Apple carplay

Hij is aangekondigd. Introductie op 7 juni 2023
Plaats reactie
SimonKoel
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 17.04.2024 - 10:29
Locatie: Nijkerk

Ik heb dinsdag mijn Volvo EX30 opgehaald bij de dealer, maar Apple Carplay is nog niet beschikbaar ik kan in de update van 1.3 niet zien of dit er nu aankomt. Ik vind het raar dat men wel adverteert ermee maar dat het er nog niet op zit. Ik gebruikte in mijn oude auto altijd Apple Carplay mijn apps voor het rijden staan ook op mijn iPhone denk aan TomTom, flitsmeister enz... die ik beter vind dan Google maps. De android auto versie is mager en ik heb een hekel aan Android . Weet iemand of Apple Carplay in de 1.3 versie zit ?.

Dit heb ik nog gevonden bericht is van 23-1-2024
De EX30 is voorbereid voor Apple CarPlay, een draadloze feature waarmee je je iPhone kunt integreren met je Volvo. Apple CarPlay biedt je toegang tot de iPhone apps, zoals navigatie en muziek, en stelt je in staat te bellen en berichten te ontvangen.

Dit vond ik op de Apple Carplay site:
Apple Carplay site beschikbare modellen
Gebruikersavatar
iHansz
2nd Gear member
Berichten: 59
Lid geworden op: 08.02.2024 - 09:32
Locatie: Utrecht

Dat was voor mij ook een behoorlijke deceptie dat het er al niet opzat. :( Dacht dat het tegenwoordig wel overal al standaard op zit. Sowieso was ik ook op de advertentie afgegaan waarin ze trots vermelden dat de EX30 het heeft. Wat ik begrepen heb, is dat het nog niet in 1.3* zit, maar misschien in 1.4 (die komt al in mei). Ik hoop niet dat we jaaaaaaren moeten wachten, want ben zo verknocht aan CarPlay dat ik anders de auto niet had besteld. Fingers crossed.

*Op een ander forum is iemand nu naar de dealer voor 1.3. Mocht het gelukt zijn en CarPlay is present, dan laat ik het hier weten.
| Besteld Volvo EX30 Ultra 2024 | Honda e Advance 2020 | Honda CR-Z 2013 | Honda Civic 1.8 Sport 2009 | Renault Mégane | Renault Twingo Easy | Renault Twingo | Renault Mégane Coupé | Renault Clio RN | Peugeot 205 XR | Fiat Panda 45 | Renault R5 GT Turbo | Renault R5 GTS | Renault R5 SL | Renault R4 TL |
SimonKoel
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 17.04.2024 - 10:29
Locatie: Nijkerk

iHansz schreef: 18.04.2024 - 15:27 Dat was voor mij ook een behoorlijke deceptie dat het er al niet opzat. :( Dacht dat het tegenwoordig wel overal al standaard op zit. Sowieso was ik ook op de advertentie afgegaan waarin ze trots vermelden dat de EX30 het heeft. Wat ik begrepen heb, is dat het nog niet in 1.3* zit, maar misschien in 1.4 (die komt al in mei). Ik hoop niet dat we jaaaaaaren moeten wachten, want ben zo verknocht aan CarPlay dat ik anders de auto niet had besteld. Fingers crossed.

*Op een ander forum is iemand nu naar de dealer voor 1.3. Mocht het gelukt zijn en CarPlay is present, dan laat ik het hier weten.
Nou dat had ik dus ook als ik het van te voren had geweten dan had ik misschien een andere keuze gemaakt, maar ik was verknocht aan het design het blijft een mooie minimalistische auto. We zullen afwachten dan maar.
Mink30
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 25.04.2024 - 10:10

Gisteren software update 1.3 gekregen (deze gaat niet ‘over the Air’ maar via de dealer, geen idee waarom). Helaas is Apple CarPlay daarin ook nog niet beschikbaar. Mijn dealer kon me ook niet vertellen wanneer dit gaat gebeuren.
Zelfde geldt voor het gebruik van de telefoon als sleutel. Is ook mee geadverteerd maar is dus ook nog niet mogelijk helaas. Wel teleurstellend, maar het komt vast goed en de auto rijdt nog steeds geweldig.
Plaats reactie

Terug naar “EX30”