Is de distributie door een dealer vervangen of door een specialist? Je motor heeft een variabele nokkenas, dat is niet zomaar riem eraf nieuwe erop.
Merk je zelf wat van onregelmatig lopen? Of fluctuaties tijdens constante snelheid?
Melding "Verminder uw snelheid of schakel op"
- Winger
- 2nd Gear member
- Berichten: 97
- Lid geworden op: 12.07.2011 - 22:42
- Locatie: Hengelo (Ov)
De riem is vervangen.EVV schreef:Is de distributie door een dealer vervangen of door een specialist? Je motor heeft een variabele nokkenas, dat is niet zomaar riem eraf nieuwe erop.
Merk je zelf wat van onregelmatig lopen? Of fluctuaties tijdens constante snelheid?
Nee, loopt rond stationair en bij constante snelheid op de CC is er niets aan de hand.
Maar ja, 't is mijn eerste Volvo en ook eerste automaat dus je moet het eigenlijk vergelijken met iemand die dezelfde auto heeft. Iemand in de buurt van Hengelo? .
V70 2.4 - 170PK AUT '02
-
- 8th Gear member
- Berichten: 12728
- Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26
Genoeg Volvo's in die hoek......
Die mannen in Hardenberg zou ik maar snel opzoeken dan. (heb er niet van die hele beste berichten over gehoord..)
Die mannen in Hardenberg zou ik maar snel opzoeken dan. (heb er niet van die hele beste berichten over gehoord..)
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
- Winger
- 2nd Gear member
- Berichten: 97
- Lid geworden op: 12.07.2011 - 22:42
- Locatie: Hengelo (Ov)
Zit zo 's te denken (en te googlen)... Kunnen dit soort problemen komen door verkeerde benzine?
Ik heb vorige week bij de Texaco (per ongeluk) belachelijk dure benzine getankt (1,78 p/l). Waarschijnlijk dan XL. De tank zat toen nog op een kwart.
Paar dagen erna op pad en toen kwam de melding.
't Zal toch niet.. ?
Ik heb vorige week bij de Texaco (per ongeluk) belachelijk dure benzine getankt (1,78 p/l). Waarschijnlijk dan XL. De tank zat toen nog op een kwart.
Paar dagen erna op pad en toen kwam de melding.
't Zal toch niet.. ?
V70 2.4 - 170PK AUT '02
- Iroll
- 6th Gear member
- Berichten: 4440
- Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
- Locatie: Zeist
Nee, je klachten komen zeker niet van andere benzine. Zolang je er geen diesel ingegooid hebt maakt dat niets uit. Distr.riem niet op tijd lijkt me ook sterk. De klachten waren veel uitgesprokener geweest, de motor had dan veel beroerder moeten lopen.
- wim de jong
- 5th Gear member
- Berichten: 2194
- Lid geworden op: 29.03.2005 - 16:41
- Locatie: Leusden
- Contacteer:
In de VIDA en PPS foutcode lijst staat: Misfire, catalytic converter damage.ECM-3503 Onregelmatige loop - Meerdere cilinders
Tsja, wat dit te maken heeft met de distributie..
De volgende VOLVO's al gereden:
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
- Winger
- 2nd Gear member
- Berichten: 97
- Lid geworden op: 12.07.2011 - 22:42
- Locatie: Hengelo (Ov)
Dank jongens. Afspraak gemaakt voor komende dinsdag.
Gisteren op de snelweg met de CC aan verminderde overigens ook de snelheid en kon ik geen gas meegeven. Op de vluchtstrook opnieuw gestart en ik kon weer rijden.
Ik hou jullie op de hoogte!
Gisteren op de snelweg met de CC aan verminderde overigens ook de snelheid en kon ik geen gas meegeven. Op de vluchtstrook opnieuw gestart en ik kon weer rijden.
Ik hou jullie op de hoogte!
V70 2.4 - 170PK AUT '02
- Winger
- 2nd Gear member
- Berichten: 97
- Lid geworden op: 12.07.2011 - 22:42
- Locatie: Hengelo (Ov)
Nou, ze hebben alle bougies vervangen vannochtend. Dat was wel nodig geloof ik.
Op de terugweg flink gebruikt gemaakt van de kickdown en dus flink in de toeren gereden (niet in het rode gebied uiteraard). Geen enkel probleem. Wat ik ook deed, de melding kreeg ik niet meer op het scherm.
Rijdt heerlijk soepel en (naar mijn idee) ook rustiger.
DUS. Ik hoop dat dat het was mensen. Enorme kopzorgen voor zoiets simpels .
Op de terugweg flink gebruikt gemaakt van de kickdown en dus flink in de toeren gereden (niet in het rode gebied uiteraard). Geen enkel probleem. Wat ik ook deed, de melding kreeg ik niet meer op het scherm.
Rijdt heerlijk soepel en (naar mijn idee) ook rustiger.
DUS. Ik hoop dat dat het was mensen. Enorme kopzorgen voor zoiets simpels .
V70 2.4 - 170PK AUT '02
- Morgenstond
- 5th Gear member
- Berichten: 1867
- Lid geworden op: 26.08.2010 - 19:41
- Locatie: Den Haag
De auto had toch een grote beurt gehad voor aflevering? Raar dat ze de bougies dan niet hebben vervangen.
Ik hoop wel voor je dat het hiermee opgelost is
Ik hoop wel voor je dat het hiermee opgelost is
2017 - heden: S40 phase II 1.8 AT (2004)
2011 - 2017: S60 2.4T AT (2001)
2010 - 2011: S80 2.9 AT (2000)
2008 - 2011: S40 1.8 AT (1996)
2011 - 2017: S60 2.4T AT (2001)
2010 - 2011: S80 2.9 AT (2000)
2008 - 2011: S40 1.8 AT (1996)
- Hans oet Twent
- 7th Gear member
- Berichten: 9877
- Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
- Locatie: Twente
Nou proficiat dan maar.... Waar ben je naar toe geweest?
Weißes Fahrzeug aus Bayern; ein Fünfer Touring
Weißes #Move Up!
1969 MGB GT BRG Classic Rally Car
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 phev
Weißes #Move Up!
1969 MGB GT BRG Classic Rally Car
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 phev
- Winger
- 2nd Gear member
- Berichten: 97
- Lid geworden op: 12.07.2011 - 22:42
- Locatie: Hengelo (Ov)
Nou helaas mensen. Het ging even goed. Tien minuten 140 op de cruisecontrol en toen weer de melding. Snelheid verminderde en ik kon geen gas meer geven. Op de vluchtstrook opnieuw gestart en mijn weg met een slakkengangetje vervolgd.
Heel apart. Paar dagen ervoor kon ik behoorlijk in de toeren rijden zonder problemen.
Garage uiteraard gebeld en morgenochtend breng ik 'm weer. Ditmaal staat er wel een leenauto klaar.
Heel apart. Paar dagen ervoor kon ik behoorlijk in de toeren rijden zonder problemen.
Garage uiteraard gebeld en morgenochtend breng ik 'm weer. Ditmaal staat er wel een leenauto klaar.
V70 2.4 - 170PK AUT '02
- jonghj
- 1st Gear member
- Berichten: 31
- Lid geworden op: 12.04.2011 - 00:43
- Locatie: Dronten
Long shot: Automaat koeler of de leidingen er naar toe dichtgeslibd.
Hierdoor neemt de koelcapaciteit af en wordt de automaat warmer dan 'normaal' en dat kan een indirecte oorzaak voor het bonken zijn. De eigenschappen van de automaat olie veranderen boven bepaalde temperaturen, waardoor het 'afremmen' van de verschillende verzetten naar het juiste toerental niet meer helemaal goed gaat. bonken is dan het gevolg, meestal van 3 naar 2.
Hierdoor neemt de koelcapaciteit af en wordt de automaat warmer dan 'normaal' en dat kan een indirecte oorzaak voor het bonken zijn. De eigenschappen van de automaat olie veranderen boven bepaalde temperaturen, waardoor het 'afremmen' van de verschillende verzetten naar het juiste toerental niet meer helemaal goed gaat. bonken is dan het gevolg, meestal van 3 naar 2.
v70 D5 Geartronic AWD
- EVV
- 5th Gear member
- Berichten: 1320
- Lid geworden op: 20.08.2010 - 14:20
Heb je ook iets gemerkt van zoekend toerental toen je stilstond op de vluchtstrook? Viel de motor terug naar stationair of bleef die hoog toeren maken? Lijkt mij een ETM probleem. Bij schakel acties geeft de bak dit door aan het motormanagment, "ik ga nu schakelen", zodat er iets gas terug genomen kan worden. Als de gasklep hier verkeerd op reageerd zou dat zomaar een bonk kunnen opleveren.
- Winger
- 2nd Gear member
- Berichten: 97
- Lid geworden op: 12.07.2011 - 22:42
- Locatie: Hengelo (Ov)
Dank weer voor de reacties.
Toen ik terug reed nadat ze er 5 nieuwe bougies in hadden gezet was er niets aan de hand. Soepel, snel, stil zoals het hoort. En ik heb flink getrapt; korte 'sprintjes' van 60 naar 130, melding bleef uit. Rit van 50 km. Verder niet meer gereden.
Gisteren op de snelweg reed ik een paar minuten met de cc op 140. Zo ineens begon de bekende melding weer te verschijnen (kan best zijn dat ik even van de cc af moest en weer gas bij gaf) en bleef het lampje van het motormanagement branden. De snelheid zakte en kon geen gas meer geven.
Op de vluchtstrook eerst garage gebeld (met motor aan), maar die liep gewoon constant, 8 a 900 toeren (niet zoals hier het geval is
Na een herstart cc op 120 gezet en verder gereden (lampje mm bleef branden).
Tijdens wat optrekacties knipperde de melding nog een keer voorbij.
't Stuk wat ik moest rijden heeft veel rotondes. Als je daar op afrijdt, dan heeft ie moeite met de 3 naar de 2 (of 2 naar de 1). Dat gaat niet echt soepel. En hij blijft langer in de versnellingen hangen.
Iets wat ie zonder die melding dus niet doet. Zuipt ook meer naar mijn idee. Wat jonghj zegt klinkt aannemelijk.
Anyway; staat nu weer bij de garage. Ook al doen ze er twee weken over, ze lossen het maar op.
Wat een gezeur mensen... Je moet maar vertrouwen blijven houden in de garage. Ze lijken me wel fanatiek en serieus.
Toen ik terug reed nadat ze er 5 nieuwe bougies in hadden gezet was er niets aan de hand. Soepel, snel, stil zoals het hoort. En ik heb flink getrapt; korte 'sprintjes' van 60 naar 130, melding bleef uit. Rit van 50 km. Verder niet meer gereden.
Gisteren op de snelweg reed ik een paar minuten met de cc op 140. Zo ineens begon de bekende melding weer te verschijnen (kan best zijn dat ik even van de cc af moest en weer gas bij gaf) en bleef het lampje van het motormanagement branden. De snelheid zakte en kon geen gas meer geven.
Op de vluchtstrook eerst garage gebeld (met motor aan), maar die liep gewoon constant, 8 a 900 toeren (niet zoals hier het geval is
Na een herstart cc op 120 gezet en verder gereden (lampje mm bleef branden).
Tijdens wat optrekacties knipperde de melding nog een keer voorbij.
't Stuk wat ik moest rijden heeft veel rotondes. Als je daar op afrijdt, dan heeft ie moeite met de 3 naar de 2 (of 2 naar de 1). Dat gaat niet echt soepel. En hij blijft langer in de versnellingen hangen.
Iets wat ie zonder die melding dus niet doet. Zuipt ook meer naar mijn idee. Wat jonghj zegt klinkt aannemelijk.
Anyway; staat nu weer bij de garage. Ook al doen ze er twee weken over, ze lossen het maar op.
Wat een gezeur mensen... Je moet maar vertrouwen blijven houden in de garage. Ze lijken me wel fanatiek en serieus.
V70 2.4 - 170PK AUT '02
- Morgenstond
- 5th Gear member
- Berichten: 1867
- Lid geworden op: 26.08.2010 - 19:41
- Locatie: Den Haag
Heel vervelend dat het toch niet over is. Ik hoop voor je dat het snel en goed wordt opgelost!
2017 - heden: S40 phase II 1.8 AT (2004)
2011 - 2017: S60 2.4T AT (2001)
2010 - 2011: S80 2.9 AT (2000)
2008 - 2011: S40 1.8 AT (1996)
2011 - 2017: S60 2.4T AT (2001)
2010 - 2011: S80 2.9 AT (2000)
2008 - 2011: S40 1.8 AT (1996)