motormanagementlamp brandt continue

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Plaats reactie
ArnoudR
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 17.10.2019 - 22:09

Vanaf begin dit jaar mijn oude trouwe Polar 240 met pijn in het hart wegens overmaat aan roest vervangen door een V70 uit 2005 rijdend op LPG (Vialle). Wat een luxe. Alleen is het motormanagement lampje niet uit te krijgen. Ja met een plakker of draadje doorknippen. Word je alleen niet veel wijzer van.
Het lampje blijft branden zo lang ik op LPG rijdt. Rij ik op benzine dan gaat deze na verloop van tijd uit en blijft ook uit. Het moet dan ook aan de LPG installatie liggen. Tot dusver een aantal acties ondernomen maar het lampje blijft vrolijk branden.
Gedaan tot nu toe:
- injectoren opnieuw vast laten klinken (zaten erg los en er was sprake van valse lucht) en nieuwe ringen aangebracht;
- druk van de injectoren gecontroleerd;
- pomp in de LPG tank gecontroleerd;
- carterventilatieslang (was totaal kapot) vervangen;
- luchtmassameter gecontroleerd;
- LPG slangen gecheckt op valse lucht.

Wie weet wat er aan de hand kan zijn. Heb alle berichten hierover op dit forum gelezen maar het ultieme antwoord nog niet gevonden. Oh ja het lijkt wel als ik op LPG rijdt dat de motor heel af en toe heel kort even inhoudt. Wellicht leidt deze aanwijzing tot de gouden tip.
Gebruikersavatar
The Mechanic
5th Gear member
Berichten: 1439
Lid geworden op: 16.04.2018 - 19:53

Wat is de foutcode dan die achter dat brandende lampje schuilgaat?
Gebruikersavatar
volvocop
1st Gear member
Berichten: 24
Lid geworden op: 14.07.2011 - 20:55
Locatie: baarn

Heb je de min-pool van de accu al eens los losgemaakt, soort van recetten!
V70n T5 Comfort-exlusive my2000
ArnoudR
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 17.10.2019 - 22:09

Ik heb de boel diverse keren gereset. Dan blijft het lampje even uit maar floept al snel weer aan. Bij het uitlezen komen geen problemen naar voren die te maken hebben met de motor. Ik tast in het duister .....
Gebruikersavatar
haasje
4th Gear member
Berichten: 580
Lid geworden op: 11.05.2007 - 00:33
Locatie: Boxtel

Meestal worden fouten die niet direct weer aangaan veroorzaakt door sensors (lmm, lambda etc)
volvo 460 1.8i '96
volvo 850 2.5 20v '95
volvo S70 2.5 10v '97
Volvo S80 2.4 170pk '00
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13788
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

Hmm ik zou mailen, snelste antwoord, of Volvotune in Elst (Obbe is de naam) hier even achter kan kijken. Als er dan iets moet gebeuren heb je er een gelijk garage Volvoservice bij. Ze zitten in hetzelfde pand als forumsponsor.
Bob
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Gebruikersavatar
fredhead
Geartronic member
Berichten: 27449
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Of contact opnemen met Volvoservice want zij gaan naar de auto kijken en niet Obbe

Wat ik vermoed is misschien wel een probleem met een van de lambda's. Op benzine en gas zal het mengsel wat anders zijn en daar gaat er een (of beiden) op af.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13788
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

hij komt zo in ieder geval in het goede pand terecht! :-D
Bob
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2007”