Gerammel linkervoorzijde V70

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Peveo
2nd Gear member
Berichten: 96
Lid geworden op: 22.03.2015 - 09:38

Irritant dat gerammel dat ik hoor aan de linkervoorzijde als ik met mijn V70 uit 2002 over klinkerwegen rijd. Op strak asfalt is er nagenoeg niets te horen maar op een klinker weg is er gerammel dat er op lijkt dat er iets loszit.
In garage alles nagekeken, fusekogels links en recht vervangen, spoorstang vervangen, stabilisatorstokjes vervangen maar helaas nog steeds gerammel. Schokbrekers zouden goed zijn ondanks km stand van 250.000.
Alles lijkt goed te zijn zegt men bij controle op de brug maar het irriteert me mateloos, zeker omdat mijn V70 heerlijk rijd maar dat gerammel doet er afbreuk aan.
Nu zat ik zelf te denken dat het toch iets te maken zou kunnen hebben met de schokbrekers, veerdeksels, lagertjes schokbrekers, mantelschokbrekers.. Het rare is dat bij indrukken schokbrekers er geen gerammel te horen is alhoewel ik meen iets te horen als ik over een drempel rijd maar inmiddels zit ik als een paronoide naar alles te luisteren. Ben al van plan om schokbrekers, spiraalveren en alles wat daar bij hoort maar te laten vervangen, misschien dat de V70 dan nog fijner rijd dan hij al doet.

Herkend iemand mijn verhaal en heeft die persoon dezelfde ervaring gehad en en oplossing?
Ik hoor het graag want ik wil het opgelost hebben en zonder dat het me teveel geld gaat kosten want het loopt lekker op zo.
Bij voorbaat dank
Gebruikersavatar
gero
2nd Gear member
Berichten: 61
Lid geworden op: 04.03.2011 - 17:52

250.000 km , dan hebben de schokbrekers hun beste tijd gehad, zelf merk je niet zo snel dat je schokbrekers versleten zijn totdat je nieuwe gaat monteren dat rijdt dan totaal anders, zeker met hoge snelheden in slecht weer (harde wind etc.), ik heb zelf mijn Volvo na ruim 250.000 km alles vervangen, schokbrekers/veren/lagers/rubbers, je herkent je wagen niet meer terug.
dus als je van plan ben om je Volvo nog een tijdje te houden dan is het een goede investering.
Gero & Lara -Volvo V70R 2007
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 27001
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Ik denk ook aan de schokbrekers met hun bijbehorende bevestiging onderdelen. Mag ook wel na 250K km.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
V40 T3 Polar+ Sport 2019
BMW Z4 2007
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13716
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

driemaal bevestigen is scheepsrecht.....net o.a. alle schokbrekers vervangen rondom zie mijn blog en alle gerammel ten einde. Het kan ook de stabilisatorstang zijn die van links naar rechts lloopt maar met 250K is zoals Lint zegt vervanging geen overbodige luxe.
Ik ben heel erg blij met de updrade die ik voor de tweede keer heb gedaan. Eerste keer rond de 230K en nu rond de 500K
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Gebruikersavatar
Peveo
2nd Gear member
Berichten: 96
Lid geworden op: 22.03.2015 - 09:38

Driemaal is inderdaad scheepsrecht en bevestigen mijn voorgevoel. Ik zal maar weer eens contact opnemen met de garage en de voorschokbrekers incl veren, schotels laten vervangen. iemand nog een tip welke schokbrekers een prima keuze zijn want er zijn er genoeg te vinden maar mij zegt het niet zoveel. Het hoeft niet gelijk state of the art te zijn maar natuurlijk ook geen prulspul en mijn kennis gaat niet verder dan Koni of Monroe.....
Dank voor de reacties..
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 27001
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Origineel is volgens mij Sachs. Goed spul, niet extreem duur en lange levensduur.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
V40 T3 Polar+ Sport 2019
BMW Z4 2007
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 13716
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

lint schreef: 21.09.2021 - 10:12 Origineel is volgens mij Sachs. Goed spul, niet extreem duur en lange levensduur.
ik heb weer Sachs eronder achter nieuw maar ik moet zeggen dat ik liever Monroe Reflex prefereer, die ervaar ik namelijk iets stijver in de vering dan de Sachs....met de Sachs is verder inderdaad wat Lint zegt,,,gewoon goed spul.
Voorvering is wel Monroe Reflex
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.php?t=83680&start=33960

Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
ObbeTuning motor modificatie aan boord! EURO 5b.
Driving Volvo anno1995. Eerste Volvo 245 GLT
Gebruikersavatar
thuizt
1st Gear member
Berichten: 35
Lid geworden op: 26.11.2016 - 23:27

Denk niet de schokbrekers. Zouden zo maar de stabilisatorstangetjes kunnen zijn. Recent vervangen en wereld van verschil. Geen kostbare reparatie.
V70XC-2001-LPG
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2007”