Henry82
- 5th Gear member
- Berichten: 1808
- Lid geworden op: 07.06.2009 - 22:10
Ik zou het altijd doen, zou zelf niet meer zonder ACC en Pilot Assist willen. Maakt het rijden zoveel relaxter, en veiliger uiteraard.
Maar je dealer heeft vast een demo staan waar het wel op zit, ga daar eens een uurtje mee rijden om het zelf te ervaren. Dan weet je in elk geval wat je kunt en mag verwachten.
Maar je dealer heeft vast een demo staan waar het wel op zit, ga daar eens een uurtje mee rijden om het zelf te ervaren. Dan weet je in elk geval wat je kunt en mag verwachten.
2023 S60 B4 Ultimate Dark
Life is what happens while you're busy making other plans
Life is what happens while you're busy making other plans
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 20457
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
- teebee
- 7th Gear member
- Berichten: 7268
- Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02
Je gaat er spijt van krijgen het niet te nemen.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers !
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers !
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
- Fulaks
- 6th Gear member
- Berichten: 4180
- Lid geworden op: 31.07.2007 - 15:46
- Locatie: Antwerpen
Ik zou ook niet twijfelen, ik gebruik bijna altijd de ACC. Na een gewenningsperiode weet je exact wat het systeem kan en niet kan en hoe het in bepaalde omstandigheden reageert. Daar leer je op anticiperen zodat jij of je passagiers zich niet het apezuur schrikken. Ik vind het allemaal behoorlijk goed werken en het zorgt voor ontspannen rijden op lange trajecten.
V90 D4 Inscription (2019); Mini Cooper (2012); V70 D4 (2014); V70 2.4D (2008); V70 2.4D (2002); Talbot-Toyota-Mitsubishi-Renault
- mees
- 6th Gear member
- Berichten: 3505
- Lid geworden op: 29.10.2013 - 13:04
- Locatie: Zuid-Holland
- Contacteer:
Wel doen.
Werkt super!
Werkt super!
Draadloze XC40 '18 viewtopic.php?p=1694496#p1694496
Motorisatie- en aandrijvingskeuze: trekken van een 1580kg asdruk Doroteaanse caravan.
Motorisatie- en aandrijvingskeuze: trekken van een 1580kg asdruk Doroteaanse caravan.
- raspaardje
- 6th Gear member
- Berichten: 3353
- Lid geworden op: 30.05.2012 - 10:07
- Locatie: Regio Utrecht
Hier een kritische gebruiker van ACC/Pilot Assist: ik vind de systemen vooral fijn indien het of erg druk/filerijden is of dat het juist heel rustig is.
Want in het verkeer "er tussen in" vind ik zelf ingrijpen bij gebruik met de normale CC nog altijd prettiger; je kan dan iets minder afstand houden tot je langzamere voorligger alvorens van rijstrook te wisselen. Want doe je dat met PA of ACC te laat dan trapt de auto imo te hard op de rem, vooral natuurlijk wanneer het snelheidsverschil groter.
Ik houd van zo min mogelijk remmen en zo soepel mogelijk door het verkeer gaan; doe je dat met iets hogere snelheid dan het overige verkeer dan moet je bij gebruik van PA of ACC simpelweg erg ver vooruit kijken én anticiperen om automatisch remmen door de systemen te voorkomen.
En natuurlijk zou je dan kunnen pleiten om te spelen met het activeren resp. deactiveren van het systeem dmv van de knoppen op het stuur.
Als je daar echter te laat mee bent is de auto al aan het remmen ipv uit laten rollen. Zoals dat gebeurt bij deactivatie van de normale CC.
Want in het verkeer "er tussen in" vind ik zelf ingrijpen bij gebruik met de normale CC nog altijd prettiger; je kan dan iets minder afstand houden tot je langzamere voorligger alvorens van rijstrook te wisselen. Want doe je dat met PA of ACC te laat dan trapt de auto imo te hard op de rem, vooral natuurlijk wanneer het snelheidsverschil groter.
Ik houd van zo min mogelijk remmen en zo soepel mogelijk door het verkeer gaan; doe je dat met iets hogere snelheid dan het overige verkeer dan moet je bij gebruik van PA of ACC simpelweg erg ver vooruit kijken én anticiperen om automatisch remmen door de systemen te voorkomen.
En natuurlijk zou je dan kunnen pleiten om te spelen met het activeren resp. deactiveren van het systeem dmv van de knoppen op het stuur.
Als je daar echter te laat mee bent is de auto al aan het remmen ipv uit laten rollen. Zoals dat gebeurt bij deactivatie van de normale CC.
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
Fiat 124 Spider LussoSquadra Tuning - Bianco Ghiaccio Perla
Fiat 124 Spider LussoSquadra Tuning - Bianco Ghiaccio Perla
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 20457
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Ik gebruik het altijd en ben daarnaast actief aan het meekijken, ik geef licht gas bij als ik iemand achterop kom en zodoende remt het systeem niet.raspaardje schreef: ↑16.11.2023 - 12:06 Hier een kritische gebruiker van ACC/Pilot Assist: ik vind de systemen vooral fijn indien het of erg druk/filerijden is of dat het juist heel rustig is.
Want in het verkeer "er tussen in" vind ik zelf ingrijpen bij gebruik met de normale CC nog altijd prettiger; je kan dan iets minder afstand houden tot je langzamere voorligger alvorens van rijstrook te wisselen. Want doe je dat met PA of ACC te laat dan trapt de auto imo te hard op de rem, vooral natuurlijk wanneer het snelheidsverschil groter.
Ik houd van zo min mogelijk remmen en zo soepel mogelijk door het verkeer gaan; doe je dat met iets hogere snelheid dan het overige verkeer dan moet je bij gebruik van PA of ACC simpelweg erg ver vooruit kijken én anticiperen om automatisch remmen door de systemen te voorkomen.
En natuurlijk zou je dan kunnen pleiten om te spelen met het activeren resp. deactiveren van het systeem dmv van de knoppen op het stuur.
Als je daar echter te laat mee bent is de auto al aan het remmen ipv uit laten rollen. Zoals dat gebeurt bij deactivatie van de normale CC.
Ben het verder met je eens wanneer het bij een stad drukker word dat je als bestuurder zelf moet gaan rijden, dan glijdt het allemaal net wat vloeiender door het verkeer.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- reinberto
- 2nd Gear member
- Berichten: 71
- Lid geworden op: 22.09.2013 - 17:38
Zeker doen! Maar let wel op, je wordt lui
Zodra ik in de XC70 van mijn ouders stap moet ik wel even opletten dat ik zelf moet sturen op de snelweg
Het systeem werkt naar mijn mening behoorlijk goed. Zelf heb ik de ACC wel wat ruim ingesteld en dat in combinatie met de eco stand (minder heftig reageren van de cruise control) rijdt de auto super soepel.
Enige minpunt met de Pilot Assist vindt ik de 80 wegen met dubbele belijning, dan wilt ie zich nog wel eens vergissen of niet willen activeren.
Zodra ik in de XC70 van mijn ouders stap moet ik wel even opletten dat ik zelf moet sturen op de snelweg
Het systeem werkt naar mijn mening behoorlijk goed. Zelf heb ik de ACC wel wat ruim ingesteld en dat in combinatie met de eco stand (minder heftig reageren van de cruise control) rijdt de auto super soepel.
Enige minpunt met de Pilot Assist vindt ik de 80 wegen met dubbele belijning, dan wilt ie zich nog wel eens vergissen of niet willen activeren.
Volvo S60 T4 Polestar optimised r-design 2020
Volvo S60 Summum D4 2015
Volvo V40 Momentum Business D4 2014
Volvo V40 Momentum D2 2013
Volvo S60 Summum D4 2015
Volvo V40 Momentum Business D4 2014
Volvo V40 Momentum D2 2013
- Almerev70
- 4th Gear member
- Berichten: 643
- Lid geworden op: 26.07.2017 - 13:02
- Locatie: Almere
Oke, ben nu wel meer om. Ga idd de dealer eens vragen of ze een demo hebben staat, das een goeie tip.
Wordt vervolgd!
Wordt vervolgd!
Volvo V60 T8 Twin Engine AWD Inscription 12-2019, Ice White.
Motortype B4204T34 - Bak TG-81SD. 8-2023 --> 77000km
Volvo V70 III D3/D4 2012 Limited Edition, Twilight Bronze Metallic
motortype D5204T3, --> 07/2017 127.000km
05/2018 146.000km --> 07/2023 248.000km
Motortype B4204T34 - Bak TG-81SD. 8-2023 --> 77000km
Volvo V70 III D3/D4 2012 Limited Edition, Twilight Bronze Metallic
motortype D5204T3, --> 07/2017 127.000km
05/2018 146.000km --> 07/2023 248.000km
- Gouwe
- 7th Gear member
- Berichten: 5495
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
Ben benieuwd naar hoe het je bevalt. Ik sluit me aan bij degenen die niet meer zonder willen.
Het is vooral een ding van je gedrag/gewoonte aanpassen. Je moet gewoon veel eerder naar links. Zoals Tom ook al aangeeft, af en toe even met het voetje gas bij en het werkt prima.
Het is vooral een ding van je gedrag/gewoonte aanpassen. Je moet gewoon veel eerder naar links. Zoals Tom ook al aangeeft, af en toe even met het voetje gas bij en het werkt prima.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
-
- 4th Gear member
- Berichten: 724
- Lid geworden op: 15.02.2006 - 20:49
- Locatie: Hilversum
Maar als je de afstand op twee of drie streepjes zet dan valt dat toch ook wel weer mee? En, bij mij althans, houdt hij zeker in maar dat gaat zo soepel dat je amper merkt dat je snelheid lager wordt. Dan even een baan opschuiven. Het naar de bumper van je voorligger kruipen ipv gelijk een baan op te schuiven vind ik juist vreemd. Denk dat de marges die Volvo aanhoudt wel ruim zijn ivm veiligheid maar of dat nou erg is?
Na 4 jaar Mercedes weer terug naar Volvo! Volvo T6 Recharge Inscription.
- Gouwe
- 7th Gear member
- Berichten: 5495
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
Er geldt ook in NL een wettelijke regel van 2 seconden afstandhouden. De ACC houdt zich daar wel aan maar de gemiddelde NL zelf niet.
"Te vroeg" ingrijpen is naar mijn mening echt een gewoonte dingetje die je prima kunt afleren als je dat wil (mij is het in ieder geval gelukt), is natuurlijk niet verplicht.
"Te vroeg" ingrijpen is naar mijn mening echt een gewoonte dingetje die je prima kunt afleren als je dat wil (mij is het in ieder geval gelukt), is natuurlijk niet verplicht.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
- raspaardje
- 6th Gear member
- Berichten: 3353
- Lid geworden op: 30.05.2012 - 10:07
- Locatie: Regio Utrecht
In de Randstad is de 2 seconden regel iig niet aan te houden.
Laat staan de irritatie die je achter je opwekt bij automobilisten met meer haast door "op tijd" naar links te gaan om niet afgeremd te worden.
Laat staan de irritatie die je achter je opwekt bij automobilisten met meer haast door "op tijd" naar links te gaan om niet afgeremd te worden.
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
Fiat 124 Spider LussoSquadra Tuning - Bianco Ghiaccio Perla
Fiat 124 Spider LussoSquadra Tuning - Bianco Ghiaccio Perla
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 20457
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Mja..
Hier heb ik hem wel op 2 streepjes staan, vanmorgen voor Groningen een Ionic 5 van Coca Cola met het vrouwelijk geslacht er in die het heel druk had.
Probeerde hem er met 130 op rechts langs te krijgen, nee meid daar rijden auto's wat denk je dat ik hier doe...
Kort volgen en ja dan ineens is er een remingreep van de PA en prakt ze haar nieuwe auto bijna in de koffer van de V90, was dat raak geweest dan had mijn hond daar iets van gevonden en ik daarna ook en was het uitgemond in iets wat mij direct het rijbewijs had gekost.
Daarnaast..vorige week een meneer die ik ruimte gaf omdat hij het ook heel druk had, ik rij 20km boven de max op de snelweg.
Beste man komt mij voorbij en gaat op mijn voorganger zitten, dan zet ik de radar op 3 of 4 strepen zodat er voldoende ruimte is wanneer er gezeik van komt, dashcam draait gewoon mee indien nodig met haarscherp beeld.
De man voor hem schuift uiteindelijk een baantje op en vervolgens gaat deze meneer naar rechts terwijl hij remmend op een haar na de bumper mee neemt van degene die hij inhaalt.
Daar reageert mij PA op, ik laat dit soort gasten dan even duidelijk de dashcam zien achter het raam, nog nooit meegemaakt dat zo'n leipo zichzelf dan weer in de kijker speelt, beelden gaan dan zo naar 0900tuig.
Hier heb ik hem wel op 2 streepjes staan, vanmorgen voor Groningen een Ionic 5 van Coca Cola met het vrouwelijk geslacht er in die het heel druk had.
Probeerde hem er met 130 op rechts langs te krijgen, nee meid daar rijden auto's wat denk je dat ik hier doe...
Kort volgen en ja dan ineens is er een remingreep van de PA en prakt ze haar nieuwe auto bijna in de koffer van de V90, was dat raak geweest dan had mijn hond daar iets van gevonden en ik daarna ook en was het uitgemond in iets wat mij direct het rijbewijs had gekost.
Daarnaast..vorige week een meneer die ik ruimte gaf omdat hij het ook heel druk had, ik rij 20km boven de max op de snelweg.
Beste man komt mij voorbij en gaat op mijn voorganger zitten, dan zet ik de radar op 3 of 4 strepen zodat er voldoende ruimte is wanneer er gezeik van komt, dashcam draait gewoon mee indien nodig met haarscherp beeld.
De man voor hem schuift uiteindelijk een baantje op en vervolgens gaat deze meneer naar rechts terwijl hij remmend op een haar na de bumper mee neemt van degene die hij inhaalt.
Daar reageert mij PA op, ik laat dit soort gasten dan even duidelijk de dashcam zien achter het raam, nog nooit meegemaakt dat zo'n leipo zichzelf dan weer in de kijker speelt, beelden gaan dan zo naar 0900tuig.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1188
- Lid geworden op: 23.08.2021 - 20:45
Ik zou het zeker doen, maar ga ook mee in het verhaal van raspaardje.
De tussenin doe ik ook vaak zelf.
Maar in de spits is het echt fantastisch een van de beste systemen waarmee ik gereden hebt.
Het remmen voor scherpe bochten, zet hem op dynamic, dan remt ie bijna niet, zijn de gaten ook kleiner.
Ik heb hem gewoon op comfort staan, remmen doet ie zelden voor bochten bij mij, maar dat ligt er natuurlijk ook aan waar je rijd
De tussenin doe ik ook vaak zelf.
Maar in de spits is het echt fantastisch een van de beste systemen waarmee ik gereden hebt.
Het remmen voor scherpe bochten, zet hem op dynamic, dan remt ie bijna niet, zijn de gaten ook kleiner.
Ik heb hem gewoon op comfort staan, remmen doet ie zelden voor bochten bij mij, maar dat ligt er natuurlijk ook aan waar je rijd
-V60 B4 7dct R design wit