Afstandsbediening S60, drie keer drukken.

Er werden er vanaf 2000 meer dan 500.000 van gebouwd in het Belgische Gent.
Plaats reactie
Volterop
1st Gear member
Berichten: 21
Lid geworden op: 25.05.2020 - 09:13

Beste mensen,

Sinds een paar dagen werkt mijn afstandsbediening, zowel open als dicht, alleen maar exact op de derde druk op het knopje.
Nieuwe batterij, dichtbij/veraf, rustig, snel; maakt allemaal niets uit; exact bij de derde druk doet hij wat hij moet doen.

Dit is zo specifiek; dat moet haast wel iets "ingebouwd" of bekend zijn lijkt mij.
Maar goed; dat weet ik dus niet.
Vandaar mijn vraag; is iemand dit wel eens tegen gekomen en belangrijker nog; weet iemand een oplossing?
Volterop
1st Gear member
Berichten: 21
Lid geworden op: 25.05.2020 - 09:13

Hierbij nog wel even de afwikkeling; het was de afstandsbediening.
De andere zat in zo'n goedkoop behuizinkje van Ali waarschijnlijk, gezien de kwaliteit, en gebruikte ik nooit omdat hij niet werkte.
Daar toch maar de printplaat uit gehaald en over gezet; werkt prima.

Wel raar dat de andere ook elke keer exact 3 keer bedient moest worden........
Ik had ook het idee dat hij dan ook in een andere vergrendeling kwam; normaal hoor je de extra sluiting na 25 seconden, dat hoorde je nu niet meer.
Ook gingen de deuren "sterker" op slot......
Normaal gesproken (niet lachen) hoor je "kesjoek" en nu hoorde je echt "KLAK".

Nouja, opgelost, ik blij, ooit andere handzender kopen.
Gebruikersavatar
JeroenSpock
7th Gear member
Berichten: 8171
Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
Locatie: Veendam
Contacteer:

Die extra sluiting na 30 seconden is de dead lock, kan je zelf aan en uitzetten door de schakelaar onder de ecc in te drukken met de contact sleutel op stand 1.
Als je auto een alarm heeft schakelt hij die ook deels uit.
Dead lock zorgt er voor dat je na die tweede sluiting de deuren ook niet meer van binnen kan openen.
Is niet afhankelijk van je AB
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Afbeelding Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 360.000 km - Vialle LPi
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 6865
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

Volterop schreef: 16.03.2021 - 11:53 Hierbij nog wel even de afwikkeling; het was de afstandsbediening.
De andere zat in zo'n goedkoop behuizinkje van Ali waarschijnlijk, gezien de kwaliteit, en gebruikte ik nooit omdat hij niet werkte.
Daar toch maar de printplaat uit gehaald en over gezet; werkt prima.

Wel raar dat de andere ook elke keer exact 3 keer bedient moest worden........
Ik had ook het idee dat hij dan ook in een andere vergrendeling kwam; normaal hoor je de extra sluiting na 25 seconden, dat hoorde je nu niet meer.
Ook gingen de deuren "sterker" op slot......
Normaal gesproken (niet lachen) hoor je "kesjoek" en nu hoorde je echt "KLAK".

Nouja, opgelost, ik blij, ooit andere handzender kopen.
Ik had dat (3x drukken voor openen) enige tijd geleden met mijn sleutel; nieuw batterij erin en het was weer als vanouds.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
Volterop
1st Gear member
Berichten: 21
Lid geworden op: 25.05.2020 - 09:13

Leek mij ook de meest logische manier om te beginnen, maar dat was het helaas toch niet in mijn geval.
Plaats reactie

Terug naar “S60 my 2000 t/m 2009”