Deze morgen wou ik de auto voorverwarmen en merkte ik dat de app een pop-up gaf: "geen verbinding. zorg dat de auto op een plaats staat met netwerkconnectie". Ter info : alle andere apps / internetconnectie op m'n telefoon werken nog gewoon, en er is geen update van m'n telefoon geweest of zo.
Ook na herstart van de Volvo app en volledige reboot telefoon bleef ik dezelfde foutmelding krijgen. Uiteindelijk ingestapt, de auto gestart en manueel alles laten ontdooien (vreemd genoeg startte hij daarbij de motor terwijl de batterij 70% volgeladen was). Daarbij merkte ik dat de wagen gewoon verbinding had met het LTE netwerk en ik bvb. probleemloos Spotify of GOogle Maps (online) kon gebruiken, dus er lijkt niet direct iets mis te zijn met netwerkconnectiviteit;
Later op het werk werkte het nog niet. Doordat ik iedere avond de "planner" om te laden inschakel (om 's nachts te laden), kon ik de auto dus niet opladen op het werk, aangezien hij "gepland" stond tussen middernacht en 5u00... Volvo vindt het blijkbaar de moeite niet om het "plannen" van laden mogelijk te maken via een menu in de auto zelf (onbegrijpelijk en frustrerend). Je kan dit énkel met de app in- en uitschakelen. Als je app dus niet meer werkt sta je daar mooi. Hierdoor kan ik de wagen dus niet meer overdag opladen op dit moment....
Dus nogmaals opnieuw mn telefoon helemaal herstart omdat ik nog steeds dezelfde melding kreeg. In de pauze heb ik ook eens het Volvo systeem volledig opnieuw gestart (lang indrukken homeknop tot hij reboot), ook dat bracht geen soelaas. Ter info: ook de "chat" functie van m'n app (waarin ik het issue wou melden) werkt niet meer, telkens "kan chat niet starten."
Ten einde raad heb ik de app verwijderd van m'n telefoon, dan opnieuw geïnstalleerd en daarna moest ik deze opnieuw koppelen met de wagen (wat me logisch lijkt)... Hiervoor moet je via een menu in de wagen de koppeling opheffen en opnieuw koppelen. Toen bleek dat je hiervoor beide sleutels (!) nodig hebt, dus pas eens terug thuis heb ik opnieuw kunnen koppelen.
Het koppelen tussen telefoon en wagen lukte met beide sleutels meteen probleemloos, zowel de wagen als app zeggen nu opnieuw gekoppeld te zijn.
Echter... Nu toont de app weliswaar niet de foutmelding "geen verbinding" meer weer (het lijkt alsof hij dus verbonden is), maar het werkt nog steeds niet: ik zie gewoon de laatst gekende status (van gisteren) van de wagen (dit zie ik door o.a. de batterijstatus die nog op stand van gisteren staat, en ook de km-stand. Bovendien toont hij ook alsof de wagen nog aan het laden is wat niet klopt.
Iemand nog ideeën of tips voor ik de auto naar de garage moet brengen hiervoor? Alvast bedankt!
Volvo app verbindt niet meer
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 256
- Lid geworden op: 28.04.2023 - 20:44
Hier sinds afgelopen vrijdag het zelfde probleem echter de auto koppelt de sleutels niet. Nog even langs de dealer geweest en samen nog wat uitgeprobeerd maar ook geen succes. Wordt een afspraak maken om de sleutels opnieuw te koppelen aan de auto en daarna aan de app.
Het begon met het niet kunnen zien wat het verbruik en nog te rijden kilometers was.
Het begon met het niet kunnen zien wat het verbruik en nog te rijden kilometers was.
XC60 T6 Ultra Black Edition
XC60 T8 R-design
XC60 T8 R-design
-
- 1st Gear member
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 11.01.2025 - 22:36
hier exact het zelfde inderdaad, toevallig bij de dealer geweest voor een andere klacht (krakende leuning).
Hier ook kort over deze 'storing' gehad maar de dealer herkende dit nog niet. vind het wel erg toevallig dat ik toch niet de enige was....
Wellicht ook iets met een update etc.
Hier ook kort over deze 'storing' gehad maar de dealer herkende dit nog niet. vind het wel erg toevallig dat ik toch niet de enige was....
Wellicht ook iets met een update etc.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 54
- Lid geworden op: 18.01.2023 - 21:18
Nickl, geloof het of niet, ikzelf heb sinds ongeveer een week ook last van een krakende leuning... telkens ik optrek of rem en de muziek staat niet luid hoor ik een licht gekraak. Dacht eerst dat het het gaspedaal was, maar lijkt eerder uit de stoel te komen? Mijn wagen is van eind 2023.
-
- Starter
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 01.10.2024 - 04:53
Goedemorgen, gister hetzelfde probleem op de xc60 maar na reset middenconsole en modem werkte alles weer na een paar min,
Systeem opnieuw starten - Herstart het systeem door de home-knop 20 seconden lang ingedrukt te houden.
Modem opnieuw starten - Start het modem van de auto opnieuw op door de knop voor max. ontwaseming symbol 20 seconden lang ingedrukt te houden
Systeem opnieuw starten - Herstart het systeem door de home-knop 20 seconden lang ingedrukt te houden.
Modem opnieuw starten - Start het modem van de auto opnieuw op door de knop voor max. ontwaseming symbol 20 seconden lang ingedrukt te houden
History , Volvo V40 d4 ocean race / V60 d6 nu Volvo XC60 T6 my25 crystal white full options
-
- 1st Gear member
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 11.01.2025 - 22:36
Dit klopt exact met mijn verhaal, zie ander bericht hierover op deze site. Ik dacht ook het gaspedaal dat er een rubber etc. uitgedroogd zou zijn maar is toch echt de stoel... de dealer herkend het niet. gaat over 2 weken 2 dagen naar de dealer om het te onderzoeken/repareren.v60dude schreef: ↑03.02.2025 - 21:22 Nickl, geloof het of niet, ikzelf heb sinds ongeveer een week ook last van een krakende leuning... telkens ik optrek of rem en de muziek staat niet luid hoor ik een licht gekraak. Dacht eerst dat het het gaspedaal was, maar lijkt eerder uit de stoel te komen? Mijn wagen is van eind 2023.
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 256
- Lid geworden op: 28.04.2023 - 20:44
Gisteren is de app weer gekoppeld met de auto, de dealer heeft enige tijd de accu losgekoppeld. Op die wijze werd alles gereset en werden daarna de sleutels gevonden. Hopelijk blijft de app nu wel alle informatie binnen krijgen.
XC60 T6 Ultra Black Edition
XC60 T8 R-design
XC60 T8 R-design
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1328
- Lid geworden op: 23.08.2021 - 20:45
Volgens mij heeft het er allemaal helemaal niets mee te maken.
Die app is brak en als het bv koud is en de iedereen zijn auto voorstart dan loopt ie wel eens vast.
Stond pas bij de dealer ook een klant hele verhalen. Ik zeg tegen die man die van mijn werkte ook niet vanmorgen.
Komt er nog iemand binnen, werkte ook niet. Lekker laten gaan en later proberen.
Die app is brak en als het bv koud is en de iedereen zijn auto voorstart dan loopt ie wel eens vast.
Stond pas bij de dealer ook een klant hele verhalen. Ik zeg tegen die man die van mijn werkte ook niet vanmorgen.
Komt er nog iemand binnen, werkte ook niet. Lekker laten gaan en later proberen.
-V60 B4 7dct R design wit
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 256
- Lid geworden op: 28.04.2023 - 20:44
>wasbeer2006 schreef: ↑14.02.2025 - 12:27 Volgens mij heeft het er allemaal helemaal niets mee te maken.
Toevallig wat meer tijd in het probleem gestoken en het probleem zat toch echt in de auto.
De app zal niet brak zijn, het is vooral de techniek en het netwerk waarover die techniek moet werken, daar gaat regelmatig de communicatie fout.
XC60 T6 Ultra Black Edition
XC60 T8 R-design
XC60 T8 R-design
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1328
- Lid geworden op: 23.08.2021 - 20:45
Mm dat is dan wel apart.
Het laatste kan wel met de app te maken hebben en/of de infra erachter. De app is gewoon niet heel lekker, start toch met regelmaat heel traag op. Verbind niet. De laatste tijd is het beter maar tot een paar maanden terug was het niet best.
Het laatste kan wel met de app te maken hebben en/of de infra erachter. De app is gewoon niet heel lekker, start toch met regelmaat heel traag op. Verbind niet. De laatste tijd is het beter maar tot een paar maanden terug was het niet best.
-V60 B4 7dct R design wit
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 256
- Lid geworden op: 28.04.2023 - 20:44
Opzich inderdaad wel apart, de auto was aangemeld en na enige tijd stopte het bereik op de startpagina. Op advies van de dealer connectie met de auto verbroken om daarna opnieuw te koppelen en dat wilde niet werken.
Met de vorige XC60 nooit problemen gehad, sinds deze week ga ik ervaren hoe het werkt op de huidige XC60.
Het blijft techniek wat afhankelijk is van de beschikbaarheid van het internet, tja dat heeft wel eens problemen.
XC60 T6 Ultra Black Edition
XC60 T8 R-design
XC60 T8 R-design
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1328
- Lid geworden op: 23.08.2021 - 20:45
Het blijft ook lastig waar zit het. Telefoon, netwerk, auto etc.
Ik zou er als fabrikant ook gek van worden je hebt het niet meer in eigen hand
Ik zou er als fabrikant ook gek van worden je hebt het niet meer in eigen hand
-V60 B4 7dct R design wit