Autoweek: Volvo V60 T8 - 2019 - 102.543 km - Accudegradatietest
- raspaardje
- 6th Gear member
- Berichten: 3353
- Lid geworden op: 30.05.2012 - 10:07
- Locatie: Regio Utrecht
Mijn conclusies:
1. warrige uitleg over oorzaken
2. Ook een PHEV dien je tussen 20% en 80% te rijden om de accu niet te snel te laten degraderen?
Zijn er T6/T8 rijders die zaken/resultaten uit de video herkennen?
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
Fiat 124 Spider LussoSquadra Tuning - Bianco Ghiaccio Perla
Fiat 124 Spider LussoSquadra Tuning - Bianco Ghiaccio Perla
- Almerev70
- 4th Gear member
- Berichten: 645
- Lid geworden op: 26.07.2017 - 13:02
- Locatie: Almere
Hmm, ziet er niet zo goed uit...
Vind de uitleg niet echt warrig hoor, eerder bedenkelijk.
Maar goed, valt iets voor te zeggen. Alleen als je accu aan zijn einde is bij deze man rond de 150k is wel snel.
Ik kan geen goede vergelijking maken want heb de auto pas ruim half jaar en 15k gereden. Maar is wel licht zorgelijk....
Vind de uitleg niet echt warrig hoor, eerder bedenkelijk.
Maar goed, valt iets voor te zeggen. Alleen als je accu aan zijn einde is bij deze man rond de 150k is wel snel.
Ik kan geen goede vergelijking maken want heb de auto pas ruim half jaar en 15k gereden. Maar is wel licht zorgelijk....
Volvo V60 T8 Twin Engine AWD Inscription 12-2019, Ice White.
Motortype B4204T34 - Bak TG-81SD. 8-2023 --> 77000km
Volvo V70 III D3/D4 2012 Limited Edition, Twilight Bronze Metallic
motortype D5204T3, --> 07/2017 127.000km
05/2018 146.000km --> 07/2023 248.000km
Motortype B4204T34 - Bak TG-81SD. 8-2023 --> 77000km
Volvo V70 III D3/D4 2012 Limited Edition, Twilight Bronze Metallic
motortype D5204T3, --> 07/2017 127.000km
05/2018 146.000km --> 07/2023 248.000km
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1278
- Lid geworden op: 15.08.2014 - 19:49
- Locatie: Groningen
Tjonge, ik schrik daar wel van. Een 2de hands hybride met 150.000 km op de klok is dan alleen interessant als er een nieuwe accu in zit? Wat kost dan een nieuw accu pakket?
Van:
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5 (2008),
XC60 D3 (2011)
XC70 D4 (2014)
Naar:
XC60 T5 Polestar+ (02-2017) en Saab 9-3 Cabriolet Vector 1.8t Dion HPT (09-2007)
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5 (2008),
XC60 D3 (2011)
XC70 D4 (2014)
Naar:
XC60 T5 Polestar+ (02-2017) en Saab 9-3 Cabriolet Vector 1.8t Dion HPT (09-2007)
- Gouwe
- 7th Gear member
- Berichten: 5513
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
Ook ik heb de video gezien en wat ik altijd begrepen heb is dat een accu slijt van het aantal laad/ontlaad cycli. Toch schuurt ook bij mij de uitleg en strook het ook niet met mijn persoonlijke ervaringen tot nu toe. Heb hiervoor een D6 gehad en daarmee reed ik in de zomer nog steeds een 45km op een acculading, ook na 240K km.
Ik heb nu 285K gereden met de XC90 en daarmee heb ik een eDTE waarde in Pure van 31km. Toen ik de auto 4 jaar geleden kocht was dat nog 34. En nieuw was dat volgens mij 40 (kan de link niet meer vinden). Is dus een afname van 25% in 285K en 8 jaar. Misschien appels met peren vergelijking, maar als de geteste V60 na 4 jaren en 100K al 20% kwijt is, dan had ik zeker al ergens tussen de 40 en bijna 60% capaciteit kwijt moeten zijn.
Enige opmerking is dat ik de accu bijna nooit 100% leeg rijd in Pure, heb dan altijd nog minstens 2 kilometer over. Laden doe ik tot de 100% netto.
Hebben ze het wel goed gemeten, is dit gewoon een incident? Opvallend dat de bestuurder ook nog wel even langs de dealer wilde om te horen wat die er van vinden.
Verder zou de logica van de toelichting betekenen dat alle mild hybrides dus nog sneller een kapotte accu zouden moeten hebben omdat de capaciteit nog kleiner is en dus nog vaker van vol naar leeg gaat.
Ik heb nu 285K gereden met de XC90 en daarmee heb ik een eDTE waarde in Pure van 31km. Toen ik de auto 4 jaar geleden kocht was dat nog 34. En nieuw was dat volgens mij 40 (kan de link niet meer vinden). Is dus een afname van 25% in 285K en 8 jaar. Misschien appels met peren vergelijking, maar als de geteste V60 na 4 jaren en 100K al 20% kwijt is, dan had ik zeker al ergens tussen de 40 en bijna 60% capaciteit kwijt moeten zijn.
Enige opmerking is dat ik de accu bijna nooit 100% leeg rijd in Pure, heb dan altijd nog minstens 2 kilometer over. Laden doe ik tot de 100% netto.
Hebben ze het wel goed gemeten, is dit gewoon een incident? Opvallend dat de bestuurder ook nog wel even langs de dealer wilde om te horen wat die er van vinden.
Verder zou de logica van de toelichting betekenen dat alle mild hybrides dus nog sneller een kapotte accu zouden moeten hebben omdat de capaciteit nog kleiner is en dus nog vaker van vol naar leeg gaat.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
- caspervc
- 2nd Gear member
- Berichten: 108
- Lid geworden op: 10.06.2018 - 14:03
Elke dag laden tot 100% is funest. Dan zit je op 5 jaar ook zo op 1000 100% cycles. Dan snap ik de degradatie wel. Ik laad met m'n xc40 full electric zelden boven de 80%
Maar van een plugin die wordt gebruikt zoals bedoeld, maximaal pluggen, valt 't me ook wel tegen...
Maar van een plugin die wordt gebruikt zoals bedoeld, maximaal pluggen, valt 't me ook wel tegen...
2024 Volvo XC40 Recharge SMLR Fjord Blue
2012 Volvo V40 T3 Momentum
2008 Peugeot 207 SW 1.6VTI Outdoor
2005 Toyota Aygo Sport
2012 Volvo V40 T3 Momentum
2008 Peugeot 207 SW 1.6VTI Outdoor
2005 Toyota Aygo Sport
- raspaardje
- 6th Gear member
- Berichten: 3353
- Lid geworden op: 30.05.2012 - 10:07
- Locatie: Regio Utrecht
10-15k euro lees ik in de comments vwb kosten accuvervanging.
@Almerev70
Heb hem nog een keer gekeken, de eerste keer was vannacht...
En idd vind ik alleen de analoog met de autoband warrig.
Verder wordt er eigenlijk gezegd dat een PHEV met zijn kleine accu dus niet gemaakt is om constant een gehele laad-ontlaadcyclus te doorlopen.
Je mag dus eigenlijk de accu niet teveel gebruiken om lang met de auto te kunnen doen.
Ik voorzie met het adopteren van de PHEV door de privérijder (die zoveel mogelijk stekkeren) bergen PHEVs (niet alleen Volvo's dus) die na 200k km total loss zijn.
Gelukkig zijn Gouwe's ervaringen een stuk positiever.
Dus wellicht is er toch iets (incidenteels) aan de hand.
@Almerev70
Heb hem nog een keer gekeken, de eerste keer was vannacht...
En idd vind ik alleen de analoog met de autoband warrig.
Verder wordt er eigenlijk gezegd dat een PHEV met zijn kleine accu dus niet gemaakt is om constant een gehele laad-ontlaadcyclus te doorlopen.
Je mag dus eigenlijk de accu niet teveel gebruiken om lang met de auto te kunnen doen.
Ik voorzie met het adopteren van de PHEV door de privérijder (die zoveel mogelijk stekkeren) bergen PHEVs (niet alleen Volvo's dus) die na 200k km total loss zijn.
Gelukkig zijn Gouwe's ervaringen een stuk positiever.
Dus wellicht is er toch iets (incidenteels) aan de hand.
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
Fiat 124 Spider LussoSquadra Tuning - Bianco Ghiaccio Perla
Fiat 124 Spider LussoSquadra Tuning - Bianco Ghiaccio Perla
- Gouwe
- 7th Gear member
- Berichten: 5513
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
Zie mijn vorige reactie Frits, ik vind de uitspraak die deze meneer doet dat bij 150K de accu aan zijn eind zou zijn niet stroken met de ervaring die ik heb en velen met mij.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
- Risrael
- 5th Gear member
- Berichten: 1171
- Lid geworden op: 23.12.2013 - 18:29
- Locatie: Land van Maas en Waal
Bijzonder warrig verhaal inderdaad en compleet tegenstrijdig met verhalen die je leest als je een beetje googled.
Daar raden ze juist aan om zo vaak mogelijk op te laden. En wat moet je anders doen? Als je in Hybride mode rijdt ontlaadt de accu ook gewoon. Moet je dan een paar dagen maar doorrijden op benzine?
Verder vroeg ik me af: men raadt aan om bij volledig elektrische auto's tot 80% te laden. Maar bij onze plug-ins zie ik die mogelijkheid niet om dit in te stellen. Of zie ik iets over het hoofd?
Daar raden ze juist aan om zo vaak mogelijk op te laden. En wat moet je anders doen? Als je in Hybride mode rijdt ontlaadt de accu ook gewoon. Moet je dan een paar dagen maar doorrijden op benzine?
Verder vroeg ik me af: men raadt aan om bij volledig elektrische auto's tot 80% te laden. Maar bij onze plug-ins zie ik die mogelijkheid niet om dit in te stellen. Of zie ik iets over het hoofd?
Nu: V60 T6 MY2024 Plus Dark, platinum grey, nappa leder/open grid textiel.
Had: V60 T5 Momentum, Savile Grey, Charcoal leder, donkere hemel.
Had: V70 D4 MY14 Summum Nordic+ Luxury line. Caspian Blue. Dymamic Select leder zwart.
Had: V60 T5 Momentum, Savile Grey, Charcoal leder, donkere hemel.
Had: V70 D4 MY14 Summum Nordic+ Luxury line. Caspian Blue. Dymamic Select leder zwart.
- Gouwe
- 7th Gear member
- Berichten: 5513
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
Ik vraag me af of we het hier wel over hetzelfde hebben en of je een EV en PHEV wel kunt vergelijken? Ik heb het over 100% van de netto capaciteit, bruto is de accu groter maar die capaciteit kun je dus niet gebruiken. Bij een EV weet ik niet of je netto/bruto capaciteit hebt? Bovendien laad ik met max 3kWh en op het laatste eind van een laadcyclus loopt dat terug. Bij een EV is dat zo maar 100 en meer kWh.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
- JeroenSpock
- 7th Gear member
- Berichten: 8844
- Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
- Locatie: Veendam
- Contacteer:
ALLE lithium-ion accu's moet je zo behandelen, maakt niet uit waar ze in zitten. Auto, telefoon, laptop, fiets, horloge, camera, powerbank...raspaardje schreef: ↑29.03.2024 - 11:172. Ook een PHEV dien je tussen 20% en 80% te rijden om de accu niet te snel te laten degraderen?
- 100% opladen doe je eens per 2 weken, iets meer of minder. Vooral belangrijk met accu's waarvan de BMS alleen balanceert bij 100%. Die laat je een nachtje aan de stroom om de cellen te balanceren, doet de accu zelf. Zorg er wel voor dat je dezelfde dag de accu gebruikt en trek hem even leeg naar 90-95%, dat is al genoeg. Maar tegenwoordig kunnen ook veel accu's constant balanceren.
Heb je wel een keer de volledige capaciteit nodig, kort van te voren de accu naar 100% laden en dan vertrekken.
- 0% is niet erg, maar zorg er voor dat je binnen een dag wel aan de lader gaat en 20% of hoger doet. 100% is eigenlijk slechter voor de accu dan 0%.
- 20-80% is praktisch, maar ideaal voor de accu is 60-70%. Daar kan je niks mee dus dat gebeurd eigenlijk nooit. Met een telefoon of laptop die veel thuis is zou je dat kunnen doen maar wat een werk.
- Bij langere tijd niet gebruiken, weg zetten rond 40-50% bij kamertemperatuur is het beste. Voor een auto dan weer niet altijd haalbaar.
- Vermijd snelladen, en daarmee bedoel ik van 10 naar 80% in een half uur, dat vinden ze echt niet lekker. Komt vooral door de hoge stromen intern in de cellen en de warmte die daarbij vrij komt. Daardoor slijt alles harder. Laden met een 25% capacitiet per uur kan geen kwaad, dat weet ik 100% zeker. Ik weet niet exact waar die grens ligt, maar 160% per uur is veeeeel te hoog. Ook voor je telefoon!
Vergelijk het een beetje met je longen. Je haalt wel eens volledig adem en vult je longen 100%, maar niet bij elke slag. Je maakt ze ook niet elke slag leeg tot 0%. Dat is wel een keer lekker hoor, maar bij normaal gebruik zit je ook ergens in het 20-80 of 30-70 gebied. Zo ook een accu
Voor verschrikkelijk veel en gedetaileerd leesvoer:
https://batteryuniversity.com/article/b ... -batteries
Mijn fiets heeft een 983Wh accu die over de toonbank gaat voor €2000. Die wil ik dus zo lang mogelijk goed houden, en dat lukt aardig.
Na 3,5 jaar en 30.000 km heeft die accu een SoH van 99%. Schakelklokje ertussen en bij aankomst op het werk met bijvoorbeeld 40% SoC, gaat er 2 uur stroom in met 22% per uur.
Kleine moeite waarmee je een accu echt heel lang goed kan houden.
En je kan moderne auto's en telefoons ook vertellen tot hoe ver ze moeten laden, dus doe dat!
Laatst gewijzigd door JeroenSpock op 29.03.2024 - 12:45, 2 keer totaal gewijzigd.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 360.000 km - Vialle LPi
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 360.000 km - Vialle LPi
- Almerev70
- 4th Gear member
- Berichten: 645
- Lid geworden op: 26.07.2017 - 13:02
- Locatie: Almere
En een Plug in maar 80% opladen is niet haalbaar vanwege en dan nog beperktere actieradius.
Dan ga je/ik in Pure van 39km naar 31km.
Ach ja, we hebben hem nu eenmaal dus we gaan het ervaren de komende jaren.
Dan ga je/ik in Pure van 39km naar 31km.
Ach ja, we hebben hem nu eenmaal dus we gaan het ervaren de komende jaren.
Volvo V60 T8 Twin Engine AWD Inscription 12-2019, Ice White.
Motortype B4204T34 - Bak TG-81SD. 8-2023 --> 77000km
Volvo V70 III D3/D4 2012 Limited Edition, Twilight Bronze Metallic
motortype D5204T3, --> 07/2017 127.000km
05/2018 146.000km --> 07/2023 248.000km
Motortype B4204T34 - Bak TG-81SD. 8-2023 --> 77000km
Volvo V70 III D3/D4 2012 Limited Edition, Twilight Bronze Metallic
motortype D5204T3, --> 07/2017 127.000km
05/2018 146.000km --> 07/2023 248.000km
- raspaardje
- 6th Gear member
- Berichten: 3353
- Lid geworden op: 30.05.2012 - 10:07
- Locatie: Regio Utrecht
Mooie uitleg, thanks!JeroenSpock schreef: ↑29.03.2024 - 12:23ALLE lithium-ion accu's moet je zo behandelen, maakt niet uit waar ze in zitten. Auto, telefoon, laptop, fiets, horloge, camera, powerbank...raspaardje schreef: ↑29.03.2024 - 11:172. Ook een PHEV dien je tussen 20% en 80% te rijden om de accu niet te snel te laten degraderen?
- 100% opladen doe je eens per 2 weken, iets meer of minder. Vooral belangrijk met accu's waarvan de BMS alleen balanceert bij 100%. Die laat je een nachtje aan de stroom om de cellen te balanceren, doet de accu zelf. Zorg er wel voor dat je dezelfde dag de accu gebruikt en trek hem even leeg naar 90-95%, dat is al genoeg. Maar tegenwoordig kunnen ook veel accu's constant balanceren.
- 0% is niet erg, maar zorg er voor dat je binnen een dag wel aan de lader gaat en 20% of hoger doet. 100% is eigenlijk slechter voor de accu dan 0%.
- 20-80% is praktisch, maar ideaal voor de accu is 60-70%. Daar kan je niks mee dus dat gebeurd eigenlijk nooit. Met een telefoon of laptop die veel thuis is zou je dat kunnen doen maar wat een werk.
- Bij langere tijd niet gebruiken, weg zetten rond 40-50% bij kamertemperatuur is het beste. Voor een auto dan weer niet altijd haalbaar.
- Vermijd snelladen, en daarmee bedoel ik van 10 naar 80% in een half uur, dat vinden ze echt niet lekker. Komt vooral door de hoge stromen intern in de cellen en de warmte die daarbij vrij komt. Daardoor slijt alles harder. Laden met een 25% capacitiet per uur kan geen kwaad, dat weet ik 100% zeker. Ik weet niet exact waar die grens ligt, maar 160% per uur is veeeeel te hoog. Ook voor je telefoon!
Vergelijk het een beetje met je longen. Je haalt wel eens volledig adem en vult je longen 100%, maar niet bij elke slag. Je maakt ze ook niet elke slag leeg tot 0%. Dat is wel een keer lekker hoor, maar bij normaal gebruik zit je ook ergens in het 20-80 of 30-70 gebied. Zo ook een accu
Voor verschrikkelijk veel en gedetaileerd leesvoer:
https://batteryuniversity.com/article/b ... -batteries
Mijn fiets heeft een 983Wh accu die over de toonbank gaat voor €2000. Die wil ik dus zo lang mogelijk goed houden, en dat lukt aardig.
Na 3,5 jaar en 30.000 km heeft die accu een SoH van 99%. Schakelklokje ertussen en bij aankomst op het werk met bijvoorbeeld 40% SoC, gaat er 2 uur stroom in met 22% per uur.
Kleine moeite waarmee je een accu echt heel lang goed kan houden.
En je kan moderne auto's en telefoons ook vertellen tot hoe ver ze moeten laden, dus doe dat!
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
Fiat 124 Spider LussoSquadra Tuning - Bianco Ghiaccio Perla
Fiat 124 Spider LussoSquadra Tuning - Bianco Ghiaccio Perla
- Gouwe
- 7th Gear member
- Berichten: 5513
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
Volvo heeft volgens mij al heel veel maatregelen genomen om de accu in conditie te houden. Voor de accu is een apart vloeistof circuit beschikbaar voor koelen en verwarmen. Verder kan de accu nooit tot de volle 100% van de capaciteit geladen of ontladen worden. Weet niet welke grenzen Volvo aanhoudt, maar in mijn D6 kreeg ik niet meer dan een 8,5-9 kWh (netto) waar de capaciteit volgens Volvo 11,2 kWh (bruto) is.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor de fun een Z4 roadster er bij
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
- NielsPHEV
- 7th Gear member
- Berichten: 5184
- Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13
Inderdaad een bijzonder warrige verhaal, als de meneer nou gewoon zou vertellen hoeveel kWh de accu nog effectief levert dan kan je er wat mee, nu hoor ik 70 en 80% maar niet van wat. De door de eigenaar genoemde range is nog niet zo beroerd.
Dat 20-80% verhaal zit al in het accumanagement van de PHEV. Ik herken wel dat de bruikbare capaciteit wat afneemt over de tijd maar ook ik laad dagelijks en soms zelfs meerdere keren per dag en blijf dat doen. Dat is nu juist de truc van de PHEV
Dat 20-80% verhaal zit al in het accumanagement van de PHEV. Ik herken wel dat de bruikbare capaciteit wat afneemt over de tijd maar ook ik laad dagelijks en soms zelfs meerdere keren per dag en blijf dat doen. Dat is nu juist de truc van de PHEV
- caspervc
- 2nd Gear member
- Berichten: 108
- Lid geworden op: 10.06.2018 - 14:03
Volgens mij hebben PHEV en hybrids ook een reserve buffer in de accu. Net als bij ev's. Dat om echt 100% laden te voorkomen.Gouwe schreef: ↑29.03.2024 - 12:21Ik vraag me af of we het hier wel over hetzelfde hebben en of je een EV en PHEV wel kunt vergelijken? Ik heb het over 100% van de netto capaciteit, bruto is de accu groter maar die capaciteit kun je dus niet gebruiken. Bij een EV weet ik niet of je netto/bruto capaciteit hebt? Bovendien laad ik met max 3kWh en op het laatste eind van een laadcyclus loopt dat terug. Bij een EV is dat zo maar 100 en meer kWh.
2024 Volvo XC40 Recharge SMLR Fjord Blue
2012 Volvo V40 T3 Momentum
2008 Peugeot 207 SW 1.6VTI Outdoor
2005 Toyota Aygo Sport
2012 Volvo V40 T3 Momentum
2008 Peugeot 207 SW 1.6VTI Outdoor
2005 Toyota Aygo Sport
- fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 28908
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Heb het filmpje nog niet gezien maar opvallend vind ik dit niet.
Als er straks problemen zijn is het gemeld en is er hopelijk voor de eigenaar coulance op het accupakket mogelijk. Die zijn niet bepaald goedkoop.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- EVO500
- 4th Gear member
- Berichten: 625
- Lid geworden op: 20.02.2021 - 17:10
- Locatie: België
Zo te zien is de auto uit 2019 met 10,4KW accu. Hij zegt in de zomer 35 soms 40km.
Ik zie de in de afstand welke hij haalt, dan niet deze 20% degradatie, gezien dit normaal is toen deze nieuw was ipv 5 jaar oude.
Ik heb 11,6KW accu (2021 model) en rijd in de zomer 40 tot 42km na 3 jaar en 55K km, zonder enig gevoel van degeneratie (maar goed dat zal heus wel zo zijn).
Dit was vanaf begin al zo en is niet veranderd? Ook ik zorg dat ie bijna iedere dag vol geladen is. Komt nu na 3 jaar en 55K km neer op zo'n 1000 laden.
Maar we zullen zien.
Ik zie de in de afstand welke hij haalt, dan niet deze 20% degradatie, gezien dit normaal is toen deze nieuw was ipv 5 jaar oude.
Ik heb 11,6KW accu (2021 model) en rijd in de zomer 40 tot 42km na 3 jaar en 55K km, zonder enig gevoel van degeneratie (maar goed dat zal heus wel zo zijn).
Dit was vanaf begin al zo en is niet veranderd? Ook ik zorg dat ie bijna iedere dag vol geladen is. Komt nu na 3 jaar en 55K km neer op zo'n 1000 laden.
Maar we zullen zien.
V60 T8 PO Crystal White Pearl (MY2021)
Laguna III GT180 (stage II)
Omega 3000-24V EVO500
Monza 3.0E '78 (handgesch.)
Laguna III GT180 (stage II)
Omega 3000-24V EVO500
Monza 3.0E '78 (handgesch.)
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1278
- Lid geworden op: 15.08.2014 - 19:49
- Locatie: Groningen
Wat kost een nieuw pakket dan?
Van:
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5 (2008),
XC60 D3 (2011)
XC70 D4 (2014)
Naar:
XC60 T5 Polestar+ (02-2017) en Saab 9-3 Cabriolet Vector 1.8t Dion HPT (09-2007)
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5 (2008),
XC60 D3 (2011)
XC70 D4 (2014)
Naar:
XC60 T5 Polestar+ (02-2017) en Saab 9-3 Cabriolet Vector 1.8t Dion HPT (09-2007)
- fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 28908
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Voor een gemiddeld accupakket zit je zo op 5000 euro
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D