Ook ff voorstellen. Robbie met S60 D5 drivers edition

Er werden er vanaf 2000 meer dan 500.000 van gebouwd in het Belgische Gent.
Plaats reactie
Robbie365
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 20.09.2019 - 20:27

Hallo allemaal,

Even voorstellen maar; Robbie uit Oud-Beijerland.
Na een aantal lease-auto's sinds kort mijn tweede Volvo; een S60 D5 Drivers edition uit 2008.

Is een aardig volle auto volgens mij;
- Leren bekleding
- Electrische bestuurdersstoel met geheugen
- Regensensor
- RTI
- Actieve Bi-xenon koplampen
- Parkeersensoren achter
- Zonnescherm in achterruit
- IM4-module met bluetooth en camera
- 18" velgen origineel

Auto rijdt erg prettig, prettiger dan de recent ingeleverde Golf VII. Wel wat minder sensatie dan mijn eerste Volvo, een V70I T5. Gelukkig dan weer wel een wat aangenamer verbruik... O-)

Heb nog wel wat werk, onder andere zitten er wat interieurdelen los, zijn stuk, of passen niet naar mijn zin. Ik heb vooral wat kraakjes uit de middenconsole.
Remmen ben ik niet erg van onder de indruk, mag allemaal wel met wat meet "bite". Er komt de grote XC90 remmerij op, deze wordt intussen klaargemaakt voor montage.

Nu mijn vraag;
De lenzen van de Xenon zijn vrij dof en blauw. Komt ook vrij weinig licht vanaf. Volgens de garage van mijn vertrouwen dan ook gegarandeerd APK-afkeur.
Nu heb ik gelezen dat enkelen van jullie dit met succes schoongemaakt hebben. Het is me alleen nog niet duidelijk hoe. Kan iemand me dat eens uitleggen of laten zien?.

Thnx
Robbie
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door Robbie365 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Johan s60
6th Gear member
Berichten: 2767
Lid geworden op: 23.12.2006 - 16:36

Ik heb de lamp units eruit gehaald en met een microvezel doekje, (eerst droog daarna licht vochtig met schoonmaak middel) en een flexibel stokje zo als het kan de lenzen van binnen en buiten schoon gemaakt.
Buitenkant lens via het gat vh grootlicht.
Binnenkant via het dimlicht zelf, hier moet je opletten dat je het dimlicht plaatje niet beschadigd

Er zat een flinke waas op en het resultaat is goed merkbaar (ook nieuwe xenon pitten geplaatst), maar het is echt een Kl*te klus.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door Johan s60 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
S60 2.4 Drivers Edition AT + standkachel
Robbie365
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 20.09.2019 - 20:27

Johan, bedankt voor de tip, ga daar binnenkort maar eens mee aan de slag.
Plaats reactie

Terug naar “S60 my 2000 t/m 2009”