Goedemiddag,
Volvo S60 2.4 benzine zonder turbo 140 pk , handgeschakeld. 215000 km uit 2006
Ik heb deze auto nog niet zo lang.
Rijd verder prima maar ik wordt langzamerhand een beetje moe van onbalans.
Rond de 80 km/h komt dit opzetten.
Het is geen trillen in het stuur.
Het is meer het gevoel dat ie hobbelt.
Lijkt voor weg te komen.
Inmiddels vervangen:
Draagarmen
Motorsteun boven en rechtsonder.
Kleine torsiesteun naar subframe.
Kogels zijn spelingsvrij.
Assen hebben wat speling maar niet overdreven .
Trillingen zijn constant.
Tevens voel je m goed met gas los en weer intrappen.
Als je auto laat rollen in de vrij blijft de trilling.
Wielen gewisseld van 17 inch naar 16 inch.
Aanmerkelijke verbetering maar weg is het niet .
Iemand nog suggesties waar te zoeken?
Assen , vliegwiel ???
Je zou toch verwachten dat een auto van dit kaliber niet trilt/hobbelt.
Trillingen S60
- fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27608
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Iedere auto kan trillen als de omstandigheden daar naar zijn, zelfs een Bentley van een paar ton.
Kan in de aandrijfassen zitten.
Wel is het vreemd dat het minder wordt met een andere set wielen eronder, dat was namelijk mijn eerste gok.
Zijn de wielnaven nog recht?
Kan in de aandrijfassen zitten.
Wel is het vreemd dat het minder wordt met een andere set wielen eronder, dat was namelijk mijn eerste gok.
Zijn de wielnaven nog recht?
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
-
- Starter
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 10.05.2021 - 20:38
17 inch zijn originele Orestes velgen met Vredestein all seasons er op. De 16 is een immi dezent set met een kleine afwijking in et waarde. Het heft het probleem niet op maar verminderd het wel.
Linksvoor is ooit het wiellager vervangen want deze ziet er nog nieuw uit.
Linksvoor is ooit het wiellager vervangen want deze ziet er nog nieuw uit.
- Bover
- 8th Gear member
- Berichten: 13820
- Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
- Locatie: Auvergne France
Dat dacht ik ook een banden hoogteslag of zo maar je hebt nieuwe banden..
Verandert de trilling met de wisseling snelheid of verandert de trilling met toerental, verandert de trilling met dezelfde snelheid in een andere versnelling enz.
Trillingen kunnen ook komen door versleten dempers voor en/of achter......Is wel een auto van 2006....Met paar ton op teller zijn dempers vaak wel aan de mindere kant..
Verandert de trilling met de wisseling snelheid of verandert de trilling met toerental, verandert de trilling met dezelfde snelheid in een andere versnelling enz.
Trillingen kunnen ook komen door versleten dempers voor en/of achter......Is wel een auto van 2006....Met paar ton op teller zijn dempers vaak wel aan de mindere kant..
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960
Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
- gose91
- 3rd Gear member
- Berichten: 449
- Lid geworden op: 18.01.2016 - 14:18
Vandaag toevallig met een ervaren Volvo monteur gesproken over de kwalen van de 2.4. Als deze ook maar iets uit het lood hangt ten opzichte van de aandrijving krijg je getril. Meestal is dat een verzakte motorsteun, maar dat zou in jouw geval niet mogelijk zijn. Tenzij het een Ridex steun van 15 euro was natuurlijk Maar iets is dus krom of scheef (gemonteerd) waardoor de boel uit het lood hangt. Heb je al eens naar de bevestigingen gekeken? Als je links en rechts met elkaar vergelijkt moeten eventuele verschillen wel opvallen.
Astra F 1995 X1.6SZ | S40 2005 2.4i Momentum
V50 2008 2.4i Edition II Season Line
V50 2008 2.4i Edition II Season Line
-
- Starter
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 10.05.2021 - 20:38
Ik zie er verder zo niets aan..
Steunen en dergelijke zijn lemforder en Febi dus dat moet goed zijn lijkt mij.
Sinds enkele dagen heb ik smorgens bij het achteruit rijden ook het idee dat ik een duwtje na krijg.
Is eenmalig en dan komt het ook niet weer.
Vreemd verhaal... Geleidelijk aan begint er iets van spijt te ontstaan
Steunen en dergelijke zijn lemforder en Febi dus dat moet goed zijn lijkt mij.
Sinds enkele dagen heb ik smorgens bij het achteruit rijden ook het idee dat ik een duwtje na krijg.
Is eenmalig en dan komt het ook niet weer.
Vreemd verhaal... Geleidelijk aan begint er iets van spijt te ontstaan
- Bover
- 8th Gear member
- Berichten: 13820
- Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
- Locatie: Auvergne France
met de
met dempers bedoel ik schokdempers voor, had ik duidelijker mogen noteren.Bover schreef: ↑11.05.2021 - 15:27 Dat dacht ik ook een banden hoogteslag of zo maar je hebt nieuwe banden..
Verandert de trilling met de wisseling snelheid of verandert de trilling met toerental, verandert de trilling met dezelfde snelheid in een andere versnelling enz.
Trillingen kunnen ook komen door versleten dempers voor en/of achter......Is wel een auto van 2006....Met paar ton op teller zijn dempers vaak wel aan de mindere kant..
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960
Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
- FranS60
- 1st Gear member
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 21.09.2019 - 13:29
- Locatie: Groningen
Herkenbaar, werd er ook gek van. De 2 rubbers van de stabilisatie stang achter vervangen en de auto is nog nooit zo stil geweest, geen gebonk en getril meer
-- 2002 Volvo S60 2.4 Edition aut. 17" Comet, BSR catback, eland stickers
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3158
- Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04
Doe eens een paar meter vooruit, achteruit, vooruit rijden.Snoppel schreef: ↑12.05.2021 - 13:02 Ik zie er verder zo niets aan..
Steunen en dergelijke zijn lemforder en Febi dus dat moet goed zijn lijkt mij.
Sinds enkele dagen heb ik smorgens bij het achteruit rijden ook het idee dat ik een duwtje na krijg.
Is eenmalig en dan komt het ook niet weer.
Vreemd verhaal... Geleidelijk aan begint er iets van spijt te ontstaan