Merk voorste schokdempers

Er werden er vanaf 2000 meer dan 500.000 van gebouwd in het Belgische Gent.
Plaats reactie
crusader
1st Gear member
Berichten: 14
Lid geworden op: 29.10.2010 - 10:31

Heb een S60 2.4D 163pk Drivers Edition II uit 2006, auto is kwa motor nog prima maar na bijna 380.000 km zijn de schokdempers volledig op. Denk dat ik er binnenkort ook niet meer door de keuring mee geraak dus tijd om te vervangen. Nu weet ik dat de achterste heel makkelijk zelf te vervangen zijn zonder dat de veer eruit of top mount eruit moet, dus daar een nieuwe sachs of monroe plaatsen gaat makkelijk lukken. De voorkant is echter iets anders, daar moet je de veerpootset in zij geheel met veer en top mount eraan van de wagen halen en met een veren pers alles uit mekaar halen. Nu zo verenpers of klem heb ik niet. Nu zag ik op youtube dat ze in Amerika quick strut replacements verkopen van Sachs, wat het vervangen enorm versnelt en vergemakkelijkt en de prijs is ook nog eens ok:

https://www.fcpeuro.com/products/volvo- ... sac-033083

Ik heb liggen zoeken of ze die in europa ook hebben maar vind ze nergens. De enige die zo’n volledig geassembleerde veerpootset verkoopt zijn Scandcar (volvoonderdelen website is ook van hun) of R&D carparts:

https://volvoonderdelen.com/schok-breke ... 5828c.html

https://www.rendcarparts.nl/volvo/onder ... RD8667248S

Nu ben ik eens nagegaan (vooral adh van artikelnummer van scandcar nl “72435828C“) welk merk dat is en het zou Pro Parts Sweden zijn. Ik heb er nog nooit van gehoord dus vraag me af of er al mensen zijn die deze schokdempers geplaatst hebben. Ik vind ze verdacht goedkoop namelijk, hele voorpootset met schokdemper, veer en topmount voor ongeveer 165 euro en achterste schokdemper hebben ze ook (dan zonder veer en topmount ) voor ongeveer 35 euro.

Dus iemand ervaring met pro parts sweden schokdempers van scandcar of r&d car?
Gebruikersavatar
Ferrari
5th Gear member
Berichten: 1145
Lid geworden op: 12.10.2019 - 10:49
Locatie: Antwerpen

Een setje veerspanners kopen bij HBM voor 9,99, werken perfect. Is een klus die je zelf goed kan doen. Sachs dempers monteren en nieuwe veerpootlagers, stootrubbers en beschermkapjes. Was voor 145 euro klaar bij de C70.
Henry

Huidig wagen- en motorpark:
Volvo C70 D3 Geartronic Summum 2011
Volvo 850 GLT 2.5 20V 1992
Mazda CX-30 2020 (leaseauto, alleen zakelijk)
Harley-Davidson Softail Heritage Classic 1999
Gebruikersavatar
Ferrari
5th Gear member
Berichten: 1145
Lid geworden op: 12.10.2019 - 10:49
Locatie: Antwerpen

Henry

Huidig wagen- en motorpark:
Volvo C70 D3 Geartronic Summum 2011
Volvo 850 GLT 2.5 20V 1992
Mazda CX-30 2020 (leaseauto, alleen zakelijk)
Harley-Davidson Softail Heritage Classic 1999
crusader
1st Gear member
Berichten: 14
Lid geworden op: 29.10.2010 - 10:31

Dank voor je reply over de veerspanners maar ik begin er liever niet zelf aan, als het kan kies ik de makkelijke weg door de geheel voorgeassembleerde veerpootset te vervangen. Vandaar graag info over die veerpootset van pro parts sweden.
Gebruikersavatar
Ferrari
5th Gear member
Berichten: 1145
Lid geworden op: 12.10.2019 - 10:49
Locatie: Antwerpen

Stelt werkelijk niets voor hoor. Het meeste werk was de veerboten vanonder uit de fusee krijgen. Goed van te voren inspuiten met WD40.
Pro Parts Sweden zou ik van weg blijven. Google maar eens op Pro Parts Sweden quality.
Henry

Huidig wagen- en motorpark:
Volvo C70 D3 Geartronic Summum 2011
Volvo 850 GLT 2.5 20V 1992
Mazda CX-30 2020 (leaseauto, alleen zakelijk)
Harley-Davidson Softail Heritage Classic 1999
Malmö
1st Gear member
Berichten: 35
Lid geworden op: 19.11.2017 - 22:38

Ik heb zelfs laatst een nieuw reservoir voor de stuurbekrachtigingsvloeistof gemonteerd in mijn S60.
Werkt prima en gekocht bij Elferink te Enter.
Ik kan niet klagen over de kwaliteit.
Misschien is het niet de OEM kwaliteit van Volvo zelf, maar, realiseer je dat maar zeer weinig aftermarket producenten aan deze kwaliteit kunnen tippen.
Het nieuwe reservoir zal misschien niet 20 jaar meegaan. Maar moet dat dan? Auto is inmiddels 19 jaar oud en denk niet dat deze er over 19 jaar nog zal lopen.
Zou het Pro Parts Sweden onderdeel 10 jaar mee gaan dan is dat voor mij meer dan genoeg. Daarbij komt, ik ga geen peperdure onderdelen monteren op een auto met een dagwaarde die inmiddels onder de €1000,- zal liggen.
Ik denk dat Pro Parts Sweden echt geen rommel is anders zou Elferink het ook niet aanbieden.
En onthoudt; uit Zweden komt nooit rommel. Het is geen China.
Gebruikersavatar
Ferrari
5th Gear member
Berichten: 1145
Lid geworden op: 12.10.2019 - 10:49
Locatie: Antwerpen

PPS is een Zweeds bedrijf, maar volgens mij laat PPS producten gewoon ook in China maken, zo goedkoop mogelijk. In Zweden gemaakte producten kunnen namelijk niet meer dan 30% goedkoper zijn dan de gevestigde orde (Bosch, Sachs, Mann, etc).

Ik heb 1× de fout gemaakt een "huismerk" onderdeel te bestellen bij een Volvo specialist, was 30% goedkoper dan origineel Volvo. Bleek PPS te zijn en ging over koplampwissers voor de 850. Zien er flut uit en is ook flut. Na een paar maanden al roest en na een jaar zien ze er niet meer uit. De naam "Sweden" wordt alleen gebruikt/misbruikt om kwaliteit uit te stralen. Het is echter m.i. de allerslechtste Chinese kwaliteit (er komt ook goed spul uit China hoor), dat is mijn ervaring.
Wees wijs, laat PPS links liggen en ga voor een gerenommeerd merk, dat misschien ook wel onderdelen in China laat maken, maar wel volgens Europese kwaliteitsstandaard.

PPS spul zal best wel voldoen, maar verwacht er niet teveel van. Prima spul om je barrel goedkoop aan de gang te houden, maar zeker geen Volvo/OEM-kwaliteit.
20210214_182538.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Henry

Huidig wagen- en motorpark:
Volvo C70 D3 Geartronic Summum 2011
Volvo 850 GLT 2.5 20V 1992
Mazda CX-30 2020 (leaseauto, alleen zakelijk)
Harley-Davidson Softail Heritage Classic 1999
Gebruikersavatar
Ferrari
5th Gear member
Berichten: 1145
Lid geworden op: 12.10.2019 - 10:49
Locatie: Antwerpen

Een onderdelenboer zoals Elferink probeert een zo breed mogelijk publiek te bedienen. Origineel Volvo voor de mensen die kicken op Volvo en daar voor willen betalen. Dan de mensen die wel de OEM-kwaliteit willen, maar niet de Volvo prijs willen en kiezen voor A-kwaliteit aftermarket. En de mensen die voor goedkoop gaan en voor de huismerken gaan. Meestal niet, maar soms zit daar echt wel rommel tussen. Voor een koplampwisser is dat gelukkig niet erg, maar ik zou er zeker geen veerpoot van onder mijn wagen willen hebben.
Henry

Huidig wagen- en motorpark:
Volvo C70 D3 Geartronic Summum 2011
Volvo 850 GLT 2.5 20V 1992
Mazda CX-30 2020 (leaseauto, alleen zakelijk)
Harley-Davidson Softail Heritage Classic 1999
Plaats reactie

Terug naar “S60 my 2000 t/m 2009”