Een v60 T6 plus in vapor grey, dark thema en grill, iron Mark en letters achterzijde in zwart.
Lightning pakket erbij, getinte ramen achter, voorruit verwarming en 19” diamond black velgen…
Super mooie auto maar…..
Helaas lijken Volvo en ik geen goed huwelijk…
Geleverd in september 2024 en sindsdien meer bij de dealer gestaan dan voor de deur.
Klein
Laadproblemen. Kan meer niet laden dan wel. Dit is op diverse laadplekken het geval. Laadfout of stopt na paar procent of stipt of 33%.
Herstellen scheef gemonteerde achterklep die ook vaak weigerde open of dicht te gaan (of halverwege blijft hangen). Na herstel en sensor reset werkt het wel.
Bekleding rond middentunnel zat op diverse plaatsen scheef en los, inmiddels hersteld.
Kunstof rond binnenspiegel zit niet mooi aangesloten.
360graden camera en achterruit rij camera gaven tot software 3.4.4 regelmatig “camera tijdelijk niet beschikbaar” foutmeldingen.
Bij paar keer licht vriezen ijs aan binnenzijde voorruit waar geen verwarming zit. Blijkbaar producteigenschap.
Lightning pakket uitgeschakeld want de lichten lijken in auto stand wel spastisch.
Diverse kraakjes in het interieur.
Veelvuldig verlies LTE verbinding of uitloggen Volvo account, spotify app etc.
Maar het ergste is wel het bijzondere rij/stuurgedrag.
Auto lijkt soms een eigen leven te leiden door ineens naar links of rechts te trekken. Corrigeren is lastig door enorme weerstand die voelbaar is in het stuur. Sowieso is de auto qua rijgedrag enorm “nerveus” en heel vermoeiend om te rijden.
Balanceren, uitlijnen, velgen wisselen, andere banden, stuurhuis vervangen en swm sensor vervangen hebben niet echt geholpen.
Bij pilot assist gaat dat stuur ook flink heen en weer…
Dit lijkt een enorme klaagzang en misschien is dat het ook wel.. waar mijn vrouw zeer tevreden is over Volvo ben ik na de 2e ellende bak echt voorgoed genezen.
Ergste van alles. De dealer en Volvo NL bestempelen de auto als “technisch in orde” en de leasemaatschappij accepteert dit allemaal. Hij is tenslotte “veilig”. Zit je mooi met een stuk schroot van 62k… dat dit anno 2025 nog kan…
Heeft iemand nog tips of ideeen?