Vlammembaareg schreef: Het kan dus zijn dat deze in de nabije toekomst te koop komt
Doe het niet!
Vlammembaareg schreef: Het kan dus zijn dat deze in de nabije toekomst te koop komt
Wel daar dacht (hoop) ik zelf ook een beetje op.edraket schreef: Denk je linker achterwiel lager even checken.
Marc,Marc Apeldoorn schreef: Tsja, Stage 1 is een rekbaar begrip.
Stage 1 is alleen de software, maar Obbe kan daar vast wel 50PK+ in programmeren en dat wordt dan al wel aardig wat..
Overigens heb ikzelf stage 2 (MTE software + racekat+ water/methanol), zat op 375PK, niets aan cilinders laten doen en inmiddels 250K verder (nog) niets gescheurd...
Maar dat is uiteraard garantie tot aan de stoep, de motor die in de T5 ligt is vele malen beter te belasten, daar kun je tot 450-500 PK mee gaan, zonder dat er echt gevaar is (dat hebben ze in de USA heel veel gedaan, R blok eruit, T5 erin en tunen...)
En afspraken gaan stroef... Maar dat komt omdat ze het druk hebben.. En bij de Volvo dealer mag je ook 4 weken vantevoren inplannen als het een reparatie betreft die langer dan een paar uur duurt....
Als je niet weet waar je over praat kan je beter je mond houden, ipv dit soort foute adviezen te geven...Marc Apeldoorn schreef: @Vlammenbaare en@wimwerf als jouw auto niet is getuned zou ik niet aan shims beginnen, de kans dat de cilinderwanden dan scheuren is m.i. heel klein
Is die wel getuned, dan wordt het een ander verhaal, echt heel sterk is het blok niet en er zijn een fors aantal blokken gescheurd. Nogal gevoelig is voor scheuren aan de bovenzijde van de cilinderbussen. De cilinderbussen zijn aan de bovenzijde van elkaar gesplitst, en op dit punt is de cilinderwand van vooral de 2.5 nogal dun. Maar ik zou nooit shims alleen plaatsen, bussen als de motor echt fors is getuned. Zie het nut van alleen shims niet zo in, tijdelijk lapmiddel als er een scheurtje zit, bussen wel veel duurdere oplossing maar permanent en veel beter