Wel of geen diesel

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Gebruikersavatar
peterp
3rd Gear member
Berichten: 304
Lid geworden op: 13.05.2016 - 10:46

16.12.2019 - 21:41

In 2020 gaat de wegenbelasting weer omhoog en mag ik ook nog eens een toeslag gaan betalen om in mijn heerlijke diesel te mogen rijden. Echter........ik vrees echt dat ik over niet al te lange tijd mijn diesel zal moeten verkopen omdat het te duur wordt gemaakt om er verder in te rijden.
Maar tegen die tijd, als ik zou willen inruilen of verkopen, krijg ik w.s. geen cent meer voor mijn trouwe diesel. Zo wat is nu wijsheid? Elektrisch sowieso niet omdat ik een caravan heb te sleuren, dus zal het benzine worden hoogst waarschijnlijk. Of toch maar door blijven rijden met de diesel en de "hogere" kosten voor lief nemen? Wie heeft hier ook zo zijn gedachten over?
Volvo V70 D5 2007 Silverlight 255.000 km
Gebruikersavatar
OGA244
Top Gear member
Berichten: 9110
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Södra Holland/Skåne

16.12.2019 - 21:49

Wat zijn je meerkosten qua mrb? wat is je verlies qua afschrijving?
Brandstof is niet duur en 'n diesel is zuinig.. Koop als je wat overweegt 'n jongere euro 6 diesel, door het negatieve dieselsentiment veel goedkoper dan 'n benzine om aan te kopen en al helemaal om te rijden
Volvo 8555152121 418 1994
Volvo 52574E2011 717 2016
Volvo 224BFR50D1 727 2020
Gebruikersavatar
peterp
3rd Gear member
Berichten: 304
Lid geworden op: 13.05.2016 - 10:46

16.12.2019 - 22:17

OGA244 schreef:
16.12.2019 - 21:49
Koop als je wat overweegt 'n jongere euro 6 diesel, door het negatieve dieselsentiment veel goedkoper dan 'n benzine om aan te kopen en al helemaal om te rijden
Daar had ik niet over nagedacht . Dank voor de tip. Daarom ben ik dit topic ook begonnen. Ben benieuwd wie nog meer ideeën heeft.
Volvo V70 D5 2007 Silverlight 255.000 km
Gebruikersavatar
Paul
Polestar member
Berichten: 31811
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

17.12.2019 - 08:01

Klopt wat oga aangeeft, sta verbaasd over de prijzen van V90's D3/D4, misschien toch nog mijn T4 omwisselen, man man wat is dat zuur om de 450km te tanken...
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition
MY19 V90 T4 Business Sport
MY20 E-Golf
Gebruikersavatar
diesel01
Geartronic member
Berichten: 15869
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Locatie: Midden Drenthe

17.12.2019 - 10:41

Hier gewoon een dikke 8ookm en deze krijgt ook soms gewoon de sporen met awd.
Wanneer mijn vrouw een week rijdt dan gaat hij richting de 1000km per tank, maar goed die zet ook gewoon PA aan op de provinciale wegen en tokkelt met 60 achter ander verkeer aan wat 20 of 30 onder de max rijdt.
En even over het anti diesel sentiment, dit komt oa door mensen van GL en daar zit 1 aan het roer die helemaal wild is van houtkachels en dit jaar naar Ethiopië, Griekenland, Barcelona, China, Madrid, Malta, Israël en Palestijnse gebieden is gevlogen terwijl er ook een zeilboot genomen kan worden.
Hoezo dubbel moraal..
V90 D5 AWD Inscription Polestar.
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
BlackcurrantV70
Top Gear member
Berichten: 7683
Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
Locatie: Tussen EBBR en EBAW

17.12.2019 - 10:50

Ik had een Xc70 MY12 D3 AWD euro 5 en die zou vanaf 2023 Antwerpen niet meer in mogen, en aangezien Amtwerpen een van onze favoriete daguitstapjes is, werd dat een probleem.

Verleden jaar januari een S90 D4 Inscription My18 euro 6 gekocht met 5000km op de teller (Volvocars Belgie demo auto) met meer dan 40% korting op de nieuwprijs.

Ik verbruik nu een dikke anderhalve liter minder diesel dan de XC70 en heb nog 17pk meer, en mag nog een hele tijd Antwerpen in !
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder, professional business pack, etc...

Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum + enkele opties Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum + Xenium pack Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 6cyl diesel 300.000km
Gebruikersavatar
DB200
5th Gear member
Berichten: 1753
Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00

17.12.2019 - 11:04

OGA244 schreef:
16.12.2019 - 21:49
Brandstof is niet duur en 'n diesel is zuinig.. Koop als je wat overweegt 'n jongere euro 6 diesel, door het negatieve dieselsentiment veel goedkoper dan 'n benzine om aan te kopen en al helemaal om te rijden
Goed advies OGA!
Ik zie de laatste tijd meerdere kennissen hetzelfde doen, zelfs een die de overstap heeft gemaakt van benzine naar diesel. De vraag is dus hoelang het negatieve dieselsentiment blijft.
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
Gebruikersavatar
OGA244
Top Gear member
Berichten: 9110
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Södra Holland/Skåne

17.12.2019 - 11:17

Er begint in de markt al 'n tekort aan diesels te ontstaan, er worden er al 'n tijdje substantieel minder verkocht
Volvo 8555152121 418 1994
Volvo 52574E2011 717 2016
Volvo 224BFR50D1 727 2020
Gebruikersavatar
Bover
6th Gear member
Berichten: 3980
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne

17.12.2019 - 16:17

ja ja die vraag van
OGA244 schreef:
16.12.2019 - 21:49
Wat zijn je meerkosten qua mrb? wat is je verlies qua afschrijving?
Brandstof is niet duur en 'n diesel is zuinig.. Koop als je wat overweegt 'n jongere euro 6 diesel, door het negatieve dieselsentiment veel goedkoper dan 'n benzine om aan te kopen en al helemaal om te rijden
Ik zou een nieuwe diesel euro 6 de voorkeur geven als rijder dat staat buiten kijf.
Of het economisch verstandig is dat weet ik niet zeker vooral in Nederland.
De drang om diesels eruit te drukken is redelijk groot te noemen.
Er is nog geen volwaardig alternatief denk ik als je caravan hebt en km vreter bent of je moet een redelijke grote benzine motor nemen...
Blog Franse (auto) verhalen viewtopic.php?t=83680

Meer dan 1.500.000 km Volvo experience!. Driving Volvo since 1995. Van 245 t/m XC70
V70 D5 2006, 6 Geartronic , Optimized by volvotune.nl met bijna 500.000km op de teller
Gebruikersavatar
OGA244
Top Gear member
Berichten: 9110
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Södra Holland/Skåne

17.12.2019 - 16:25

Linksom of rechtsom, voor 'n diesel zijn veel economische argumenten, maar ook milieutechnische.. Lager verbruik en lagere co2 uitstoot..
Het negatieve sentiment is uitsluitend gebaseerd op onderbuikgevoelens, als dit, als dat..
Zou niet zo bang zijn voor een lagere restwaarde, je betaald er vandaag ook veel minder voor
Volvo 8555152121 418 1994
Volvo 52574E2011 717 2016
Volvo 224BFR50D1 727 2020
Gebruikersavatar
peterp
3rd Gear member
Berichten: 304
Lid geworden op: 13.05.2016 - 10:46

17.12.2019 - 16:33

Dank voor alle reacties zover. Ik ga me w.s. over niet al te lange termijn me richten op een euro 6 diesel. Zeker fijn in combi met de caravan.
Volvo V70 D5 2007 Silverlight 255.000 km
Gebruikersavatar
OGA244
Top Gear member
Berichten: 9110
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Södra Holland/Skåne

17.12.2019 - 17:23

Kijk je naar 'n automaat? 'n VEA D4 heeft 'n 8 traps, de rest een 6 traps, mag het 'n handbak zijn is met 'n VEA D2 of D3 ook niets mis.. De 4 cilinders zijn iig zuiniger dan de 5 cilinders.
Er bestaan ook euro 6 5 cilinders!
Een D4 en 'n D5 (vrijwel altijd AWD' s) in de basis dezelfde motoren maar met 6 traps automaten
Laatst gewijzigd door OGA244 op 17.12.2019 - 18:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo 8555152121 418 1994
Volvo 52574E2011 717 2016
Volvo 224BFR50D1 727 2020
Gebruikersavatar
Bover
6th Gear member
Berichten: 3980
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne

17.12.2019 - 17:55

wat een keuze, je zou denken dat je met een caravan cq hoog gewicht preciezer kunt schakelen met een achtbak op koppel
Blog Franse (auto) verhalen viewtopic.php?t=83680

Meer dan 1.500.000 km Volvo experience!. Driving Volvo since 1995. Van 245 t/m XC70
V70 D5 2006, 6 Geartronic , Optimized by volvotune.nl met bijna 500.000km op de teller
Gebruikersavatar
Mart van der Steeg
Top Gear member
Berichten: 6219
Lid geworden op: 08.12.2007 - 13:58
Locatie: Sassenheim-Teylingen
Contacteer:

17.12.2019 - 18:11

diesel01 schreef:
17.12.2019 - 10:41
En even over het anti diesel sentiment, dit komt oa door mensen van GL en daar zit 1 aan het roer die helemaal wild is van houtkachels en dit jaar naar Ethiopië, Griekenland, Barcelona, China, Madrid, Malta, Israël en Palestijnse gebieden is gevlogen terwijl er ook een zeilboot genomen kan worden.
Hoezo dubbel moraal..
Dit is geen politiek forum, maar hier wel even een duim voor.
-ergernis AAN- Ik erger mij kapot aan die dubbel moraal. En vooral dat anti-diesel gedoe. Maar is niet goed voor mij rikketik. Dus -ergernis UIT-.
En ga over tot de orde van de dag.
Volvo S60 2.4D 2009, 185 pk, PolestarTuning, Drivers ed., HU 650 upgrade 200W + tweeters, Orestes velgen, RTI, Parrot 3100, Xenon adapt,
Electric silver, sunblinds/rolgorijn, veerpootbrug, condensorgaas, zonnebrilhouder, CFE LE Tech. Volvo C70 2.4T 200 pk Prestige cabrio 2004 moondust metallic
VOLVO S60 D5 2006 HU850 lunar gold
link: http://www.rijtesten.nl/test.php?id=105
5 VW Golfs II t/m IV SDI/Tdi 1987 t/m 2000, VW Passsat 1.9 Tdi diesel 2003
Gebruikersavatar
peterp
3rd Gear member
Berichten: 304
Lid geworden op: 13.05.2016 - 10:46

17.12.2019 - 22:04

OGA244 schreef:
17.12.2019 - 17:23
Kijk je naar 'n automaat? 'n VEA D4 heeft 'n 8 traps, de rest een 6 traps, mag het 'n handbak zijn is met 'n VEA D2 of D3 ook niets mis.. De 4 cilinders zijn iig zuiniger dan de 5 cilinders.
Er bestaan ook euro 6 5 cilinders!
Een D4 en 'n D5 (vrijwel altijd AWD' s) in de basis dezelfde motoren maar met 6 traps automaten
Dank oga.....ruime keuze inderdaad. Ik ga speuren. Kopen zal w.s. pas in het nieuwe jaar zijn.
Volvo V70 D5 2007 Silverlight 255.000 km
Gebruikersavatar
edraket
Top Gear member
Berichten: 8625
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

18.12.2019 - 09:47

OGA244 schreef:
17.12.2019 - 17:23
Kijk je naar 'n automaat? 'n VEA D4 heeft 'n 8 traps, de rest een 6 traps, mag het 'n handbak zijn is met 'n VEA D2 of D3 ook niets mis.. De 4 cilinders zijn iig zuiniger dan de 5 cilinders.
Er bestaan ook euro 6 5 cilinders!
Een D4 en 'n D5 (vrijwel altijd AWD' s) in de basis dezelfde motoren maar met 6 traps automaten
Zijn er ook 5 cilinders euro6 zonder AWD geleverd dan?
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Gebruikersavatar
V480-S60
Geartronic member
Berichten: 16145
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

18.12.2019 - 09:49

Ik ben al jaren geleden privé overgestapt op benzine. Niet vanwege het zgn. Anti-diesel sentiment maar wel vanwege alle trammelant die de extra appendages met zich meebrengen bij de moderne dieselmotoren om te voldoen aan de Euro6 normen. Aangezien ik zakelijk een bedrijfsauto rij,(die ik ook privé rij maar de caravan niet mag trekken)(Één van de laatste dieselrijders 😎 helaas) maakt de privé auto te weinig kilometers en te veel korte ritjes waardoor de motor niet goed warm wordt om bepaalde functies naar behoren uit te kunnen voeren. Dat levert mij te veel gedoe op. Het meerverbruik met de caravan in de vakantie neem ik dan maar voor lief. (Waarbij overigens de benzine in mijn vakantielanden goedkoper per liter is dan diesel)

Overigens het is NIET de schuld van bepaalde Nederlandse partijen. Het is puur en volledig Europees dat zgn Anti-diesel sentiment.

Dat zou ik toch in mijn overwegingen meenemen.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 215.000 kms (6-18 tm ..)
Gebruikersavatar
edraket
Top Gear member
Berichten: 8625
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

18.12.2019 - 09:51

V480-S60 schreef:
18.12.2019 - 09:49

Overigens het is NIET de schuld van bepaalde Nederlandse partijen. Het is puur en volledig Europees dat zgn Anti-diesel sentiment.
In eerste instantie veroorzaakt door het gedoe met VW. Vraag me af of er al rechtzaken lopen van andere merkrijders die VW aanklagen voor de enorme daling in de waarde van hun diesel.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Gebruikersavatar
OGA244
Top Gear member
Berichten: 9110
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Södra Holland/Skåne

18.12.2019 - 09:58

edraket schreef:
18.12.2019 - 09:47
OGA244 schreef:
17.12.2019 - 17:23
Kijk je naar 'n automaat? 'n VEA D4 heeft 'n 8 traps, de rest een 6 traps, mag het 'n handbak zijn is met 'n VEA D2 of D3 ook niets mis.. De 4 cilinders zijn iig zuiniger dan de 5 cilinders.
Er bestaan ook euro 6 5 cilinders!
Een D4 en 'n D5 (vrijwel altijd AWD' s) in de basis dezelfde motoren maar met 6 traps automaten
Zijn er ook 5 cilinders euro6 zonder AWD geleverd dan?
zou het me voor kunnen stellen maar ken niet iedere variant die in europa geleverd wordt, in NL niet volgens mij
Volvo 8555152121 418 1994
Volvo 52574E2011 717 2016
Volvo 224BFR50D1 727 2020
Gebruikersavatar
DB200
5th Gear member
Berichten: 1753
Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00

18.12.2019 - 09:59

peterp schreef:
17.12.2019 - 22:04
Dank oga.....ruime keuze inderdaad. Ik ga speuren. Kopen zal w.s. pas in het nieuwe jaar zijn.
Beste tijd op basis van persoonlijke ervaring: eind jan/begin maart (totdat het voorjaarszonnetje weer gaat schijnen) en tijdens de bouwvak. Zeker niet in het voorjaar en als het vakantiegeld binnen is, dan krijgt opeens iedereen zin in een nieuwe auto.

Een GT-8 schakelt beduidend fijner dan een GT-6 is mijn persoonlijke ervaring. Als je gaat voor een V70 of XC70: ga voor een Polar+ / Inscription Edition / Nordic+ icm Luxury Line en je hebt alle goodies die het leven aangenaam maken.
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2007”