Hallo,
Ik rijd nog een S40 D2 Limited Edition uit 2012 en wil overstappen op benzine, automaat. Ik maak nog wel km, maar veelal met de auto van mijn vriendin.
Voor mij eigenlijk een reden om voor een benzine te gaan en uiteraard Volvo.
Ik zoek eigenlijk een nette S60 2.4 170pk met automaat, dus zonder turbo. Nu zag ik onlangs een nette S60 2.4T automaat en dus met turbo.
De auto is van 2001 en heeft er 156.000km op zitten. In 2010 is de riem vervangen.
De auto zal bij aflevering dus een nieuwe riem moeten hebben (gezien de leeftijd) en waterpomp.
Hij stelt voor om te ruilen met bijbetaling van de kosten vd riem, waterpomp en beurt. Daar vraagt hij € 650 voor.
Waar ik eigenlijk mee zit is de levensduur van zo'n turbo. Hebben jullie daar ervaring mee?
Vervolgens maar eens kijken wat ik doe. Misschoen de S40 particulier verkopen.
Groet,
Peter
S60 2.4T kopen?
-
- 4th Gear member
- Berichten: 557
- Lid geworden op: 22.07.2017 - 09:36
De turbo is niet iets waar ik me bij deze Volvo's zorgen om zou maken. Uiteraard geldt de wijsheid dat wat er niet op zit, ook niet kapot kan, maar deze motoren staan niet bekend om hun kapotte turbo's.
Er zijn er zat die de 5 ton met dezelfde turbo hebben gehaald.
Er zijn er zat die de 5 ton met dezelfde turbo hebben gehaald.
- fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27071
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Zou de koop zeker aandurven, alleen vind ik de inruil nogal karig.
Je ruilt een 11 jaar jongere auto in die in mijn ogen het nodige meer waard is.
Je ruilt een 11 jaar jongere auto in die in mijn ogen het nodige meer waard is.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27071
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Voor dat geld is er meer keuze denk ik.Hooligan schreef: Voor de goede orde, hij vraag 4950 voor de s60.
Is heel objectief gezien, als deze goed voelt en je vind hem het geld waard zou ik niet te lang twijfelen maar qua inruil vind ik het echt een een slecht bod.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- V70R^2
- 3rd Gear member
- Berichten: 349
- Lid geworden op: 23.10.2015 - 20:00
- Locatie: Leerdam
5k voor een S60 uit 2001 waar nog flink kosten aan gemaakt moet worden is veel te duur, en zoek een T5, die zijn betrouwbaarder. Voor 5000 zou ik een 2004-2008 S60 zoeken, een flinke vooruitgang die facelift (ook in technisch opzicht).