Slim laden bij de ANWB (nog) niet mogelijk

Hij is aangekondigd. Introductie op 7 juni 2023
Plaats reactie
CeesRhoon
Starter

Sinds 1 augustus zijn wij overgestapt naar dynamisch energiecontract bij de ANWB. Gunstig met de zonnepanelen die we hebben. Wordt ook aanbevolen door de ANWB. Wat blijkt nu dat je in de slimladen app de EX30 niet kan kiezen. Uit de mailwisseling met de ANWB/ev.energy krijg ik als antwoord: Dus wij zijn momenteel enkel in staat om gekoppeld te worden met de niet recharge varianten van de modellen dat je in de app kunt vinden voor Volvo. Maar we werken hard om de lijst in de toekomst uit te breiden.

Toch jammer dat de ANWB het anders doet voorkomen. Misschien dan toch maar overstappen naar Tibber? Of zijn er andere alternatieven?
Emvee60
1st Gear member

ANWB laat het helemaal niet anders voorkomen. Ze hebben altijd al een duidelijk lijstje met welke auto's smart laden werkt.

Ik heb ook een dynamisch contract bij ze en ik ben zelf smart. Elke dag even naar de tarieven kijken en dan in de app van de laadpaal de momenten om te laden instellen. Werkt prima en scheelt veel.
CeesRhoon
Starter

Klopt als je naar de lijst gaat. Maar als je hier eerst naar kijkt krijg je een andere indruk. Is niet nodig lijkt mij. Niets vermoedend de app geïnstalleerd en daar zag ik het al. Trouwens wel gek dat het bij Tibber wel kan. https://www.anwb.nl/auto/elektrisch-rij ... 30-opladen
BraboFrits
5th Gear member

Emvee60 schreef: 03.09.2024 - 15:08 ANWB laat het helemaal niet anders voorkomen. Ze hebben altijd al een duidelijk lijstje met welke auto's smart laden werkt.

Ik heb ook een dynamisch contract bij ze en ik ben zelf smart. Elke dag even naar de tarieven kijken en dan in de app van de laadpaal de momenten om te laden instellen. Werkt prima en scheelt veel.
Yep, same here!
Voorheen FritsieV70

Volvohistorie:
- Heden: XC90 T8 model 2016 Inscription Magic blue, blond lederen interieur.
- Van 2014 tot 2020: V70 MY2011 D5 model 2012 Momentum
- Lang geleden: Volvo 240 DL station
- Nog langer geleden: Volvo 340 GL
Plaats reactie

Terug naar “EX30”