MY22 S60 T8 Polestar Engineered acceleratie impressie

Erwin_002
2nd Gear member
Berichten: 194
Lid geworden op: 04.01.2023 - 15:38

Ben niet de beste filmer en wou wel even op rustige plek en voorzichtig/correct doen, dus bij deze. Ook met name voor mensen die mss de toeren afstelling van de PE willen vergelijken met hun model en/of tuning. Wielen zijn 20" lichtere Polestar velgen met Michellin Pilot Sport 4 zomerbanden;

https://pc.espaldd.com/img/s60/3.mp4

Reed met 2 voordeur ramen open maar helaas dempt het wel veel met wind en de telefoon microfoon geeft niet helemaal goed de werkelijkheid weer.

En voor de acceleratie stond de cup-houder lade dicht en daarna bijna helemaal open, om het idee van de kracht te zien;
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
2022 S60, 2012 C30
Gebruikersavatar
Henry82
5th Gear member
Berichten: 1555
Lid geworden op: 07.06.2009 - 22:10

Lekker hoor! Gebruikte je launch control?
https://www.volvocars.com/nl/support/ca ... nch&page=0
2023 S60 B4 Ultimate Dark
Life is what happens while you're busy making other plans
Erwin_002
2nd Gear member
Berichten: 194
Lid geworden op: 04.01.2023 - 15:38

Nee dit keer niet gebruikt, mede omdat je echt heel veel frictie hoort en doe dat de auto liever niet te vaak aan. Dit was ook maar ~5 seconden 0-100 met beetje omhoog-lopende weg. Zal binnenkort in dit topic nog wel keer filmen met launch control en op een rechtere weg. Dit model staat op ongeveer 4.2~4.4 maar heb al eens 4.0~4.1 met goede omstandigheden gemeten. Je ziet online hier ook wel wat bewijs van dat het zelfs juist positiever uitpakt dan de spec.
2022 S60, 2012 C30
Gebruikersavatar
diesel01
Geartronic member
Berichten: 20076
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Mooi vlotjes, ben zelf meer van het koppel.
Het grote nadeel van die MY22 modellen is de begrenzer.
Ik ben weleens in Dld op pad en hou dan meestal 170 tot 180 als kruissnelheid aan, soms zit je dan in een stroom auto's waar je liever niet tussen zit, erg prettig om dan even door te kunnen trekken.
Overigens heb ik ook nog even gekeken naar een Duitse V60 pe die niet begrenst was, aan jou filmpje te zien ben ik blij dat ik die afspraak af heb gezegd, ik ga er vanuit dat ook die regelmatig sprintjes heeft getrokken.
Dat is mij zonder garantie net even te risicovol.
Laatst gewijzigd door diesel01 op 15.08.2024 - 14:57, 1 keer totaal gewijzigd.
V90 D5 AWD Inscription Polestar B&W, HUD, 360camera, standkachel trekhaak
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Erwin_002
2nd Gear member
Berichten: 194
Lid geworden op: 04.01.2023 - 15:38

Dat zou idd een van de reden kunnen zijn om wel de begrenzer er af te halen. Dat je op die snelheid nog wel even langs iemand kan. Maar ik kom daar persoonlijk te weinig voor in Duitsland :)
2022 S60, 2012 C30
Erwin_002
2nd Gear member
Berichten: 194
Lid geworden op: 04.01.2023 - 15:38

diesel01 schreef: 15.08.2024 - 14:54 ben zelf meer van het koppel.
Hoeveel koppel heb je in de D5? Vgm iets van 500Nm toch? De T8 PE heeft 670Nm (430Nm van verbandingsmotor bij 2200-4800 tpm en de rest is elektromotor). Dus ik denk dat koppel zelfs dan nog wel goed zit :) Maar ik heb zelf ook veel D5's gereden dus snap wel je punt :)
2022 S60, 2012 C30
Gebruikersavatar
EVO500
4th Gear member
Berichten: 575
Lid geworden op: 20.02.2021 - 17:10
Locatie: België

diesel01 schreef: 15.08.2024 - 14:54 Mooi vlotjes, ben zelf meer van het koppel.
Ik ook hoor, dan heb je met 680Nm vanaf 1500t/m in een V60 T8 PO of PE veel meer als ... vul het maar in. Kan mijn andere diesel overigens nog niet bijna tegen op met 450nm en 350kg lichter. Dit rijd al erg fijn overigens. Geluid en trilling is alleen veel minder.
diesel01 schreef: 15.08.2024 - 14:54 Ik ben weleens in Dld op pad en hou dan meestal 170 tot 180 als kruissnelheid aan, soms zit je dan in een stroom auto's waar je liever niet tussen zit, erg prettig om dan even door te kunnen trekken.
Reed 15-20 jaar terug een keer of 5 per week over de 220 en meestal vrijdag een keer doorhalen naar de 250 met mijn EVO500 na het werk (in NL/BE) en was toen gewoon (niet trots op maar denk wel eens waar was je mee bezig).
Toen was er een stuk minder verkeer op de snelweg maar zelfs toen was het natuurlijk onverantwoord.
Ik kom ook zelden of nooit in DE en zie zelf daarom ook niet direct het nut van in om de limiter te verhogen en hier ga ik dit niet meer doen.
Je hangt hier aan de hoogste boom als het misgaat in NL/BE (zal wel inmiddels aan mij leeftijd liggen dat ik niet meer deze overdreven snelheid rijd :-D )
Toch is wat je zegt het koppel het leukst. Dat icm accelaratie maakt het hier nog acceptabel om op een open stukje eens door te halen (hoefd niet naar de 180).
Erwin_002 schreef: 15.08.2024 - 14:31 En voor de acceleratie stond de cup-houder lade dicht en daarna bijna helemaal open, om het idee van de kracht te zien;
Ik heb het 2 jaar terrug ook een aantal keren gedaan (en ook gemeten met een dragy welke op een 0,01 sec nauwkeurig is en met lauch control) om te weten wat de volvo werkelijk deed. Wel wat wielspin tot 3de versnelling.
Verder viel op dat door de (krachten?) ik het Pano dak lucht hoorde pakken alsof het chassis tordeerde?

Wat verder opviel dat de eerste 10.000Km hij iets trager was (circa 5,3s) na 20.000 circa 5,1 en na 40.000 (laatste keer gemeten 5,00 rond)
De opgegeven 4,6 of 4,7 ga ik denk ik niet halen maar is nog wel beter als ik ik diverse test lees (wellicht zonder launch control) Zou het nog eens moeten meten nu na 60.000k (puur uit interesse).
Omdat de Volvo zo weinig (geluid, lawaai?) maakt het juist leuk om soms wat tussen sprintje te doen zonder dat mensen je aankijken, vandaar voor mij geen aangepaste uitlaat. ;)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
V60 T8 PO Crystal White Pearl (MY2021)
Laguna III GT180 (stage II)
Omega 3000-24V EVO500
Monza 3.0E '78 (handgesch.)
Erwin_002
2nd Gear member
Berichten: 194
Lid geworden op: 04.01.2023 - 15:38

EVO500 schreef: 15.08.2024 - 16:07 Wel wat wielspin tot 3de versnelling.
Verder viel op dat door de (krachten?) ik het Pano dak lucht hoorde pakken alsof het chassis tordeerde?
Is dat in de 3e versnelling consistent bij meerdere tests? Ik verneem de ene keer bijv juist bij stilstand veel wielspin (zelfs bij droog) en de andere keer ergens in het door-accelereren, maar ik heb elke keer het idee dat het gewoon ergens komt door oneffenheid in de weg. De auto is zo instant qua vermogen dat ik het gevoel heb dat hij over kleine deukjes in de weg heen vliegt om het zo maar te zeggen, waardoor traction control/ABS direct extra agressief ingrijpt. Ik had in dit geval ook traction control uit staan. Maar dat kan bij de lichte gladheid (regen) direct al juist averechts werken en je staat 1,5 seconde te stotteren voordat je echt goed weggaat.

Wat je zegt over het dak; ik herken dat over de tijd ook wel dat sommige plekken van de body nog wel iets van frictie creeëren, maar vgm is dat bij stations veel extremer. Vooral het hoge dak achter is on-aerodynamisch. Je ziet het bijna niet, maar de kleine fin die vanaf de kont opsteekt is weldegelijk functioneel en geneert alsnog wss wel 20~60kg extra downforce. Bij m'n oude S60 D5 had ik een volledige spoiler op de kofferbak en dat vernam ik ook wel toen ik van het model daarvoor kwam.

Over de km's; Ik verneem niet zo heel veel verschil sinds 5k 10k 20k (nu 22k). Het enige wat tot ongeveer 6k wel voelbaar was was echt de nieuwigheid; wat er nu wel wat af voelt. Maar kan ook gewoon perceptie zijn. Ik ben het ook met je eens dat ik het wel fijn vind dat hij niet te bizar luid is. Je ziet mensen soms wel even omkijken dat ze iets bijzonders horen, maar het is kachelpijpen spektakel om het zo maar te zeggen :P
2022 S60, 2012 C30
Gebruikersavatar
EVO500
4th Gear member
Berichten: 575
Lid geworden op: 20.02.2021 - 17:10
Locatie: België

Erwin_002 schreef: 15.08.2024 - 16:19 Is dat in de 3e versnelling consistent bij meerdere tests? Ik verneem de ene keer bijv juist bij stilstand veel wielspin (zelfs bij droog) en de andere keer ergens in het door-accelereren, maar ik heb elke keer het idee dat het gewoon ergens komt door oneffenheid in de weg. De auto is zo instant qua vermogen dat ik het gevoel heb dat hij over kleine deukjes in de weg heen vliegt om het zo maar te zeggen, waardoor traction control/ABS direct extra agressief ingrijpt. Ik had in dit geval ook traction control uit staan. Maar dat kan bij de lichte gladheid (regen) direct al juist averechts werken en je staat 1,5 seconde te stotteren voordat je echt goed weggaat.
Nee, zeker niet consistent. Ik heb de tests toen wel gedaan op 19" met continental banden (toen standaard bij de aflevering).
Deze hebben wat minder grip als de de Michelin, en TC UIT. Echter dat lost het probleem niet (helemaal) op.
Gaat er een tiende tot 2 tiende mee kunnen winnen bij droog weer.
Is altijd een beetje wispelturig met "TC aan" bij vol "gas". Grip en hobbels spelen dan parten.

Wat je zegt TC/ABS grijpt agressief in bij hobbels waardoor hij het (vermogen/koppel) direct na beneden gooit omdat hij het vermogen niet altijd kwijt kan. Ligt natuurlijk ook aan het wegdek. Ik heb het getest op een Belgische beton baan...
Vandaar dat ik als ik een (heuvel/grote hobbel) zie bij volle acc, ik het pedaal wat loslaat en net daarna pas weer volledig pedaal indruk.
Ik heb nog niet geprobeerd met de Michelins (wel 20") en tussen tijds sw update van vorig jaar, waar de elektromotor duidelijk meer alert is geworden. Heb er nog niet de tijd voor gevonden.
Erwin_002 schreef: 15.08.2024 - 16:19 Wat je zegt over het dak; ik herken dat over de tijd ook wel dat sommige plekken van de body nog wel iets van frictie creeëren, maar vgm is dat bij stations veel extremer. Vooral het hoge dak achter is on-aerodynamisch. Je ziet het bijna niet, maar de kleine fin die vanaf de kont opsteekt is weldegelijk functioneel en geneert alsnog wss wel 20~60kg extra downforce. Bij m'n oude S60 D5 had ik een volledige spoiler op de kofferbak en dat vernam ik ook wel toen ik van het model daarvoor kwam.
Denk dat dit komt omdat het pano dak een vrij groot oppervlak is de auto door de krachten tordeert waardoor er een (?mm ruimte ) ontstaat...Of die downforce veel af doet weet ik niet, maar het meeste vermogen komt op de voorwielen, dus daar zou ik de downforce het liefst hebben :-D maar heeft niet veel zin gezien de wielspin alleen tot 50-60? is.
Erwin_002 schreef: 15.08.2024 - 16:19 Over de km's; Ik verneem niet zo heel veel verschil sinds 5k 10k 20k (nu 22k).
Meten is weten, ik heb het een om het jaar rond dezelfde temperatuur en jaargetijde gemeten op exact dezelfde baan. Het stomme was dat ik ooit had van , nou dit was wel heel rap.. las ik uit zat je rond 5,4.... dus gevoel en werkelijk zijn geregeld 2 verschillende dingen :-D
V60 T8 PO Crystal White Pearl (MY2021)
Laguna III GT180 (stage II)
Omega 3000-24V EVO500
Monza 3.0E '78 (handgesch.)
Gebruikersavatar
diesel01
Geartronic member
Berichten: 20076
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Ik hoor hier altijd dat Dld te druk is, overal baustelle, overal restrictie van 130...
De hele oostkant langs NL is vrij, vrij van verkeer, vrij van restrictie, Stevie Wonder zou het zelfs lukken om niets te raken terwijl hij "I just call" zingt.
Vanaf De Lutte naar de 33, 44 en de A7 snelheidsvrij.
Juist omdat Volvo geen diesels meer heeft en die begrenzer maakt dat ik na 24 jaar bij een ander merk ga kijken.
En ja, 500nm, niet te veel, niet te weinig, in NL 1op18, door Dld op snelheid nog steeds 650km reikwijdte, perfect om met 1 stop in de Alpen te staan.
De loop van de diesel vind ik veel fijner, zeker met die 2.0 benzine van Volvo.
V90 D5 AWD Inscription Polestar B&W, HUD, 360camera, standkachel trekhaak
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
raspaardje
6th Gear member
Berichten: 3097
Lid geworden op: 30.05.2012 - 10:07
Locatie: Regio Utrecht

Kan het wel begrijpen hoor....:-)
Heel veel mensen rijden natuurlijk alleen in Duitsland wanneer half Nederland daar ook rijdt. Die hebben een wat vertroebeld beeld.

En mijn broer heeft een opgefokte M140i met +-420 pk, durf gemakkelijk te zeggen dat het lekkerder door Duitsland hard rijden is in de 440xD met 340 pk van mijn andere broer.
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
2017 Fiat 124 Spider Lusso Squadra Tuning - Bianco Ghiaccio Perla
Gebruikersavatar
EVO500
4th Gear member
Berichten: 575
Lid geworden op: 20.02.2021 - 17:10
Locatie: België

diesel01 schreef: 15.08.2024 - 17:30 Ik hoor hier altijd dat Dld te druk is, overal baustelle, overal restrictie van 130...
Hoor je mij niet zeggen, ik kom er nooit en kan er niet over meepraten :-D . Je zegt alleen "Ik ben weleens in Dld op pad "
diesel01 schreef: 15.08.2024 - 17:30 Juist omdat Volvo geen diesels meer heeft en die begrenzer maakt dat ik na 24 jaar bij een ander merk ga kijken.
Daar is ook niks mee. Voor jou is top snelheid en diesel belangrijk. Ik ben ook voor volgend jaar aan het kijken naar een nieuwe auto en word tot op heden ook geen volvo, Bij mij spelen andere dingen een rol.
V60 T8 PO Crystal White Pearl (MY2021)
Laguna III GT180 (stage II)
Omega 3000-24V EVO500
Monza 3.0E '78 (handgesch.)
Erwin_002
2nd Gear member
Berichten: 194
Lid geworden op: 04.01.2023 - 15:38

EVO500 schreef: 15.08.2024 - 16:53
Erwin_002 schreef: 15.08.2024 - 16:19 Is dat in de 3e versnelling consistent bij meerdere tests? Ik verneem de ene keer bijv juist bij stilstand veel wielspin (zelfs bij droog) en de andere keer ergens in het door-accelereren, maar ik heb elke keer het idee dat het gewoon ergens komt door oneffenheid in de weg. De auto is zo instant qua vermogen dat ik het gevoel heb dat hij over kleine deukjes in de weg heen vliegt om het zo maar te zeggen, waardoor traction control/ABS direct extra agressief ingrijpt. Ik had in dit geval ook traction control uit staan. Maar dat kan bij de lichte gladheid (regen) direct al juist averechts werken en je staat 1,5 seconde te stotteren voordat je echt goed weggaat.
Nee, zeker niet consistent. Ik heb de tests toen wel gedaan op 19" met continental banden (toen standaard bij de aflevering).
Deze hebben wat minder grip als de de Michelin, en TC UIT. Echter dat lost het probleem niet (helemaal) op.
Gaat er een tiende tot 2 tiende mee kunnen winnen bij droog weer.
Is altijd een beetje wispelturig met "TC aan" bij vol "gas". Grip en hobbels spelen dan parten.

Wat je zegt TC/ABS grijpt agressief in bij hobbels waardoor hij het (vermogen/koppel) direct na beneden gooit omdat hij het vermogen niet altijd kwijt kan. Ligt natuurlijk ook aan het wegdek. Ik heb het getest op een Belgische beton baan...
Vandaar dat ik als ik een (heuvel/grote hobbel) zie bij volle acc, ik het pedaal wat loslaat en net daarna pas weer volledig pedaal indruk.
Ik heb nog niet geprobeerd met de Michelins (wel 20") en tussen tijds sw update van vorig jaar, waar de elektromotor duidelijk meer alert is geworden. Heb er nog niet de tijd voor gevonden.
Erwin_002 schreef: 15.08.2024 - 16:19 Wat je zegt over het dak; ik herken dat over de tijd ook wel dat sommige plekken van de body nog wel iets van frictie creeëren, maar vgm is dat bij stations veel extremer. Vooral het hoge dak achter is on-aerodynamisch. Je ziet het bijna niet, maar de kleine fin die vanaf de kont opsteekt is weldegelijk functioneel en geneert alsnog wss wel 20~60kg extra downforce. Bij m'n oude S60 D5 had ik een volledige spoiler op de kofferbak en dat vernam ik ook wel toen ik van het model daarvoor kwam.
Denk dat dit komt omdat het pano dak een vrij groot oppervlak is de auto door de krachten tordeert waardoor er een (?mm ruimte ) ontstaat...Of die downforce veel af doet weet ik niet, maar het meeste vermogen komt op de voorwielen, dus daar zou ik de downforce het liefst hebben :-D maar heeft niet veel zin gezien de wielspin alleen tot 50-60? is.
Erwin_002 schreef: 15.08.2024 - 16:19 Over de km's; Ik verneem niet zo heel veel verschil sinds 5k 10k 20k (nu 22k).
Meten is weten, ik heb het een om het jaar rond dezelfde temperatuur en jaargetijde gemeten op exact dezelfde baan. Het stomme was dat ik ooit had van , nou dit was wel heel rap.. las ik uit zat je rond 5,4.... dus gevoel en werkelijk zijn geregeld 2 verschillende dingen :-D
Ik denk dat het grootste nadeel bij Volvo ook is dat comfort eerst is. Daarom is de auto, ongeacht dat ie echt heel snel is, van binnen voelt het allemaal wat mild en gedempt. Zelfs ook al voel je dat je in de stoel gedrukt wordt en sneller gaat dan bijv Lambos van een paar jaar terug, krijg je gewoon niet diezelfde impressie. Trouwens zelfs die zwakke 147pk (vgm?) C30 2.0 die hier staat klinkt agressiever als je er in optrekt. Maar dat is met volledige EVs natuurlijk ook wel zo. Voor de lol dan maar zo'n IONIC 5 ofzo met vroem-vroem geluidjes als je accelereert :P
Laatst gewijzigd door Erwin_002 op 15.08.2024 - 18:29, 1 keer totaal gewijzigd.
2022 S60, 2012 C30
Gebruikersavatar
S80 Executive
5th Gear member
Berichten: 1140
Lid geworden op: 10.06.2007 - 11:53

Lekker! Ik moet eens een filmpje maken van de EC40 twin performance. Die zou het in 4,6 moeten kunnen.
Erwin_002
2nd Gear member
Berichten: 194
Lid geworden op: 04.01.2023 - 15:38

raspaardje schreef: 15.08.2024 - 17:47 Kan het wel begrijpen hoor....:-)
Heel veel mensen rijden natuurlijk alleen in Duitsland wanneer half Nederland daar ook rijdt. Die hebben een wat vertroebeld beeld.

En mijn broer heeft een opgefokte M140i met +-420 pk, durf gemakkelijk te zeggen dat het lekkerder door Duitsland hard rijden is in de 440xD met 340 pk van mijn andere broer.
Maar is het deels ook niet beetje een snufje nostalgie en overbodigheid? Veel pks, diesels (of zelfs gas) en begrenzer? Je kunt ook voor een oude 850 T-5 400pk gaan haha.

Maar Volvo heeft ook wel degelijk onderzoek gedaan naar die limieten en dat het allemaal bijdraagt aan statistische verlaging van risico's. Kun je b.s. vinden of niet, maar ik denk dat Volvo zelf ook wel weet dat hun doorsnee bestuurders nog steeds wel onder het "oude en stoffige" vallen en het echt geen reet zal boeien haha.

Jullie argumentatie klinkt deels wel een klein beetje als wanneer mijn oudere oom op bezoek komt. Dan regent het "vroeger dit, vroeger dat, nostalgie hier en nostalgie daar" hahaha. Ik heb ook al zoveel Volvo diesels gereden. Ook met meer vermogen. En ja het is mooi cruisen, olie nooit vervangen etc, maar tijden veranderen ook. En als je er tegen in gaat dan maak je het jezelf over het algemeen alleen maar minder plezierig. Mijn overbuurman heeft ook een 2019 S60 (vgm B4 ofzo) en moest ook met alle geweld ICE zijn; "want dat hybride en elektrisch rijden is wel zo dom". Tja wat moet je daar op zeggen? Haha. Ik pak soms ook gewoon even voor de lol de oude C30 gewoon even voor leuke rally gevoel. En mis m'n laatste D5je soms ook nog wel uit nostalgie.
2022 S60, 2012 C30
Gebruikersavatar
EVO500
4th Gear member
Berichten: 575
Lid geworden op: 20.02.2021 - 17:10
Locatie: België

Erwin_002 schreef: 15.08.2024 - 18:11 Ik denk dat het grootste nadeel bij Volvo ook is dat comfort eerst is. Daarom is de auto, ongeacht dat ie echt heel snel is, van binnen voelt het allemaal wat mild en gedempt. Zelfs ook al voel je dat je in de stoel gedrukt wordt en sneller gaat dan bijv Lambos van een paar terug, krijg je gewoon niet diezelfde impressie. Trouwens zelfs die zwakke 147pk (vgm?) C30 2.0 die hier staat klinkt agressiever als je er in optrekt. Maar dat is met volledige EVs natuurlijk ook wel zo. Voor de lol dan maar zo'n IONIC 5 ofzo met vroem-vroem geluidjes als je accelereert
Precies. Je hebt niet het idee dat ie rete rap is door het comfort! Vorig jaar ook met mijn neef (waar we regelmatig met zijn M3 en mijn oom zijn lege VW golf met 420Pk op Zolder rijden) naar mijn oom geweest met een RS5 2022 met software upgrade en 525 Pk.
Hebben we in Helmond wat met rs5 gereden en daarna in mijn v60. De audi was natuurlijk iets sneller maar iedereen had zoiets van "Gaat die volvo nog zo snel?, dat voelen we eigenlijk niet zo?"
Reden mi : Veel stiller van binnen en elektromotor vult de schakelmomenten aan waardoor het een lineaire versnelling word.
V60 T8 PO Crystal White Pearl (MY2021)
Laguna III GT180 (stage II)
Omega 3000-24V EVO500
Monza 3.0E '78 (handgesch.)
Gebruikersavatar
EVO500
4th Gear member
Berichten: 575
Lid geworden op: 20.02.2021 - 17:10
Locatie: België

S80 Executive schreef: 15.08.2024 - 18:14 Lekker! Ik moet eens een filmpje maken van de EC40 twin performance. Die zou het in 4,6 moeten kunnen.
Meten is weten :-D Wel met een goede performance meter en niet met je telefoon app. Die meet maar 1x per seconden en is niet erg accuraat. Dragy bv. meet 10x per seconden en maakt met 3 keer zoveel gps satellieten connectie voor een accurate meting.
Voor mij was het meer om te weten of de auto presteert als is voorgeschreven. Als ik volgend jaar meet en het een seconden trager weet ik dat er iets niet goed is.
V60 T8 PO Crystal White Pearl (MY2021)
Laguna III GT180 (stage II)
Omega 3000-24V EVO500
Monza 3.0E '78 (handgesch.)
Erwin_002
2nd Gear member
Berichten: 194
Lid geworden op: 04.01.2023 - 15:38

EVO500 schreef: 15.08.2024 - 18:23
Erwin_002 schreef: 15.08.2024 - 18:11 Ik denk dat het grootste nadeel bij Volvo ook is dat comfort eerst is. Daarom is de auto, ongeacht dat ie echt heel snel is, van binnen voelt het allemaal wat mild en gedempt. Zelfs ook al voel je dat je in de stoel gedrukt wordt en sneller gaat dan bijv Lambos van een paar terug, krijg je gewoon niet diezelfde impressie. Trouwens zelfs die zwakke 147pk (vgm?) C30 2.0 die hier staat klinkt agressiever als je er in optrekt. Maar dat is met volledige EVs natuurlijk ook wel zo. Voor de lol dan maar zo'n IONIC 5 ofzo met vroem-vroem geluidjes als je accelereert
Precies. Je hebt niet het idee dat ie rete rap is door het comfort! Vorig jaar ook met mijn neef (waar we regelmatig met zijn M3 en mijn oom zijn lege VW golf met 420Pk op Zolder rijden) naar mijn oom geweest met een RS5 2022 met software upgrade en 525 Pk.
Hebben we in Helmond wat met rs5 gereden en daarna in mijn v60. De audi was natuurlijk iets sneller maar iedereen had zoiets van "Gaat die volvo nog zo snel?, dat voelen we eigenlijk niet zo?"
Reden mi : Veel stiller van binnen en elektromotor vult de schakelmomenten aan waardoor het een lineaire versnelling word.
In 2021 in McLaren 540C op het circuit gereden en dan krijg je alle geweld ook echt om je oren en dan daarna val je in een soort gat dat alles wat daarna komt als een Lupo 1.0 voelt hahaha. En dat het dan nog maar een basis McLaren is dan weet je dat waarmee je op de weg rijdt echt niets voorstelt :P
2022 S60, 2012 C30
Erwin_002
2nd Gear member
Berichten: 194
Lid geworden op: 04.01.2023 - 15:38

Had toen als verassing een vriend uitgenodigd voor RacePlanet. Was wel leuk. Ook nog tijdje met Michel Blekemolen gesproken.

Die Ferrari 488 GTB hadden ze midden in de zomer alle regen-functies hardlocked aangezet, dus dat ding reed voor geen meter. Van alle auto's had trouwens de Mercedes AMG (de oude safety car) by far het mooiste geluid. Wat een puur monstertje :D Ook nog rondje van de begeleider/instructeur in de AMG gehad en dan verneem je wel wat voor pleb je zelf bent als het op autorijden aankomt. M'n krentenbolletje zat alweer iets hoger dan m'n maag :P

Speciaal voor @raspaardje twee Italianen :D
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door Erwin_002 op 15.08.2024 - 18:43, 2 keer totaal gewijzigd.
2022 S60, 2012 C30
Erwin_002
2nd Gear member
Berichten: 194
Lid geworden op: 04.01.2023 - 15:38

Die S60 aso kon z'n auto niet eens even recht parkeren :P
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
2022 S60, 2012 C30
Plaats reactie

Terug naar “V60/S60 vanaf MY 2019”