Foto's of links naar velgen zijn welkom. Vind eigenlijk alleen Polestar Velgen en van Heico (met zijn belachelijke prijzen van +800euro per velg zonder band
![O.O](./images/smilies/wtf.png)
En ja OGA244, ik weet het, is niet volgens conformiteits certificaat.
Heb jij zelf nog geen 21" erop gehad liggen? Dat dacht ik namelijk met die XC?V?90 setPhilken schreef: ↑14.05.2024 - 19:55 vandaag een fusion red v60 op facebook zien voorbijkomen met 21" s/v90 wielen & met sleurhut...
https://scontent-bru2-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=66498FF4
neen die is maar 20"(maar lijkt wel groter)J33Bee schreef: ↑14.05.2024 - 19:59Heb jij zelf nog geen 21" erop gehad liggen? Dat dacht ik namelijk met die XC?V?90 setPhilken schreef: ↑14.05.2024 - 19:55 vandaag een fusion red v60 op facebook zien voorbijkomen met 21" s/v90 wielen & met sleurhut...
https://scontent-bru2-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=66498FF4![]()
ik ken de regels niet in Nederland maar in België mag een grotere velg, ook al staat deze niet op het coc vermeld, zolang de afmetingen van de omtrek van de band binnen een bepaalde marge vallen(-2% tot +1.5%) en de velg/band combinatie niet voorbij de buitenste wielrand komen
Nice, was al aan zoeken of dat ze de 20 inch 10-Spaaks Turbine Black velgen ook in 21" hadden maar volgens mij niet?
Inderdaad. Deze staat hoog op de poten, dat oogt heel anders.
Dat is zeker zo. Ook de 5 spaaks ogen de velgen groter. Verlagen gaan we zeker niet doen overigens.
Klopt ja, die staat mooi op zijn/haar poten. Rijd hier ook wekelijks over de snelweg.
Zo'n grotere velg wordt simpelweg zwaarder en is als onafgeveerd gewicht moeilijker onder controle te krijgen.wasbeer2006 schreef: ↑15.05.2024 - 11:57 Hoe groter de velg, hoe meer je optisch een sportonderstel moet hebben en eigenlijk ook wel voor het rijden.
Het raakt op een gegeven moment uit balans.
Dat merkte ik eigenlijk al met 19" op een T6 met d eaanbevolen bandenspanning, die gaat achter al snel deinen/zweven op trage imput.
De B4 met sportonderstel doet dat ook al iets, maar wel minder. Voor een sportonderstel al best wel redelijk veel.
Maar jij hebt de PE, die zal daar weinig last van hebben, of je kan het iig instellen.
Op dit moment vind ik dat niet, maar ieder heeft zo zijn visie natuurlijk.wasbeer2006 schreef: ↑15.05.2024 - 11:57 Hoe groter de velg, hoe meer je optisch een sportonderstel moet hebben en eigenlijk ook wel voor het rijden.
Het raakt op een gegeven moment uit balans.
Ik rijd met 20"' op 2,8bar (michelin pilot sport 4) Zweven of deinen is geen sprake van. Het is momenteel voor mij comfort met toch zo'n goede wegligging en weinig rolgeluiden, dat ik daarom niet van plan ben om aan het onderstel te sleutelen (verlagen).wasbeer2006 schreef: ↑15.05.2024 - 11:57 Dat merkte ik eigenlijk al met 19" op een T6 met d eaanbevolen bandenspanning, die gaat achter al snel deinen/zweven op trage imput.
De B4 met sportonderstel doet dat ook al iets, maar wel minder. Voor een sportonderstel al best wel redelijk veel.
Maar jij hebt de PE, die zal daar weinig last van hebben, of je kan het iig instellen.
bandenmaat is nochtans de voorgeschreven 245/35/20, ik denk ook dat het een beetje optisch bedrog is op de foto of de vorm van de Continental...