Brandstof toevoer of toch niet?

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Plaats reactie
VolvovanEd
Starter

Nou, mijn eerste post hier afgezien van ff voorstellen..
Ik heb vorig jaar mijn V70 aangeschaft. Bouwjaar 3-2001. 2.4 T. Heb er eigenlijk nog maar weinig mee gereden vanwege issues...
Hij kostte heel weinig dus had wel verwacht er veel aan te moeten doen.
Hij heeft een paar jaar geen tot zeer weinig onderhoud gehad (tot 2020 alle onderhoud historie erbij) en ben er nu aandacht/liefde en geld in aan het stoppen maar probeer zelf zoveel mogelijk want mijn geldboom in de tuin is omgevallen.!

Wat zijn/waren de klachten?

brandstoftoevoer stagneerde steeds sneller.
motormanagementlampje met foutcode 0422 Gelezen met mijn eenvoudige OBD2
geen/amper kachelwarmte.
olie lekkage

Wat heb ik al gedaan?

Een aantal van bovenaf (zichtbare) vacuüm slangen vervangen want grove lekkages
Nieuwe brandstofpomp (Hella) (oude liep uiteindelijk al na een paar minuten vast stelde de ANWB vast)
Brandstoffilter (volgens papieren laatste keer in 2011 vervangen!
Bougies
Olie/oliefilter (O-ring ontbrak, vandaar aardige olielekkage!)
Luchtfilter
voorste en achterste lambda (niet de originele...)
achter schokbrekers
Koelsysteem vacuum-leeg en vers gevuld met G11.

Ik bleef echter een probleem houden met de brandstoftoevoer, bij iets minder dan een halve tank stopte hij al/haperen.
Pijlaanduiding voor montage gecheckt: Bleek dat ik 1 van de units (de makkelijk toegankelijke) niet recht had gemonteerd (de positie van de tweede unit, de pomp zelf nog niet gecheckt) en het probleem leek over te zijn.
Na vervangen beide lambda's en wissen van de code bleef de foutmelding een paar honderd kilometer weg ipv een half uurtje, maar kwam lampje en 0422 ineens weer terug.
Afgelopen week van wassenaar naar Beverwijk in de avond...Heenweg geen vuiltje aan de lucht. .maar op de terugweg begon hij weer te haperen alsof hij geen bezine krijgt) om 12 uur in de nacht en 20km van huis maar toch nog thuisgekomen. Soms haperend, dan even opnieuw starten en/of goed gas geven en dan ging hij weer als vanouds. Deze klacht deed me steeds denken aan toe de pomp echt kapot was.
Nu durf ik alleen naar de supermarkt te rijden
Veder rijdt hij volgens mij zoals het hoort, Turbo is lekker en kachel doet het ook weer gewoon.

Wie heeft tips, advies (behalve een nieuwe auto kopen)>

Vuil in de tank?
Vuil in de leidingen?
een of andere sensor?

MVG Ed
The Mechanic
5th Gear member

Doet hij het inhouden alleen bij een halfvolle tank? Dan zit het probleem waarschijnlijk in het overhevelen van de brandstof in de tank, van links naar rechts. Zit de slang wel goed gemonteerd onderop de linker vlotter?
Kan ook een ontluchtings probleem zijn waardoor je een vacuüm in de tank krijgt. Draai de tankdop eens los als de problemen beginnen.
Spier1968
1st Gear member

Ik heb zelf ook zoiets gehad. Ik rij op lpg en tank niet vaak benzine, maar wanneer ik dat wel deed rook ik ook benzine na het tanken. Wanneer de benzinetank richting half vol ging startte de auto veel moeizamer. Bij mij is de vulhals van de benzinetank vervangen, samen met de ontluchtingsslang die daar ook zit. Sindsdien geen problemen meer.
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”