Afdekklepjes middenconsole

Hij is aangekondigd. Introductie op 7 juni 2023
Plaats reactie
VolvoColin
Starter

Beste forumleden (en in het bijzonder de EX30 leden),

Bij het kiezen van de uitvoering was ik budgettechnisch helaas beperkt tot de Core versie.
Omdat ik al in Augustus 2023 had besteld, was me niet opgevallen dat de Core versie geen afdekklepjes heeft in de middenconsole tussen de voorstoelen.

Op zich geen halszaak, maar merk dat het hele 'clean' concept wegvalt als je daar wat spulletjes legt.

De dealer heeft nog geen idee of die separaat te bestellen zijn, en of het uberhaupt past op een core versie.
Zijn hier meer leden met zo'n zelfde vraag?
En wellicht al leden die hier een oplossing voor hebben??

Ik hoor het graag!
Colin

voor de zekerheid de afbeelding met de bedoelde afdekklepjes hieronder.
Afbeelding
Henry82
5th Gear member

Ik denk dat je nr. 13 nodig hebt uit deze PDF?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Life is what happens while you're busy making other plans
Breezer
2nd Gear member

Ik heb ook een core, maar nog in de bestelling. Ik denk niet dat ik de klepjes ga missen; ik heb het liefst zo weinig mogelijk in mijn auto liggen. Ik heb wel voor de extended range gekozen, maar de core uitvoering was voor mij een geldkwestie op een andere manier.
Ik vind niet dat de investering in het begin in verhouding staat tot wat je er uiteindelijk voor terugkrijgt. Ik rij nu BMW met een heap-up display en alles erop en eraan. Ik krijg daar een prima inruilprijs voor, maar dat is niet extra geworden door alle toeters en bellen. En aangezien de core standaard al bijna alles biedt, ben ik hiervoor gegaan. Beetje off-topic, dat wel.
Tukker999
4th Gear member

Breezer,
Dan zou ik nog in overweging nemen om een standaard range te bestellen.
Het kleine pakket voldoet voor de meeste ritten.
Als je er op uit gaat op een grotere afstand dan is snelladen bij Tesla een plezier.
Stekkeren, kopje koffie en weer verder.
Die 5000 euro, denk je eens in hoeveel je moet snelladen om dat bedrag op te krijgen.
Rekensom: stel thuis 30 cent en Tesla 60 cent, dan moet je ruim 15000 kWh snelladen om de extra aanschafkosten weg te zetten.
Tesla kostte mij tot nu toe tussen 29 en 54 cent per kWh en dat laatste was in Duitsland.
Als je op vakantie gaat neem je een maand lang een abonnement en dan ben je meestal onder de 36 cent kwijt bij Tesla.
Achteraf bezien hadden we met onze XC40 net zo goed kunnen kiezen voor standaard range.
Volvo XC40 Recharge Extended Range Plus Afbeelding
Volvo V60 PIH 2013: Afbeelding
Honda Civic Hybride 2010: Afbeelding
VolvoRijder81
2nd Gear member

Bij afleveren van mijn EX30 zat er al een behoorlijke kras op deze klepjes. De dealer geeft aan dat ze deze nog niet kunnen bestellen om te vervangen.
V40 | S80 | S90 | XC40 | EX30 (16,0 kWh/100 km)
Breezer
2nd Gear member

@HeinvdW ik deel je mening. Ik ben hier (extended range) voor een soort van 'gemak' gegaan. Mijn auto zal veel voor de ritjes naar de AH gebruikt worden en nooit voor vakanties (meestal verre reizen en anders huur ik vaak een auto op locatie). Dus dit is mogelijk ook een desinvestering. Zo maakt iedereen zijn eigen afwegingen.
VolvoColin
Starter

Henry82 schreef: 01.08.2024 - 12:14 Ik denk dat je nr. 13 nodig hebt uit deze PDF?
Excuses voor de late reactie, maar dat is precies wat ik zoek inderdaad! Dank.
Mogelijk zijn die onderdelen nog niet leverbaar, maar dat zal wel met enkele weken zo zijn.
Henry82
5th Gear member

https://www.totalparts.nl/eng/car-part/ ... +2023-2024

Zo te zien is er al een EX30 op de sloop beland, maar lijkt me een keurige prijs.
Nieuw bestellen kan ook, 116,76 euro incl. BTW.
Het rubberen matje kan ik zo geen prijs van vinden
Life is what happens while you're busy making other plans
RSN84
1st Gear member

Ook in het bezit van een Core.
Ik keek er van op dat deze afdekklepjes er niet standaard op zitten.
In de brochure of op de site kon je nergens van te voren zien dat dit eruit bezuinigd is.
Ik heb er zelf maar wat passende bakjes ingeklemd.
Breezer
2nd Gear member

Zou iemand een foto willen plaatsen van hoe dat eruitziet zonder die afdekplaatjes?
Plaats reactie

Terug naar “EX30”