SRS Airbag melding

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Peveo
2nd Gear member
Berichten: 96
Lid geworden op: 22.03.2015 - 09:38

Nondejuu, mijn trouwe V70 uit 2002 begint ouderdomsverschijnselen te vertonen waar ik niet blij van wordt.
Zit ik met een gerammel ad de voorkant wat neer gaat komen op vervangen schokbrekers( zie een andere post van me) heb ik er weer een issue bij.
Omdat de achtergrondverlichting op het console bij de temp instelling voor de rechterzijde wat wegviel dacht ik slim te zijn en de unit er maar eens uit te halen om te kijken of ik daar een lampje kon vervangen.
Nou….nee dus want ik kreeg de unit er wel uit maar open maken is een ander verhaal dus heb ik de hele zaak maar weer in elkaar gezet zonder reparatie.
Hoop geklooi en een schroefje minder om vast te zetten omdat ik dat liet vallen in de opening van de radio, heb ik weer. Maar goed, na montage verscheen de melding: Spoed, SRS airbag service nodig.
Deze melding is dus opkomen zetten na demonage/montage control unit.
Ik kreeg de melding niet verwijderd met mijn eigen Autel diagnose apparaat dus dat zal een gang naar de garage worden.
Mijn vraag, hoe kan dit zo ineens spontaan komen en/ of is mijn console unit op de een of andere manier kaduuk gegaan.? De melding verscheen voor het eerst toen ik het contact aanzette zonder dat de unit aangesloten was.
Heb nu de neiging om eens naar een andere V70 te gaan shoppen ….😉
volvo440special
4th Gear member
Berichten: 652
Lid geworden op: 12.08.2009 - 19:34

Als je je klimaatpaneel met accu aangesloten loshaalt, krijg je altijd die airbagstoring. Normaal dus.

Met vida krijg je hem er weer uit. Niets kapot verder dus. 😉
Gebruikersavatar
Peveo
2nd Gear member
Berichten: 96
Lid geworden op: 22.03.2015 - 09:38

Ahh juist, dank voor de info dan rijd ik maar eens langs de garage voor een reset. Ben behoorlijk leek op technische gebied dus weer wat geleerd. Rest dan nog de verminderde verlichting op het klimaatpaneeltje maar daar kan ik wel mee leven alhoewel ik liever heb dat mijn voiture in perfect werkend toestand is.
Gebruikersavatar
The Mechanic
5th Gear member
Berichten: 1441
Lid geworden op: 16.04.2018 - 19:53

Peveo schreef: 27.09.2021 - 11:35 Ahh juist, dank voor de info dan rijd ik maar eens langs de garage voor een reset. Ben behoorlijk leek op technische gebied dus weer wat geleerd. Rest dan nog de verminderde verlichting op het klimaatpaneeltje maar daar kan ik wel mee leven alhoewel ik liever heb dat mijn voiture in perfect werkend toestand is.
Daar zitten gewoon losse lampjes achterin, met een ronde plastic fitting.

http://www.garaget.org/mypage/gallery_i ... age=823755
Gebruikersavatar
Peveo
2nd Gear member
Berichten: 96
Lid geworden op: 22.03.2015 - 09:38

Mechanic, ik dacht ook die lampjes even te vervangen maar na alle schroefjes verwijderd te hebben kreeg ik de console niet open en ik wilde niets gaan forceren met het risico dat er dingen gingen afbreken.
Misschien dat ik weer eens een poging waag als ik zeker weet hoe dat console open te maken. Ik vermoed dat ik dan ook eerst de accu los moet koppelen omdat ik anders weer die airbag melding krijg (die inmiddels reset is)of krijg je die zo wie zo.
volvo440special
4th Gear member
Berichten: 652
Lid geworden op: 12.08.2009 - 19:34

Nee als de accu losgekoppeld is, krijg je die storing niet weer. Bij het weer aansluiten van de accu wel even de auto op contact standje 2 zetten.
Gebruikersavatar
AutonmY
1st Gear member
Berichten: 18
Lid geworden op: 06.08.2021 - 08:15

Peveo schreef: 28.09.2021 - 09:00 Mechanic, ik dacht ook die lampjes even te vervangen maar na alle schroefjes verwijderd te hebben kreeg ik de console niet open en ik wilde niets gaan forceren met het risico dat er dingen gingen afbreken.
Misschien dat ik weer eens een poging waag als ik zeker weet hoe dat console open te maken. Ik vermoed dat ik dan ook eerst de accu los moet koppelen omdat ik anders weer die airbag melding krijg (die inmiddels reset is)of krijg je die zo wie zo.
Die console hoeft toch niet open? Of?
Jaren 70 142, jaren 80/90 142s, (toen ff een andere auto :-)) 2021 (weer gelukkig terug) V70 2de gen. Momentum
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2007”