Topman Jim Rowan voorziet een toekomst bij zijn merk zonder stationwagons.
"Ja, want de markt is veranderd. Het is duur om verschillende modellen op de markt te brengen en duur om die modellen op de markt te houden," zo verklaart hij volgens AutoExpress."
https://www.autoweek.nl/autonieuws/arti ... ionwagons/
Toekomst somber V60/V90?
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 20853
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Ik voorzie dan een ander merk die ze wel hebben.
Maar eerder is al gebleken dat deze man een rubberen ruggengraat heeft, alles zou nu elektrisch moeten zijn maar dat kwam toch niet helemaal uit.
Maar eerder is al gebleken dat deze man een rubberen ruggengraat heeft, alles zou nu elektrisch moeten zijn maar dat kwam toch niet helemaal uit.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- BraboFrits
- 5th Gear member
- Berichten: 1214
- Lid geworden op: 21.04.2014 - 16:39
- Locatie: Tilburg
Volvo geen stationwagens? Lijkt me heel onwaarschijnlijk...
Voorheen FritsieV70
Volvohistorie:
- Heden: XC90 T8 model 2016 Inscription Magic blue, blond lederen interieur.
- Van 2014 tot 2020: V70 MY2011 D5 model 2012 Momentum
- Lang geleden: Volvo 240 DL station
- Nog langer geleden: Volvo 340 GL
Volvohistorie:
- Heden: XC90 T8 model 2016 Inscription Magic blue, blond lederen interieur.
- Van 2014 tot 2020: V70 MY2011 D5 model 2012 Momentum
- Lang geleden: Volvo 240 DL station
- Nog langer geleden: Volvo 340 GL
-
- 7th Gear member
- Berichten: 7432
- Lid geworden op: 07.04.2021 - 12:53
Blog Småbruk - Het leven op een kleine Zweedse boerderij...
They laugh at me because I'm different; I laugh at them because they're all the same. - Kurt Cobain.
They laugh at me because I'm different; I laugh at them because they're all the same. - Kurt Cobain.
- raspaardje
- 6th Gear member
- Berichten: 3600
- Lid geworden op: 30.05.2012 - 10:07
- Locatie: Regio Utrecht
Als er geen ruime, lage Volvo bestaat op het moment dat ik de stap naar elektrisch rijden wil zetten dan gaat het een ander merk worden.
Hopelijk is de accutechnologie over een aantal jaar zover dat gewicht en hoogte van de auto beperkt kunnen worden. En dat het vanzelf weer interessant wordt om een mooie Estate op de markt te brengen.
Hopelijk is de accutechnologie over een aantal jaar zover dat gewicht en hoogte van de auto beperkt kunnen worden. En dat het vanzelf weer interessant wordt om een mooie Estate op de markt te brengen.
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
Fiat 124 Spider LussoSquadra Tuning - Bianco Ghiaccio Perla
Fiat 124 Spider LussoSquadra Tuning - Bianco Ghiaccio Perla
- EVO500
- 4th Gear member
- Berichten: 651
- Lid geworden op: 20.02.2021 - 17:10
- Locatie: België
"wie het kleine niet eert is het grote niet weert" is het eerste wat bij mij opkwam als ondernemer.
Vrees dat het het voor mij (voorlopig) dan de laatste volvo zal zijn. Maar daar zal niemand van wakker liggen.
-
Misschien later weer met een nieuwe CEO (heb dit al zo vaak gezien waarin er gewiebeld word met beleidsvoering)
Lach er maar erom.
Al met al is het wel triest. Maar goed, denken verschillende lieden anders over.
Vrees dat het het voor mij (voorlopig) dan de laatste volvo zal zijn. Maar daar zal niemand van wakker liggen.
-
Misschien later weer met een nieuwe CEO (heb dit al zo vaak gezien waarin er gewiebeld word met beleidsvoering)
Lach er maar erom.
Al met al is het wel triest. Maar goed, denken verschillende lieden anders over.
V60 T8 PO Crystal White Pearl (MY2021)
Laguna III GT180 (stage II)
Omega 3000-24V EVO500
Monza 3.0E '78 (handgesch.)
Laguna III GT180 (stage II)
Omega 3000-24V EVO500
Monza 3.0E '78 (handgesch.)
- OGA244
- 8th Gear member
- Berichten: 13350
- Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
- Locatie: Skåne
Ooit werd de helft van de volledige V70 productie in Zweden verkocht, stopt Volvo met estates stoppen Zweden met Volvo.
Mr Dyson zoekt Nw kopers maar neemt wel heel erg makkelijk afscheid van merktrouwe Volvorijders
Mr Dyson zoekt Nw kopers maar neemt wel heel erg makkelijk afscheid van merktrouwe Volvorijders
-
- 7th Gear member
- Berichten: 7432
- Lid geworden op: 07.04.2021 - 12:53
Lijkt mij dat de vraag naar estates/stations nog best groot is. Dus waarom enkel investeren in SUV's?
Blog Småbruk - Het leven op een kleine Zweedse boerderij...
They laugh at me because I'm different; I laugh at them because they're all the same. - Kurt Cobain.
They laugh at me because I'm different; I laugh at them because they're all the same. - Kurt Cobain.
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 40086
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
SUV's zijn imho ook estates, maar dan wat hoger.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- EVO500
- 4th Gear member
- Berichten: 651
- Lid geworden op: 20.02.2021 - 17:10
- Locatie: België
Zo zie ik dat ook.
Als ik hier in België kijk (maar is geen gemeten waarde) lijkt mij dit ook? Vandaar dat ik het ook vreemd vind.Urbexpeditie schreef: ↑10.03.2025 - 17:40 Lijkt mij dat de vraag naar estates/stations nog best groot is. Dus waarom enkel investeren in SUV's?
Dan moet je er maar eens meerijden Ben

Ik heb enkele keren een XC60 en XC90 meegehad voor een dag maar dit rijd even leuk omdat je hoog zit.
Ik liet ze vervolgens om de inrit staan wachtend tot mijn auto klaar was voor de beurt.
Uiteraard is dit persoonlijk maar het kan mij niet bekoren zo'n hoge auto? Ik heb er helemaal niks mee.
Dit alleen om een hoge instap? Als ik in mijn auto stap (duurt 5 seconden op zijn max ipv 3 seconden) dan rijd ik vervolgens een half uur of meer in een auto die veel meer controle heeft (mijn mening). Snap de logica niet.
Dan kan ik beter een busje kopen, kan er nog meer in ook

V60 T8 PO Crystal White Pearl (MY2021)
Laguna III GT180 (stage II)
Omega 3000-24V EVO500
Monza 3.0E '78 (handgesch.)
Laguna III GT180 (stage II)
Omega 3000-24V EVO500
Monza 3.0E '78 (handgesch.)
- OGA244
- 8th Gear member
- Berichten: 13350
- Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
- Locatie: Skåne
Een EV is i.i.g. de toekomst niet, dit gezien o.a. de beperkte levensduur van de accu maar ook gezien de hoeveelheid software issues waar men nu al mee worstelt, over 10 jaar is er voor de dan verouderde technologie zomaar geen ondersteuning meer..
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 400
- Lid geworden op: 16.01.2007 - 22:45
- Locatie: Best
Ik vrees dat je ongelijk hebt. Ik hou van het door de toeren jagen van een benzinemotor met handbak. Maar een ev is gewoon veel efficiënter dan alle alternatieven. Waterstof gaat ‘m niet worden voor auto’s. Van de overschotten groene elektriciteit gaan we wel waterstof maken, maar die is nodig voor de zware industrie. Een auto er op laten rijden is veel te duur. Als je straks in 20min 300 echte km kan bijladen zie ik geen beperking meer. En accu’s gaan steeds langer mee.
Wel jammer dat ze er van die rijdende computers van maken met veel storingen. Dat hoeft niet. Heeft niets met de aandrijving te maken. Je moet tegenwoordig een Bentley kopen als je nog een mooi Dashboard met echte ronde klokken wil hebben. Ik zou zeggen: gat in de markt: een EV met een Dashboard uit 2005.
Wel jammer dat ze er van die rijdende computers van maken met veel storingen. Dat hoeft niet. Heeft niets met de aandrijving te maken. Je moet tegenwoordig een Bentley kopen als je nog een mooi Dashboard met echte ronde klokken wil hebben. Ik zou zeggen: gat in de markt: een EV met een Dashboard uit 2005.
- OGA244
- 8th Gear member
- Berichten: 13350
- Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
- Locatie: Skåne
We gaan het zien, oudere EVs hebben momenteel niet eens een sloopwaarde, Nissan, Renault , Citroën C0, Fiat panda Elletra
Geen ondersteuning meer, weinig tot geen restwaarde meer..
Maar het gaat hier over de V modellen waar Volvo geen toekomst meer voor ziet , wat n misvatting..
Menig dealer (gaat voor alle merken op) ruilt momenteel al geen EV meer in.
Geen ondersteuning meer, weinig tot geen restwaarde meer..
Maar het gaat hier over de V modellen waar Volvo geen toekomst meer voor ziet , wat n misvatting..
Menig dealer (gaat voor alle merken op) ruilt momenteel al geen EV meer in.
Laatst gewijzigd door OGA244 op 10.03.2025 - 20:40, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1259
- Lid geworden op: 23.08.2021 - 20:45
20 jaar geleden voorspelde ik dat Opel en Ford een slechte tijd tegemoet gingen in Europa. Een of 7 a 8 datzelfde voor VAG.
Nu voorspel ik dat voor Volvo in Europa, dus ze zijn gewaarschuwd!
Er is een groep die liever een klasse minder en hoger kopen. Ik snap daar ook helemaal niets van.
Echter zitten we hier met liefhebbers.
De gemiddelde rijder vind hoog fijn en offert daar gewoon een klasse voor op. Mijn keuze is het ook niet maar die van de massa wel.
De ES90 ik begrijp er niets van. Je stuurt best aardige foto,s van een auto de wereld in een jaar lang en dan presenteer je hem en dan denk je, weet je wat, ik zet hem zonder enige reden 10cm hoger, doe er een extreem grote en zware accu in en nog nuttelozer een 800v systeem voor nou net die ene persoon die meer dan 500km op een dag rijd........
Daarnaast die oersaaie lelijke binnenkant van de ex30, 90 en es90. Man man man wat fantasieloos
En alles uiteraard in het kader van een beter miljeu. Nou als dat ze was had je heel groot geadverteerd met bi directioneel laden bv.
Veiligheid boeit ook niks meer, alles lekker ver weg in de menu,s
Ik ben erg blij met de V60, maar de kans is extreem klein dat de volgende een Volvo wordt.
Je maakt een van de beste en misschien wel mooiste auto,s in zijn klasse, die zeker tot 2022 heel betaalbaar was met mooie opties.
Vervolgens breek je dat in een paar jaar compleet af.
Ben heel benieuwd wat er echt gaat gebeuren.
Nu voorspel ik dat voor Volvo in Europa, dus ze zijn gewaarschuwd!
Er is een groep die liever een klasse minder en hoger kopen. Ik snap daar ook helemaal niets van.
Echter zitten we hier met liefhebbers.
De gemiddelde rijder vind hoog fijn en offert daar gewoon een klasse voor op. Mijn keuze is het ook niet maar die van de massa wel.
De ES90 ik begrijp er niets van. Je stuurt best aardige foto,s van een auto de wereld in een jaar lang en dan presenteer je hem en dan denk je, weet je wat, ik zet hem zonder enige reden 10cm hoger, doe er een extreem grote en zware accu in en nog nuttelozer een 800v systeem voor nou net die ene persoon die meer dan 500km op een dag rijd........
Daarnaast die oersaaie lelijke binnenkant van de ex30, 90 en es90. Man man man wat fantasieloos
En alles uiteraard in het kader van een beter miljeu. Nou als dat ze was had je heel groot geadverteerd met bi directioneel laden bv.
Veiligheid boeit ook niks meer, alles lekker ver weg in de menu,s
Ik ben erg blij met de V60, maar de kans is extreem klein dat de volgende een Volvo wordt.
Je maakt een van de beste en misschien wel mooiste auto,s in zijn klasse, die zeker tot 2022 heel betaalbaar was met mooie opties.
Vervolgens breek je dat in een paar jaar compleet af.
Ben heel benieuwd wat er echt gaat gebeuren.
-V60 B4 7dct R design wit
- S80 Executive
- 5th Gear member
- Berichten: 1251
- Lid geworden op: 10.06.2007 - 11:53
Gelukkig rijden wij voorlopig en een MY24 V90. Ik moet zeggen dat de ES90 me ook niets doet. Te hoog en lomp, niets sierlijks aan.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 262
- Lid geworden op: 30.07.2018 - 21:57
- Locatie: Drenthe
Ik ben ook erg benieuwd welke kant het opgaat.wasbeer2006 schreef: ↑10.03.2025 - 20:38 20 jaar geleden voorspelde ik dat Opel en Ford een slechte tijd tegemoet gingen in Europa. Een of 7 a 8 datzelfde voor VAG.
Nu voorspel ik dat voor Volvo in Europa, dus ze zijn gewaarschuwd!
Er is een groep die liever een klasse minder en hoger kopen. Ik snap daar ook helemaal niets van.
Echter zitten we hier met liefhebbers.
De gemiddelde rijder vind hoog fijn en offert daar gewoon een klasse voor op. Mijn keuze is het ook niet maar die van de massa wel.
De ES90 ik begrijp er niets van. Je stuurt best aardige foto,s van een auto de wereld in een jaar lang en dan presenteer je hem en dan denk je, weet je wat, ik zet hem zonder enige reden 10cm hoger, doe er een extreem grote en zware accu in en nog nuttelozer een 800v systeem voor nou net die ene persoon die meer dan 500km op een dag rijd........
Daarnaast die oersaaie lelijke binnenkant van de ex30, 90 en es90. Man man man wat fantasieloos
En alles uiteraard in het kader van een beter miljeu. Nou als dat ze was had je heel groot geadverteerd met bi directioneel laden bv.
Veiligheid boeit ook niks meer, alles lekker ver weg in de menu,s
Ik ben erg blij met de V60, maar de kans is extreem klein dat de volgende een Volvo wordt.
Je maakt een van de beste en misschien wel mooiste auto,s in zijn klasse, die zeker tot 2022 heel betaalbaar was met mooie opties.
Vervolgens breek je dat in een paar jaar compleet af.
Ben heel benieuwd wat er echt gaat gebeuren.
Geen opvolger van de V60, dan stap ik waarschijnlijk ook naar een ander merk.
De binnenkant van de nieuwe modellen maakt mij ook niet enthousiast nog.
Volvo V40 R-Design Nordic+ Pasion Red - MY2017
Volvo V60 Recharge Plus Bright - MY2023
Volvo V60 Recharge Plus Bright - MY2023