Cylinder 5 missfire, onregelmatige koude start.

Er werden er vanaf 2000 meer dan 500.000 van gebouwd in het Belgische Gent.
Plaats reactie
zwiepert
1st Gear member
Berichten: 22
Lid geworden op: 20.12.2014 - 12:41

Beste forum leden,

Ik zit met een raadsel wat betreft mijn S60 en hoop dat er iemand is die mij weer een stukje in de juiste richting kan helpen.

Mijn Volvo s60 automaat 2.4 uit 2009 (300.000 km) met een Vialle lpi installatie loopt onregelmatig als deze koud is en valt na het verhoogde toerental bij het starten uit als ik hem niet aan het gas hou. Bij een 2e start na uitval heeft de auto ook erg veel moeite met starten, dit kan soms wel 10-15 seconden duren voor hij aanslaat.
Zodra de auto warm is zijn alle klachten verdwenen en loopt hij als een zonnetje.

Het motorstoringslampje brand, waarbij hij na het uitlezen middels vida aangeeft dat er missfires op cylinder 5 zijn. (lampje wil soms ook nog wel eens verdwijnen waarna hij weer terug komt)

Ondertussen heb ik verschillende dingen vervangen en getest om de klacht eruit te krijgen, helaas nog zonder succes.

- Bougies vervangen
- Bobine vervangen
- Benzine injector verwisseld
- Lpg injector verwisseld
- Temp sensor vervangen
- Brandstof filter vervangen
- Compressie test (geen byzonderheden)
- Cylinder lek test (geen byzonderheden)

Wellicht is er iemand die deze klacht herkend of die mij kan helpen in welke hoek ik moet zoeken.

Groeten,
Ivo
beezer
2nd Gear member
Berichten: 119
Lid geworden op: 05.01.2005 - 21:39
Locatie: Assen

Hoi Ivo,

Is je probleem inmiddels opgelost ?

Gr
Dick
beezer
2nd Gear member
Berichten: 119
Lid geworden op: 05.01.2005 - 21:39
Locatie: Assen

iemand anders mss die de oplossing vh probleem weet ?
Gebruikersavatar
Johan s60
6th Gear member
Berichten: 2766
Lid geworden op: 23.12.2006 - 16:36

Haperende/ lekkende injector, of injector houders los in spruitstuk
S60 2.4 Drivers Edition AT + standkachel
toonvanhees
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 02.02.2020 - 21:42

Waarschijnlijk lekkende gasinjector. Na tijd stilstaan zit cilinderkop vol met gas en geen zuurstof om de startbenzine te ontsteken.
beezer
2nd Gear member
Berichten: 119
Lid geworden op: 05.01.2005 - 21:39
Locatie: Assen

toonvanhees schreef: 24.03.2020 - 22:02 Waarschijnlijk lekkende gasinjector. Na tijd stilstaan zit cilinderkop vol met gas en geen zuurstof om de startbenzine te ontsteken.
Maar dat weet je niet zeker ? maw het probleem vd onregelmatige koude start is er nog steeds ?
Middelkoop
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 09.11.2019 - 18:47

Hallo,

Ik heb een 2.4 bifuel en ook regelmatig dat het motorlampje gaat branden, bij uitlezen ook missfire op cilinder 5.
Verder geen problemen met slecht starten of zo.

Misschien het laatste stukje dat je rijd even op benzine rijden . Als het goed is kan er dan geen gas meer uit de injector lekken als de motor uitstaat.

Hoor graag of er nog nieuws mbt deze storing.

Groeten Marinus
zwiepert
1st Gear member
Berichten: 22
Lid geworden op: 20.12.2014 - 12:41

Beste forum leden.

Niets is vervelender dan een probleem opzoeken die andere wellicht ook hebben waarbij diegene vervolgens de oplossing niet post! Mijn excuses daarvoor. Beter laat dan nooit... In mijn geval was 1 van de 5 cilinders lek en heb ik een blok wissel moeten doen. Een compressietest de eerste keer niet helemaal met een koude motor gedaan waardoor ik niet meteen bij de probleem ben gekomen... later wel met een koude motor en daar kwam uit dat 1 van de cilinders een andere compressie had.
Plaats reactie

Terug naar “S60 my 2000 t/m 2009”