Timer pre-conditioning werkt niet
- jhcd
- 1st Gear member
Kom er deze week achter dat de timer-functie van mijn paar maanden oude T6 niet werkt. Krijg op m'n telefoon (zowel op een iPhone als een Samsung) na het instellen van een bepaald tijdstip steeds de melding 'De timer is niet ingesteld' (schuifje wordt wel blauw). Bij gebruik van de optie 'Nu starten' verschijnt dezelfde melding. Het maakt niet uit of de auto aan de laadpaal staat of niet. Via het middenscherm in de auto lijkt het wel mogelijk een timer in te stellen. Het schuifje wordt dan blauw. Maar de volgende ochtend is de auto gewoon koud. Het enige wat wel werkt is via het middenscherm de optie 'Pre-conditioning starten'. Dan slaat de elektrische verwarming meteen aan, evenals de achterruit- en stuurverwarming. Kortom, de electrische verwarming doet het wel, alleen niet via de timer-functie. Zijn er anderen die dit probleem herkennen? Voor de rest werkt de app op de telefoon goed (herkent waar de auto staat, kan de laadstatus volgen etc.).
Volvo S60 T6 Recharge AWD Ultimate Dark (2024) Thunder Grey
-
- 1st Gear member
heeft het wel ooit gewerkt?
Ik heb in ieder geval meegemaakt dat instellen en uitvoeren van timers 2 dagen achtereen niet mogelijk was, bestaande timers waren verdwenen. Maar toen kon ik ook in de auto geen timer instellen (knop grijs).
Dit probleem heeft zichzelf bij onze MY25 vanzelf opgelost.... alles werkt nu weer
Ik heb in ieder geval meegemaakt dat instellen en uitvoeren van timers 2 dagen achtereen niet mogelijk was, bestaande timers waren verdwenen. Maar toen kon ik ook in de auto geen timer instellen (knop grijs).
Dit probleem heeft zichzelf bij onze MY25 vanzelf opgelost.... alles werkt nu weer
V60 T6 MY2025
- jhcd
- 1st Gear member
Die timer is nog niet eerder gebruikt (auto is van juni 2024). Bij het 's ochtends wegrijden in Pure-mode (dus volledig elektrisch) doet de verwarming het prima. Dus daar lijkt niets mis mee. Kennelijk gaat er iets niet goed in het samenspel tussen verwarming en timer. Eerst dacht ik dat het misschien een hapering was in het systeem. Had ik met mijn vorige S60 met benzine-standkachel heel soms ook weleens. Maar ik heb het nu al een week elke dag. Wellicht een software-probleem? Anders van de week maar eens langs de dealer.
Volvo S60 T6 Recharge AWD Ultimate Dark (2024) Thunder Grey
-
- 1st Gear member
misschien eerst nog even alle toestemmingen nakijken in de auto, de volvo app en de (android?) app toestemmingen.
je moet op diverse plekken akkoord geven ivm privacy e.d. misschien ergens per ongeluk op NEE geklikt?
je moet op diverse plekken akkoord geven ivm privacy e.d. misschien ergens per ongeluk op NEE geklikt?
niet bij de plug in modellenDe verwarming is toch een ander component dan de standkachel?
V60 T6 MY2025