Sneeuwkettingen
-
Snadert
- 1st Gear member
Eind januari ben ik van plan naar Zuid Duitsland te gaan, naar de sneeuw (hopelijk). Ik heb winterbanden maar de plek waar ik naar toe ga is afgelegen dus kettingen nodig. Ik heb het standaard 17" wiel van Volvo. Ik lees veel goede berichten over de composiet sneeuwkettingen van Michelin (easy grip), waar wel een lagere max snelheid op zit van 40km/u. Iemand hier ervaring mee of een ander aan te raden merk? Ik zie ook dat deze niet overal zijn toegestaan.
- Lupo Volvo
- 2nd Gear member
40 0f 50, dat zal het verschil niet zijn als je ze echt nodig hebt op besneeuwde ondergrond.
Hier thuis gebruiken we Centrax op de auto's die naar de wintersport gaan. 2 Volvo's en een BMW. We hebben van alles er onder gehad maar het principe van Centrax kettingen zorgt voor gemak en veiligheid.
Vraag anders ook eens aan Cees uit Woerdense Verlaat (op Marktplaats).
Hier thuis gebruiken we Centrax op de auto's die naar de wintersport gaan. 2 Volvo's en een BMW. We hebben van alles er onder gehad maar het principe van Centrax kettingen zorgt voor gemak en veiligheid.
XC60 T8
C30 D2
V70n D5
245T
440 1.6
66
C30 D2
V70n D5
245T
440 1.6
66
-
Snadert
- 1st Gear member
Thx ik zie dat dit loopvlak kettingen zijn. Overigens behoorlijk aan de prijs.Lupo Volvo schreef: ↑28.10.2025 - 10:08 40 0f 50, dat zal het verschil niet zijn als je ze echt nodig hebt op besneeuwde ondergrond.