Goedemorgen, ik zal mij even voorstellen. Mijn naam is Rachid en rij mijn eerste Volvo S60 185pk automaat uit 2006 sinds juli 2014. De kilometer stand is nu 438000. Ben zeer tevreden over de auto tot deze olie begon te gebruiken. Zo een 1,5 liter op 1000 km. Ik krijg dan nu de hele tijd de melding “roetfiltervol” deze gaat na een half uur of langer weer uit en gelijk weer aan. Ik heb hem met vida uitgelezen en krijg de volgende meldingen.
Rood ECM 2B00 uitlaat temperatuur hoog fout signaal
Oranje ECM 2A00
Oranje ECM 2A30
Oranje ECM 2A90
Heb tijdens het rijden dan ook geen vermogen.
Ik heb de motor pas geflushed eerste x met de oude olie en gelijk nog een x met schone olie . Daarna nieuwe filter en 5w40 castrol edge C3. Ververs de olie altijd om de 15000km. De flush heeft wel gereinigd maar de verbruik niet gestopt. Uit nood een blikje van WHiz stop leak en smoke in gedonderd.
Ik hoop dat jullie hier kunnen helpen.
Roetfilter vol melding
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16544
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Begin eerst eens met dat roetfilter geforceerd te regenereren. Die zit ongetwijfeld vol prut. Lukt dat niet, roetfilter er even onder vandaan halen en in de week zetten met chemische roetfilter reinigingsmiddel, 48 uur goed in laten trekken en dan de stoomcleaner er op. Daarna geforceerde regeneratie uitvoeren.
Als hij dan nog olie zuipt, compressietest doen.
Als hij dan nog olie zuipt, compressietest doen.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- Blade
- 5th Gear member
- Berichten: 2266
- Lid geworden op: 22.07.2007 - 15:04
- Locatie: Haarlemmermeer
- Contacteer:
Roetfilter zal steeds vol gaan zitten door het hoge olie verbruik (asresten)
- sanco
- 5th Gear member
- Berichten: 1894
- Lid geworden op: 27.05.2005 - 22:18
- Locatie: NO NL
Het is natuurlijk van wezenlijk belang om eerst te weten waar de olie verdwijnt.
Dat dit een vol filter veroorzaakt is logisch, maar hoe komt de olie in de verbrandingsruimte en daarmee als roet in het filter ?
Kleppen (rubbers / stoters) / turbo / of toch langs zuigerveren? kan na 438k allicht een schraapveer of zuigerveer oid gebroken zijn.
Dat dit een vol filter veroorzaakt is logisch, maar hoe komt de olie in de verbrandingsruimte en daarmee als roet in het filter ?
Kleppen (rubbers / stoters) / turbo / of toch langs zuigerveren? kan na 438k allicht een schraapveer of zuigerveer oid gebroken zijn.
2016- XC70 D5 GT AWD MY16 Magic Blue, Inscription leer, standkachel, HK audio, VOC, Keyless, 19"
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla
- Blade
- 5th Gear member
- Berichten: 2266
- Lid geworden op: 22.07.2007 - 15:04
- Locatie: Haarlemmermeer
- Contacteer:
Precies.
Of de turbo bijv.
Tempsensor lijkt ook wel wat mee, die in de uitlaat zit.
Bij fouten in het emissie bestrijdings systeem, schakelt de auto het regenereren uit, om schade te voorkomen.
Of de turbo bijv.
Tempsensor lijkt ook wel wat mee, die in de uitlaat zit.
Bij fouten in het emissie bestrijdings systeem, schakelt de auto het regenereren uit, om schade te voorkomen.
Laatst gewijzigd door Blade op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Starter
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 30.07.2018 - 11:31
Ik ben nog op vakantie met de auto. Ik heb 1,5 liter olie
bijgevuld op 1150km. De olie word zowiezo verbrand. In het weekend compressie meten en de roetfilter eruit om te reinigen. Ik wil het wel forceren, maar las ergens dat iemand zijn bekleding in de fik ging. Dus wil wel de juiste volgorde van regeneren weten.
bijgevuld op 1150km. De olie word zowiezo verbrand. In het weekend compressie meten en de roetfilter eruit om te reinigen. Ik wil het wel forceren, maar las ergens dat iemand zijn bekleding in de fik ging. Dus wil wel de juiste volgorde van regeneren weten.
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3158
- Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04
Diagnostics>Vehicle communication>ECM>Advanced>Combustion of soot in the particle filter
-
- Starter
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 30.07.2018 - 11:31
Bedankt voor de How to!
Heb de dpf laten demonteren en reinigen. Rijd nu weer goed en geen meldingen meer. Is de regeneratie nog nodig? En om de hoeveel km forceren?
Heb de dpf laten demonteren en reinigen. Rijd nu weer goed en geen meldingen meer. Is de regeneratie nog nodig? En om de hoeveel km forceren?
Laatst gewijzigd door Jeak op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16544
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Als je het olieverbruik niet stopt, met regelmaat
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
-
- Starter
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 30.07.2018 - 11:31
Moet nog compressie meten. Hoop dat het niet de zuigerveren zijn. Ik merk met het starten niets, ook heb ik geen vermogen verlies. Met starten gaat hij 2x á 3x rond voor hij start. Toen ik hem pas had starte hij wel sneller. Maar goed eerst meten.