diagnose melding

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Plaats reactie
nauticbluepearl
3rd Gear member
Berichten: 287
Lid geworden op: 28.09.2004 - 11:38

gisteravond begon het motorstoringslampje oranje te branden en kreeg ik in het venster van de boordcomputer de melding 'emission service' (of zo, ik heb het niet letterlijk opgeschreven) wat kan er stuk zijn?
lambda sonde? lambdasondekabeltje? :?
kat? :(
hoe snel moet ik dat laten maken?
Gebruikersavatar
Ramon
1st Gear member
Berichten: 27
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:30
Locatie: Utrecht

uit laten lezen kunnen 100 en 1 dingen zijn
Ex Volvo monteur :)

www.ShowYourSound.nl
nauticbluepearl
3rd Gear member
Berichten: 287
Lid geworden op: 28.09.2004 - 11:38

Ramon bedankt voor de tip
vandaag bij de dealer geweest en raad eens... de linkerbuitentemperatuursensor
(blijkbaar zit er ook een rechter in)

en blijkbaar is het motormanagement zo van streek als het niet meer weet hoe warm of koud het buiten aan de linkerkant is, dat het uit voorzorg maar vast gaat klagen dat ie z'n emissies niet haalt
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

Er zitten inderdaad twee zenders in.
eentje voor de buiten temp meter.
en eentje voor de regeleenheid van het motormanagment.
als die stuk is brandt het lampje
nauticbluepearl
3rd Gear member
Berichten: 287
Lid geworden op: 28.09.2004 - 11:38

Zo daar ben ik weer. In het weekend heb ik weer 'emissie service vereist' bericht gehad in het boordcompu scherpje van mijn 2001V70 2.4 170pk.
Maandag naar mijn dealer in Valkenswaard gegaan en perfect geholpen: "de Luchtmassa stroommeter was stuk en is vervangen."
Dit alles binnen de selected used car garantie. Helaas gaat na de lunch het lampje weer branden. In de namiddag weer naar de dealer, en tot overwerken aan toe hebben ze gewerkt aan mijn storingslampje. senor uit s60 2.4 geruild. en weer naar huis gestuurd: "Nu zien we u niet terug tot de APK in februari". Dinsdag rijdt mijn vrouw in de volvo: "trouwens dat lampje brandt weer". Dinsdagmiddag nog uit laten lezen bij mij in de regio (Mijdrecht) en inderdaad "meneer de luchtmassastroommeter is kapot" wij gaan een nieuwe bestellen en donderdag monteren.

Update: vandaag (donderdag) in 20 minuten de luchtmassameter vervangen. overgens na uitlezen en foutcode reset op dinsdagmiddag geen nieuwe melding meer gehad. bij uitlezen vandaag geen hernieuwd optredende fout gezien. Toch het onderdeel maar vervangen, we geloven niet in de wonderbaarlijke genezing.

hopelijk is dit het eind van deze story
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2007”