Goeiedag,
Ik heb een Volvo S60 diesel 2.4 liter automaat. En heb start problemen. Ik ben bij verschillende garages geweest en niemand komt eruit.
De auto start doormiddel van een beetje rem reiniger in het lucht systeem te spuiten. Daarna als hij eenmaal aan staat loopt hij geweldig. De auto start ook met een tweede accu erop aangesloten. Het duurt dan alsnog even maar hij gaat wel aan. (Accu doorgemeten en getest die werkt prima) brandstof filter rechts onder de tank vervangen toen heeft hij een paar keer goed gestart(10x hahaha).
Heeft iemand enig idee wat het zou kunnen zijn? Misschien vaker voorkomend probleem? Ik wil nog lang geen afscheid nemen van hem.
Groetjes Joey,
Volvo S60 D5 start probleem
- The Mechanic
- 5th Gear member
- Berichten: 1441
- Lid geworden op: 16.04.2018 - 19:53
Verstuiver teveel inwendige lekkage waardoor de raildruk tijdens het starten te laag is. Makkelijk te vinden door even de retour hoeveelheid per verstuiver te meten tijdens het starten.
-
- Starter
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 05.08.2021 - 23:25
Thanks ik zal even kijken. Mocht er eentje inwendig lekken dan gewoon die vervangen neem ik aan? Nog andere mogelijke oorzaken?
- Ferrari
- 5th Gear member
- Berichten: 1145
- Lid geworden op: 12.10.2019 - 10:49
- Locatie: Antwerpen
Raar dat hij het na het vervangen van het brandstoffilter wel een aantal keer goed gedaan heeft. Als de motor een tijdje gelopen heeft, start hij dan wel normaal of moet je hem altijd remmenreininger starten? Wat is de km-stand en de staat van onderhoud?
Mogelijke oorzaken:
- Gare verstuivers (al vermeld)
- Gare brandstofpomp (al vermeld)
- Toch weer een verstopt brandstoffilter of ergens een verstopping/blokkade in het systeem (maar dan zou die moeten starten en weer stilvallen).
- Gloei-installatie defect (maar met dit weer zou die dan toch moeten starten)
- Een dieselmotor moet brandstof en lucht krijgen om te starten: luchtfilter verstopt?
Vroegah (misschien nu nog) moesten we oude dieselmotoren van trekkers ook helpen met Start Pilote ("even laten snuiven"). Vaak was het een probleem met de verstuivers of te weinig compressie.
Mogelijke oorzaken:
- Gare verstuivers (al vermeld)
- Gare brandstofpomp (al vermeld)
- Toch weer een verstopt brandstoffilter of ergens een verstopping/blokkade in het systeem (maar dan zou die moeten starten en weer stilvallen).
- Gloei-installatie defect (maar met dit weer zou die dan toch moeten starten)
- Een dieselmotor moet brandstof en lucht krijgen om te starten: luchtfilter verstopt?
Vroegah (misschien nu nog) moesten we oude dieselmotoren van trekkers ook helpen met Start Pilote ("even laten snuiven"). Vaak was het een probleem met de verstuivers of te weinig compressie.
Henry
Huidig wagen- en motorpark:
Volvo C70 D3 Geartronic Summum 2011
Volvo 850 GLT 2.5 20V 1992
Mazda CX-30 2020 (leaseauto, alleen zakelijk)
Harley-Davidson Softail Heritage Classic 1999
Huidig wagen- en motorpark:
Volvo C70 D3 Geartronic Summum 2011
Volvo 850 GLT 2.5 20V 1992
Mazda CX-30 2020 (leaseauto, alleen zakelijk)
Harley-Davidson Softail Heritage Classic 1999
-
- Starter
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 05.08.2021 - 23:25
Ik heb de leaking test opgezocht en gevolgd. In de bijlage het resultaat. Het lijkt mij dus dat de middelste verstuiver vervangen dient te worden? Is dit iets wat makkelijk zelf kan uitgevoerd worden? Vind het wel leuk aan zo’n oude diesel te sleutelen .
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- JeroenSpock
- 7th Gear member
- Berichten: 8306
- Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
- Locatie: Veendam
- Contacteer:
Ik had het met mijn D5 ook, bij 421.000 km. Moeilijk starten, trucje met remmenreiniger idd, ook 1 verstuiver die te veel terug gaf.
Auto naar Dieseltech in Heerenveen gebracht, daar is 1 verstuiver vervangen voor 155 euro ex btw en een half uurtje werk.
Daarna liep de motor al bijna voordat je de sleutel draaide, zo makkelijk, bij wijze van...
Ik heb het toen laten doen, al sleutel ik veel aan de auto. Als zo'n verstuiver echt muurvast zit draaien zij hem kapot, en dat 'beetje' geld vond ik de moeite toen ook niet waard.
Auto naar Dieseltech in Heerenveen gebracht, daar is 1 verstuiver vervangen voor 155 euro ex btw en een half uurtje werk.
Daarna liep de motor al bijna voordat je de sleutel draaide, zo makkelijk, bij wijze van...
Ik heb het toen laten doen, al sleutel ik veel aan de auto. Als zo'n verstuiver echt muurvast zit draaien zij hem kapot, en dat 'beetje' geld vond ik de moeite toen ook niet waard.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 360.000 km - Vialle LPi
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 360.000 km - Vialle LPi
- Bover
- 8th Gear member
- Berichten: 13820
- Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
- Locatie: Auvergne France
Verstuiver zou ikook adres voor zoeken inderdaad. Je kunt meer stuk draaien als je lief is tenzij je gewoon een goede sleutelaar bent natuurlijk..
Misschien is ook goed om de andere injectoren dan toch schoon te laten maken. Ik doe zo nu en dan gewoon de injector reininger Bardahl rechtstreeks in de brandstoffilter en dan starten maar. Gaat al 10 jaar goed..
Misschien is ook goed om de andere injectoren dan toch schoon te laten maken. Ik doe zo nu en dan gewoon de injector reininger Bardahl rechtstreeks in de brandstoffilter en dan starten maar. Gaat al 10 jaar goed..
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960
Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT