lampje dashboard motorreiningssyteem

Er werden er vanaf 2000 meer dan 500.000 van gebouwd in het Belgische Gent.
Plaats reactie
beezer
2nd Gear member
Berichten: 119
Lid geworden op: 05.01.2005 - 21:39
Locatie: Assen

Hoi,

Hoe krijg ik dat brandende lampje uit, behalve door de accu even los te koppelen of aan de computer te hangen ?


Ik heb nl soms een misfire (in 1 cilinder) alleen bij een koude start (loopt dan op 4 ipv 5 cilinders), maar als de motor op temperatuur komt ist weer ok. Ik rijd op gas dus gebruik behalve bij start weinig benzine. Er zat nog euro 95 in de tank ws is ethanol de boosdoener. Binnenkort alleen maar 98 tanken.

De garage heeft de boel (bougies, bobine etc) al schoongemaakt. Maar helaas toch weer een misfire. en dan blijft dat lampje branden; heel irritant.
Gebruikersavatar
Ferrari
5th Gear member
Berichten: 1145
Lid geworden op: 12.10.2019 - 10:49
Locatie: Antwerpen

Ik zou beginnen met uitlezen, dan kun je wat gerichter zoeken en dingen uitsluiten. Blijkbaar is schoonmaken niet voldoende en is er toch iets wat vervangen moet worden. Als je de benzine verdenkt dan een keer een goede benzine tanken en een benzinesysteemreiniger erbij gooien en een stuk op benzine gaan rijden.
Hoe lang zitten de bougies erin en de kabels, verdelers en rotor? Heb je originele Volvo bougies. Sommige motoren zijn daar gevoelig voor.
Henry

Huidig wagen- en motorpark:
Volvo C70 D3 Geartronic Summum 2011
Volvo 850 GLT 2.5 20V 1992
Mazda CX-30 2020 (leaseauto, alleen zakelijk)
Harley-Davidson Softail Heritage Classic 1999
Plaats reactie

Terug naar “S60 my 2000 t/m 2009”